Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Insomniac, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Waarom zouden jullie een hogere verzekering nemen?

    Ik betaal liever de kraamzorg uit eigen zak, minimaal neem ik af dus die kosten zijn dan minder dan de aanvullende verzekering. Bevallen wil ik thuis, tenzij medisch en dan wordt het sowieso vergoed.

    Zie ik iets over het hoofd? Via de kraamorganisatie kan je kosteloos contact opnemen met een lactatiekundige. Ik heb al eens een lactatiekundige op bezoek gehad na de eerste, die tips weet ik nog wel. Kraampakket wordt vaak gewoon vergoed, zo niet voor 20 a 30 euro koop je er eentje. Wat zie ik over het hoofd?
    Fysio zal ik naar waarschijnlijk toch geen gebruik van maken, nog nooit gedaan ook. Dus dat risico neem ik.

    Ik betaal me sowieso al scheel aan een hoge tandarts verzekering elk jaar, dus als ik een beetje lager uit kan komen zonder extra aanvulling doe ik dit graag
     
    Bloemetje376 vindt dit leuk.
  2. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Wat is 2 de lijn bedoel.je gynecoloog?
    Ik mocht zelf kiezen voor controles ga ik naar verloskundige sinds week 12 tot week 36 dan moet ik weer naar de gyn voor medisch indicatie ik moet bevallen met keizersnede dus die gaan we plannen.

    Zorgverzekering heb ik al geregeld . Ik blijf bij menzi.s. Maar ik heb extra pakket genomen voor kraamzorg en voor fysiotherapie. Mijn bevalling wordt sowieso gedekt omdat ik medisch ben
     
  3. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Sylva vindt dit leuk.
  4. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    #264 Sylva, 26 nov 2020
    Laatst bewerkt: 26 nov 2020
    @Yara7 thanks! ☺️ Ja, dat voel je je dan zeker. Je had het ook laat bij je vorige zwangerschap volgens mij of niet? Hoop toch dat jij ook gauw een mooi buikje krijgt!

    Oh wauw je zit al op het duurste pakket? Daar zit ik hier nog lang niet. Wat denk je allemaal nodig te gaan hebben dan volgend jaar? Iets specifieks?

    @ciprilla fysio en tandzorg. Na de bevalling van J kreeg ik De Quervain aan beide polsen en had ik veel handtherapie (fysio) nodig. Uiteindelijk hebben ze dat gedeeltelijk onder ergotherapie mee kunnen nemen, maar kwam ik nog tekort dus daarom even extra verzekeren. M'n gebit is extra gevoelig tijdens de zwangerschap en dan moet ik veel vaker naar de tandarts dan alleen de controles die ik normaal zelf betaal. Voor de kraamzorg en lactatiekundige doe ik het niet, maar dat wordt wel automatisch mee verzekerd met een duurder pakket, dus dat is bonus. Uiteindelijk scheelt het dan toch meer dan ik moet bijbetalen per maand.

    @twee thanks! ☺️

    Jij bent er ook lekker vlot bij met regelen van je zorgverzekering! :thumup: Is dat medische toch nog ergens een voordeel voor, al hadden we het liever niet gehad natuurlijk.
     
    MLady en twee vinden dit leuk.
  5. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Hi Meiden,

    @Merken + Bedrag, het ligt er aan, als je kijkt naar shirtje, broekje, mutsje dan geef ik gemiddeld tussen de €30,- en €50,- uit. Maar dat ligt ook aan kwaliteit en merk. Ik vind petit beteau qua rompers en boxpakjes heel fijn omdat die met maat ''neu'' precies goed vallen bij een pas geborenen. Ik vind Zara nu heel fijn omdat het heel neutraal is en aangezien wij niet willen weten wat het wordt heb je niet persé jongens of meiden kleertjes. Dat geld ook trouwens voor de H&M maar dat valt weer wat groter. Ik heb nu even een stop totdat we financieel even weer in balans zijn (nieuw huis en geen idee wat onze vaste lasten echt worden... plus sinterklaas en kerst). Maar de baby heeft genoeg kleren hahaha! Verder vind ik Noppies erg fijn. Ik heb letterlijk ''alles'' al om een baby groot te brengen.

