Uitgerekend 1 t/m 15 november 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama-in-love, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
  2. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hoi dames,

Lang geleden weer!
    We zijn hier druk geweest met thuis een beetje verbouwen, werken en natuurlijk met ons kleine meisje die al weer bijna 1 wordt!!!

Hier was ook alles goed op de twintig weken echo.
    Uitgerekende datum is 04-11-2014, dus op de lijst staat het nog niet goed. En.... we krijgen een jongen!!

Verder krijg ik vrijdag een suikertest, omdat mijn dochter 4260gram woog bij de geboorte.. (Geen suiker of iets toen, maargoed) Dan is het standaard procedure om dat in de gaten te houden bij een tweede..
    Ben benieuwd..

Hoe is het verder met jullie allemaal?

3. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Pff zie nu aan de banner dat ik al 24 weken ben!! Ik dacht 23...
    Laat al wel zien dat de zwangerschap voor mijn gevoel voorbij vliegt!

4. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Ik krijg volgende week donderdag de OGTT test.. Mijn moeder had zwangerschapssuiker.. Nog even weer wachten dus!

We hadden al een spannende tijd rond de 20e week vanwege een verhoogd risico op open ruggetje, wat gelukkig nu uitgesloten is!

Hoe is het met de rest van de aanstaande November-mama's? :)

5. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Wij zijn net terug van vakantie. Heerlijk. Zitten nu in de "goede" periode en bij mij klopt het. Heerlijk veel energie al is het warme weer lastig maar dat is voor iedereen.
    Ik krijg nog drie echo's. Twee groei echo's en een liggingsecho waarbij ze ook meteen kijken of we weer hetzelfde hebben als onze dame vorige keer had... Dus we doen geen pretecho... Op 28 augustus krijg ik de eerste weer, dat is 28 weken.
    Veel plezier bij de pretechos, vond het wel mooi toen bij onze dochter

En ik gok dat ik volgende week bloed mag prikken voor suiker... Heb wat kilootjes extra

6. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Wij hebben een pretecho cadeau gekregen van mijn ouders, erg leuk! Op 9 augustus, dus niet eens zo lang meer. Hopelijk gaat het deze keer beter dan bij Ellys. Ze werkte toen zo slecht mee dat we ons geld terug kregen.
    Heb superveel last van het warme weer, van mij mag het wel 10 graden kouder. Mijn voeten zijn helemaal opgezwollen en mijn benen zijn verkrampt. Ben ook heel erg moe. Dus kijk al uit naar de herfst haha.
    @liefde1978; spannend nog met het gewicht van de baby. Hopelijk heeft hij een normaal gewicht. Had je er de vorige keer veel last van?

7. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Vandaag alweer 26 weken..

Veel last van de warmte, want hou erg veel vocht vast.. bah!
    Hopelijk kan ik vandaag dus een beetje warmte er uit plassen haha. Lekker de ramen tegen elkaar open enzo..

Morgen weer naar Vk voor controle en ik denk dat we dan ook afspraak maken voor de groei/liggingsecho.

Ik ga geen 3d/4d echo kopen, vind dat gewoon niet zo mooi, beetje freaky zelfs haha en zonde van het geld. Kan ik beter ergens anders bij uit geven :).

Deze week ook behangetje bestellen voor de babykamer, als schoonmoeder terug is van vakantie, gaat ze ons helpen behangen :).
    Wil graag voor 1 september t meeste klaar hebben, want in september gaan we nog paar dagen weg enzo en heb steeds meer last van mijn si gewrichten.. Dus als dat alleen maar erger wordt, kan ik straks niet meer zo veel.

Vind de tijd wel snel gaan :).

8. Tessasv

Tessasv Actief lid

10 jul 2013
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijd gaat zeker super snel!! Onze pretecho staat nu gepland op 25 augustus, ben dan net een dag 30 weken zwanger. Ben benieuwd, duurt nog wel lang, deze dagen mogen van mij allemaal super snel voorbij op naar de herfst idd!!! :)

9. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    @mamamarion mag inderdaad over vier weken bloed prikken voor ijzer en suikerdrankje... Vermoedde het al omdat ondanks vroeggeboorte ik een baby met normaal gewicht had. Ze denken toch dat ik misschien naast alle andere ellende suiker heb gehad. Ach je kan het maar beter weten...
    Spannend al die pretecho's.. Misschien vraag ik het zh of ze eventueel kunnen schakelen naar 3D;)

10. minimop

minimop Actief lid

5 mei 2014
    141
    0
    0
    Ik moet over 3 weken ook weer bloedprikken. Maar dan omdat ik rhesus c negatief ben. Dit kregen we vorige week te horen bij de vk. Beetje laat. Want had in week 12 al de uitslag van het bloed onderzoek. En toen hebben ze er niks over gezegt.

11. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    sommigen letten ook gewoon echt niet goed op he...

12. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Even een vraagje. Ik zat naar geboortekaartjes te kijken, eigenlijk meer omdat ik benieuwd was of de site waar we toen hadden besteld nog steeds bestond en nu zag ik dat er een soort opvolger van ons kaartje is. Wij hadden een girafje waar een meisje aan hing (giraf staat symbool voor mijn vriend van bijna 2m) en nu vroeg ik me af of jullie het stom zouden vinden als je bij de tweede dan dezelfde giraf het broertje laat brengen en een meisje kijkt er dan naar. Ik vond het juist een leuk symbolisch iets, maar ik zie dat eigenlijk nooit.

13. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee dames

Liefde1978 dat lijkt me juist leuk! Het is toch mooi als het voor jullie een betekenis heeft!
    Wij moeten ook nog n kaartje uitzoeken!

Uitslag van de suikertest was goed. Dus wij maken gewoon grote baby's hihi. Ik reken bij deze ook maar boven de 4 kilo..

Vandaag op kraambezoek geweest bij n oudcollega. Wat een klein hoopje dat baby'tje! Daar naast is mijn dochter al weer een groot kind! :p

Ik heb ook niks met die warmte.. Ik ben nu twee zomers achter elkaar zwanger en kan niet wachten tot het weer kouder is!

14. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Dankje Lelie, en fijn dat de suikertest goed is. Ik mag met 27 weken omdat ik dan ook meteen de ijzertest kan doen. Dan ben ik meteen klaar. De VK vond dat ik nog zoveel afspraken had de komende weken dat het wel lekker was om e.e.a. te combineren. Fijn dat ze meedenkt!
    Veel water drinken! Ik vind het nog meevallen, neem wel overal een schoon hemdje mee naar toe :)

15. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Hier hetzelfde, hoorde het ook afgelopen dinsdag (26.1), de vorige vk heeft me dat nooit verteld. Die vertelde dat met 11.4w dat alles goed was en niets bijzonders. Nu dus van deze vk (door verhuizing gewisseld) gehoord dat ik volgende week moet bloedprikken.. nouja, haha.
    Maar goed dat deze vk het wel allemaal even uitgelegd heeft :)

16. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Hey dames,
    Leuk dat hier nog meer begin november mama's zitten! Ik lees al een tijdje mee met het andere november topic, maar wist niet dat er ook een meer specifiek topic van begin november was. Het lijkt me leuk om hier ook mee te kletsen.

Ik zal even kort vertellen: Ik ben Lizette, 26 jaar oud en zwanger van ons 2e kindje. We hebben al een dochter van bijna 14 maanden Féline (Fee). Dit keer willen we het geslacht van de kleine niet weten. Heeel lastig, want ik ben super nieuwsgierig! Nog iets meer dan 15 weken volhouden. Misschien kan ik me straks bij de pretecho niet inhouden ;) Gelukkig in ieder geval weinig kwaaltjes op het moment af en toe aat last van RLS en vermoeidheid maar dat is goed te doen. Oh ik ben trouwens 10 november uitgerekend.

Liefs!

17. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Welkom! Het is niet zo heel druk meer hier omdat een aantal een Facebook pagina zijn gestart. Maar gezellig dat je erbij komt, en nog gefeliciteerd uiteraard!

18. Emma79

Emma79 Actief lid

11 feb 2013
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    ik kom ook weer eens kijken. Ben niet zo actief geweest. Er wordt elke dag naar m'n zwangerschap en buik en hoe het met me gaat gevraagd. Hartstikke leuk, ik show graag en vol trots m'n groeiende buik haha. En druk met allemaal babyspulletjes uitzoeken.
    Maar ik merk dat ik dan 's avonds niet echt meer op zp zit te kijken.

Goed te horen dat het met iedereen goed gaat. Op wat warmte en gewone kwaaltjes na dan, maar goed dat is nog te overzien.

Hier: onze kleine jongen doet het supergoed! Hij groeit goed, is groter dan gemiddeld, maar heeft ook twee lange ouders. Niet zo gek dus.
    Heb vorige week ook de glucose tolerantie test moeten doen en die was prima.
    Die beweging in m'n buik vind ik echt geweldig. Door de voorliggende placenta moest ik wat langer wachten, maar nu is het genieten geblazen hoor. Zo leuk!!

Vorige week ook een 3D/4D echo gehad. Mooie foto's en DVD en geweldig om je baby al zo echt te kunnen zien.
    Ik kan niet wachten tot het november is.

Maar eerst nog de babykamer opknappen en inrichten en geboortekaartje kiezen en vooral een naam :D

19. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @Kleinefee; welkom en nog gefeliciteerd!

@Emma79; leuk om te lezen dat je zo geniet van je zwangerschap.
    Heb ook hetzelfde. Ben heel de dag met mijn zwangerschap bezig (o.a. omdat ik me beroerd voel door het warme weer, maar ook de leuke dingen die jij noemt natuurlijk), dan heb ik niet zo`n zin meer om hier ook nog te reageren. Lees nog wel alles mee, ook al is het de laatste tijd niet zo veel haha.
    We hebben al veel geboortekaartjes bekeken, maar niks naar onze smaak. Ben er nu maar zelf een aan het ontwerpen naar het kaartje van Ellys. Echt leuk om te doen en voelt ook persoonlijker.

20. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Het zal niet lang meer duren totdat mijn navel gaat ploppen, hij is niet meer zo diep. Bij wie is ie al geplopt?

Deel Deze Pagina