Uitgerekend 1 t/m 15 november 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama-in-love, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Mijn vriend heeft ook een gebroken relatie achter de rug (gelukkig geen huwelijk). Dus als wij gaan trouwen dan wordt het ook geen groot feest.

2. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja , dat weet ik, maar gezien mijn leeftijd (38) zal het maar bij 1 blijven. Ik heb al 3 kinderen uit een vorige huwelijk met de naam van mijn ex (waar ik nu dus moeite mee heb) en mijn vriend heeft uit een vorig huwelijk 2 kinderen met zijn naam, en mij lukt het mij om een kindje met mijn naam te hebben. Misschien een beetje egoïstisch.

@love1990: dus trouwen zit er zeker wel in voor jullie. Gooi de nieuwe regels maar als hint thuis op tafel, wie weet volgt er een aanzoek.

3. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    @armanda: hier ook al geruzie over het huis, hoor. Ik woon nu al 2 jaar in een appartementje (3 kinderen op een klein kamertje), dat door mijn ex tijdelijk gehuurd was, maar omdat hij na 1 week huren gek werd en daardoor agressief, was ik met de kinderen op de vlucht gegaan en eieren voor mijn geld gekozen en woon ik nu met kinderen in het appartement. Ja, misdaad loont. Nu is hij al 2 jaar moeilijk aan het doen om het huis op zijn naam te zetten. Dus hypotheek op mijn naam en dat maakt kopen voor mij lastig. Zeker nu ik ook nog eens mijn baan ben kwijtgeraakt. 1 juli moeten wij uit het appartement. Nu heb ik afgelopen week toch een huis gekocht en ben daar erg blij mij. Dus een kindje er bij en een huis is een mooi begin van een opwaartse spiraal. En dat ik mijn baan kwijt ben zie ik als mogelijkheid on totaal wat anders te gaan doen, maar daar ga ik pas echt mee beginnen na de geboorte. Nu eerst even rust.

4. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    @Hallobaby: Wij hadden samen een koophuis en ik was vertrokken. Vervolg: mocht mijn spullen op afspraak komen halen etc. Niet gedaan en op een zaterdag heel het huis leeggehaald (waar ik recht op had) en daarna zijn de sloten veranderd door hem. Ik mocht niet mee een makelaar zoeken omdat ik niet meer te vertrouwen was.

Het huis heeft een half jaar te koop gestaan, maar toen kregen mijn nieuwe vriend en ik de plannen om samen te gaan wonen. Hij had een huurhuis, dus makkelijk stop te zetten en na 2 maanden ruzie hebben wij het huis gekocht.... Helemaal veranderd en nu is het ons huisje! En ben ik gelukkiger dan ooit!:D

5. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    @hallobaby. Ik snap je hoor. Heb het zelf niet meegemaakt, maar dan snap ik dat het je een fijn idee lijkt om je eigen achternaam aan het kindje te geven. In Spaanse landen doen ze vaak de achternaam van de vader en de moeder. Kan dat hier eigenlijk ook? Misschien is dat nog een optie.
    Ik lees nu ook je andere posts. Heftige tijd dus, maar het ziet er nu rooskleurig voor je uit!

6. Vlinderbuik86

Vlinderbuik86 Actief lid

2 mrt 2014
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff weer erg overgeven vanmorgen.. Kon net de wc halen! Me vent is beneden ontbijt gaan halen! Goede service van centerparcs!
    Gister wel veel gedaan dus misschien combinatie van moe en misselijk

7. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Volgens mij kan je je kind zo wel de achternaam van vader als moeder meegeven

8. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Oh nee daar zijn ze nog bezig hier in NL

9. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    @armanda: ohja, spullen, ja alles staat van mij nog in het huis waar ik geen toegang toe heb. Ook dat probleem heb ik. Ik heb wel mijn kleren gekregen, maar verder niets. Het ergste vind ik de fotoalbums die ik van mijn kinderen gemaakt heb. Het vervelende is dat alles via advocaten en rechter moet en dat kost veel geld. Nu ik een huis heb gekocht, moeten de kinderen ook daar op school, maar ik krijg (nog) geen toestemming van hem, dus waarschijnlijk binnenkort weer een rechtzaak (die ik zeker ga winnen, maar het is zo zonde). Zucht.

Ik had een keer eerder gemeld dat ik de kinderkamer en wagen nog niet zo belangrijk vond omdat het maar spullen zijn, maar wellicht kunnen jullie nu begrijpen waarom ik dat vind. Ik heb even andere prioriteiten, namelijk een opbouw van mijn nieuwe leven voor mij, mijn vriend en kinderen.

Maar goed, genoeg klaagmodus. De ellende is grotendeels achter de rug en ik ben nu lekker aan het genieten van mijn zwangerschap, mijn vrije tijd ivm ontslag, het nieuwe huis en volgende week vakantie.

10. Fanysha

Fanysha Niet meer actief

Wat is er in tussentijd weer veel gekletst hier :eek: hihi gezellig (muv de minder leuke verhalen natuurlijk)

Hier krijgt de kleine ook de achternaam van man. Wij zijn alleen traditioneel op zn hindustaans getrouwd en nog niet wettelijk. Mn man vond 3 dagen hindu huwelijk al te veel en heeft ook helemaal geen zin meer in een wettelijk huwelijk en receptie :p maar ik kan natuurlijk niet wachten op mn volgende sprookjes huwelijksdag in een mooie witte jurk :p

Ondanks dat ik zijn naam dus ook zelf (nog niet) draag heeft de baby geen keus. Ik zeg dan ook wel eens voor de gein: als ik jou achternaam niet krijg dan krijgt de baby die ook niet! Nou als blikken konden doden... hahaha

Mooie buikjes allemaal al! Ik ben zelf heel klein en al mollig van me zelf dus we dachten dat we het bij mij niet zo snel zouden zien... nou mooi wel dus :S normaal gesproken heb ik al een klein buikje van mezelf maar nu is die al 3 keer groter! plus mn borsten doen natuurlijk ook gezellig mee (en ik had al een cup D dus kan je nagaan)

Wanneer gaan jullie het trouwens vertellen aan fam. & vrienden?
    Wij wouden echt wachten tot min 12. weken maar ik heb a.s. zaterdag een verjaardags feestje van mijn broertje en opa in een zaaltje en ben bang dat mn lichaam het niet toelaat om het nog even geheim te houden...

