Mijn bevallingsverhaal: Donderdagochtend vroeg had ik lichte krampen/menstruatiepijn als een band onder in mn buik. Dit kwam op, hield een paar uur aan en trok weer weg. Paar uur later, hetzelfde verhaal. S avonds was alles weg en hebben we een rustige nacht gehad. Vrijdag nergens last van gehad. Vrijdagnacht om 2 uur kwam die band terug en heb ik nog hydrofielen staan strijken. Daarna terug in bed gegaan, en was de band weer weg getrokken. Ik zei tegen mijn vriend:" houd er maar rekening mee dat er iets op stapel staat. Nu voel ik echter nog niets, dus laten we onze rust maar pakken". Een uur later voel ik wat knappen.. Ik ga naar de wc en inderdaad loopt het vruchtwater. Terug in bed gebeurd er eerst nog weinig. Zo weinig dat ik twijfel of het wel mn vliezen waren die braken.. Zoonlief komt uit zn bed om te vragen of alles goed is met mij en komt tussen ons in liggen. Mijn vriend mag m niet naar bed brengen. Dat mag ik gelukkig een half uur later wel en dan begint het echt te rommelen. Een drukkend gevoel vanuit de linker zijkant van mn buik naar mn rechterlies en mn anus. Ik herken het niet als weeën, maar het komt op en trekt weer weg. Ik bel om 4.30 uur de verloskundige dat er iets aan de gang is, maar dat ik nog niet overtuigd ben dat de weeën zijn begonnen. Op haar advies ga ik wel timen. Om 5.30 uur bel ik mijn ouders om aan te rijden om zoonlief op te komen halen. Inmiddels ben ik overtuigd dat de bevalling is begonnen en dat dat drukkende gevoel weeen zijn. Ze komen alleen nog niet regelmatig en zijn ook nog niet heel pijnlijk. Wel bel ik om 7.11 uur de verloskundige, want zij zou pas om 9 uur komen. We besluiten dit te vervroegen naar 8 uur. Ondertussen zijn mijn ouders er en wordt zoonlief wakker. Mijn weeën worden nu echt sterker, en pijnlijker maar nog steeds onregelmatig. Het is rond 7.30 uur dat de verloskundige er is en een kwartier later toucheert ze me en blijk ik 5 cm ontsluiting te hebben. We gaan naar het ziekenhuis. De weeën worden nu echt heftig en ik kan niet zitten of liggen om ze op te vangen. Ik moet staan met mn handen onder mn buik. Ik begin nu zelfs mee te schreeuwen met n wee. Een heel diep oergeluid. Nooit geweten dat ik dat zou doen, maar het was niet tegen te houden. Gelukkig wonen we maar 10 minuten rijden van het ziekenhuis en hoefde ik maar 2 weeen in de auto op te vangen en 1 voor de lift. Ik moest van de vk blijven zitten, maar dat kon ik absoluut niet. Voor de lift stap ik dus uit de rolstoel om de wee op te vangen . Eenmaal op de kamer heb ik al snel zo een sterke persdrang. Dat al oerkretend Xavi in 2 minuten persen op de baarkruk is geboren. Pittig, maar super snel.
Mijn bevalling: 4:06 naar toilet en slijmprop verloren maar nog niet echt weeën dus terug gaan slapen 4:30 - 5:00 toch wat weeën dus eens getimed 5:00 vriend wakker gemaakt en onder de douche gekropen 5:40 ziekenhuis gebeld (ben van België ) en moest nog niet direct komen van hun want eerste kindje en nog veel tijd tussen weeën en pijn ging nog Toch vertrokken naar ziekenhuis na het inladen een kwartiertje later 6:20 aankomst in verloskamer Eventjes aan monitor mevrouw en dan komen we wel eens zien zo meteen en geven we de uitleg, coronatest en naambandje voor u 6:35 vriend is vroedvrouw gaan halen want ik kon niet blijven liggen van de pijn. Ik moest toch proberen. 6:45 het ging niet en ik moest precies al wat meepersen. Dan zullen we toch maar eens voelen: 8cm! Epidurale of niet? Jep, doe maar want weet niet hoelang het gaat duren! 6:50 kwam vroedvrouw aan met infuus maar het was al te laat! 7:51 F.loor werd geboren met knip en zuiger Dus 1,5 uur na aankomst ziekenhuis was mevrouwtje er. Nog geen 4u nadat ik wakker werd om naar toilet te gaan. F.loor weegt 3100 gram en meet 47cm! Ze is geboren met 39w3d.
Ik herken veel van de oerkreten en niet anders kunnen dan rechtstaan! Ik heb dus ook niet zo flink geluisterd. Bij mij ging het persen alleen wat moeizamer.
Wat mooi om jullie bevallingsverhalen te lezen @Kyra77 en @FVG.... en wat een schattige baby's allemaal! ❤ Ik wil ook. Morgen 39 weken en controle. Ben benieuwd of de gyn. dan gaat kijken of ik al wat ontsluiting heb.
Wat een mooie verhalen FVG en Kyra! En wat n prachtig meisje FVG! Superleuk om jullie bevallingsverhalen te lezen. Wie zal de volgende zijn, spannend! hier alles rustig dus ik verwacht ik niet haha.
