Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ciprilla, 21 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Oh, wat super zeg! Gefeliciteerd! :D En geniet van jullie etentje morgen! ;)

Komt vast wel goed dat je partner wel gewoon mee kan naar de echo! :thumup:

Wij moeten hier ook mondkapjes op bij de vk. Ook niet zo blij mee. Bij de gynaecoloog mag m'n partner helemaal niet meer mee :( Baal als een stekker :cry:

2. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja balen zeg.. Ik heb nog nooit een gesprek gevoerd met een mondkapje op, vind dat zo raar. :rolleyes:

3. schatje85

schatje85 Bekend lid

19 nov 2011
    624
    1.086
    93
    NULL
    NULL
    Wat leuk! Gefeliciteerd.
    Altijd leuk om dat samen te vieren toch.

hier ook mondkapjes op bij de vk. Vond t heel naar vrijdag. Maakt t op een of andere manier zo onpersoonlijk vind ik. Net zoals geen hand geven.

ciprilla vindt dit leuk.
  4. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Gefeliciteerd met je man zijn nieuwe baan! Hopelijk kan je de termijnecho nog verzetten, zodat hij toch nog mee kan.

Ik moet ook altijd een mondkapje opzetten bij mijn bezoekjes aan de gynaecoloog. Ik vind het vooral lastig om elkaar te verstaan met dat ding op.

Veel plezier morgen!

ciprilla vindt dit leuk.
  5. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik ook niet. Maar het geluid wordt wel wat gemoffeld, dus lijkt me heel raar ook ja.

Dit dus. Het voelt gewoon zo onnatuurlijk en afstandelijk. Ben zo blij als deze ellende voorbij is :(

ciprilla vindt dit leuk.
  6. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Whahahahaha ja normaal is het ook echt niet te vreten... :roflmao:

7. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Geniet van jullie welverdiende etentje! Super!

Qua mondkapjes: wonen jullie in 1 van de 3 grote steden?

8. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Och nee! :$:(

9. dunnie

dunnie Actief lid

5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    @benauwd. Ja heel erg..... boekje voorlezen met de passie die ik normaal doe (lees ik leef mee met het boek inclusief effect geluiden) dat is me al teveel en moet ik soms echt even op adem komen. En dat terwijl ik normaal best fanatiek sport.... Naja nu dan even niet want ik kits die hele tent onder denk ik

@mondkapje moet hier ook. Maar omdat ik zo snel benauwd ben is dat echt een ramp!! Vorige week in Oostenrijk kon ik ook echt niet mee winkels in. Ik trok het zo slecht. Dus van de week een uur lang bij de vk was een bittere pil... ik heb hem soms ook echt af moeten doen.
    En buiten dat, vind ik het ook echt super onpersoonlijk. Je kan elkaar moeilijk verstaan en je ziet de mimiek niet goed. Daarnaast ook weer vind ik die mondkapjes maar scheinveilligheid. Je zit er de hele tijd aan en je stopt hem zo in je tas. Wat moet dat helpen dan? Hou gewoon afstand en raak elkaar niet aan als dat niet medisch noodzakelijk is. Gedoe allemaal....

nou ik ga slapen en hopen dat ik me morgen beter voel en dat we wat van @Mayson hebben gehoord.

Mayson vindt dit leuk.
  10. Mmbro

Mmbro Actief lid

25 jan 2018
    101
    164
    43
    Vrouw
    @Mayson..... ik houd voor ogen dat geen bericht goed bericht is, maar word daar met de minuut onzekerder bij...... :confused:

@mondkapjes Hier bij vk ook mondkapje op en man mag alleen mee bij echo's. Maar ik werk dagelijks met een mondkapje op sinds de coronaperiode en moet eerlijk zeggen: het went. Vind het niet leuk want de hele non verbale communicatie is zooooo veranderd met zo'n kapje voor je gezicht..... maar goed; werk met de kwetsbare doelgroep en better safe than sorry.....

Mayson vindt dit leuk.
  11. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja wij vallen onder Rotterdam.. hier in het dorp valt het wel mee. Maargoed wij hebben dan dezelfde regels.

12. novemberzes

novemberzes Fanatiek lid

28 jan 2020
    1.945
    1.994
    113
    Vrouw
    Ben ook erg benieuwd hoe het met @Mayson gaat.

Kwaaltjes: moe, moe en moe.
    Ik ben vooral 's nachts heel misselijk als ik even wakker word.
    Als ik overdag niet snel genoeg eet, ben ik ook misselijk. Merk ook dat ik veel trek heb maar niet zoveel kan eten.
    Mijn tepels doen nog steeds heel veel zeer. Lijkt net de eerste weken vd borstvoeding haha.

Ik heb donderdag weer een echo en ben er nu al nerveus voor.

Ons zoontje was altijd een heel goede slaper en ineens sinds twee weken wordt hij krijsend wakker 's nachts. Hij wil ons dan niet per se hebben, ik weet niet wat het is. Heb het al eens opgezocht en er kwam uit dat er nu een "slaparegressie" is met 12 maanden. Herkent iemand dit? Komt dit nog goed? Ben bijna elke nacht een paat uur met hem bezig :( is ook niet zo fijn nu ik zo ontzettend moe ben.

Mayson vindt dit leuk.
  13. novemberzes

novemberzes Fanatiek lid

28 jan 2020
    1.945
    1.994
    113
    Vrouw
    Had op mezelf gereageerd... Haha

MLady vindt dit leuk.
  14. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @novemberzes hier twee onrustige slapers in de nacht. Misschien niet helemaal hoe het zou moeten, maar onze jongste ligt nu vaak tussenin. Omdat ik te moe ben om snachts op te lopen met een huilend kind. Als ik haar bij me neem, slaapt ze zo verder.

Oudste heeft ook lang tussen ons in gelegen, die slaapt nu ook goed in haar eigen bed. Dus vind het prima, mijn nachtrust is even belangrijker.:p

Dus niet echt een tip voor je, wel weet ik dat het vaak met fases komt. Ik geef er gewoon altijd aan toe, komt vanzelf weer goed. :oops:

15. novemberzes

novemberzes Fanatiek lid

28 jan 2020
    1.945
    1.994
    113
    Vrouw
    Lijkt me heerlijk om samen te slapen! Is hier alleen echt niet mogelijk omdat meneer dan alleen maar wil spelen en zijn vinger in mijn neus stopt :rolleyes:

Herken mijn kind echt niet. Altijd zo'n vrolijk ventje die goed sliep en ineens sinds een paar weken is hij zo veranderd :(

MLady vindt dit leuk.
  16. Mmbro

Mmbro Actief lid

25 jan 2018
    101
    164
    43
    Vrouw
    Zou hij het aanvoelen? Dat je je niet lekker voelt en dat er een kleintje bij je groeit??
    Hier met alle kinderen zo'n periode gehad. Wij gebruikten dan altijd de 3-5min methode. Ik weet niet eens of dat zo heet, maar zo noemen we dat. Troosten bij verdriet: uitleggen dat het echt bedtijd is; terugleggen in bedje volgens het normale slaapritueel en dan weglopen. Als hij/zij gaat huilen; max 5 min (net wat goedvoelt) laten en dan weer terug en het riedeltje opnieuw doen... troosten enz...... Werkte hier altijd heel goed, meestal maximaal 6 keer terug en dan sliep de kleine weer..... dus je bent wel even bezig maar geen uren.
    Ik denk dat je moet doen wat goed voelt hierin voor jezelf en voor hem!

MLady vindt dit leuk.
  17. novemberzes

novemberzes Fanatiek lid

28 jan 2020
    1.945
    1.994
    113
    Vrouw
    Klinkt als een fijne methode ja!
    Ik leg hem nu terug op zijn rug, geef zijn knuffel, een aai over zijn hoofd en doe een muziekje aan en loop dan weg. Soms helpt dit meteen, maar net als vannacht was hij zo in paniek dat ik hem echt even heb opgepakt. Ik heb een stoel op zijn kamer staan en ben daarop gaan zitten en heb hem toen op mijn buik en borst gelegd. Hij heeft toen gewoon wat gekletst en toen heb ik hem in bed gelegd en toen was het goed. Het was inmiddels al wel 2 uur later, maar hij was zo in paniek.

Zou hij het echt aan kunnen voelen? Hij is zo humeurig ineens en wil alleen maar naar mij. Hij is niet eenkennig, maar kiest mij boven alles. Als ie huilt en papa zit er naast, komt ie toch naar mij gekropen. Is papa aan t spelen met hem en ik sta in de keuken, wil hij per se naar mij toe.
    Ik merkte wel al vershil aan ons voordat ik een test had gedaan. Ineens leek het alsof we niet meer op één lijn zaten, mijn zoontje en ik. Dit had ik ook elke keer met de hond als ik zwanger was.
    Fijne vergelijking een hond en baby haha.maar geloofde het niet echt

Mmbro en MLady vinden dit leuk.
  18. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik bedacht me gisteren exact hetzelfde als @Mmbro. Geen nieuws is normaal goed nieuws, maar ik weet het in dit geval niet zo.. @Mayson ik hoop zo dat alles goed is.

@novemberzes dat heeft J ook gehad. Was een periode van (schrik niet) zes weken dat ze onrustig sliep. We hebben hier van alles geprobeerd. Uit bed halen, troosten, weer terug leggen en bij haar blijven zitten. Niet uit bed halen, wel troosten, zeggen dat het bedtijd is, kus geven en weer weg gaan. Na een paar minuten weer terugkomen. Troosten, weer terugleggen, muziekje van de babyfoon aan en weer weggaan. Uiteindelijk zijn we geëindigd met dat ik haar bij me nam in de stoel naast haar bed en wachten tot ze weer in slaap viel, want dat was de enige manier waarop ze niet hysterisch werd. Van de een op de andere dag sliep ze weer door. Het is een fase, het is een fase, het is een fase!

Hier vandaag weer erg moe, misselijk en flinke hoofdpijn. Voel me echt prut :$

Hier trouwens niet in een van de drie grote steden, maar wel dezelfde regels.

Mayson en Mmbro vinden dit leuk.
  19. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @novemberzes herken het wel, dat ze echt wat meer aan mama hangen in fases. En dat hij dus ook die behoefte voelt in de nacht. Ik denk dat je er goed aan heb gedaan om hem lekker bij je te nemen. Als hij echt zo in paniek is, zou ik daar zeker aan toegeven.

Mocht het je echt opbreken kan je altijd een luchtbed of extra matras naast zn ledikantje leggen.

Methodes van troosten en weglopen heeft hiet nooit gewerkt bij mijn kinderen. Daar zijn ze te koppig voor, de dames hebben meer geduld als mama. Dus eindstand ben ik een hoop gegil en uren verder. Dat is me niet waard. Maar elk kindje is anders, dus gewoon goed aanvoelen wat voor jullie het beste werkt.

En kindjes kunnen inderdaad veel aanvoelen. Mijn jongste dochter (bijna 18 maanden) zegt vaak baby als ze aan mn buik zit. Dan denk ik hoe dan?? Ze pikken dus meer op dan je denkt.

Mmbro en MLady vinden dit leuk.
  20. Yara7

Yara7 Actief lid

23 aug 2020
    316
    427
    63
    Vrouw
    Dochtertje ook bijna 12 maanden. Sliep altijd gewoon door snachts. Nu is ze dagelijks een uur of 2 midden in de nacht klaarwakker. Geen gehuil oid maar hartstikke vermoeiend. Denk dat het gewoon weer een fase is. Komt slecht uit maar kan zij ook niks aan doen.

slaapt trouwens ook bij ons in bed. Vind het heerlijk en zij ook.

MLady vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina