Uitgerekend 1 t/m 15 november 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama-in-love, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Fijn dat de echo goed was, wel jammer dat je geen foto's hebt meegekregen.

2. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe!!! Net een goede uitslag gehad van de combitest. 2 keer 1:5000 en 1 keer 1:3100. En dat voor iemand van 38! De gemiddelde score voor iemand van mijn leeftijd is 1:200, dus blijbaar waren mijn bloedwaarden en nekplooi erg goed. Ik ben echt heel blij.

Ik lees net over pretparken. Wij hebben binnenkort een uitje van de personeelsvereniging. Voor 15 euro pp naar movieworld bottrop. Inclusief de hele dag gratis eten en drinken. Ik denk dat ik in veel attracties niet mag, maar dat geeft niet. De kinderen vinden het geweldig. Ik ben er zel nooit geweest, dus ik ben benieuwd.

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Jeeej wat een goede uitslag zeg!! Wat fijn!

En Movie Park leuk!!! Ik wil ook, ik wil ook naar attractieparken maar k sla dit jaar ff over, mag toch bijna nergens in.

4. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Boekelo! Kom oorspronkelijk uit de buurt van Boekelo en ga er dus vanaf juli, als VL's baas het er mee eens is, ook weer in de buurt wonen!

Ging vroeger ook vaak naar Hellendoorn en toen ik nog jonger was naar de waarbeek, maar dat is een beetje vergane glorie!

Ging eerder elke zomer wel naar een pretpark met vriendin, nu maar eens een jaar niet, vind het namelijk niet leuk om de persoon te zijn die op de tassen moet passen ;)

5. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Ben trouwens druk op zoek naar kraamzorg en zwangerschapscursussen. Hebben jullie dit al geregeld?
    één spreekt mij wel aan, maar mijn oude buurmeisje zit daar bij en zij zit ook half bij onze vriendengroep. Kan ik het maken om te zeggen bij de instelling dat ik haar niet wil, want ik wil geen bekende aan mijn bed, die iedereen kent die langs komt.. (dit vertel ik haar dan ook wel even persoonlijk als ik voor die instelling kies).

Waarop baseren jullie je keuze? Ik zit vast aan een aantal gekozen door Zilverenkruis, maar wil liever niet een te grote instelling met ook thuiszorg, fysio en blabla die 100en mensen in dienst hebben..

En wat voor cursus willen jullie gaan doen als jullie er één gaan doen?

6. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    ik wil heel graag weer met de kids naar disney!

geweldig park. zelf al 9x geweest nu, 1x met de kids, maar de kosten zijn een beetje meer als een dagje hellendoorn en straks met 5 hebben we een probleem want er mogen maar 4 op een kamer van disney, dus worden de kosten nog meer.

leuk een 3e, hahaha :p :D

7. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat ken ik. Net op vakantie geweest met z'n vijven en dan valt een hoop af. Maar wij hebben zo nog ren grotere uitdaging, 4 kinderen. Dat wordt creatief oplossen.

8. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Knap hoor als je een dorp kunt wonen, ik vind het voor vakantie echt leuk, maar mis de stad al heel snel.

Kraamzorg heb ik al geregeld. Hier ook Zilveren Kruis, dus ook niet al te veel keus. Ik heb hier degene genomen die volgens de vk het beste is.

Cursus ga ik niet doen, heb ik ook nooit gedaan trouwens. Merkte bij beide bevallingen dat het hele proces ook echt prima gaat zonder cursus.

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hahaha dan moeten we naar slagharen ;) max 2 volwassen en 4 kinderen hahaha

10. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    ja slagharen is hier mooi dichtbij :D

hier kraamzorg ook al geregeld. zelfde bureau als vorige 2 zwangerschappen met dezelfde kraamhulp als de vorige zwangerschappen :D heerlijk vooruitzicht :D

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hahaha mijn vorige kraamhulp mogen ze houden hahaha. Vandaar deze keer ook minimale zorg aangevraagd.

12. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    o dat is balen ariel!

mijn kraamhulp is echt top, geweldig vrouwtje, zelfs nu contact met haar via fb.

13. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ze was best aardig hoor. En keek wel gewoon naar mij en de baby. Maar ik voelde me heel goed en deed alles zelf met de baby. Dus zij zat vaak de halve dag te koffieleuten. Werd er nie goed van!

14. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Ik wil een cursus ook meer doen voor het contact, hoop dat er een paar leuke vrouwen bij zitten, want heb weinig mensen in mijn omgeving die al een gezin hebben, vooral van mijn vriendengroep niet..
    Ook lijkt het me wel fijn om 1 avond in de week even bewust met je lichaam en kindje bezig te zijn..

15. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja dan moet je het zeker doen! Ik was toen 21, dus voor de contacten hoefde ik het niet te doen. 1x bij een voorlichtingsavond geweest en ik was veruit de allerjongste! Voelde me er niet zo prettig bij.

16. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    hier ook bij de 1e zwangerschapscursus gedaan, maar ik was 19 dus echt jong jong tussen alle andere dus heb er ook geen contacten aan overgehouden :p

17. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik voel me nog steeds jong als k bij de vk ben en op het schoolplein sta. Merk toch wel dat vrouwen gemiddeld pas rond de 30 aan kids beginnen.

18. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Kraamzorg is hier ook al geregeld en ook wel wat keus, maar heb dezelfde instantie als mijn verloskundige. Alleen een andere vesteging, maar komt omdat ik ook in dat ziekenhuis wil bevallen, dus zit alles mooi bij elkaar in de buurt.

Weet ook niet hoe zoiets werkt... Leer je je kraamverzorgster van tevoren kennen? Of zie je gewoon wie je krijgt? Ik heb het gewoon online aangevraagd bij de CZ, maar daar stond meer van deze informatie niet bij.

Cursussen ga ik niet volgen. Daar ben ik veel te nuchter voor en ik zou me alleen maar gaan ergeren als ik iemand niet moet.
    Wil misschien wel een keer zwangerschapszwemmen gaan doen, is goed voor me spieren. Dat is ook wel makkelijk, want je kunt gewoon per keer kaartje kopen, zit je nergens aan vast.

19. kabouterLiza

kabouterLiza Actief lid

2 mrt 2014
    183
    0
    0
    NULL
    NULL

ik ken iemand die dat ook heeft en die werd meer opgevolgd omdat de medicatie aangepast werd enzo (denk zelfs dat ze sommige dingen niet meer mocht nemen) Daardoor had ze ook meer pijn en last. En een zwangerschap is sowieso al enorm zwaar voor je lichaam...

20. kabouterLiza

kabouterLiza Actief lid

2 mrt 2014
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier geen kraamhulp/kraamzorg aangevraagd; ik mag toch 5dagen in t ziekenhuis blijven, daar word ik verwend met lekker eten en hoef ik niets te doen :)

Deel Deze Pagina