@Mayson bah bahbah en nog eens bah. Je zou inderdaad kunnen kijken voor een pretecho, alhoewel het woordje pret bij de echo nu niet zo gepast lijkt te klinken natuurlijk. @Sylva pfoeh... gelukkig niets aan de hand! Nu lekker verder genieten van alles inclusief de kwaaltjes. @Silver85 Dat klinkt wel als waterpokken... best kans dat ze er morgenochtend alweer heel anders uitzien en wel herkenbaar zijn als pokken. Succes en hopelijk heeft de kleine er niet zoveel last van. @kwaaltjes... ik heb vandaag een supergoede dag. Bijna niet misselijk geweest, wel erg koud de hele dag en moe. Hopelijk morgen weer way meer misselijkheid.... klinkt gek maar voel me liever misselijk als bevestiging dat het goed gaat met de hormonen dan dat ik niets merk. Weet van mijn miskraam dat de klachten weg waren zodra het hartje van het kindje stopte met kloppen dus als ik dan zo een goede dag heb, maakt dat onzeker. Vandaar mn wens om dan maar gewoon lekker misselijk te zijn.
Hoi dames. Heb al een tijdje niks meer geplaatst, zo ontzettend misselijk Vandaag wel een goede echo gehad. Kloppend hartje en op de juiste plek. Helemaal verliefd. Dames die bekend zijn met de Ramzi theorie, wat denken jullie? De echo was uitwendig.
Ik vind dat helemaal niet zo gek klinken. Ik ben ook snel weer onzeker dan. Maar een klein beetje minder misselijkheid zou wel mogen, kwestie van nog te kunnen functioneren
@MLady @Marni1 ze heeft wel gekeken maar ze kon niets geks vinden gelukkig. Ze vroeg me of ik iets intensief had gedaan en toen ik zei dat ik eergisteren zware dingen had getild zei ze me dat ik dat maar niet meer moest doen omdat dat wel eens de oorzaak kon zijn. Onze baarmoeder is nu extra doorbloed en een klein beetje teveel druk kan al net teveel zijn dat een adertje springt. @Keke91 dat is lief van je! ❤️️ @Silver85 begrijpelijk dat je daar de zenuwen van krijgt. Misschien moet je de druk er ook niet op leggen om dit negatieve gevoel los te willen laten, maar om er stil bij te staan dat je je onzeker en bang mag voelen. Maar dat het tegelijkertijd niet hoeft te betekenen dat het nu weer fout gaat. Het is echt niet erg dat je angstig bent! Het klinkt wel als waterpokken. Zou het nog even een paar dagen in de gaten houden. Beterschap voor de kleine! @Zwennie super fijn van de goede echo meid! Gefeliciteerd! Qua ramzi durf ik het niet te zeggen. Zou zeggen de placenta rechts. Is dit inwendig of uitwendig? Inwendig is meisje, uitwendig een jongetje. @Mmbro ik snap je ook helemaal wat betreft kwaaltjes. Ik ging hier vorige week van kotsmisselijk, spugen, kokhalzen ineens naar 4 dagen amper last ervan. Van het uiterste naar niets maakt je gek. Heb je buiten die misselijkheid geen andere kwaaltjes? Merk dat alleen op de misselijkheid afgaan ook onzeker maakt, terwijl andere kwaaltjes net zo belangrijk zijn. Het is zeker mooi om zo'n verschil te zien in groei en om de baby dan zoveel te zien bewegen. Echt onbeschrijflijk mooi. Lag ook aan een stuk te janken daar van blijdschap M'n kleine hummeltje doet het zo goed.. ❤️️ Heb trouwens geen bruinverlies meer gezien sinds 16:00 uur, hopelijk blijft dat zo
Sorrie ik wilde je niet aan het huilen maken. Dat verdriet wil ik bij mezelf houden. Maar wilde het wel met jullie delen want ik moet het ook ergens kwijt en van me afschrijven en mn vriend is zo oppervlakkig die zegt dat het allemaal wel goed komt en dat de verloskundige het fout kan hebben en is dat op gaan zoeken op internet en hij las dat er wel vaker dat soort fouten worden gemaakt. Maja wat zijn fouten. Het fijn is dat er wel een kloppend hartje is maar veel langzamer klopt dan normaal. Het vruchtje is kleiner, bewoog niet echt, ik denk bij mezelf dat het gewoon niet goed ontwikkeld is en het los gaat laten een keer. Dus elke keer dat ik ga plassen in de kan voor moeders voor moeders dan kijk ik of er al bloed komt. Mn vriend vind dat ik niet zo negatief moet denken en dat het daardoor misschien niet goed af kan lopen. Geen idee of dat kan. Negatieve instelling dat de zwangerschap daardoor kan afbreken. Het is gewoon zo en ik ga uit van het slechtste. Dan kan het alleen maar mee vallen of is het verlies minder erg. ik word er nu al weer verdrietig van bij het idee. Het heeft er flink ingehakt bij mij. En misschien moet ik het alsnog een kans geven want ik weet ook dat er 2 meiden zijn waarbij Het niet goed is afgelopen en ik dan niet mag klagen dus voel me dan weer schuldig dat ik zo loop te zeuren en negatief loop te doen. Sorrie meiden ik denk aan jullie juist nu op dit moment nu het zo onzeker is.
@Fidodido gefeliciteerd met de goede echo! Jammer dat je wat terug gezet bent maar kan natuurlijk na bij de termijnecho alweer heel anders zijn. @Sylva wat fijn dat je echo toch goed was! Hopelijk blijft je bloedverlies weg! @Zwennie ook gefeliciteerd met de goede echo! Ik kan je helaas niet helpen met de Ramzi theorie. @Yara7 wow een week verder gezet! Zal vast een snelle innesteling zijn? En misschien groeit de baby nu heel hard? Ben benieuwd naar volgende keer! @Mayson wat een rot nieuws! Je hoopt gewoon op een mooi kloppend hartje en een termijn wat past bij je berekening. Hier wordt je toch wel echt onzeker van! Heel veel sterkte met de twee weken doorkomen en ik hoop dat het dan alleen maar positief voor je is! @kwaaltjes ik heb vooral last van geuren op dit moment. Ik kan echt niet tegen bepaalde geuren, bijv van een gevulde vaatwasser of geurtjes uit de koelkast. Wordt er misselijk van! Gelukkig niet hoeven overgeven nog. De nacht luier van m'n dochtertje ook zoiets. Moet dan echt even m'n adem inhouden.
Ik werk als doktersassistente en kreeg vandaag toevallig een belletje van iemand die met 11 weken nog een miskraam had. Begon met bloedverlies aantal dagen terug en dus vandaag 11 wkn. Ik zei nog tegen m'n man, mijn termijnecho is rond eind 10 weken. Laten we die maar toch wat later doen. Je weet maar nooit..
@Mayson ach meis, geen sorry zeggen hoor! Ik leef gewoon enorm met je mee! *knuffel* Dat ik moest huilen, is gewoon puur omdat ik het zo naar vind dat je dit moet meemaken en ik me je wanhoop goed kan voorstellen. Lijkt me heel erg lastig om hiermee zo in twee verschillende werelden te staan. Je vriend bedoelt het vast en zeker goed, maar hij duwt daarmee volgens mij jouw gevoelens opzij terwijl die er ook mogen zijn. Hypothetisch gezien kan alles natuurlijk wel wat je vriend zegt, maar realistisch zijn kan je zeker ook kracht gaan geven mocht het wel fout gaan. Daarbij vind ik dat de vk dit misschien wel iets subtieler had mogen brengen. Dat helpt voor de visualisatie ook niet en dat maakt de angst juist groter. Die andere meiden en jij staan natuurlijk los van elkaar. Je zeurt niet, echt! Niet zo gek doen hoor *knuffel* Je maakt je ontzettend zorgen en dat is volkomen begrijpelijk. Lucht je hart als je daar behoefte aan hebt! Ga ontzettend hard voor je duimen de komende weken. Denk aan je! ❤️ @Bloemetje376 dat zou fijn zijn Geuren zijn ook verschrikkelijk nu! Maar wel fijn dat je nog niet hebt hoeven overgeven. Hopelijk blijft dat zo. Je mist er niks aan Smerige bedoeling Wat verdrietig zeg Naar hoeveel weken wil jij je termijnecho nu verplaatsen? Ik ga hier proberen de controle bij de gynaecoloog te vervroegen naar 13 weken. Vind twee echo's op één dag eigenlijk te gek voor woorden En dat overbrugt zo mooi met om de twee weken ff spieken.
@Mayson hè, dat is niet het nieuws dat je wil horen @Sylva gelukkig was alles goed! Ik ben gisterenavond voor het eerst misselijk geworden tijdens het poetsen van mijn tanden Moest vannacht plassen en toen was ik ook misselijk en dat is nog steeds niet weg. Heel smerig gevoel dit zeg. Iemand met kindjes die deze fase herkennen trouwens: ons zoontje id net 1 jaar en wil de hele dag mij om zich heen. Ik kan hem zonder problemen weg brengen naar de gastouder, maar als ie mij dan ziet als ik hem op haal, moet ie ook meteen naar mij toe. Thuis kan hij niet eens meer alleen spelen en huilt (dit is overigens nep huilen) om alles. Is dit een fase? gaat dit over? Help!!
Prachtig ❤️. Fijn dat je nu geen bruinverlies meer hebt en dat de oorzaak onschuldig was. Nu gewoon genieten
Nee, we rijden na onze afspraak bij de verloskundige meteen door naar het ziekenhuis, waar ik een afspraak heb gemaakt bij de bloedafnamepoli. Ik wist niet dat een vruchtwaterpunctie pas vanaf 15 weken kan. We gaan het maar afwachten. Lang wachten is het toch, wachten tot het 15 oktober (termijnecho) is vind ik al veel te lang duren
hahaha heerlijk die fases. Want dat is het, een fase. Stinkie van mij heeft dat nog. Ze is echt een vreselijk mama’s kindje en als ik ze ophaal van de peuterschool gaat ze soms staan nep huilen. En hard!! Ik geef er niet teveel aandacht aan. Ook in de fase dat ze niks wilde zonder mij. Ik stimuleerde alleen om alleen te spelen of met andere kindjes. Uiteindelijk is dat wel over gegaan. Er is dus nog hoop
Is hij ouder dan 1? Mijn L. had het ook voor ze 1 was en kreeg maar een heel milde vorm. Schijnt dat je er dan vanuit moet gaan dat ze het nog een keer krijgt. Verder heb ik er dus nog niet zoveel verstand van...
Ach lieverd ik heb echt met je te doen. Blijf gerust jouw zorgen hier van je afschrijven hoor. Je moet het ergens kwijt toch? Wat jouw vriend betreft, dat is echt typisch mannen. Toen bij bij de miskraam in juli 's nachts door zette, was ik super hard aan het huilen. Hij vroeg wat er was, antwoordde dat het dan maar zo moest zijn en hij draaide zich om om vervolgens verder te slapen. Een hele dikke knuffel meid. Ik denk aan je
Zeker een fase! Mijn lieve C. heeft dat hier in huis zelfs, maar vooral wanneer hij in een sprongetje zit. Ik weet dan dat ik een paar dagen moet doorbijten, dan gaat het vanzelf wel weer voorbij
Ja hoor is een fase. Hij zal vast een sprong hebben waardoor de wereld er ineens anders uitziet en hij meer bij jou wil zijn als veilige haven. Of... misschien voelt hij aan dat je in verwachting bent? Hoe dan ook, lekker veel knuffelen als het je uitkomt: over 10 jaar zullen we dat geknuffel vast nog missen <3
@novemberzes Ooh dat is heel normaal rond die leeftijd hoor! M’n dochter van 20 maanden heeft nu weer zo’n mama-plak fase. Het was een tijdje over maar nu is het weer zover haha. En bij papa niks aan de hand @Bloemetje376 jeetje wat verdrietig van die zwangere vrouw. Gelukkig komt dat niet heel veel voor rond dat termijn, maar snap wel dat je daardoor je termijnecho wat later zou willen. @Mayson dikke knuffel meid, hoe voel je je vandaag? Hoop dat je genoeg afleiding hebt de komende weken, dit sloopt enorm natuurlijk..
@Zwennie gefeliciteerd met je prachtige echo! Leuk om van je te horen Hopelijk trekt je misselijkheid binnenkort weg... @Mayson lieve meid een dikke knuffel van mij. Hebben jullie wat afleiding gepland om de tijd wat te doden de komende tijd? @Sylva inspanning beperken, check. Goeie tip voor ons allemaal... Fijn dat je je beter voelt en weer je vertrouwen terug hebt!! @kwaaltjes: moe, licht slapen, onrustig dromen (eng, veel en gek), pukkeltjes op mijn rug, af en toe spontane bloedneus! @cravings wie heeft er nog meer af en toe zin in bijzonder eten?? Ik heb er maar aan toegegeven en een pot zute haring en rolmopsen gekocht. Ga al kwijlen als ik eraan denk!! Bizar!! Maar zooo heerlijk momenteel... Haha!