Hier vroeg de oudste van 7 (toen ik vertelde dat ik thuis wou bevallen) of ik "asjeblieft" in het ziekenhuis wou bevallen, hij wou het écht niet zien
De kwaliteit is nie zo goed blijkbaar als je je vriend een foto van de echo laat maken, maar goed. Hier issie dan eindelijk!
Ha meiden, we hebben vandaag de combinatietest ondergaan. Super fijne echo met een hartstikke goede uitslag. een kans van minder dan 1 op de 5000 op de gemeten chromosoomafwijkingen. Hartstikke positief dus, zowel bloed als nekplooi prima in orde. Kleine nekplooi van 1.3mm gemeten. Qua termijn weer 2 dagen terug gezet, kom nu eindelijk uit op mijn eigen berekening. We gebruikten ovulatietesten, dus kon voor mijn gevoel niet heel veel schelen, dus eigenlijk ook prima. Kan iemand het voor mij op de lijst aanpassen? uitgerekende datum voor nu: 9 november 12-5 mogen we weer naar de verloskundige en heb ook maar gelijk de 20 weken echo vastgelegd in het ziekenhuis, 23 juni a.s.. Maar wauw!! wat een mooie kwaliteit aan echo's op het ziekenhuis. Nu krijgen we een echt mensje, hiervoor twijfelde ik nog wat of het wel een mens was wat er aan het groeien was, had net zo goed een vogel of een worm kunnen zijn, zo beperkt is de apparatuur van de verloskundige. echoscopist legde alles erg goed uit en liet veel zien. Hartstikke fijn natuurlijk!! Zal ook even een foto toevoegen, ben helemaal verliefd
Wat een goede berichten allemaal! Fijn hoor Vandaag ook een redelijk dagje gehad en net meegeweest naar de winkel! Beetje slap maar afijn ik ben geweest.. Morgen als het redelijk gaat ff op me werk kijken
Zeker een opluchting. Al wist ik dat er een kleine kans was, blijft het dan toch een beetje knagen. Maar jij hebt ook weer een goede echo gehad zo te zien? Foto is nog hartstikke duidelijk hoor, ondanks de fotokwaliteiten van je vriend @ vlinderbuik, fijn!!! lijkt dan toch een beetje beter te gaan! mag ook wel na deze termijn! goed zo, hopelijk iedere dag een beetje beter en dan heerlijk gaan genieten!! Ik ga weer even terug mijn roze of blauwe wolk op
@hophop: zeker een goede uitslag! Wat is jouw leeftijd ook al weer (ben te lui om terug te bladeren)? Ik had gehoopt dat ik vandaag ook meteen de uitslag kreeg, maar die wordt elders berekend. En dat terwijl ook de bloeduitslagen binnen waren. Ze zei dat het uiterlijk een week duurde. Echt lang! Nekplooi was 1,7.
Ohhhh opeens zo zin in drumsticks dus had me vent lekker gemaakt!! Echt heel lief! Smaakte goed! Zou het dan toch beter gaaaan? ik ben blij
Ik ben pas 26. jammer dat je zelf de uitslag nog niet kreeg vandaag. Maar meting van 1.7 is volgens mij hartstikke goed. Ik geloof dat ze pas van een verdikte nekplooi spreken boven de 3.5mm. Maar alleen de meting zei volgens de echoscopist niet heel veel, ik was me ook al rijk aan het rekenen met de 1.3mm maar de bloeduitslag moet daar ook in meegenomen worden. Maar voor alsnog lijkt 1.7 hartstikke goed. Een week wachten is wel super lang zeg!! hoe krijg je de uitslag? Via de post, of telefonisch of bij het echocentrum?
