Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FVG, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @Nog anoniem : dikke knuffel meis. "fijn" dat de miskraam nu is los gekomen. Sterkte met de mentale verwerking, die vond ik nog het zwaarste..

2. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Hier wat een onzeker gevoel over pijnlijke steken. Ik heb al sinds het begin af en toe een scherpe steek als ik hoest, nies, me buk,.. niet altijd maar wel regelmatig eens, een groeipijntje zoals ik overal lees.
    Maar sinds vandaag heb ik echt véél van die steken, en niet als ik druk zet ofzo, maar gewoon als ik in de zetel zit of rechtsta.. soms maar 1 felle steek maar meestal duurt het toch een 10tal seconden echt fel geprik na elkaar. Nu ook terwijl ik dit typ o_O
    Zou dit ook groeipijn zijn? Als ik wandel voel ik het ook tot daar beneden helemaal..
    Herkent iemand dit van vorige zwangerschappen?

3. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Weet dat je altijd de vk mag bellen als je onzeker bent! Steken heb ik niet heel veel gehad, kan ook je banden zijn. Sommigen zullen dit best ook hebben. Maar als je het niet vertrouwd gewoon bellen!

4. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik heb net even gebeld en zolang ik geen bloedverlies heb moest ik me geen zorgen maken.. als ik écht perse een echo wilde moest ik langs spoed binnen maar om nu effe 3 uur te gaan wachten, zoveel zorgen maak ik me nog niet.. ik houd het wel in de gaten.

Julias vindt dit leuk.
  5. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Goed dat je gebeld hebt.

Hier werd ik wakker van enorme maagpijn en zweet aanvallen. Tegen half 6 moest ik rennen naar de wc alles uitgekotst. Dat zware gevoel op mijn maag blijft daarna nog veel spugen maar omdat er niks meer in zit komt er alleen maar gal en dat doet echt pijn. Sam werd ook weer wakker met buikpijn de boterham kwam er bij haar ook weer uit. Dus maar weer ziek gemeld en nu ligt ze lekker met de iPad op de bank en ik in bed. Mijn man is er maar druk mee, de boel verschonen van de ene emmer naar de andere emmer. Hoop dat dit niet lang duurt, zaterdag een lange dag een bruiloft filmen moeten om 5.45 vertrekken en zondagochtend vroeg vertrekken met de auto naar Servië dus ziek zijn komt niet lekker uit nu. Ik kruip maar lekker diep onder de deken.

6. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @Cinsam beterschap voor jullie. Niet fijn ziek zijn!
    @felle steken. Nee dat ken ik niet. Hopelijk trekt 't snel weg.

7. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Meiden even jullie mening nodig..
    Omdat ik toch overbezorgd ben :rolleyes: ben ik een pretecho gaan laten maken.. hartje klopte sterk. Het lag vrij rustig maar wel enkele keren zien bewegen.
    Ze deed een meting en die kwam op 30mm.. 7 dagen geleden was dit 28mm dus ik viel even uit de lucht. Dan zou er nu dus een grote achterstand zijn?
    Kortom ik ben niet echt gerustgesteld naar buiten gegaan.
    Als ik de 2 echo's naast elkaar leg lijk ik wel een verschil in ontwikkeling te zien, maar weet niet of ik mezelf valse hoop geef hiermee. Willen jullie even meekijken?
    De echo vandaag was uitwendig, die van vorige week inwendig.
    Ik hoop dat ik voor niets aan het piekeren ben :(

Bijgevoegde bestanden:

8. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Hopelijk voel je je vlug beter! Echt geen goede timing zo.. veel beterschap!

Cinsam vindt dit leuk.
  9. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    O ik heb echt geen verstand van metingen enz. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat de pretecho mevr minder goed gemeten heeft omdat zij niet medisch onderlegd is. Kan je niet alsnog overleggen met je eigen vk. Want stress is ook niet echt prettig.

10. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ze is er vandaag niet dus hopelijk krijg ik ze morgen aan de lijn en mag ik nog even langsgaan bij haar voor het weekend start want ben nu idd wat aan het stressen, hopelijk voor niets!

11. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    @Lisa890 ik denk dat je idd beter niet 2 verschillende metingen kan vergelijken, andere apparatuur, andere persoon, kan allemaal net even anders uitkomen. Kon ze ook geen termijn geven bij die 3cm?
    En het hartje klopte stevig, supermooi toch!

12. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ja je hebt vast gelijk maar ik heb niet veel nodig om me zorgen te maken helaas.
    Ze wilde er geen termijn op kleven, maar dan had ze ook niet aan de meting moeten beginnen vind ik..
    Jaa het hartje was erg goed, 146bpm! :thumup:

13. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    @Lisa890 super netjes! Idd raar dat ze dan wel ging meten, maarja. Hopelijk krijg je morgen de vk te pakken en kan ze je gerust stellen :)

Lisa890 vindt dit leuk.
  14. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    @Lisa890 he wat rot, het onzeker makende.

Ik kan je alleen mijn ervaring met mijn dochter mailen: bij de termijnecho bleken we een stuk minder ver dan gedacht (8.5). We hadden geen eerdere echo gehad, dus daarin niet minder gegroeid oid, maar doordat we nog helemaal niet zo ver waren zei de echoscopiste dat ze voor de metingen beter inwendig kon echoën, omdat uitwendige echo grotere kans op meetfouten zou geven.
    Dus daarmee wil ik zeggen: uitwendig en inwendig kan qua preciezie voor het meten echt een groot verschil kan maken. En dan helemaal als ze geen medisch echoscopiste is. Wel fijn dat het hartje zo hard klopte!
    Hopelijk kun je morgen je VK bereiken en kan zij je geruststellen.

Het trekkerige, stekende gevoel herken ik wel, maar van m'n vorige zwangerschappen herken ik het als bandenpijn. Een zwaar gevoel geeft 't ook, ik vond het bij de eerste steeds voelen alsof ik ongesteld moest worden maar het niet doorbrak.

Mississippi vindt dit leuk.
  15. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Bedankt om dit te delen! Dat stelt me toch al wat gerust! Ik hoop morgen mijn vk te kunnen bereiken dan kan ik hopelijk met een gerust gevoel het weekend in.
    Het gevoel alsof ik ongesteld moet worden heb ik niet maar inderdaad wel dat trekkerig en stekende gevoel.
    Het is ook niet abnormaal met alles wat daarbinnen gebeurt. Waar is die knop om onzekerheid uit te zetten? :)

urfebe vindt dit leuk.
  16. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Hier! Hier is die knop! Hahaha.
    Nee gekkigheid dit. Ik heb ook dat trekkende gevoel, maar onzekerheid heb ik totaal niet. Ik snap het niet. Ik ben zo relaxed. Niet echt misselijk, moe zoals altijd en ik ben beter te handelen als toen ik clomid slikte:roflmao:

Dus kappen nou met die onzekerheden van jullie want jullie voelen tenminste nog iets. (Geintje natuurlijk;)❤️)

urfebe en Mississippi vinden dit leuk.
  17. Myrthew

Myrthew Bekend lid

13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    Hahaha sorry hoor, hier moest ik even op reageren. Ik ben 20 mei oid uitgerekend dus was hier gestart maar zit nu in een andere bevallijst, maar lees hier nog mee. Je hebt ergens wel gelijk, ik voel ook niks en lees al die reactie van dames die continu kotsen boven het toilet hangen en dan denk je, oh ik wou dat ik iets voelde want dan voel ik me misschien minder onzeker. Maar eigenlijk is iedereen hier net zo onzeker, symptomen of niet :p

Louise11110 vindt dit leuk.
  18. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Oh dames ik ben gerustgesteld. Ik werd daarstraks opgebeld dat ik toch mocht langskomen voor een echo.
    De meting kwam op 10+4 met 37mm dus ik ben enorm opgelucht ❤
    9mm gegroeid op 1 week tijd, dat is zoals het moet!
    Echt zo lief dat ze de moeite namen om mij er even tussen te nemen!!
    Ik kan met een gerust gevoel naar bed vanavond ❤

Mississippi, Cinsam, Julias en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ohja, en de scherpe steken zijn toch echt wel groeipijn :confused: Herinner me dit echt niet van bij mijn zoon...
    In elk geval goed om weten dat die pijn niet negatief is!

20. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Nog 1 ding :D Ik ga NOOIT meer naar een pretecho als ik me zorgen maak om iets :confused::confused: Dat is een les geleerd!

Cinsam en urfebe vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina