Uitgerekend 1 t/m 15 november 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama-in-love, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    ik probeerde hem vaak ook te vinden, maar ik zat dus altijd veel te laag, hahaha.

bij mij zit hij al een paar vingers onder mijn navel. :$

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Komt dat misschien omdat het je 3e is?

3. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    echt geen flauw idee.

vk heeft alleen maar aangegeven dat ik een erg grote baarmoeder heb voor dit termijn, ik denk zelf wel doordat het de 3e is maar geen flauw idee?

4. Love1990

Nou ik heb m'n baarmoeder gevonden :p ongeveer 2 cm boven m'n schaambeen. Ik voel echt heel duidelijk een harde rand.

5. Love1990

Lijkt me wel de meest logische verklaring!

6. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    op internet lees ik dat het komt door veel vruchtwater of groot kind maar dat het niet kan komen door meerdere zwangerschappen.

ach ik maak er geen probleem van :D

7. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Mooi he om te voelen. Ik voel ook echt zo'n rand. :)

8. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee of mijn baarmoeder groot is, maar ook ik voel hem ongeveer 5 a 6 cm onder mijn navel. Ik weet het niet zeker, want ik heb daar een zwembandje zitten. En bij mij is het de 4e. Ik weet wel van vorige zwangerschappen dat ik het heel erg goed voelde bij een harde buik en die kreeg ik (tja, klinkt een beetje gek) direct na een orgasme.

Ik heb volgende week mijn eerste controle en heb nog geen flauw idee hoe en waar de 20 echo plaatsvindt. Tot nu toe vonden alle echo's bij de vk plaats, maar ik weet niet of dat ook geldt voor de 20 weken echo. Hoe zit dat bij jullie? Ik wil namelijk voorkomen dat ik straks te laat ben met het plannen van de 20 weken echo.

9. Hophop

Hophop Actief lid

3 sep 2013
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij is de 20 wk echo op het ziekenhuis. gewone echo's maakt de vk wel, maar bijvoorbeeld de nekplooimeting en de 20 wk echo doet ze weer niet. Geloof ook niet dat ze daar de juiste apparatuur voor hebben. apparatuur van het ziekenhuis is toch wat geavanceerder. Heb direct na de 12 wk echo een datum gepland, omdat ik hoorde dat dit snel vol zit. Mijn man en ik zijn beide op maandag vrij, dus dat is ook eigenlijk de enige dag dat kan. Vandaar nu al vastgelegd. Krijg hem 23 juni, vroeg in de avond...

10. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    @Hallobaby:
    Volgens mij is het inderdaad zo dat een 20 weken echo in het ziekenhuis wordt gemaakt. Bij ons sowieso omdat mijn vriend een hartafwijking heeft en daarom krijgen wij een extra uitgebreide echo die wat langer duurt dan normaal.

Ik moest de afspraak ook meteen maken na de 12 weken echo zei de VK en ook gedaan. Wij mogen 11 juni om 09:30uur.

11. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Tegen mij zei de echoscopiste dat ik mocht kiezen en omdat we bij de eerste zwangerschap complicaties hebben gehad, wilde ik graag in het ziekenhuis blijven voor de medische echo's. Ik hoor woensdag bij de nekplooi denk ik wel of dat zo blijft.

Weet iemand trouwens of je meteen de uitslag krijgt? (heb drie weken terug al bloed laten prikken) of duurt dat weer een paar dagen?

Ik heb bij de eerste een KS gehad, voel ik nu een litteken of is dit het litteken op de baarmoederwand? weet iemand dat? Zit een centimeter of 2 denk ik boven de rand van het schaambeen?

12. Love1990

Hier wordt de 20 weken echo door een echopraktijk gemaakt. De verloskundige kan zelf wel echo's maken maar doet geen 20 wekenecho's. Ik heb vorige week een afspraak gemaakt en ze had nog maar weinig plekjes vrij. 19 juni mogen wij weer naar onze beep kijken!

13. Hophop

Hophop Actief lid

3 sep 2013
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg direct de uitslag na de meting. Had een week of 2 van te voren bloed laten prikken. De combinatie van de meting en bloed bekeek de echoscopist even in een apart kamertje en even later kwam ze met de uitslag… Hopelijk bij jou ook direct uitslag, lijkt me killing om daar lang op te moeten wachten.

voor wat betreft je litteken en baarmoeder voelen…geen idee! 1e zwangerschap, dus behoorlijk leek in dit soort dingen :p

14. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vk heeft bij mij zelf de nekplooi gedaan, maar ze hebben nog niets gemeld over de 20 weken echo. Ik ga morgen wel even bellen.

Ik had ook 2 weken van te voren bloedgeprikt, maar ik kreeg de uitslag niet meteen. Alles werd opgestuurd, ik denk naar rivm. Ze zei dat ik binnen een week de uitslag kreeg en daar schrok ik wel van. Uiteindelijk kreeg ik het 2 dagen na de nekplooimeting.

15. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    hier is de 20 weken echo wel gewoon bij de vk praktijk

16. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    hallobaby, volgens mij las ik van jou dat je het na 2 dagen hoorde en daar schrok ik ook van. Ik dacht 1+1=2 aangezien ik met 9+5 al bloed heb laten prikken ivm vakantie. Daarom hoopte ik dat de rest zegt; ik hoorde het meteen... ik hoop woensdag, als de meting goed is, dat ik eindelijk iedereen kan vertellen. Heb vandaag wel mijn manager ingelicht (en dat het nog geheim is) omdat ik een aantal ochtenden pas rond 10u binnen zal komen terwijl iedereen weet dat ik altijd om 7.50 begin...

17. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat je de nekplooi bij de vk doen? Ik had dat namelijk en het kan zijn dat in het ziekenhuis je de uitslag wel direct krijgt.

18. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Bij ons is de 20 weken echo ook in een speciale echopraktijk, geen praktijk waar je ook pretecho's maakt!
    Alle zwangere die bij de vk lopen, laten daar hun 20 weken echo maken, alleen de zwangere die in het ziekenhuis lopen krijgen daar weer hun 20 weken echo!

Heb hem al heel vroeg gemaakt, omdat ik de vorige zwangerschap pas erg laat terecht kon!

19. Love1990

De echopraktijk hier doet naast de 20 weken echo's ook nog pretecho's. Als je bij haar een 20 weken echo laat maken krijg je ook nog korting op een pretecho!

20. Love1990

Mijn buik is de afgelopen dagen echt gegroeid :D ik krijg eindelijk een buikje!

Deel Deze Pagina