Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Insomniac, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021
    27 april
    Yara7 - 27 jaar - tweede kindje

    29 april
    Keke91 - 28 jaar - tweede kindje
    ♡ MLady - 40 jaar - tweede kindje
    EvitaDedu - 34 jaar - tweede kindje

    30 april
    YellowEyes - 24 jaar - tweede kindje
    Marni1 - 31 jaar - derde kindje
    Ciprilla - 27 jaar - derde kindje

    2 mei
    ♡ xLollypop - 27 jaar - tweede kindje

    3 mei
    Sylva - 33 jaar - tweede kindje
    Silver85 - 35 jaar - tweede kindje
    ♡ Lindavvv - 33 jaar - derde kindje

    4 mei
    JustBreathe - 35 jaar - eerste kindje

    6 mei
    FelIinea - 28 jaar- tweede kindje

    7 mei
    Masa0903 - 26 jaar - derde kindje
    Ieniemienies -37 jaar - derde kindje
    Novemberzes - 24 jaar - tweede kindje
    Bloemetje376 - 29 jaar - tweede kindje
    MamaaDaan - 31 jaar - derde kindje

    9 mei
    Insomniac - 30 jaar - derde kindje

    10 mei
    Mmbro - 34 jaar - vierde kindje

    11 mei
    ♡ Twee - 33 jaar - tweede kindje
    ♡ Fidodido - 37 jaar - tweede kindje

    13 mei
    Froezel - 33 jaar - derde kindje

    17 mei
    dunnie - 33 jaar - tweede kindje

    ------------------------------------

    Jongen (5) Meisje (9) Verrassing (4)

    Totaal: 24

    Afspraken

    November

    17 november - afspraak gyn (15+4) - Masa0903
    17 november - controle gyn (16) - JustBreathe
    19 november - controle (17+0) - MLady
    21 november - geslachtsbepaling - Froezel
    23 november - geslachtsbepaling - Twee
    23 november - controle (17+3) - Marni1
    24 november - geslachtsbepalende echo (17+1) Lindavvv
    25 november - controle - Fidodido
    25 november - controle - Froezel
    26 november - controle + echo, zomaar (16+6) - novemberzes

    December
    2 december - 20-wekenecho (19+1)- Yara7
    4 december - pretecho - Insomniac
    4 december - 20-wekenecho (19+0) - YellowEyes
    7 december - 20-wekenecho (19+3) - Marni1
    7 december - 20-wekenecho (19+4) - Keke91
    8 december - 20-wekenecho (19+4) - Ciprilla
    8 december - 20-wekenecho gyn (19) - JustBreathe
    8 december - 20-wekenecho - EvitaDedu
    8 december - 20-wekenecho (19+1) - Silver85
    9 december - 20-wekenecho (19+2) - Lindavvv
    10 december - 20-wekenecho (19+3) - Sylva
    10 december - 20-wekenecho (20+0) - MLady
    15 december - 20-wekenecho (19+4) - novemberzes
    16 december - 20-wekenecho (19+5) - MamaaDaan
    17 december - 20-wekenecho - Mmbro
    18 december - 20-wekenecho - Fidodido
    18 december - 20-wekenecho - Bloemetje376
    21 december - 20-wekenecho (20+3) - Masa0903
    27 december - 20-wekenecho - Twee
    28 december - 22-wekenprik (22+4) - MLady

    Sterretjes
    Schatje85, Wensvooreenderde, Mayson

    HOE PAS IK DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie’
     
  2. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #82 MLady, 17 nov 2020
    Laatst bewerkt: 17 nov 2020
    Zo, ik heb de 22-wekenprik tegen kinkhoest alvast gepland. Leek me handig gezien drukte door corona en de kerstvakantieperiode, en de telefoniste bevestigde dat het een goed idee was!

    Voor wie het ook alvast wil regelen, zie:

    https://rijksvaccinatieprogramma.nl/22wekenprik/afspraak-maken

    Bij mijn vorige zwangerschap zat-ie nog net niet in het Rijksvaccinatieprogramma en moesten we 'm zelf betalen, maar heb ik 'm toch wel laten zetten. Moest toen nog via de regionale GGD, nu gaat het via de plaatselijke JGZ :thumup: Ik ervoer destijds geen bijwerkingen, maar louter voordelen. Ik ga nu dus gwn weer voor optimale bescherming ;)

    Meer die de kinkhoestprik al eens hebben laten zetten?
     
  3. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    JustBreathe en Yara7 vinden dit leuk.
  4. Yara7

    Yara7 Actief lid

    23 aug 2020
    316
    427
    63
    Vrouw
    Wij weten het niet of we voor een derde gaan. Het zou leuk zijn maar vind het ook wel ‘veel’ voor ons. Als we voor nr 3 gaan wil ik het zsm na nr 2. Wij hebben gelukkig ook de ‘luxe’ dat we in de eerste ronde zwanger raken zonder verdere complicaties.
    Eerst maar even deze zwangerschap/bevallen/eerste maandjes van de baby goed door komen en daarna zien we wel weer.
     
  5. Yara7

    Yara7 Actief lid

    23 aug 2020
    316
    427
    63
    Vrouw
    Wat betreft kinkhoestprik: ik ga die niet doen. Vorige zwangerschap ook niet gedaan en de baby vaccineren we minstens het eerste jaar ook niet. Als ik de baby wel volgens het ‘normale’ schema zou vaccineren zou ik de prik zelf wel nemen tijdens de zwangerschap.
     
  6. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Waarom doe je dat dan niet? (??)
     
  7. Yara7

    Yara7 Actief lid

    23 aug 2020
    316
    427
    63
    Vrouw
    #87 Yara7, 17 nov 2020
    Laatst bewerkt: 17 nov 2020
    Het is een heel lastig onderwerp en voer de discussie zelf ook liever niet aangezien de meeste mensen het gevoelsmatig bekijken.

    Er zijn veel vraagtekens bij de verschillende vaccins. Onder andere dat een aantal niet aangetoond veilig en effectief zijn bij een bepaalde leeftijd (dktp vaccin bv bij kinderen >15 maanden). Dit zijn gewoon feiten die je in verschillende databases kan vinden die zorgverleners gebruiken.

    Ondanks een hele boel feiten en informatie die me doen twijfelen aan het vaccineren, ga ik het toch doen. Dit doe ik puur uit angst en niet op basis van de effectiviteit en veiligheid van de vaccins. Ik zou niet met mezelf kunnen leven als toch mijn kindjes ernstig ziek worden. Zal altijd blijven afvragen of ik dat had kunnen voorkomen. Ik ga dan ook alleen vaccineren voor de meest ernstige. Je stelt je kindjes wel bloot aan virus/bacterie deeltjes die zij waarschijnlijk anders nooit binnen zouden krijgen.
    ik heb dan ook bewust gewacht met vaccineren zodat het immuunsysteem van mijn kindje verder ontwikkelt is dan wanneer er normaalgesproken wordt begonnen met vaccineren. Ik wil nog wel zeggen dat sinds de geboorte van ons kind zowat de hele wereld in lockdown is, mijn kind geen andere kindjes ziet, niet naar opvang gaat, niet met andere kindjes of volwassenen speelt. Mocht ze wel naar opvang gaan etc dan had ik haar wellicht eerder gevaccineerd.

    Maar goed.. ondanks dat vaccinaties/geneesmiddelen/het menselijk lichaam mijn vakgebied is blijft het ontzettend lastig omdat het gewoonweg niet allemaal zo goed is aangetoond als men aanneemt.

    Om te eindigen: mensen die vaccineren begrijp ik volledig en mensen die dat niet doen begrijp ik ook helemaal. Voor mij is het dus vooral de angst die uiteindelijk beslist denk ik.
     
    MLady vindt dit leuk.
  8. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik kan de kinkhoestprik halen op inloopdagen, super handig ga ik ook zeker doen. Vorige zwangerschap heb ik hem zelf betaald want werd toen nog niet aangeboden maar op eigen initiatief voor gekozen.
     
    MLady vindt dit leuk.
  9. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    #89 ciprilla, 17 nov 2020
    Laatst bewerkt: 17 nov 2020
    Wat betreft mijn eerdere vraag of jullie al weten of het gezin compleet is ja of nee. Is niet bedoeld om dames die lastig zwanger worden voor het hoofd te stoten. Ik ben me zeer bewust van het feit dat je een kindje niet 'neemt' . Maar was gewoon meer een nieuwsgierigheidje naar eventuele toekomstplannen van de andere mama's. Je kan nou eenmaal het leven niet plannen, maar dromen mag altijd. (Indien je dit kan en wilt, nou verdorie ik weet niet hoe ik het goed moet verwoorden) :rolleyes:
     
    Fidodido, Feliinea, MLady en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    @Insomniac wat toevallig dat jij er ook over denkt om eiceldonor te worden! Ik ook. :)

    @MLady ik denk dat ik dit keer ook de prik ga halen. Vorige zwangerschap niet gedaan, maar lijkt me toch wel fijn om voor de zekerheid te doen.
     
    MLady vindt dit leuk.
  11. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik had er beslist geen probleem mee hoor! Het is ook zo'n gevoelig rotpunt dus ik snap deze post van je heel goed en ik vind het superlief!

    Ik had er 3 of 4 jaar geleden lang zo gemakkelijk niet over kunnen praten, als je middenin een nog onvervulde kinderwens zit dan kan zo'n vraag beslist pijnlijk zijn. In die periode kon ik er eigenlijk met niemand goed over praten behalve op dit forum. Zo fijn!

    Ik ben niet gelovig maar dank alles en iedereen op mijn blote knietjes dat ik dat boek heb kunnen sluiten * happy happy hartje hartje etcetera *

    :D
     
  12. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #92 MLady, 17 nov 2020
    Laatst bewerkt: 17 nov 2020
    Ik snap je terughoudendheid ergens wel hoor! En ik heb ook helemaal geen zin in een discussie want daar is het hier veel te gezellig voor :) maar ik was gwn nieuwsgierig.

    Wat betreft dktp onder 15 mnd: daarom wil ik de kinkhoestprik ook zélf alvast halen (voor wie het niet weet: de k in dktp staat voor de kinkhoest), omdat de kleine dan toch via mij die bescherming meekrijgt :thumup:

    En wat betreft dat je het toch gaat doen: wat klinkt dat zwaar, dat je het doet uit angst. Het is ergens natuurlijk wel een beetje zo. Je wilt gwn niet dat je kindje ziek wordt, of erger nog, dat jou iets valt te verwijten als het tóch onverhoopt gebeurt!

    Toch schenk het glas liever halfvol en zeg dan dat ik het doe voor de zekerheid. En daarbij vertrouw ik op de Rijksoverheid met al hun expertise en knappe koppen. Er zijn zoveel bronnen en tegenbronnen, ik heb de tijd en kennis niet om die allemaal tegen elkaar af te wegen. De experts bij het Rijk hebben er meer kennis over dan ikzelf, denk ik dan maar :cool::p:D
     
    Fidodido, Bloemetje376 en Yara7 vinden dit leuk.
  13. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Hier wordt dat niet nuttig geacht. De kindjes krijgen volgens hen de kinkhoestprik na de geboorte volgens Europees vaccinatieschema
     
  14. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    O is er ook nog een Europees schema? Wist ik niet! Vraag me af of dat verschilt van het NLse Rijksvaccinatieprogramma :rolleyes:
     
  15. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ik heb net ook alvast een afspraak ingeplant voor de 22weken prik thnx @MLady
     
    MLady en EvitaDedu vinden dit leuk.
  16. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Wij ook, exact zo. Mijn kids kregen na 1 jaar pas de 1e inentingen. Jongste moet zijn 4e dktp prik nog geloof ik, en de 14 maanden prik.

    Bij alletwee ook geen kinkhoest gehaald. Ga ik nu ook niet doen.
     
    Yara7 vindt dit leuk.
  17. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Ja blijkbaar. Het is in elk geval ongeveer hetzelfde als het Belgische schema. Alleen vaccinatie tegen rotavirus is bij ons niet opgenomen in het schema.

    Wat kinderderwens betreft, voor ik zwanger was van C. was dit ook een heel moeilijk onderwerp voor mij. Het staat niet in mijn handtekening, omdat het nu een afgesloten hoofdstuk is. Maar ook voor ons heeft het 5jaar en 9 maanden geduurd. We hebben gelukkig wel de luxe uiteindelijk te weten wat de onvruchtbaarheid veroorzaakte en dat het heel eenvoudig op te lossen was.

    Fijn te lezen dat er dames over nadenken om eiceldonor te worden. Heel veel respect daarvoor!

    @Yara7 alle begrip dat je je kindje niet zomaar voor alles laat inenten. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat een aantal vaccinaties nuttig zijn, maar ik geloof ook dat er ook een aantal zijn die je beter niet kunt laten zetten. Nou ja, uiteindelijk moet ieder voor zich uitmaken hoever ze gaan in het vaccineren tegen allerlei ziektes.
     
    MLady en Yara7 vinden dit leuk.
  18. MamaaDaan

    MamaaDaan Lid

    2 sep 2020
    39
    52
    18
    Vrouw
    Ik sluit me hier helemaal bij aan! M’n man had graag nog een 4e gewild, maar ik ben zo 32 als de 3e komt en vond dat een mooie leeftijd voor een laatste kindje. Hierna ook weer tijd voor andere dingen, verder met een vervolgopleiding, genieten van (hopelijk) onze 3 gezonde kindjes, samen als gezin verre reizen maken, onze familie in het buitenland weer vaker opzoeken etc. Kan niet wachten! Maar eerst hopelijk ons meisje over een paar maandjes ontmoeten ❤️
     
    Lindavvv, Feliinea, Yara7 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Yara7

    Yara7 Actief lid

    23 aug 2020
    316
    427
    63
    Vrouw
    Vandaag 17 weken en heb opeens zo’n last van maagzuur. Hoop niet dat dit nu zo blijft ?!
     
  20. Fidodido

    Fidodido Lid

    10 mei 2018
    85
    198
    33
    Vrouw
    Ook hier duurde het 4 jaar voor ik zwanger was van de eerste en ben straks 38 als de tweede komt ( die overigens totaal niet gepland was, het leven blijft onvoorspelbaar ;))
    Dus dit wordt voor ons zeer waarschijnlijk ook de laatste. Maar zeg nooit nooit, mijn moeder kreeg mij ook heel onverwachts nog op haar 40e en ook totaal ongepland.

    Voor mijn gevoel zijn we straks wel compleet en het was voor ons ook geen must om kinderen te krijgen. Dus wij zijn gelukkig either way, toch had ik altijd wel het voorgevoel twee kinderen te zullen krijgen.

    @Yara7 mag ik vragen of jij medisch onderlegd bent, of wat je vakgebied is?
    En je zei in je post dat je kind waarschijnlijk nooit met deze virussen/bacteriën in aanraking komt, maar is dat ook juist niet zo omdat de vaccinatiegraad nu heel hoog is?
    Overigens niet aanvallend bedoeld maar ik ben erg benieuwd naar je standpunt en hoe je daar tegenaan kijkt.
    ik vind het vanuit medisch oogpunt vooral een interessante discussie, hoewel ik me er niet in heb verdiept.
     
    MLady, EvitaDedu, twee en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina