Ik krijg ook de echo voor de 20 weken. Ik ben dan 19+4. Dat was geen probleem. Een paar dagen te vroeg, maar ik wou het zelf niet op vrijdag de 13de. Bijgeloof hahaha.
Ik krijg de 20 weken echo als ik precies 20 weken ben, maar ik mocht ook wel een paar dagen eerder komen.
Ik heb het wel op vrijdag de 13e Geloof niet dat dat de zaak kan veranderen namelijk haha. Ik ben dan 20.4. Ze doen de 20 weken echo gewoon bij de verloskundigenpraktijk, maar dan op bepaalde dagen.. De rest was allemaal overdag, midden op de dag. Nu op vrijdag de 13e aan het einde vd middag, makkelijker met werk van VL, zonde om een vrije dag op te nemen, die kan hij straks beter gebruiken. HEEE! ik voelde een soort van plopjes ofzo, lijkt wel of de baby dat deed.. maar dan echt waar mn bm zit en niet waar mn darmen zitten.. Nu is het weer weg.. 16 weken vandaag.. jeej!
Ja ik ben dan toch echt van het bijgeloof.... Daarom de 11de om half 10 ochtends. Dus lekker vroeg in de ochtend. Normaal ging ik na de echo werken, maar heb nu ook heel de dag vrij! Nog 4 weekjes en dan weten we of we een jongen of meisje krijgen!
Wat apart dat ze zo aan die 20 weken vasthouden. Mijn 20 weken valt net als mijn termijnecho in mijn vakantie. Echt handig gepland allemaal. Dus nu krijg ik volgens mij met 19 en een paar dagen. Daar maakte ze helemaal geen punt van, het was haar idee zelfs om het wat eerder te doen omdat alles bij mij net iets eerder gaat dit keer en ik prima op schema lig na 3 echo's. Ik vind het wel super spannend hoor, pas na deze echo zal ik wat geruster zijn hoop ik.
Misschien heb ik dat ook wel dat ik na de 20 wkn echo wat geruster ben... Geen idee..... De ene dag gaat het heel goed en de andere dag maak ik me overal druk om. Zullen ook wel de hormonen zijn hahaha. Gister in de middag volgens mij Inimini weer gevoeld. Echt van de plopjes op de plek van mijn baarmoeder. Geloof dat iemand hier eens gezegd had dat je kunt voelen of je baarmoeder goed groeit en dat hij met 20 wkn bij je navel moet zitten? Klopt dat?
Heb trouwens gisteren de Ouders van Nu zwangerbox opgehaald bij de Etos. Niet hele bijzondere dingen er in trouwens. Difrax speen, 2 pamper luiers 2 dezelfde slabbetjes van babypark (dat staat er ook groot op, jammer) 2 bladen wat kortingsbonnen Dat was het. Vond het echt tegenvallen. Alleen aan de speen kun je wat hebben (en de luiers, maar dat zijn er maar 2). Bij de babydump zat in ieder geval nog een knuffel, tuitbeker, speen en bewaarbakjes voor eten. Achja, wat ik niet nodig heb gaat de prullenbak weer in, haha! Ik ben met 15.1 naar de verloskundige geweest en toen zat de bm 2 cm onder mijn navel..
@armanda: het ligt er aan of het je eerste zw is. Bij een eerste raakt de baarmoeder ergens rond de 20 weken tot je navel, bij volgende zw al veel eerder. Ik ben nu 15 weken en de bm zit 1 vinger onder de navel. Maar volgend de vk zit mijn navel relatief laag. Ik kan echt met mijn handen om mijn baarmoeder heen leggen. Het is net een bal van 20 cm. Zojuist gebeld door de huisarts, ik heb toch een blaasontsteking. Ik had eigenlijk nauwelijks klachten. Bij het afvegen na het plassen voelde het wat branderig aan dus ik dacht aan een beginnende schimmelinfectie. Dus net gevraagd aan de vk en zij meldde mij dat het mogelijk een blaasontsteking kon zijn. Het schijnt dat door zwangerschapshormonen alle pijnprikkels die horen bij een blaasontsteking worden onderdrukt. Ben ik blij dat ik dit gênante onderwerp zomaar besprak.
@Hallobaby: het is mijn eerste zwangerschap. Zag nu bij Lies2012 dat haar baarmoeder met 15.1 veel hoger ligt als die van mij. Ben vorige week dinsdag bij de VK geweest wegens extra controle vanwege de bloeddruk en toen zat hij iets lager, maar ze zei wel dat hij prima zat en het hartje kon ze ook al goed horen van buitenaf. Het kindje bewoog ook heel goed. Het verschilt dus gewoon per vrouw denk, dus ga me daar niet druk om maken.
Zelfs bij een vrouw kan het per zwangerschap wisselen. Zo'n grote buik had ik met 15 weken nog niet bij kindje 2 en 3. Blijkbaar is mijn buik flink uitgelubberd.
