Ahhhhh hahaha zo schattig ban je zoon Lisa! Hoe oud is ie? Onze dochter vroeg wel 20x of het echt waar was. En daarna de onvermijdelijke vraag van een kleuter.... Hoe is de baby dan in je buik gekomen mama? Regio's verschillen idd met veel vakanties. zuid heeft nu vakantie en midden en noord de week erna. Het ligt er altijd aan wanneer je zomervakantie klaar was. Volgens mij is alleen de kerstvakantie altijd helemaal gelijk.
Hij is vorige week 6 geworden, dus zou het allemaal al wat moeten beginnen snappen Morgen gaan we samen naar de bieb wat leuke boeken zoeken over hoe alles in elkaar zit haha. Hij zei wel meteen dat hij een broer wil en geen zus Erg benieuwd nu naar wat het zal worden!
Mijn oudste weet nog steeds niet hoe die zaadcellen in de vrouw komen, ben ontzettend preuts haha het staat me zo tegen te zeggen papa doet zijn... Ik zoek een goed boek maar ze zijn tegenwoordig zo funzig, ik las er pas één én ipv gewoon de wetenschap ervan uit te leggen ging het ook telkens over hoe lekker en fijn het is etc. Nou ja ik ben duidelijk preuts. Oei vannacht wakker met buikkrampen en erg aan de diarree. Was meteen ongerust om het kindje omdat dat gebied ook even zeurde. Mijn kleinste had ook diarree deze week. Blijkbaar een soort buikgriep zonder overgeven
Haha, ja mijn zoon zal straks ook willen weten hoe het kindje dan in mijn buik komt. Maar ook hoe er weer eruit. Zal ook eens gaan kijken naar een geschikt boekje. Wel mooi toch dat er beschreven wordt dat s.. ook fijn en lekker mag zijn voor allebei? Of ben je dan meer op zoek naar een boek waar het meer plastisch beschreven staat?
Nou ze overdrijven zo in die boeken, als papa aan mamas hmm hmm zit voelt het erg lekker en papa krijgt een stijve.. ... Ik vind dat net een tikkeltje verder. Ook dat er staat zit jij wel eens aan jezelf? Dat voelt erg lekker. Tja ik vind het wat voorbij gaan aan het doel ofzo
Hahaha ok dat is inderdaad niet nodig "zit jij wel eens aan jezelf" Ik ga een aftelkalender maken ook hier, even schrikken wel hoeveel dagen er nog doorkruist moeten
Heerlijk toch, ik vind zwanger zijn zo leuk, als we voorbij de kritieke periode zijn ga ik zoooo genieten van de laatste keer zwanger zijn, die trapjes in je buik voelen
Jaaa ik heb dat ook! Ik geniet er nu al zo erg van kan niet wachten om de beeb te voelen bewegen en die kleine schepjes tegen je hand te voelen, dat je dan echt contact maakt ❤️ Ik kan me ook al zo verheugen op de borstvoedingsperiode... ben echt belachelijk gelukkig hoop zo dat alles goed blijft gaan
Jaaa ik kijk ook enorm uit naar de schopjes terug Zeg euh.. hoe ziet jullie buikje er momenteel uit? Ik kan het eigenlijk nu al amper nog verbergen maar merk wel dat het 's avonds erger is dan 's ochtends, dus zeker een combinatie van darmen en een beginnend bultje
Ik kijk zo uit naar het moment waarop ik mijn kind zal voelen! Ik vind er nu nog niet echt veel aan als ik eerlijk ben Mijn buik is behoorlijk dik ook. Dit is mijn eerste maar je ziet al dat ik zwanger ben... Laatst zei iemand al dat mijn buik onder mijn shirt vandaan komt Ik heb dus maar wat positiekleding besteld online. Eens kijken hoe dat valt.
@MinnieJ whaha nee zulke boekjes hoeven van mij ook niet op YouTube staat een filmpje hoe een baby groeit in de buik, die vind mijn zoon erg mooi om te kijken. Ik denk dat wij het van de week vertellen, na de termijnecho, en dan is het bijna vakantie dus vertellen ze miss nog niks op school ofzo @Mississippi jaa precies dat! En ook de bv heb ik ook idd weer zin in! Mijn jongste is pas 2 weken gestopt Hem voelde ik met 13 weken al, kan me niet voorstellen dat ik over 3 weken deze baby al zou kunnen voelen
Whahahaha neeeeee joh dat boekje gaat me ook te ver hahaha. Nu is onze dochter pas 4, dus ik heb de vraag teruggelegd: wat denk jij? Eerst zei ze 'ik weet het niet' en daarna 'ik denk als je goed hebt gegeten mama!' En daarna: als ik 7 ben heb ik ook een baby in m'n buik! Ik vind het prima om nog even zo te laten. Haha. Blij dat ik nog niks hoedd uit te leggen. Over hoe de baby eruit komt heb ik ooit de handige tip gehoord dat mama's 3 gaatjes hebben: een plasgaatje, een poepgaatje en een baby gaatje. De baby komt uit de laatste. Leuke tip van het filmpje hoe een baby groeit, dst ga ik ook eens opzoeken! Leuk om te laten zien
Ik kan ook niet wachten tot ik de baby voel. M'n zoon voelde ik ook al vanaf een week of 12, ondanks voorliggende placenta. Vannacht weer gedroomd dat ik de baby voelde <3. Deze keer weet ik wel zeker dat het een droom was hahaha
Maar het eerste deel van zwanger zijn vind ik ook vooral heel vervelend. 24/7 grieperig gevoel. Ben blij als dat weer over is. Het 2e deel is puur genieten. Getrappel in m'n buik, weinig klachten, voel me mooi met de groeiende buik, iedereen weet het en kan het zien. Lekker cocoonen. Zalig. Ga ik ook van genieten de laatste keer!
Ja heerlijk he, oh ik hoop zo dat het goed blijft gaan. Ik ben nog wel een beetje bang, ik merk dat ik iets meer durf te dromen dan hiervoor maar tegelijkertijd schrik ik dan van mezelf en denk ik "kijk uit, niet al gaan dromen!"
Ja snap je ook volledig. Het ene moment overtuigd dat hier een gezond kind uit zal komen, maar als mijn moeder een uur later vraagt of ik mee wil rondsnuisteren in een babywinkel denk ik "ben je gek nu al er kan nog zoveel mis gaan" Voor de rest maken de hormonen me helemaaaal niet wispelturig hoor
Hier houdt mijn zoon zich niet bezig met hoe de baby in mijn buik terecht is gekomen. Vorig jaar zei hij wel om naar het ziekenhuis te gaan zodat de dokter een baby in mijn buik kan plaatsen. Waar hij het vandaan heeft.... geen idee. Hij komt vast weer een keer op terug. Nu is hij meer bezig met nieuwe dingen op school leren en speelafspraakjes. Hij heeft het zelfs niet op school verteld dat hij grote broer wordt. Ik denk dat wanneer het meer zichtbaar wordt hij dat meer gaat beseffen. Verder nog 2 nachtjes slapen voor de termijnecho..... en dan droom ik over bloedverlies. Gelukkig niet van toepassing. Werd er beroerd wakker van.
Wat geweldig, ik had er ook eentje bij mijn oudste maar die heeft mij met 16 weken flink ongerust gemaakt toen ik het hartje niet kon vinden. Mocht je dat ooit overkomen, niet in paniek raken dan, soms verschuilen ze zich!