JAAAAA het gaat beter!! hoop het zo voor je! moet zeggen, hier is de misselijkheid ook goed aan het afnemen. gisteren nog wel met manlief frites in belgie gaan eten (daar wonen wij hartstikke dichtbij) maar moest daar wel even naar het toilet rennen, maar het gevoel zegt dat ik minder misselijk ben. Ook door de dag door. Dus ik ga er gewoon vanuit dat het bij jou ook minder aan het worden is, we zijn hopelijk de slechte tijd door! op naar de heerlijke geniet momenten!
Hej meiden! Hoe is het met jullie allemaal? Ik ben een weekje niet echt aanwezig geweest. Had een opleiding van werk en van het weekend gesloopt! Ik ga alles nog terug lezen natuurlijk en dan wat meer reageren. Ik zag wel een hoop supermooie echo's voorbij komen. Gefeliciteerd voor iedereen met een goede, mooie echo! Wij hebben vandaag ook weer een echo gehad. Met nekplooimeting. Ik kreeg ook de uitslagen van het bloed enzo. Was twee weken geleden al geprikt. Alles is goed met onze uk! Ben zo blij!! Qua grootte van onze baby zou ik 4 dagen vooruit gezet worden, maar dat doen we toch niet omdat de IUI toch echt de 14e feb is geweest. Vier dagen eerder zetten zou dan wel raar zijn Hier een foto!
Wat een mooie echos allemaal! Leuk hoor! Ik moet wachten tot 11 juni 20 weken echo, duurt nog zo lang .. Maar hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende: Voor mijn vakantie naar London zijn er 3 mensen ontslagen op mijn werk. Ik gelukkig niet, maar kom ik gisteren op het werk moet ik ineens werk voor een ander mee gaan doen. Ik deed nu precies werk genoeg voor 1 week, eigenlijk was het net de weinig, maar zag dit positief want dan kan ik ook part time blijven. Maar nu heb ik dus ineens werk full time. Ik had gisteren al gevraagd of ik part time kan blijven, daar willen ze nu nog geen antwoord op geven. Heeft iemand daar verstand van? Ik wil sowieso maar 3 dagen blijven werken, niet meer. En wat is verplicht qua zwangerschapsverlof? Stoppen 6 of 4 weken van tevoren of mag je dat zelf kiezen?
Als jij een fulltime contract hebt, hoeven ze jou geen parttime contract te bieden. Wel kan je ouderschapsverlof opnemen, als je langer dan een jaar in dienst bent tenminste. Dit mogen ze niet weigeren. Als je ouderschapsverlof is afgelopen mag je altijd weer fulltime gaan werken. En je verlof, als je in de ziektewet loopt al is het gedeeltelijk ben je verplicht 6 weken van te voren met verlof te gaan. Als je gewoon door werkt heb je hier zelf de keuze voor.
Het weigeren van parttime werken mag trouwens alleen als je werkgever daardoor in de problemen. Een verzoek als dit moet 4 maanden voor aanvang schriftelijk bij de werkgever moeten worden ingediend. Je hoeft hierbij ook geen reden op te geven. Een werkgever mag weigeren als dit leidt tot problemen van roostertechnische aard, veiligheid of bedrijfsvoering bij herbezetting van de vrijgekomen uren. Ff opgezocht in de wettenbundel
Ik heb wel een full time contract, maar dat loopt tot Februari 2015. En aangezien ze bij dit bedrijf niet van het part time werken zijn, verwacht ik dat het gewoon niet verlengd wordt. Er werken hier wel veel moeders, maar die werken bijna allemaal 4 dagen en dat vind ik gewoon teveel. Maar denk dat zon regel dus bij mij niet werkt, ook dat ouderschapsverlof niet, maar zou ik ook eens even een keer moeten uitvragen. Wel super bedankt voor deze antwoorden, super lief!
Ouderschapsverlof mogen ze wettelijk niet weigeren he Dus als je contract wel verlengd wordt. Zou je dat de eerste 2 jaar kunnen doen.
Misschien dom hoor, maar hoe werkt dat ouderschapsverlof dan? Neem aan dat je dan niet je volledig salaris krijgt?