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Wij gaan het echt pas na de echo met 12 weken vertellen. Eerder wil ik niet. Heb al een keer een mk gehad nadat we iedereen al hadden verteld en het iedereen vertellen was bijna net zo erg als de mk zelf. Dus dat durf ik niet nog een keer.

Kan je nu al last krijgen van je heupen?? Ik werk als secretaresse en zit dus veel en mn rechterheup doet ontzettend veel pijn :(

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Als de echo volgende week goed os vertellen wij het met Pasen. Volens mijn eigen berekening ben ik dan 11,4 weken. Volgens de vk 10,2 weken.
    Wij zien een gedeelte van de familie 1 à 2 keer per jaar en toevallig komen ze met Pasen langs dus dan kunnen we het persoonlijk vertellen.

Heupen weet ik niet, maar hier enorm veel last van m'n rechter bil ;)

13. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Oh je bil ook heel fijn.

Ik heb een vervelende zeurende, stekende pijn in mn heup. En ik heb echt geen tijs om nu al rustig aan te gaan doen haha

14. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook last vanuit mijn linker si-gewricht met pijnscheuten tot en met mijn kuit. En uit ervaring weet ik dat dat niet zomaar weg gaat en tijdens en na de bevalling alleen maar erger wordt. Ik probeer daarom zoveel mogelijk de zithouding te voorkomen en in beweging te blijven (ik ben er bij gaan zwemmen).

15. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Mijn schoonzus en zwager wisten het bij 7 weken (8 bleek later bij de echo).
    Mijn ouders, broer, schoonouders en andere schoonzus verteld na de eerste echo, 10 weken.
    Paar vrienden van mijn vriend weten het ook al, werd het iets echter voor hem.. haha

Met Pasen (13 weken) vertellen we het aan de rest van de wereld (ooms, tantes, opa en oma's van ons, vriendinnen).
    Ben blij dat ik het dan eindelijk kan vertellen! Doe het liever nu al, maar we zijn pas weer bij vrienden en familie in de buurt met Pasen..
    Vind het nu wel echt lang duren, haha!
    Gelukkig weten de, voor ons, belangrijke mensen het al wel. Dus die appen en bellen regelmatig om te vragen hoe het gaat.

Mijn ouders zijn net met pensioen (sinds 2 weken, sinds ze het weten haha) en komen morgen hier, als de echo goed is. Gaan we gezellig samen uit eten en ze zeiden dat ze een klein cadeautje voor Ukkie hebben (jeeej!)

Over 2.5 week weet iedereen het, eindelijk! haha

16. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Jeeeeej :) kadootje!

Hmm klinkt niet echt heel positief dat met die gewrichten... hopen dat ik gewoon een slechte dag heb ofzo.

17. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Ik heb net de wipstoel van de buren gekregen, scheelt weer aanschaffen :)

Pfff vanochtend 2 broodjes gegeten en toen liep ik in de stad en ik had me toch een trek. Dus nog maar een ontbijtje van 1 euro bij de Hema gegeten, haha.

Zometeen dochter van psz halen, daarna zoon van school, snel eten en dan door naar zwemles. Vlieg vlieg!!

Hier wist iedereen het al heel vroeg. Heb ook geen ervaring met een mk, mijn ouders wisten het zelfs al toen ik 4 dagen voor nod positief testte. Komt omdat we naar de hhb gingen en zo kon ik legaal over de zwangerschapsbeurs lopen.

18. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ons kindje krijgt de achternaam van mijn vriend, simpelweg omdat we al een dochter hebben en zij heeft ook zijn achternaam. We zijn niet getrouwd maar wel de achternaam gewoon van papa.

Bij mij weet 1 collega/vriendin het, omdat de echoscopiste had gezegd dat het fijn was om iemand in vertrouwen te nemen. Ze vond eigenlijk dat ik het mijn ouders moest vertellen haha, maar ik zei dat het niet kon omdat we het verschil tussen mijn ouders en schoonouders niet 1.5 week willen laten zijn en mijn schoonouders krijgen een verrassing als we volgende week op schiphol staan. Mijn schoonvader heeft graag de touwtjes in handen als we op vakantie gaan, dus zal zeker om de tickets etc. gaan vragen. Ik heb de papieren ontvangen en een zesde ticket nagemaakt; child ....../Baby, date: 15 november 2014, no seat required, flight carrier MA hihi... ben benieuwd naar hun gezichten.. dus mijn ouders vertellen we het de dag ervoor waarschijnlijk of we sturen een speciale foto vanaf ons vakantie adres... even nog over nadenken of we daar ook iets ludieks voor kunnen bedenken. Ik ben dan 9w+5 en de dag ervoor krijg ik nog een echo, dus hopelijk kunnen ze dan zien dat het goed zit.

19. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam

Dat is nog eens een origineel idee! Super leuk!

20. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Indd echt super leuk en origineel!

Deel Deze Pagina