Gezelli! Ik ben aan het klooien met een ticker. Edit: gelukt! Werknaam van baby wordt bij deze maar aapje
Hoi allemaal! Ik kom ook graag mee kletsen hier! Had vrijdagavond een positieve test in handen. Ben zwanger van de tweede Zelf gok ik uitgerekend op 8 november, maar dat kan natuurlijk altijd nog veranderen
Welkom Saroanda en xMissyx! Zo wordt de groep alleen maar groter en gezellig! Wat ik zo leuk vind aan deze topic dat we allemaal rond dezelfde tijd zijn uitgerekend en straks allemaal gaan zitten wachten tot wanneer wie is bevallen! Ik vind het sowieso allemaal spannend, want ben zo blij, maar ook wetende dat je pas blij mag zijn na 12 wkn. Of hebben jullie dat niet? Ik zou al echt van alles willen kopen, maar voel me ook echt zwanger. Was bij mijn miskraam ook zo anders.... Heb nu al van alles gezien, hele gave kinderwagen enzo....
Wat ik mij afvroeg, hebben jullie al een afspraak bij de vk gemaakt? of wachten jullie daar nog even mee? Ik heb zelf nog niet gebeld, zat een beetje te twijfelen of ik dat nu al zal doen of nog een weekje wachten...
Ik ben ook al lekker aan het rondkijken hoor, kijken kijken niet kopen haha. Wij moeten alles echter opnieuw aanschaffen, helemaal niets meer bewaard van de eerste omdat het niet geheel in de planning (van mijn man) zatom voor een tweede te gaan.
Ik heb ook alweer vanalles gezien wat ik wil kopen Maar ik ben ook nog wel een beetje voorzichtig. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik eerst een mk gehad met 7 wk, dus dat blijft toch wel een beetje in mijn achterhoofd zitten. Dat is ook wel een reden dat ik nog niet extreem blij durf te zijn.
Ik twijfel nog over welke vk ik ga bellen. Ik wil niet dezelfde als bij m'n eerste. De andere hier in de omgeving spreekt me niet echt aan. Ik moet het even goed op een rijtje zetten.
Snap je helemaal hoor. Ik heb een miskraam gehad met 4,5 week. Dat is wel heel vroeg en vaak wordt dat ook gegooid op een vroege miskraam. Maar had toch een positieve test destijds. Maar voel me gewoon zo anders, echt een volle onderbuik, want ik nog nooit heb gevoeld, zelfs niet bij een menstruatie! VL had 1 pakje vorige week gekocht als de echo goed zou zijn en dat hangt nu alleen in de grote kast hihihi. Over VK: ik heb die nog niet gebeld, maar dat komt omdat ik over anderhalve week weer in het ziekenhuis moet zijn voor een echo. Als die goed is, weet ik eigenljik niet of ik dan naar een VK wordt gestuurd of dat ik gewoon onder controle blijf van een gynaecoloog.
Ik mag ook naar de gyn omdat ik een keizersnee heb gehad bij de eerste, maar daar heb ik al helemaal geen band mee. En om nou steeds naar het ziekenhuis te moeten, loopt vaak uit en betaald parkeren, ff teveel gedoe.
ik heb ook twee keer een miskraam gehad. Dus nu probeer ik ook met m'n twee voetjes op de grond te blijven tot 12weken. Ik denk ook de hele tijd dat er iets mis is. Ik ben van België (oh nee wat kom ik dan doen op een Nederlands forum?!? ) en bij ons het de gewoonte dat je naar de gynaecoloog op controle gaat. Bij uitzondering zijn er mensen die meer bij een vroedvrouw (verloskundige) langsgaan en maar een paar keer bij een gynae. Dat zijn dan meestal dames die ook graag thuisbevallen, wat bij ons ook erg uitzonderlijk is.
armanda; jij mocht wel vroeg op controle gaan! leuk! Wij mogen pas op 28 maart de eerste keer, dan ben ik bijna 9weken dus dat lijkt nu nog hééél lang wachten
Dat had met mijn vorige miskraam te maken. Mijn huisarts dacht namelijk dat het geen miskraam was, dus doorgestuurd voor een echo. En het was dus toch een miskraam, maar we hadden goed geklust in Februari en het was opnieuw raak. Nu een heel klein babytje en mooie zwangerschapsring. De gynaecoloog die de echo deed zag eerst niets, maar later zei ze, kom over 2 weken maar terug, ik ga je inplannen op een zwangerschap. Vertrouw er wel in.... Dus ik natuurlijk super blij Ook nog welkom he! Leuk dat je vanuit Belgie hier terecht bent gekomen. Ik weet wel dat het daar allemaal anders geregeld is.... Heb een belgische vriendin!
Ik heb ook een miskraam gehad, dat is al wel een poos geleden, maar spookt toch weer rond in je hoofd ... En probeer dat maar eens opzij te zetten!! Hoop dat ik ook een vitaliteitsecho krijg voor de termijnecho, geeft toch wat extra rust!
Ik moet vanwege mijn eigen gezondheid bij de gyn onder controle, ach, extra toezicht is nooit verkeerd. En vanwege 2 eerdere miskramen ook al met 7 weken de eerste controle, voelt alsof het nog maanden gaat duren!
Ik lees allerlei vakantieplannen. Wij gaan in de Meivakantie vliegen, dus dat kan prima. Of we ook nog in de zomervakantie gaan weet ik nog niet. Voor diegene die willen vliegen, let wel even op wat een vliegtuigmaatschappij zegt. Als je een gezondheidsverklaring nodig hebt, dan kan je die voor de heenreis van je vk krijgen, maar terug moet je een nieuwe verklaring hebben. Soms doen ze zo moeilijk dat je zelfs een controle op het vliegveld moet laten doen, je bent in ieder geval extra geld kwijt. Dit geldt overigens vanaf 28 weken zw.