Haha, wij hadden ook zo'n koude kermis bij de pretecho van onze zoon. We gingen met 7.5 voor een pretecho, vooral om te zien of er een hartje was. Pretecho zou 20 min zijn. Ze begon uitwendig. Ik zei - na ervaring termijnecho bij m'n dochter - je kunt beter inwendig. Maar eigenwijs, ze wilde perse uitwendig. Vervolgens was ze heel lang stil. Paniek natuurlijk bij mij. vervolgens zei ze 'oh...oh...hmmm' 'goh, hoe ver dacht je dat je was? Je bent echt veel veel minder ver'. Dus ik nog meer paniek, want ik wist heel zeker dat dat onmogelijk was. Vervolgens toch nog inwendig echo, meten, nog een keer hummen en toen mat ze en vroeg ze nog eens hoe ver ik dacht dat ik was. 7.5. 'Oh... oh ja dat klopt toch wel'. We kregen 1 vage foto mee en stonden na 10 minuten weer buiten. Wat een desillusie. En dat kostte ons ook nog 30 euro. Nooit meer... Doe mij maar de fijne medisch echoscopisten met 12 en 20 weken. Superfijn dat ze je gerust hebben kunnen stellen! Dat slaapt een stuk beter
Da's ook even schrikken dan! Gelukkig kreeg je op hetzelfde moment toch nog de geruststelling erbij, maar zo hoort het inderdaad niet te verlopen! Ik ben vanaf heden ook duidelijk geen fan meer
@Lisa890 wat fijn dat je nog mocht komen! En suuuper dat beebje het goed doet, netjes op termijn Ervaring met vroege pretecho's heb ik niet, maar als ik zo lees blij toe verder in de zwangerschap wel en dat was echt super!
Gelukkig eind goed al goed @Lisa890! Ervaring met pretecho heb ik ook niet, maar wel dat echo's door iedereen anders worden gemeten. Ik heb ontzettend veel groeiechos gehad en bij een extra guo werd er bijvoorbeeld veel ruimer gemeten en was er niks aan de hand, terwijl we een dag of 10 eerder een beebje hadden die zwaar achter liep met buik en/of hoofd... Dus dezelfde persoon die het doet op het zelfde echo apparaat geeft de beste vergelijking. De standaard groei echo had ik over het algemeen echt op de zelfde dag, zelfde tijd, zelfde persoon.
@Lisa890 fijn zeg! Gelukkig niks aan de hand Vandaag zo weinig zin om te werken echt toe aan vakantie! Nog een weekje... maandag termijnecho! Ben nu al zenuwachtig
@Cinsam, nog beterschap voor je meisje. @Lisa890, gelukkig ben je nu gerustgesteld. Ik had ook overwogen om een vroege echo dmv een pretecho te gaan doen maar ik wacht geduldig af. Met 16/17 weken ga ik wel een pretecho voor het geslachtbepaling doen bij het echocentrum in het ziekenhuis. Daar moet ik ook naartoe voor de 20 weken echo. Krijg je een filmpje van de echo op een usbstick. De eerste 2 echo's van mijn zoon heb ik ook een filmpje op een cd rom. Nu ff lekker niksen en ik doe vandaag mijn 10 weken dansje. @Mississippi, ik ben ook heel zenuwachtig voor de termijnecho. Heb ik ook a.s. maandag. Ik denk dat ik pas na de 12 weken wat meer rust bij deze zwangerschap zal hebben.... hoop ik.
@Mississippi lekker, gaan jullie ook weg in de herfstvakantie? Snap je zenuwen goed hoor, zelfs ik heb ze voor woensdag @Loeki82 leuk! Geslachtsbepaling twijfel ik nog een beetje over 3/4d echo gaan wij denk ik wel doen, bij de andere 3 ook gedaan en dat vind ik echt leuk
Yup, ikke. Ik zet nu daarom een flesje water op mijn nachtkastje. Ik merk dat ik moet zorgen om voldoende water te drinken.
Nou dames net de echo gehad en het ziet er goed uit, ze zei met de meting kom ik op 9.2 weken. Ik was heel erg gespannen voor de echo dus was wat minder aan het meelezen hier, ik ga zo nog even teruglezen als het me lukt. Ik durf nog niet blij te zijn maar voorzichtig wel een beetje
Dat is geweldig goed nieuws! En de meting klopt helemaal met je berekening zie ik, helemaal super!!! Ik snap dat je nog niet uitbundig durft juichen, het is erg jammer dat onze vroegere slechte ervaringen ons zo argwanend hebben gemaakt.. Probeer er toch maar mooi van te genieten hoor, er is een wondertje zijn best aan het doen daarbinnen ❤
We hebben intussen het nieuws aan onze zoon verteld hier Na de echo van gisteren voelde ik me wel gerust genoeg, en ik wilde geen week meer wachten Nou hij snapte het precies niet hahaha. Bleef maar staren naar mij van "huh?" En maar zeggen dat dat niet kan. Er is natuurlijk nog niets tastbaar voor hem. Typisch kinderen toch dat je een geweldige reactie verwacht en ze gewoon een keer hun schouders optrekken
@MinnieJ jeej fijn dat de echo goed was! En nu vertrouwen krijgen in jezelf en dit kindje @Lisa890 aah wat leuk dat jullie het vertelt hebben! Haha hij moet nog even wennen aan het idee ik ben het even kwijt hoor, hoe oud is hij ook alweer?