Alvast dankjewel love! Mijn uitgerekende darum is 4 nov. En de geslachten laten wij als verassing. Verder nog heeel moe en misselijk hier...
1-15 november mama's 1 ligakoekjuh, 24 jaar, 1e kindje ♥ Armanda1982, 31 jaar, 1e kindje ♥ vlinderbuik86, 22 jaar, 1e kindje ♥ Hallobaby, 38 jaar, 4e kindje ♥ Philotes, 2e kindje ♥ Azra87, 2e kindje ♥ 2 Trixie, 35 jaar, 3e kindje, ziekenhuis sectio ♥ kabouterLiza, 27 jaar, 2e kindje ♥ 3 leetje85, 28 jaar, 1e kindje ♥ 4 elbe87, 26 jaar, 1e kindje ♥ L0veErin, 29 jaar, 2e kindje ♥ Mofa, 34 jaar, 4e + 5e kindje ♥♥ Minimop, ♥ 5 Yvke86, 27 jaar, 1e kindje ♥ 6 Leandrotje, 23 jaar, 3e kindje ♥ Love1990, 24 jaar, 1e kindje ♥ Sjannie, ? jaar, 2e + 3e kindje ♥♥ liefdeis, 26 jaar, 2e kindje ♥ 7 Emma79, 35 jaar, 1e kindje ♥ Indlovu, 22 jaar, 1e kindje ♥ SAK80, 33 jaar, 3e kindje ♥ 8 Miek1983, 30 jaar, 1e kindje ♥ 9 Lelie12, 24 jaar, 2e kindje ♥ Fanysha, 26 jaar, 1e kindje ♥ Hophop, 26 jaar, 1e kindje ♥ xMissyx, 27 jaar, 2e kindje♥ 10 Sher, 28 jaar, 2e kindje ♥ Ariel, 28 jaar, 3e kindje ♥ 11 Corali, ? jaar, 3e kindje ♥ 12 saroanda 31 jaar, 2e kindje ♥ 13 Brenda87, 26 jaar, 1e kindje ♥ Anskev, 28 jaar, 2e kindje, zh ♥ mamamarion, 27 jaar, 2de kindje ♥ 14 15 Liefde1978, 35 jaar, 2e kindje ♥ Buiten de lijst: Lies2012, 25 jaar, 1e kindje (27 okt. '14) ♥ Sterretjes: Summerbloom, 32 jaar, 2e kindje ★ AmandaH, 26 jaar, 1e kindje ★ mamasugar, 30 jaar, 4e kindje ★ ♥ verrassing, ♥ jongen, ♥ meisje Afspraken 12 mei: Hophop VK 13 mei: Anskev VK 14 weken echo Azra87 geslachtsbepaling 14 mei: Love1990 VK 19 mei: Sher 15.30 geslachtsbepaling 20 mei: Armanda1982 VK 21 mei: Corali geslachtsbepaling 22 mei: saroanda 13.45 geslachtsbepaling Leandrotje 18.00 geslachtsbepaling 23 mei: Mamamarion 13.00 VK 28 mei: Fanysha Controle 2 juni: Leandrotje 9.10 controle VK Lies2012 controle VK 9 juni: Lies2012 16.20 20 weken echo 11 juni: Armanda1982 20 weken echo 13 juni: Hallobaby 20 weken echo 17 juni: Leandrotje 14.20 20 weken echo 18 juni: Leetje85 20 weken echo 19 juni: Love1990 09.00 20 weken echo 23 juni: Hophop 18:40 20 weken echo 26 juni: Liefde1978 20 weken echo wijzigingen voor de lijst graag in kleur!!
De etos doos viel de vorige keer ook tegen. De doos van de Wij die je bij prenatal op moet halen is veel leuker en nuttiger. Voor de dames met een kruidvat voordeelkaart ook daar kun je een pakket aanvragen!! Morgenvroeg weer naar de vk en ook nog een echo ook!! Kan aan mezelf merken dat ik behoorlijk zenuwachtig ben, veel erger dan bij de 1e echo. Komt ook wel door de stress die ik momenteel heb vanuit ´t werk en mn buikgriep die ik heb gehad. Tis dat ik kan zien dat mn buik is gegroeid, aan mn gewicht kan ik ´t deze ronde niet zo zeer merken.
Nou alles wat je gratis krijgt is mooi meegenomen. Ik heb niet zo'n kruidvatvoordeelkaart, maar mama volgens mij wel. Eens kijken hoe ik die dan kan aanvragen...... Pakket van Babydump was ook wel heel luxe! Daar kunnen weinig andere pakketten tegen op. Vond het vorige week echt zo'n wonder, zo mooi dat ze het hartje van buitenaf konden horen. En zo grappig dat de verloskundige zei dat het een bewegelijk kindje was omdat het continu versprong!
Je kan bij de kruidvat gewoon een kortingskaart vragen aan de kassa, op internet aanmelden, dat is volgens mij alles! Hoe vraag je het pakket van de babydump aan, weet iemand dat?