Uitgerekend 1 t/m 15 november 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama-in-love, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    nee, navel is nog niet geplopt, maar komt wel steeds meer naar boven.. (maar had wel een paar vet ribbels van mezelf, daar zat ie in verborgen haha),
    Weet niet of ie uberhaupt gaat ploppen voor de bevalling :p

Zit officieel in mijn laatste trimester :d 27 weken vandaag.

2. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige zwangerschap geen geplopte navel gehad, verwacht ´t nu eigenlijk ook niet!

3. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Hier ook geen geplopte navel! Ik heb wel een donkere en daarna lichte kring om mijn navel sinds dat ik echt een buikje begon te krijgen.

Verder nog geen last van striae of een zwangerschapsstreep!

4. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb zo'n gat als navel. Dat plopt miet dacht ik. In ieder geval geen last van gehad;)

5. minimop

minimop Actief lid

5 mei 2014
    141
    0
    0
    Hier ook nog geen geplopte navel. En ook geen idee of het gaat gebeuren.

Vorige week pretecho gehad. Ons mannetje weer even kunnen bewonderen. Zo leuk.
    Hier nu druk bezig met de kinderkamer. Het kan me niet snel genoeg gaan. Helaas moet ik toch nog ff wat geduld hebben.
    want er moet toch hier en daar nog wat meer gedaan worden. En we werken beide fulltime, ik kan/mag niet veel doen, en deze week zijn er veel avonden dat er andere afspraken zijn en het weekend ook druk. Dus helaas voor mij nog even langer geduld hebben.

Woensdag weer naar de VK. Gaat nu snel. We gaan nu naar de 3 weken ertussen ipv 4. En ik had uitgerekend dat ik nog maar 7 weken (incl deze week) hoef te werken. Dat gaat toch ook best rap nu.

Ook druk aan het denken en berekenen hoeveel uren ik wil gaan werken straks.
    En op zoek naar geboortekaartjes.. dat vind ik ook nog wel een hele klus. Zoveel keus.
    Maar ja we zijn ook nog niet uit de naam. Al heb ik een naam in me hoofd die ik er niet uit krijg.. hopen dat manlief dit ook een mooie vind en ook niet meer verder hoeft te zoeken..dat zou weer een hoop zoekwerk schelen haha.

6. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Gaat inderdaad snel zo @minimop. Nog maar 7 weken.
    Ik wil officieel tot 36 weken doorwerken, maar dan met vakantiedagen 1 a 2 weken eerder met verlof als werk het toelaat.

Wij gaan deze week een interne verhuizing opstarten. Er worden donderdag kasten voor zolder geleverd, de kast uit de kamer wat de babykamer wordt, gaat dan leeg (inhoud naar zolder) naar mijn dochters kamer en de kast en commode die daar nog staan worden dan weer teruggeplaatst. Ondertussen ga ik van alles uitzoeken van het speelgoed en de kleertjes, zodat we hopelijk straks minder rotzooi hebben. Dan is het kamertje zo goed als klaar, want dat had ik vier jaar terug toen we hier gingen wonen al lichtblauw geverfd (alsof ik het wist;))

Geboortjekaartje komt wel, heb 1x gekeken en we zien het wel. De eerste naam hebben we nu, maar de tweede pfff moeilijk... we willen vernoemen met de tweede naam, maar weten nog niet helemaal hoe...

7. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanavond de eerste les zwangerschapsyoga gehad. Fijne oefeningen en nog een (korte) voetmassage aan het einde.
    Intussen begint de babykamer ook steeds meer vorm te krijgen. Alle meubels staan er, lamp en plankjes moeten nog opgehangen. Binnenkort maar eens kijken voor gordijnen, maar bij ikea al wel wat gezien wat goed zou passen.
    Het voelt zo stom, maar heerlijk om overdag even de kamer in te lopen en even in de kasten te kijken naar alle spullen en die schattige kleine kleding...

8. minimop

minimop Actief lid

5 mei 2014
    141
    0
    0
    Ik ben nog aan het twijfelen wat ik wil qua zwangerschapgym of cursus ofzo.
    Ik wil met een week of 4 gaan zwangerschapszwemmen.
    Zijn er hier meer die een cursus of iets doen of gaan doen?

9. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij zl wel zwangerschapsyoga gedaan gewoon omdat ik voorbereid de bevalling in wilde gaan. Echter heeft dit voor mij niet dus danig een toevoeging gegeven dus deze ronde doe ik geen specifieke cursus. Wil na de zomerstop nog wel een paar weken gaan zwemmen. Is wel zwangerschapszwemmen dus wel aandacht voor bekken en ademhaling maar verder niets over bevalling etc.
    Gewoon lekker ontspannen

10. Tessasv

Tessasv Actief lid

10 jul 2013
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe aan zwangerschapsgym! Echt super en leuk met alle andere zwangere! Ook mijn navel is nog niet geplopt, maar dat zal wel niet gebeuren, heb normaal een hele diepe navel, hij is wel iets minder diep nu, maar eruit komen dat geloof ik niet! :)

Nog 7 weken werken en dan met verlof, kan echt niet wachten!!! Heerlijk even ontspannen, het is nu echt te druk!
    Babykamer is wel zo goed als klaar! :) Moeten alleen nog de gordijnen ophangen en wat kleine dingentjes kopen, maar dat doe ik straks in mijn verlof!

Moet dinsdag voor een groeiecho, de kleine meid is wellicht iets te klein. Tenminste de verloskundige ging eerst voelen en toen zei ze, prima hoor voelt helemaal goed en toen ging ze mijn baarmoeder meten en die was iets te klein. Ze zei dat ze echt wel een kind van 27 weken voelde, maar omdat de kleine meid bij de 20 weken echo een iets kleiner hoofdje en buikje had (nog wel binnen de norm), wilde ze geen risico nemen en vandaar de groeiecho! Iemand daar ervaring mee??? Maak me niet heel erg druk hoor, ik was zelf ook maar een kleine baby! haha...

11. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Hier 1 september de groei/liggingsecho.

Heb de bm erg hoog liggen, waardoor ik nu al veel last van mijn ribben enzo heb.
    Heb gevoeld hoe het kindje lag, ze liet me zijn hoofdje voelen, erg bijzonder en lag precies zoals ik dacht dat hij lag.

Nog 76 dagen tot de uitgerekende datum haha!

12. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    hoi Lies. Ik denk dat die van mij ook hoog ligt, heb nu al last van maagzuur... ik mag 28 augustus voor de eerste groei/ligging en dan volgen er nog 2, steeds vier weken later. Maar eerst maandag die vervelende suikertest en bloedprikken voor ijzer (en suiker).. pfff

Voel de kleine ook veel harder en meer aan de voorkant dan vorige keer. Gisteravond voelde ik echt een lichaampje in mijn buik. Echt bizar (ook de tweede keer nog steeds):p

13. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Kreeg op een of andere manier geen mail meer als er een bericht geplaatst was hier.
    Mijn navel is een diep gat, dus ploppen zal niet gebeuren haha. Maak me wel een beetje zorgen over het litteken dat ik daar heb zitten. Vorig jaar een operatie aan mijn eierstokken gehad en toen hebben ze een vrij grote snee vanaf mijn navel naar onder gemaakt. Hopelijk word ie niet nog lelijker door mijn uitrekkende buik.
    Heb helaas ook al last van brandend maagzuur. Vooral als ik in bed lig.
    2 weken geleden pretecho gehad en het was super om te zien. Ze lijkt heel erg op haar grote zus, maar ze was wel erg klein. Maak me daar wel een beetje zorgen om. Over 1,5 week weer naar de VK en zal het voor de zekerheid er toch even over hebben.
    Vorige week bloed laten prikken omdat ik bloedgroep A-negatief heb. Als blijkt dat de baby positief is, krijg ik het volgende bezoek aan de VK een prik daarvoor.
    Geboortekaartjes vind ik dit keer allemaal niks, dus heb er zelf een ontworpen. Van de week even langs de drukker, om te kijken of hij er iets moois van kan maken.

14. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Oh ja en vergeet bijna het belangrijkste. De kleine meid beweegt bijna heel de dag. Ze gebruikt mij als boksbal lijkt het wel. Mijn buik zie je dan helemaal op en neer gaan. Soms zet ze zich af en dan zie je een hele bult op mijn buik. Supergrappig om te zien, al is het soms ook wel een beetje pijnlijk. Moet ook vaak plassen, ze gebruikt mijn blaas als trampoline denk ik. :p

15. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Super leuk zo'n pretecho. Wil ook wel 1 maar vindt t nogal prijzig! Hier wordt mijn blaas ook gebruikt als trampoline. Soms heel vervelend, ga ik naar de wc en is het vals alarm haha.

16. minimop

minimop Actief lid

5 mei 2014
    141
    0
    0
    Haha zo herkenbaar... vooral snachts is dat super vervelend.. meestal 3x in een nacht wakker en dat voor een paar druppen.
    Hier ook steeds beweeglijker. Vaak ook tegen mijn ribben..dat voelt ook niet fijn.
    Ook ik heb last van brandend maagzuur.. de ene keer meer dan de andere.
    Helaas ook weer wat meer misselijk. .lijkt wel of ik de kwaaltjes van het begin terug krijg (misselijk en moe)
    Hier druk bezig met het kamertje..nog even en dan kan ik het lekker in gaan richten. ..
    Daarna maar eens goed op zoek naar geboortekaartjes en DE naam.

17. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    hier proefdrukken aangevraagd van onze geboortekaartjes.
    Kunnen we rustig even de kleuren bekijken, misschien willen we dat nog aanpassen.
    Aankomende week kamertje behangen en de gordijnen zullen vast volgend weekend wel opgehangen kunnen worden..
    Dan kan ik eindelijk de spullen op de plek zetten, heerlijk!

Hebben jullie de box al staan? hier staat de box nog in de dozen in de babykamer, maar aangezien ik dus alles goed wil zetten enzo, wil ik de box begin september naar beneden hebben. Denk dat VL 'm dan ook maar gelijk in elkaar zet, ben dan 33 weken ongeveer! haha

18. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Ik geef trouwens al best veel 'melk'.. als ik iets in mijn borsten knijp (soms doen ze zo zeer, dan moet ik even 'melken' hahaha). dan heb ik zo een eetlepel per borst vol, vind dat best veel..
    Kennen jullie dat?

19. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    @lies2012
    We hebben één kaartje aangevraagd en dat wordt 'm ook. Heel makkelijk maar het vervolg op het kaartje van onze dochter. Toen ie binnenkwam wisten we meteen dat dat 'm was.
    Alleen de naam he.. we komen niet uit de tweede naam en zijn nu zelfs bezig om ook nog een derde naam toe te voegen omdat we niet kunnen kiezen wie we willen vernoemen.. Gelukkig hebben we de roepnaam nu wel...

En toch heb ik voor de zekerheid ook een meisjesnaam, want ik zal de eerste en de laatste niet zijn waarbij het toch anders blijkt te zijn haha...

De box staat nog bij mijn schoonzus, zei heeft in februari een kindje gehad. Net als de maxicosi e.d. ik wil pas op het laatst die dingen in huis hebben, anders zitten zij zonder... en ze wonen op 10 minuten rijden, dus als de nood hoog is, rijd mijn vriend zo heen en weer ;)

heb nog geen last van dat melkverschijnsel. heel af en toe een korstje (wil niet onsmakelijk worden), eigenlijk hetzelfde als vorige keer. Maar herinnert me wel weer aan dat ik die kussentjes (lijken op make up remover pads) moet halen bij de drogist. Hartstikke handig tegen lekken, maar ook vooraf misschien al handig. Gebruik je die?

20. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    @Lies, heb daar zelf deze en vorige zwangerschap geen last van (gehad), dat er al melk uit mijn borsten komt. Wel zijn mijn tepels wat donkerder/harder. Soort van korstje idd waar liefde1978 het ook over had. Verder merk ik geen verschil, ze zijn ook niet gegroeid of zo net als vorige zwangerschap. Maar goed ook, toen ging ik van cup B naar D. Vind ik groot genoeg, zou niet nog 2 maten willen groeien hoor :p.
    Wil je wel borstvoeding geven na de bevalling? Misschien een goed teken als je nu al een beetje melk geeft. Lijkt me anders wel vervelend als je blijft vloeien, terwijl je daar helemaal niet op zit te wachten. Je kunt idd van die soort wattenschijven in je bh stoppen zodat je niet doorlekt.

Deel Deze Pagina