@Lisa890 ik heb dat nu nog he. Dan krijg ik ineens enorme kramp, ik ga ervan uit dat het weer mijn wond is maar dan komt me er toch een scheet uit. mijn vriend zegt al een paar keer; hey vuilak maar we hebben een goede reden nu wat een mooie verhalen @Kyra77 & @FVG! Mooie baby’s hoor. Ben benieuwd wie de volgende is! Ik weet niet of ik wel eens heb verteld hoe het bij mij is gegaan. Het is niet heel spannend hoor Ik had mijn routine ctg ‘s middags en baby lag weer heel veel te bewegen dus ik moest er langer aan. Ik denk, nou dan doe ik maar even een dutje. Komt om 15:00 de gyn binnen dus ik denk nog, wat doet ze hier? Zegt ze; ja we hebben een dipje gezien en je bent al bijna 36 wkn dus we gaan de baby halen. Uh ok? Ik mijn vriend bellen, dat hij maar even mijn ouders moest bellen om onze dochter op te halen, die was ook helemaal verbaasd. Komt de gyn weer binnen, ja de ok is gereed dus je kunt gaan. Ik zeg ho ho, niet zonder partner! Daar hebben ze dan nog maar ff op gewacht. Iemand vroeg nog ja waar moet hij vandaan komen dan? Dus ik zeg, nou hij is hier maar hij moet op mijn ouders wachten en die moeten een half uur rijden. Toen hij er was ging het heel snel. Gyn kwam om 15:00 binnen bij mij en om 17:02 is Luxy geboren. Bizar hoe snel het dan ineens kan gaan!
Net weer controle gehad bij vk. Ook even een echo om vruchtwater te meten en voorzover dat nog lukte, de groei van de baby. Nou.. Bij alle groeiecho's die ik had gehad (laatste was met 35 weken) lag de baby rond de gemiddelde lijn met iets langere benen. Nu kon ze het hoofdje niet meer meten, die lag te diep in mn bekken. Maar de benen lopen nu dus 3 weken voor (lengte voor een termijn van 42 weken) en de buik 2 weken voor (een termijn van ruim 41 weken) Ik lijk dus toch weer een grote baby te krijgen. Mn zoontje was 9 pond met 40+3 dus ik was juist zo blij dat deze baby wel de gemiddelde lijn volgde.. Nouja, volgende week opnieuw controle. Dan gaan ze kijken of ik ontsluiting heb en dan evt strippen. Werkt dat niet? Dan wordt t een inleiding hoop zo dat ik voor die tijd ben bevallen. Vandaag mag ook best!
Hier ook net controle bij de gyn. gehad. De baby is volledig ingedaald. Ze voelde nog bij het hoofdje... wat deed dat zeer. Mijn bovendruk was wel iets aan de hoge kant waardoor ik urine moest inleveren. Deze was gelukkig goed. Nu weer afwachten. Volgende week weer controle en als de baby dan nog niet is geboren wachten ze tot 41 weken met inleiden.
@blessings en @Loeki82 we hebben zo wat dezelfde dagen voor de boeg dan. Wachten, strippen, wachten, en alle 3 dan een inleiding op week 41? Ik hoop dat ze voor ons alle 3 vroeger komen en zonder inleiding! Blessings, wat een groeischeut dan in die laatste weken, echt gek!
Yup. Dat hoop ik ook. Was bijna teleurgesteld toen ze na de urinetest zei; het ziet er goed uit dus je mag naar huis.
♡ Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020 ♡ 2 mei Lisa890 - 30 jaar - 2e kindje 4 mei Jeanine1995 - 24 jaar - 1e kindje 5 mei Blessings - 28 jaar - 2e kindje 6 mei Urfebe - 33 jaar - 3e kindje Rapunzel - 30 jaar - 4e kindje 7 mei Loeki82 - 38 jaar - 2e kindje 11 mei Julias - 33 jaar - 3e kindje Bevallen: Louise11110 - 04-04-2020 (34.3) Loezzzje - 07-04-2020 (35.6) Leuk - 21-04-2020 (39.1) Kyra77 - 25-04-2020 (38.5) Cinsam - 27-04-2020 (39.0) FVG - 29-04-2020 (39.3) Mississippi - 29-04-2020 (39.0) Afspraken: 6/5 - Urfebe - controle vk 7/5 - Loeki82 - controle gyn ----------------------------------------- jongen (4) | meisje (6) | verrassing (2) ----------------------------------------- ------------------------------------------ ⭐️Sterretjes:⭐️ Ano Krv Nog anoniem Penny123 Butterfly36 -----------------------------------------
♡ Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020 ♡ 2 mei Lisa890 - 30 jaar - 2e kindje 4 mei Jeanine1995 - 24 jaar - 1e kindje 5 mei Blessings - 28 jaar - 2e kindje 6 mei Urfebe - 33 jaar - 3e kindje Rapunzel - 30 jaar - 4e kindje 7 mei Loeki82 - 38 jaar - 2e kindje 11 mei Julias - 33 jaar - 3e kindje Bevallen: Louise11110 - 04-04-2020 (34.3) Loezzzje - 07-04-2020 (35.6) Leuk - 21-04-2020 (39.1) Kyra77 - 25-04-2020 (38.5) Cinsam - 27-04-2020 (39.0) FVG - 29-04-2020 (39.3) Mississippi - 29-04-2020 (39.0) Afspraken: 6/5 - Urfebe - controle vk 6/5 - Blessings controle vk (met mogelijk een strippoging) 7/5 - Loeki82 - controle gyn ----------------------------------------- jongen (4) | meisje (6) | verrassing (2) ----------------------------------------- ------------------------------------------ ⭐️Sterretjes:⭐️ Ano Krv Nog anoniem Penny123 Butterfly36 -----------------------------------------