    @Zorgverzekering, Ik heb interplos zonder zorgen + hoogste pakket + 500 euro tanden. Ik ben nogal een brokkenpiloot.

    @twee Lekker bezig met je inkopen! Super mooie kinderwagen wanneer komt hij binnen? Staat er nog meer op je lijstje.

    @Sylva Fijn dat het weer ietsie beter gaat met jou! Hopelijk blijft het voorlopig zo. Ik ben heel onrustig en of het komt door de de verhuizing of door de zorgen of een combi geen idee.

    @Yara7 Je hebt gelukkig nog even de tijd, maar kan mij voorstellen dat het je onrustig maakt!
     
    MLady en twee vinden dit leuk.
  6. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @twee hoe bevalt menzis? Beetje makkelijk met declaraties indienen en hebben ze fijne communicatie?

    @Masa0903 wij eigenlijk ook wel ja. De baby kan mooi doorgroeien in de kleding van J :roflmao: De rest hebben we allemaal bewaard of course. Jij ook al zo duur qua verzekering :eek: Vond mijn polis van € 150,- al veel, maar dit valt dus nog mee.

    Ja super fijn! Hoop het ook ja. Die vermoeidheid mag best terug komen, maar pas rond de 33 weken ofzo haha :p Wat rot dat je toch zo onrustig blijft. Zou het niet toch helpen als je even lang de vk mag voor een echo? Verhuizen kan ook echt stress en onrust geven :( Vond dat ook verschrikkelijk en was blij toen het voorbij was.
     
  7. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    @Sylva tot nu toe nooit hoeven zelf te declareren want mijn zorgverleners hebben contract hun sturen daarheen. Maar je hebt declaratie app. En hun zijn makkelijk bereikbaar op facebook en telefoon
     
  8. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    @Masa0903 hij komt eind december binnen. Daarnaast ook een badje besteld. De vorige had ik weggegooid. Had alleen nog de standaard. Voor de rest heb ik alles qua meubels pampers verzorgingsartikelen. Hoef alleen nog wat kleertjes te kopen. Ik zag op zolder dat ik toch van mijn zoontje de eerste maanden zijn kleertjes rompers en mutsjes sokjes etc had bewaard dus die ga ik even bekijken en wassen. Dan kan die mooi gebruikt worden. Ik moet wel nog een deken kopen van 100÷katoen en hydrofiele doeken. En we gaan in de kerstvakantie zijn kamertje verfen en nieuwe laminaat erin
     
  9. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ja klopt Sylva ik denk ik regel het meteen moet wel 2 tientjes extra betalen volgend jaar maarja niks aan te doen. Ik wil niet achteraf nog dikke rekeningen krijgen van kraamzorg etc
     
  10. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    De hele zolder ligt nu vol met pampers, heb echt veel gehaald deze week dankzij de goede aanbieding 1 +2gratis. Ik denk is genoeg nu heb nu 29 pakken pampers en ook 4 grote van de kruidvat luiers
     
    EvitaDedu en MLady vinden dit leuk.
  11. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Owja deze net besteld was in de aanbieding wiegdekentje
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MLady vindt dit leuk.
  12. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    @Sylva Ja wij zijn al 3,5 jaar uit de kleintjes, dus het e.e.a. is wel aan vervanging toe. We hebben wel veel bewaard. Ik ben nu vooral bezig met aanvullen of aanpassen. Mwa qua verzekering kost het ongeveer 160.- euro per maand, ben ik redelijke tevreden mee. Ik heb al denk ik vanaf mijn 18 (incl. kinderen) al gauw 100.000 euro gedeclareerd gekregen. Wij kunnen het betalen en ik ben mij er zeer van bewust dat ik bijvoorbeeld in America er financieel aan onder door was gegaan. Heb je nooit zorg nodig, dan snap ik dat het gewoon veel geld is en blijft. Tot je het nodig hebt, geloof me! J

    Er zit trouwens een verschil tussen restitutie polissen en natura ect. Leuk om te vergelijken.

    De reden waarom ik bij interpolis zit, nooit gezeur gehad, daarnaast fijne wachtlijstbemiddeling, zit in de achmea groep dus bijna overal een contract mee, nooit zelf te hoeven declareren en ze hebben de visie. Alles waar je voor kan sparen wat eens in de ‘’zoveel tijd’’ voorkomt dat betalen wij niet uit (zoals: Bril, steunzolen ect.) daarnaast tot 250 euro moet je vaak zelf betalen en alles daarboven wordt zonder gezeur betaald.

    Fijn dat het weer een beetje beter gaat. Ja het is echt stom dat kwakkelen. Ik weet ook niet zo goed wat het is. Ik ben vandaag ook niet fit, opgestaan met hoofdpijn en verder al heel de dag dizzy daarnaast net een bloedneus. Maar ik heb zoveel werk liggen dat ik zoiets heb van, ik meld me liever morgen ziek dan dat ik straks naar huis ga.


    @twee Wat leuk! Een kerst cadeautje. Welk badje heb je besteld? Ik ben nog een beetje aan het kijken of we er eentje willen want we hebben hem weinig gebruikt. Heerlijk lekker terug snuffelen in die lieve kleertjes. Hou de black Friday in de gaten, er zitten mooie aanbiedingen tussen van het merk Meyco en Jollein en volgens mij is dat 100% katoen. Ooh hydrofielen die gebruik ik bij mijn 7 jarige nog hahahaha! Ik ben echt enorm fan van aiden&annais. Welke kleur heb je uitgekozen? Helemaal gewend aan een knulletje?
     
    Sylva en twee vinden dit leuk.
  13. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ik heb dit simpele badje gekocht. Ik had het onderstel nog ook van bebe jou. Ik heb geen zin om veel geld aan uit te geven. Aangezien dit maar kort gebruikt wordt.
    Ik had bij mij eerste kindje hydrofielen van isi mini was toen topkwaliteit helaas weggegooid ik dacht niet aan een tweede toen. Nu ben ik opzoek naar goede hydrofielen die zacht blijven. Hebben jullie aanraders?
    Ja ik ben wel gewend aan nog een jongen ik ben echt verliefd geworden zo mini mensje in mij buik ik kan niet geloven soms
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Sylva, EvitaDedu en MLady vinden dit leuk.
  14. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    @twee Ja aiden&anais vind ik heeeel fijn, alleen mega duur, maar tot nu toe zeker elke euro waard. Ik had er twee op aliexpress besteld en die zijn toch ietsjes stugger maar wel heerlijk zacht. Verder was ik een hele stapels mee met de handdoeken was een keer of 5 :)
     
    twee vindt dit leuk.
  15. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ja ik heb net gekeken die zijn echt duurr zeg!
    Denk dat ik eerst gewoon van de hema koop
     
  16. novemberzes

    novemberzes Fanatiek lid

    28 jan 2020
    1.945
    1.992
    113
    Vrouw
    Hier even een buikfoto van mij! Morgen 17 weken :roflmao:

    Vanavond controle en de oefen echo voor de verloskundige, zin in!! :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    EvitaDedu, YellowEyes, Froezel en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Wauw mooi bescheiden buikje zeg
     
    novemberzes vindt dit leuk.
  18. JustBreathe

    JustBreathe Actief lid

    29 aug 2013
    180
    218
    43
    Mooie foto's zeg <3

    En ik ga idd ook eens checken of mijn zorgverzekering goed is.

    Je bent al goed aan het shoppen geweest twee :)
     
    twee vindt dit leuk.
  19. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja ik kijk naar de zorgverzekering ivm (bekken)fysio, chiropractor, lactatiekundige, ect.
    Ik wil niet iets niet doen omdat het te duur is.

    vandaag was top!
    2 echo’s gehad en beide top, en dan morgen nog eens kijken met een pretecho! Whoop.
    En ik mag gewoon bij m’n eigen verloskundige blijven! Gelukkig. Tot 36 weken dan wordt ik overgedragen aan t ziekenhuis, maar dat vind ik niet erg. Was toch al van plan daar te bevallen. Dus tot nu toe, heel blij.
     
    EvitaDedu, Silver85, MLady en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ja dankje
    Ik heb ook een deken gevonden voor in de ledikant. Ik laat morgen wel zien als ik ze binnen heb
     
    Lindavvv vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina