Uitgerekend 1 t/m 15 november 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama-in-love, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook echt dat het er 1 is. Bij mij zou het dan van 3 naar 5 gaan. Dat wordt echt heel onpraktisch.

2. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Enne ik pin me nergens op vast hoor ;)
    Ik zou 1 zelf praktischer vinden namelijk! En ja als het wel zo is, dan is het zo.

3. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mocht de intake deze week doen, maar heb er voor gekozen om de intake te combineren met een echo. Eerste echo is bij ons altijd rond de 7 a 8 weken. Wellicht is dat ook zo bij jou.

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hoi dames

Ligakoekjuh wat fijn dat t allemaal goed was. Toch n opluchting he!

Hier hebben we het bij de eerste zwangerschap aan ouders "verteld" dmv speentjes. I love opa en oma.
    Bij deze zwangerschap flesjes gevuld met muisjes voor ouders en schoonouders.
    Voor de rest weet nog niemand het op mijn zussen na.

Gister avond gewerkt.. Wad daarvoor al super misselijk dus mijn vriend heeft kroketten staan bakken voor me.. Daarna is het gezakt gelukkig. Op t werk was t chaos.. Het liep dik uit dus ik lag on 24u in bed. Dus nu 2 gebroken nachten (door ziek dochtertje) en 1 te korte nacht gehad en ben moeeeee! :(

Misselijkheid vind ik aan de ene kant wel n goed teken, dus dat scheelt haha.
    Borsten... Geen last van.. Was bij dochter ook niet.
    Hoop dat ze wel iets groter worden. Ik was totaal niet in verhouding met n giga buik en nog dezelfde borsten. En ook mbt borstvoeding...
    Gaan jullie bv geven?

Over de cb test.. Mijn zus dacht ook dat ze veel verder was omdat ie 3+ aangaf, later met echo bleek ze dus weken ernaast te zitten. Ligt er gewoon aan hoe snel je hcg aan maakt.
    Hihi ben toch wel benieuwd of er n tweeling bij deze groep zit...

Oja.. Mbt foto's etc plaatsen, er is ook n mogelijkheid om n besloten groep te maken zodat alleen "uitgekozen" leden de foto's kunnen zien.
    Maar hoe dat werkt... Goede vraag haha

5. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overigens op een eerder gestelde vraag, wie een combinatietest gaat doen, leek ik de enige te zijn die daar positief op antwoordde, of heb ik het mis? Ik ben benieuwd of ik ook in aanmerking kom voor de Nipttest.

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Nee hier sowieso niet. Mijn intake valt buiten het echospreek uur. Dus we wachten gewoon rustig af!

7. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    We hebben toch al 2 besloten groepen? Voor november mama's?

8. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ariel: balen. Dat moet de tweeling dus nog even wachten om zich te onthullen

9. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Er zijn al clubs inderdaad, het is daar alleen helemaal stil, haha.

Bij de eerste 2 geen bv gegeven maar wil het dit keer wel proberen.

10. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Zo ik ben terug van de huisarts.....

Schrok vanochtend wel even, was ineens niet meer misselijk en mijn borsten deden ook niet zo'n zeer. Had zo'n sea band gekocht, dus schijnbaar was die gaan werken.

Gelukkig nu van de huisarts zetpillen gekregen want binnen 1 uurtje mezelf druk maken, was de misselijkheid er weer. Was zo kwaad op mezelf, dacht gaat het nu fout, is er bloed, wat is er aan de hand? Nou niets, gewoon alles goed, maar late start qua kwaaltjes ;)

Morgen eindelijk de echo, heb nu al vreselijk veel zenuwen en we mogen pas om 16:00uur. Maar ben om half 1 afgewerkt, dus kan dan even mijn ogen dichtdoen en ff rusten. Hopelijk gaat dat ook lukken en ga ik mezelf niet te druk lopen maken.... Normaal pak ik dan een valdispert, maarja die mag je nu niet hebben.

Hou ook ontzettend veel vocht vast, maar komt dus door hoge bloeddruk, daarvan komt ook mijn lage rugpijn. Door de dikke enkels. Huisarts heeft daar nog niets voor gegeven, want hij wil eerst morgen de echo afwachten. Dan kan hij de medicijnen voorschrijven aan de hand van hoeveel weken ik dan precies ben.

Over een tweeling, zou ik wel heel leuk vinden, het zit bij mij ook in de familie en dan zijn we wel meteen klaar. Wij willen namelijk maar 2 kindjes!;)

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb de eerste 2 bv gegeven, ga het nu ook weer proberen :)

12. Hartendief

Hartendief Niet meer actief

Ja, er is al een besloten groep! Staat wel een link ergens, 300 pagina's terug ofzo ;)

13. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Welke heb je gekregen Armanda?
    Fijn dat je wat hebt gekregen!

14. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Emesafene, volgens mij dezelfde als jouw.... Maar omdat ik nu aan het werk ben, kan ik die vanavond pas pakken!

15. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Ja die heb ik ook inderdaad :)

Hopelijk helpen ze je!

16. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Ik hoop het ook.... Zou een hele opluchting zijn!

Hebben jullie ook zenuwen voor een eerste echo?
    Ben zo bang dat bijvoorbeeld het hartje niet klopt? Merk je zoiets aan je lichaam? :(

17. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Natuurlijk spanning voor n echo is normaal hoor!

Die besloten groep is me ontgaan hihi

En wat n aardige huisartsen hebben jullie.
    Bij m'n vorige zwangerschap heb ik me helemaal leeg gekotst en kreeg niks.. Het hoorde erbij... :(

18. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Dat meen je lelie!

Als je 5% van je gewicht afvalt moet je aan de bel trekken!
    Ik was bij dochter van 76 naar 66kg gegaan.

Ik mocht 3,8kg afvallen maar zat dus al op 10 en op het punt van uitdrogen en opname.

Ik was nu van 73kg naar 70kg gegaan in 1 weekend tijd dus gelijk aan de bel getrokken. Zat nog niet aan die 5% maar ik wou niet meer afwachten.

19. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Geen idee of je dat merkt eigenlijk, wat ik zou hier en daar lees is ook nie geruststellend ofzo... je kan er wat van merken, maar het hoeft niet :s

Hier nog geen zenuwen voor de echo, misschien komt dat als die gepland is...

20. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Net contact gehad met de verloskundige hier uit het dorp en ik mag wo 26 maart om 13.00 langskomen voor de eerste afspraak. En dan 28 maart alweer de echo controle in de kliniek. Ik vind het ook allemaal wel spannend. Maar ik denk bij mezelf, als het fout gaat, gaat het fout. Ik kan er verder ook niks aan doen, daar blijf ik wel rustig door.
    Bij mijn vorige zwangerschap 8 kg afgevallen door kotsen. Maar de huisarts zei dat het erbij hoorde en dat ik me aanstelde. Kreeg dus niks. Jullie hebben echt fijne huisartsen wat dat betreft!
    Borstvoeding wil ik heel graag weer proberen. Heb mijn dochter 9 maanden BV gegeven en hoop dat dat bij de 2de weer lukt.
    En extra testen doen wij niet aan. Zo`n test geeft alleen maar een indicatie en heb al vaak genoeg gehoord dat de uitslag helemaal niet klopte. Bijv. bij iemand die de uitslag kreeg dat de nekplooi te dik was. Toch de zwangerschap door laten gaan en het kindje was gewoon helemaal gezond. Ik krijg wel een uitgebreidere 20-weken echo. Omdat mijn broertje Spina Bifida heeft (open ruggetje). Dan controleren ze het hartje en de ruggengraat enz. extra goed.

X Marion

Deel Deze Pagina