Wat fijn! Ik denk dat dat een hele opluchting is voor je toch? Ja volgens mij hebben ze zelf echo apparatuur, maar ik ga het zien. Ik ga er nu heen!
Nou het was alleen wat administratieve dingen en een soort afsprakenkaart ophalen. Thats it Ik mocht van ze wel een vroege echo plannen ronde de 8 weken. Ik twijfel of ik dit ga doen. Ik heb volgende week natuurlijk nog een echo staan bij de gyn. Wat ik ze trouwens niet verteld heb Ik dacht. Misschien krijg ik dan nog wel een echo hier Erg hé Ze vertelde mij trouwens dat bij de eerste x bloed prikken ze 10 tot 12 buisjes afnemen Hoe dan?
Ik zou dat gewoon doen die extra echo, kun je lekker nog een keertje naar je kleintje spieken Wow 10 tot 12 buisjes bloed, jeetje dat is nogal wat
Volg je gevoel hierin en zoals je zelf zegt je hebt al een echo staan. En teveel straling is ook weer niet goed. Maar iedereen moet doen wat goed voelt natuurlijk.
Voor zover het bij mij bekend is, is een echo met geluidsgolven en niet met straling. Is dus volkomen veilig. Heb het voor de zekerheid ook nog ff opgezocht op internet en ook daar staat hetzelfde. Dus je hoeft je geen zorgen te maken als je een echo krijgt. Met röntgen moet je wel oppassen, dat werkt wel met straling. Altijd aangeven dus dat je zwanger bent, ook als de tandarts foto's wil maken
Ik vond dit over de eventuele schadelijkheid van echo's dmv geluidsgolven. https://www.hetnieuwezwangerworden.nl/blogje/zwangerschap/174-echo-s-de-keerzijde-van-het-plaatje-2
Er zijn wel degelijk wetenschappelijke onderzoeken gedaan. Maar dit is een discussie die ik niet wil voeren hoor. Wat ik al zei iedereen moet doen wat goed voelt.
Ok, dank je voor het delen, dit wist ik dus echt niet. Dacht echt dat het niet schadelijk was. @Cinsam je hebt dus volkomen gelijk, was ook niet van plan een discussie te voeren hoor, ik dacht gewoon dat het echt niet schadelijk was en alleen röntgen schadelijk konden zijn. Weer wat geleerd dus.
Ik vond het ook al vreemd dat ik gisteren enkel mocht kijken naar het hartje en niet luisteren. Ze zei dat om geluid te laten horen er nog meer geluidsgolven nodig waren en dat wilde ze liever niet omdat alles er toch goed uitzag. Het kan natuurlijk geen kwaad om extra voorzichtig te zijn, zeker als alles nog pril is!
Klopt @Lisa890 ik las dat je heel vroeg in de zwangerschap niet naar het hartje moet laten luisteren omdat dit het hartje opwarmt ... schadelijk dus. Ik baal nu zelf dat ik met 7+1 bij de verloskundige en met 8+1 in het zh een echo heb. Als die 2 echo's goed zijn stel ik het echt uit tot week 12 erna
Geen dank ! Door de opmerking van cinsam moest ik denken aan iets wat ik ook eerder had gelezen toen ik een verklaring zocht voor het ineens niet meer kloppen van het hartje van ons vorige kindje . Niet dat ik zeg dat dat de oorzaak is maar zocht gewoon naar oorzaken
@Lameetje fijn dat de echo goed was! En nu heb je je pillen als het goed is, hopelijk werken ze snel @Louise11110 hahaha ja de intake is niet leuk ofzo te noemen deze keer ga ik ook gewoon alleen, vorige keren ging mijn man nog wel mee maar dat is helemaal niet nodig eigenlijk, hij vind er ook geen reet aan 10 tot 12 buisjes is wel echt veel het zijn er wel meerdere maar zoveel heb ik niet eerder gehad hoor.
Oké dan zal het wel meevallen denk ik Mijn vriend was ook niet mee hoor. Ik lig trouwens al wakker vanaf 01.30 en heb net toch echt boven de wc pot gehangen. Ik had natuurlijk niks in mijn maag dus er kwam niks uit maar ik moest toch overgeven Heel vervelend zo midden in de nacht. Vooral omdat ik om 7.00 op werk moet zijn.
Bah, niet fijn dat je moest overgeven. Hopelijk heb je toch nog een beetje kunnen slapen. Ik kon gisterenavond niet in slaap komen, sliep pas tegen 12 uur. Ben er nu ook uit moet om 6 u beginnen Hoop dat ik vanavond beter in slaap kom. Fijne vrijdag allemaal
Nee ik heb niet meer geslapen. Nu maar gedoucht en wel ontbijten op de bank. Warme havermout gaat er goed in merk ik! Kom jij niet net uit de nachtdienst? Dan is het namelijk niet zo gek dat je niet in slaap komt Werkze!
Dat zal dan een zware dag voor je worden als je niet meer hebt kunnen slapen. Nee ben maandag uit de nachtdienst gekomen, daarna vrij geweest tot vandaag
Ow pap eten goed idee, brood slikt zo moeilijk door, heb me gisteren zo'n beetje de hele dag zeeziek gevoeld en vannacht ook. Nooit gehad misselijkheid, straks zijn het er 2 Gisteravond was 't ff weg en had ik zo'n zin in pizza, maar na 3 slices werd ik weer misselijk dus maar gestopt. 't lijkt alsof een te volle maag dus ook niet goed is, of te leeg, moet een klein beetje in zitten denk ik
Bij mijn 2e en 3e kind gingen ze wel met 6 weken de harttonen laten horen trouwens, maar de laatste zwangerschap die een missed abortion werd deed hij 't niet en zei inderdaad dat ze het niet meer doen omdat ze niet weten wat de gevolgen zijn voor de kleine oortjes in ontwikkeling zo klein, hij had 't niet over andere gevolgen maar ik schrik wel wat van dat artikel, alhoewel ik dus bij kind 2 en 3 in het eerste trimester iets van 3 echo's had en dat is goed afgelopen verder, misschien moet je niet dagelijks een echo krijgen
@Louise11110 ik hoop ook voor jou dat het meevalt heb je nu de hele nacht niet geslapen? Dat hou je toch niet vol joh ik slaap gelukkig erg goed, op een dreumes na die elke nacht nog wakker word. @MinnieJ herkenbaar ja, ik moet ook echt eten anders word ik naar, maar veel krijg ik niet weg. Bij ons luisteren ze het hartje pas na de 14 weken, daarvoor niet, en ook geen vroege echo's.
Misschien idd meerdere keren per dag kleine beetjes eten. Ik ben ook echt geen brood eter, ik eet liever crackers Soepje tussendoor gaat er ook wel in