Uitgerekend 1 t/m 15 november 2018 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Triesje91, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Ik herken me wel in jouw gevoel. Ik ben benieuwd, maar langs de andere kant... Hoe zal het zijn met een baby en een peuter is huis, zal het wel allemaal lukken? Zal de bevalling meevallen? Zal het deze keer allemaal normaal verlopen?
    Zoveel vragen waar ik soms wel een beetje bang van word!
    Mijn eerste dagje thuis en ik had zoveel plannen, maar zoontje heeft me heel de nacht wakker gehouden, dus van die plannen komt niet veel in huiso_O
    Vandaag al 38 weken:eek:

laurazoey en rissie10 vinden dit leuk.
  2. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Daarom wil ik inmiddels juist wel graag bevallen haha. Dan weet ik tenminste hoe het gegaan is met bevallen en gaat met de baby. Hoef ik er niet meer aan te denken haha. Niet dat ik me veel zorgen maak erover. Het gaat zoals het gaat, verder weinig over te zeggen!

Triesje91 en Cyd vinden dit leuk.
  3. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Jeetje alweer 38 weken! Echt erg spannend! Het kan nu zomaar gewoon gebeuren.
    Wel balen van de kleine die spookte , maar gelukkig ben je lekker thuis. Hopenlijk nog tijd genoeg voor al je planne.

Cyd vindt dit leuk.
  4. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Jammer dat hier niet veel gekletst meer wordt maar in het andere aftel topic. Ik vind die zo druk dat ik het niet bij kan houden. Als je 1x per dag kijkt heb je meteen 30 berichten te lezen. En weet ik vanaf begin af aan niet meer wat iedereen gezegt heeft.

5. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Maar jij kijkt wel vaker dan 1x per dag dus ik zie geen problemen :p

Dominique1991 en Amelie vinden dit leuk.
  6. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb mijn meldingen weer aan gekregen. Jeej! Ik klets inderdaad ook veel in het andere topic. Heb ik iets te doen de hele dag. :rolleyes: Maar snap wel dat het te druk is als je het niet in de gaten kan houden.

Morgen 37 weken! Dan mag het gaan beginnen. Morgenochtend gaat mijn vriend het bevalbad en de klossen enz. ophalen. Dan gaan we dit weekend het bad alvast een keertje opzetten om te kijken hoe het werkt en hoe lang het duurt voor ie staat. Ik heb de afgelopen dagen steeds weer wat voorweeën dus dan krijg ik elke keer helemaal zin in de bevalling. Klinkt een beetje gek want zo'n pretje is het niet maar gewoon dat hele proces weer doormaken is zo'n mooie ervaring vind ik. En opzich kijk ik er wel naar uit om weer soort van mijn eigen lichaam terug te hebben en weer wat mobieler te zijn. Al duurt dat nog even na de bevalling natuurlijk. :rolleyes:

Spoetnik, Triesje91 en rissie10 vinden dit leuk.
  7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik kreeg van dit topic ook geen meldingen maar krijg wel ineens weer emails van het andere topic. Zo bijzonder. Heb niks gedaan hahaha.

Zon bevalbad lijkt me ook wel prettig. Gelukkig hebben ze die in het ziekenhuis ook sinds kort. Ben benieuwd of het voor mij een optie zal zijn. 1

Ik ben ook toe aan klaar zijn met alle ongemakjes. Vooral het overgeven ben ik klaar mee. Elke dag weer raak ondertussen.

8. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja die meldingen gaan nog niet helemaal lekker hier.

Vorige keer wilde ik eigemlijk ook in het ziekenhuis in bad maar dat liep allemaal zo anders. Nu wil ik gewoon een bad in huis hebben zodat ik er meteen in kan zodra ik wil en niet dat we moeten afwachten of we mogen komen en of er een bad is enz. En sowieso, als het nu allemaal goed gaat wil ik thujs bevallen dus dan moeten we hem zeker in huis hebben. Scheelt dat wij hem bij onze verloskundige kunnen huren.

Dat overgeven mag echt wel afgeschaft worden hoor. Ik heb het al een hele tijd niet meer gehoeven maar ik ben wel steeds zo misselijk dat ik er tegenaan zit en eigenlijk graag alles er even uit zou willen gooien om verlost te zijn. Ik heb ook steeds 's nachts dat het dan omhoog komt en in mijn luchtpijp loopt. Dan schrik ik wakker en dat is zo benauwd, heel hard hoesten, echt net alsof je ff stikt. Dus ja, dat mag voor mij allemaal wel weer over zijn. Ik twijfel er ook echt over of ik niet alvast wil gaan minderen / stoppen met de medicijnen die ik nu heb. Ik heb het idee dat het daardoor komt namelijk. Maar ja, maagzuur, beenkrampen en obstipatie is ook niet alles. :rolleyes:

9. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    zijn er al baby's :D?

Dominique1991 en qwerty123 vinden dit leuk.
  10. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Ik ben ook wel klaar met de ongemakken. Geniet nog wel even van de rust in huis haha. Heel dubbel allemaal! Wil graag m'n lijf terug inderdaad en verlang ook naar dat moment dat je kindje op je borst wordt gelegd. Die eerste kennismaking!

11. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    @laurazoey ja ik kijk meerdere keren maar niet zo zeer bij het aftel topic. Vind het zo druk. En geen tijd om alles te lezen en onthouden en verhalen te typen. Iets met te druk in me hoofd ofzo hahah! Heb iets van nesteldrang ofzo ! Alles nog even snel willen doen. En schoon hebben.

Vreselijk nog overgeven joh! Poeh!

@Amelie lijkt me heeel fijn in een bad! Achter eigenlijk nooit over na gedacht. Maar moet zo ie zo in het zkh bevallen. Maar daar hebben ze wel een bad. Het ging toen allemaal zo snel dat we geen tijd hadden om na te denken. Hoop ergens dat dat nu weer her geval is. Maar het zal wel nog sneller gaan meestal de 2e.

Beetje maagzuur??
    Heb het af en toe ook. Maar niet meer zo erg als paar weken geleden. Nadat ze is in gedaald amper last gelukkig.

@Vie87 het is allemaal dubbel. Aan de ene kant ook me lijf terug. En niet dat bekken gedoe. En nieuwschierig naar de kleine . