Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ciprilla, 21 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensvooreenderde

Wensvooreenderde Bekend lid

1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    Hebben jullie ook last van de onderrug? Heb een beetje zeurende pijn daar en snap niet waar dat nu van kan komen

2. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Nee ik persoonlijk niet. Maar de hele boel moet heringericht worden... Bm groeit, darmen moeten aan de kant... Last van je onderrug is vast verklaarbaar...?

Sylva en Wensvooreenderde vinden dit leuk.
  3. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Nou super herkenbaar! Jij ook zo'n ijs fan? Hier ook. :rolleyes: Tijdens de vorige zwangerschap deed het me ineens helemaal niets meer. Scheelde een hoop kcal.

Koolhydraten heb ik nooit op gelet, misschien toch maar doen als ik weer ga afvallen. Sowieso wil ik dat gezonde bmi halen. Alleen nu even niet, afvallen is nu niet het doel. Wel gezond eten en dat vind ik zo lastig. Heb altijd cravings in McDonald's enzo.:roflmao:

@Wensvooreenderde ik heb altijd in de zwangerschappen erge rugpijn. Volgens mij ook hormonaal ofzo, ik zit er nu gewoon op te wachten wanneer die ellende weer gaat beginnen.

Sylva en Wensvooreenderde vinden dit leuk.
  4. JustBreathe

JustBreathe Actief lid

29 aug 2013
    180
    218
    43
    Ohhh sorry hoor dat ik kom zeuren. Ik heb stresssss. Ik heb totaaaal niet nagedacht en voel me zo dom... Ik slik al jaaren antidepressiva en heb opgezocht of dat kan. Het is 1 van de veiligste om te slikken on combinatie met zwangerschap.

Ik heb ook medicijnen voor hoge bloeddruk. Daarvan mag je er 2 niet slikken als je zwanger bent. Hoe heb ik hier niet aan kunnen denken. Ik voel me nu al een slechte moeder... mijn bloeddruk stijgt meteen tot weet ik veel hoe hoog

5. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Heb je er al over gesproken met de huisarts? Ik weet niet of het echt kwaad kan als je dat tot nu wel hebt ingenomen. Waarschijnlijk zou het (denk ik toch) schadelijker zijn als. Je niks zou innemen en daardoor een te hoge bloeddruk zou krijgen.

6. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Echt snaaien heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap niet gedaan. Ik had lichte zwangerschapsdiabetes dus dat kon ik echt niet permitteren. Als ik echt zin had in een snack, at ik eerder een bakje yoghurt met vers fruit.

7. JustBreathe

JustBreathe Actief lid

29 aug 2013
    180
    218
    43

Nee ik bedenk het me net ineens. Wij hebben echt 4 weken geleden bedacht. We laten het aan het lot over en kijken wel. Ik heb daar gewoon niet bij stil gestaan.
    We zijn nu wel op vakantie maar op rijafstand van huis. Morgen huisarts maar bellen en hopelijk kunnen we terecht.

MLady en EvitaDedu vinden dit leuk.
  8. Marni1

Marni1 Bekend lid

14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    Lage rugpijn is hier ook herkenbaar, gelukkig nu nog niet!

nog een tip trouwens, op insta kun je zoeken op ‘Anki Lazyfitgirl’ zij heeft een methode ontwikkeld, geen dieet, maar door te voeden ipv vullen (dus juiste voedingstoffen eten) kun je jezelf een gezonde leefstijl aanmeten en val je ook af. Is dus zonder honger lijden, alleen mindset en eetswitches :) .
    En het is gratis te downloaden:D .

EvitaDedu en Wensvooreenderde vinden dit leuk.
  9. Wensvooreenderde

Wensvooreenderde Bekend lid

1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    Thanks! Beetje gerustgesteld weer. De angst zit nog erg hoog.

Qua eten, ik volg de boeken van project gezond. Volgde steeds 1500kcal, maar nu het menu met 2000kcal. Gewoon Hollands, gezond eten.

10. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    @JustBreathe Daar zijn wij ook voor he ;) Dat belletje kan geen kwaad. Sowieso een recent meditatielijstje mee nemen naar je verloskundige scheelt al heel veel. Uit ervaring weet ik ook dat een pilletje soms beter is voor de mama dan geen, dat het vervolgens gevaarlijk kan zijn voor jullie beide. Ik heb een dikke vette depressie gehad en ik heb echt energie voor 10 maar ik wist niet meer hoe ik moest op staan en mezelf te verzorgen, been there done that. Weet wel dat de risico's hoger zijn, niet stoppen voordat een arts even naar je huidige pakket heeft gekeken. Je bent geen slechte moeder, een moeder die hier helemaal zich niet druk om zou maken zou ik eerder vraag tekens bij zetten en bewust dingen verzwijgt. You can do this!

EvitaDedu vindt dit leuk.
  11. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Ik ben vandaag bij de gynaecoloog geweest, hij was enthousiast! Zo snel gefixt mensen (juni groen licht gekregen) ik zei: U vraagt wij draaien hahaha! Ascal (aspirine) gaan wij snel mee beginnen. Hij gaat tot nu toe om de twee weken een afspraak maken voor mij <3 en ik mag gewoon buiten het spreekuur komen van hem. Super fijn. Ik werk nogal ver weg van mijn huis, lees 100 km heen en 100 km terug. Hij zei, kom er maar buiten. Weet dat ik soms bezig kan zijn met een bevalling. Ik zei: Als jij tijd voor mij maakt, maak ik tijd voor jou, ik vermaak mij prima met een laptop!

Echt zo'n fijn gevoel dat ik zo nog 10 kinderen bij hem zou willen baren, nu al!

We gaan over 2 weken op zoek naar een hartje <3

Kom maar door met tips voor een inwendige echo!

MLady, YellowEyes, schatje85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. JustBreathe

JustBreathe Actief lid

29 aug 2013
    180
    218
    43
    @Masa0903 Wat fijn. Kan me voorstellen dat je dat het gevoel geeft op de juiste plek te zijn.

Ik voel me echt zooooo dom....

13. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Super fijn dat je zo goed wordt opgevolgd en dat je ook met een goed gevoel op consultatie kunt gaan. Ik heb dat ook bij mijn gynaecoloog en dat vind ik echt goud waard!

Tips voor inwendige echo's heb ik niet. Ik ga er gewoon naartoe en ik zie het dan weer wel. Dat heb ik vorige keer ook gedaan

14. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Niet doen hoor. Je neemt die medicatie waarschijnlijk al langere tijd en dat is zo een gewoonte dat je er niet verder over nagedacht hebt. Ik ben er zeker van dat je lang niet de enige bent in deze situatie

Sylva vindt dit leuk.
  15. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ja, maar lang niet elke dag. Beetje zo rond m'n stuitje. Fijn hè die hormonen :|

@ciprilla normaal niet, maar tijdens de eerste zwangerschap wel :roflmao: Ben meer een chips/chocolade liefhebber. Maar dat scheelt inderdaad enorm in de kcal als je het kan laten.

Hahaha, dan zou je hier in de buurt ideaal wonen :roflmao: McDonalds zit hier op 2 minuten afstand met de auto :rolleyes: M'n man gaat regelmatig even heen en weer. Hoop dat koolhydraten beperken wat voor je gaat doen na de bevalling ;) Maar wel rustig aan hoor, eerst je lichaam de tijd geven om te herstellen! :thumup:

@JustBreathe eens met @EvitaDedu, niet doen hoor! Morgen zo snel mogelijk contact opnemen met de huisarts en dan snel een plan maken hoe het nu verder moet. Waarschijnlijk weet je met een dag meer en kun je je medicatie aanpassen naar iets wat wel veilig is. Komt goed!

@Masa0903 wat heerlijk dat je zo'n fijne gynaecoloog hebt. Dat maakt alles echt zoveel fijner! Heb dat precies met de mijne ook, vind haar echt een top wijf! Zo fijn ook als ze met je meedenken en zoeken naar oplossingen, in plaats van meteen zeggen ja zo en zo is het en anders kan niet. Geeft je echt het gevoel dat je welkom bent en niet patiënt nr. 9000 die even snel gezien moet worden.

16. JustBreathe

JustBreathe Actief lid

29 aug 2013
    180
    218
    43
  17. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Pfff, mijn God dames.. volgens mij is de misselijkheid weer helemaal terug. Moet vanochtend 3 uur lang met het openbaar vervoer, maar ben zo misselijk als maar kan. Ver-schrik-ke-lijk. Mag hopen dat het overgeven me bespaart blijft deze keer. En dan eind van de dag ook nog eens 3 uur terug.. :(

Wat moeten jullie vandaag doen en hoe voelen jullie je?

18. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @YellowEyes oei, dat klinkt absoluut niet fijn en heel erg naar. Heel veel succes vandaag meis! Kun je tegen kauwgum op het moment? Dat wil soms wel helpen om de misselijkheid wat te minderen. Alleen kauwgum met mint smaak overigens! Of pepermunt. Ik hoop dat het alsnog meevalt!

Er staat hier niet zoveel op de planning. Ik ben afgekeurd voor werk dus ben thuisblijfmoeder. M'n dochtertje is bij oma vandaag. Ik ga even op visite bij een zwangere vriendin vanmiddag en verder wat aan het huishouden doen. Maar ik ben vandaag ook goed misselijk en m'n borsten doen flink pijn :( Wist ook niet hoe ik moest liggen vannacht zo'n pijn dat ze doen. Ben lekker gaar dus :rolleyes:

Deze week gaat hier spannend worden, met week 5 sloeg de misselijkheid bij de vorige zwangerschap keihard toe. Maar ik ben voorbereid. Emesafane in huis, als het moet dan kan het..

19. novemberzes

novemberzes Fanatiek lid

28 jan 2020
    1.945
    1.994
    113
    Vrouw
    Wat rot dat je zo misselijk bent.
    Ik moet vandaag werken, heb gelukkig een heel korte dag. Mijn zoontje is naar de opvang tot 15.30u en ben toevallig vandaag om 12u al klaar, dus kan ik thuis even opruimen en schoonmaken, heerlijk haha.
    Voel me ook enorm misselijk. Alsof er wat vast zit in mijn keel en mijn maag draait steeds rondjes.

20. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Sylva ooooo Macdonalds.. gewoon nu al zin in op dit tijdsstip. Vooral mijn eerste zwangerschap at ik daar minimaal 1x per week hahaha, was ook te zien. Tonnetje rond. Tweede zwangerschap al iets meer opgelet. Dit keer ben ik van plan om echt op te letten. Moet dat extra gewicht maar meesjouwen tijdens de zorg van de andere 2 kindjes.

Ik hoop dat de misselijkheid bij jou niet ineens flink doorzet! Gelukkig ligt er al medicatie klaar.

@JustBreathe .. zoals je naam zegt: just breathe en laat je zsm adviseren door de huisarts en/of verloskundige. Zomaar met medicatie stoppen kan soms grotere gevolgen hebben dus wacht het advies af. En geniet ook nog van je vakantie (als dat nog lukt :) ).

@Masa0903 klinkt heel fijn jouw gynaecoloog!

Nu ben ik wel benieuwd wat iedereen doet in het dagelijks leven. Ik zie dat @Sylva net als ik thuisblijfmoeder is.

Hier tijdens de eerste zwangerschap bewust gekozen om thuis te blijven. Bevalt nog steeds goed. Wil als de kinderen naar school gaan misschien iets opstarten vanuit huis. (Thuis werken lijkt mij ideaal). Of een opleiding doen voor kraamzorg. Of weer het onderwijs/kinderopvang in waar ik de papieren voor heb. Maar voorlopig zolang het financieel haalbaar is lekker thuis met de kindjes.

EvitaDedu vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina