Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Insomniac, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Wauw ik ben heel blij voor je! Ik ga heel hard duimen dat dit beebje bij jullie blijft.
     
    Yara7, twee en Wensvooreenderde vinden dit leuk.
  2. Yara7

    Yara7 Actief lid

    23 aug 2020
    316
    427
    63
    Vrouw
    @Wensvooreenderde wat leuk!! gefeliciteerd!

    Lang niks van me laten horen alhoewel ik alles steeds mee lees. Goed om te lezen dat het eigenlijk tot nu toe best goed gaat met iedereen ondanks dat sommigr hier en daar wat kwaaltjes hebben! Ik heb het iets minder goed getroffen deze zwangerschap.. afgelopen tijd in ziekenhuis gelegen met een bacteriele infectie. Aan het infuus met AB. Nu wel weer thuis na heel veel pijn en ellende. De baby maakt het goed. Groeit ongestoord door en trapt nog vrolijk in het rond.
    Verder zijn we ook opzoek naar een huis en verhuizen we het liefst voor de bevalling nog maar het begint allemaal erg krapjes te worden. Al met al niet een ideale situatie voor een zwangere. Ondanks alle ellende ben ik nog hartstikke happy/tevreden haha.

    Beetje een egoïstische post.. sorry!
     
    MLady, Bloemetje376, YellowEyes en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. schatje85

    schatje85 Bekend lid

    19 nov 2011
    624
    1.086
    93
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend fijn. Ik hoop zo voor een mooie plakbaby.
    Ik ben nu 10 weken opweg maar vind het enorm spannend, nog steeds.
    Vond die eerste weken tot aan de eerste echo ook erg spannend.
     
  4. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gefeliciteerd @Wensvooreenderde ! Goed nieuws Ik ga voor je duimen.

    @Yara7 wat een heftige tijd heb je achter de rug dan meid! Gelukkig ben je weer thuis. Voel je je wel ok? Gelukkig gaat de baby wel goed en groeit hij/zij lekker :)
     
    twee en Wensvooreenderde vinden dit leuk.
  5. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier de 28 weken dansje. Ik heb vooral onwijs veel zin in morgen. Dan hebben we de eerste groeiecho.

    Van het weekend sprong onze dochter opeens op mn buik, terwijl we met z'n alle op bed lagen. Ik schrok me wild, gelukkig de baby daarna nog wel gevoeld. En de nesteldrang is hier goed toegeslagen. Het kamertje is bijna klaar, behalve wat aankleding, dus ik weet de webshops wel te vinden. Het gaat bijna te makkelijk :roflmao:

    Alleen kleuren uitzoeken op webshops vind ik heel lastig haha.
     
    MLady, Bloemetje376, schatje85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Wensvooreenderde

    Wensvooreenderde Bekend lid

    1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    Dank jullie wel lieverds!!
    Ik ben zo ontzettend blij. Vanmorgen was ik wat gammel bij opstaan. Dit is na mijn ontbijt weer weg. Cb digitaal geeft al 1-2 aan ♡ ik heb wat meer hoop dan bij de miskramen. Nu nog vertellen aan mn vriend:D denk niet dat ik kan wachten tot zondag. Hahah
     
    Yara7, MLady, Insomniac en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Gefeliciteerd meid xx
     
  8. MamaaDaan

    MamaaDaan Lid

    2 sep 2020
    39
    52
    18
    Vrouw
    Aaaaaaah van harte meid!!!! Wat een geweldig nieuws. Ik hoop zo ontzettend dat het dit keer goed mag gaan voor jullie. Heel leuk ook dat je weer terugkomt om ons op de hoogte te brengen! Voor nu lekker genieten
     
    schatje85 en Wensvooreenderde vinden dit leuk.
  9. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Wat geweldig voor jullie! Gefeliciteerd, ik wens je een hele fijne en onbezorgde zwangerschap toe! ❤️
     
    Wensvooreenderde vindt dit leuk.
  10. Fidodido

    Fidodido Lid

    10 mei 2018
    85
    198
    33
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Wensvooreenderde! :thumup: Op naar de eerste echo en ik duim mee voor een gezonde zwangerschap
     
    Wensvooreenderde vindt dit leuk.
  11. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Niks egoïstisch aan hoor. Ben je lang in het ziekenhuis moeten blijven?
    Succes met het zoeken van een nieuwe woonst!
     
  12. schatje85

    schatje85 Bekend lid

    19 nov 2011
    624
    1.086
    93
    NULL
    NULL
    Ik kreeg weer geen reacties! Wat dat toch is geen idee.

    maar hier even n update van mij.
    Vandaag de termijn echo gehad. Ziet er voor nu echt super goed uit. Vk was helemaal aan t stuiteren van blijdschap :roflmao:.
    Ik ben 3 dagen terug gezet wat ik zelf ook al had verwacht. Over 2 weken weer n echo want het buikje was nog niet helemaal dicht, maar dat is heel normaal voor dit termijn. Over 2 weken gaan ze even checken of die wel dicht zit, en dat hebben ze tot nu toe altijd meegemaakt zei ze was helemaal geen reden tot ongerustheid. Hun willen wel n open en eerlijke communicatie vandaar dat de het benoemde.
    Ik moet uiteindelijk bevallen in zh vanwege bmi. Ze houden me goed in de gaten ivm kleine baby vorige keer (maar kan ook van het syndroom komen wat onze dochter heeft).
    Ook al n verwijzing naar de POP poli, vanwege de vorige bevalling en prenatale depressie. Zo heb ik ze al een keer gezien en als t nodig is hoeft niet eerst t traject gestart te worden.
    We hebben het vandaag aan onze dochter verteld en aan de familie. Iedereen was helemaal blij en enthousiast maar ook heel verrast:roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MLady, EvitaDedu, novemberzes en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ha dames,
    nog even een update hier. Groeiecho was helemaal top! Onze dame lag nog met het hoofdje naar boven waardoor die meting wat onbetrouwbaar is. Maar ze scoorde op hoofd, been en buik allemaal precies op de meest gemiddelde lijn die er is. Moest ik erg om lachen. Ze doet nu al goed d'r best om me niet ongerust te maken ;)
    Daarnaast is ook eindelijk bevestigd dat het een meisje is! Whooo zo fijn.

    Vandaag doen we een dagcurve prikken thuis. Gelukkig geen suikerdrankje deze keer. Maar gewoon thuis lekker aan de slag. Was even gepuzzel om erachter te komen hoe zo'n glucosetest thuis werkt, maar dit is helemaal top.
     
    MLady, schatje85, YellowEyes en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Heerlijk nieuws! En super fijn dat ze je zo goed opvolgen en tegelijkertijd ook heel open zijn. Dat geeft vertrouwen. Nog even en de eerste 12 weken zijn alweer voorbij :).

    @Lindavvv zo fijn dat je meisje goed groeit ❤️. En leuk meegenomen dat je deze keer gewoon thuis een dagcurve mag prikken. Véél aangenamer dan de gtt.
     
    Lindavvv en schatje85 vinden dit leuk.
  15. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Whoeeeh! Fijn dat de vk zo enthousiast was, dat moet vast een enorme boost hebben gegeven! Spannend met betrekking tot de organen. Welk syndroom heeft je dochtertje, misschien al verteld maar gemist? Trouwens je hoeft het natuurlijk niet verder uit te leggen ;)
     
    schatje85 vindt dit leuk.
  16. schatje85

    schatje85 Bekend lid

    19 nov 2011
    624
    1.086
    93
    NULL
    NULL
    Ik had het nog niet verteld ivm bekende op het forum. Maar iedereen weet t nu dat we n kindje verwachten.

    mijn dochter heeft het saethre chotzen syndrome.
    Mocht je gaan googlen kun je t beste kijken bij Erasmus mc.
     
  17. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Aha! Snap dat je het dan nog even stil hield.

    Aha! Dus jullie zijn ook bekend in het EMC. Hoe gaat het met je dochter, ik zie dat er veel varianten zijn. Hoe groot is de kans dat jullie kindje dit ook krijgt? Maar dat zijn pittige controles zover ik zie. Erg spannend. Kan je wel natuurlijk bevallen ivm schedel naden die vast zitten of gebeurt dat pas na de geboorte?! Ben oprecht benieuwd.
     
  18. schatje85

    schatje85 Bekend lid

    19 nov 2011
    624
    1.086
    93
    NULL
    NULL
    De kans bij dit kindje is 50%.

    Bij mijn dochter wisten we het niet (is n lang verhaal)
    Maar bij de geboorte heeft ze me flink geruïneerd van onderen en ze is zelf scheelt uit de vagina gekomen. Ze had een onwijze bult op haar voorhoofd. Helemaal blauw die plek. We dachten toen dat t kwam omdat ze de spildraai niet helemaal af had gemaakt maar ze moest er wel uit toen. Maar achteraf is t dus zo dat haar naden al aan elkaar zaten en daardoor kon het hoofdje niet in elkaar schuiven toen ze door t geboorte kanaal kwam.
    Ze is geopereerd toen ze bijna 11 maanden was. Toen ze bijna 10 maand was kwamen we erachter dat ze t zelfde syndroom heeft als mijn man heeft.

    (om nog terug te komen op t lange verhaal, mijn schoonouders hebben toen we zwanger waren het verkeerde syndroom aan ons doorgegeven. En na onderzoek kwam eruit dat ons kindje het niet kon hebben omdat we dan allebei drager moesten zijn van dat syndroom en dan 25% kans dat we t beide door zouden geven. Maar t bleek om n ander syndroom te gaan! In het verleden is mijn zwager ook geopereerd en toen was t syndroom heel onbekend dus hebben de artsen gezegd zeg maar dat t dit .....syndroom is want dat lijkt er wel op. In grote lijnen klopt t, maar qua erfelijkheid en onderzoek ligt t heel anders. Nu is t syndroom wat ze nu heeft aanvankelijk minder erg dan wat mijn schoonmoeder had verteld welk syndroom dat t was. Wij hebben mijn schoonouders dit heel erg kwalijk genomen, want zelfs de artsen die in mijn zwangerschap hebben gevraagd heeft ze de onjuiste naam benoemd. Hun steken wel vaker voor veel meer dingen de kop in t zand)

    hopelijk n beetje te begrijpen voor iemand van buitenaf .
     
  19. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Poeh wat een verhaal. Ik word er helemaal stil van! Dat worden spannende tijden voor jullie. Ik ga heel heel hard voor jullie duimen dat alles goed gaat
     
    schatje85 vindt dit leuk.
  20. schatje85

    schatje85 Bekend lid

    19 nov 2011
    624
    1.086
    93
    NULL
    NULL
    Dank je wel. We gaan het zien. Mocht het kindje het syndroom wel hebben weten we nu wel van de hoed en de rand en zullen we minder schrikken dan dat we bij onze dochter deden. Maar t is zo’n persoonlijk gedetailleerd verhaal dat ik hem nog niet eerder wou geven voor mijn omgeving weet dat we een kindje verwachten. Want de bekende hier op t forum kent t verhaal natuurlijk ook.
     

Deel Deze Pagina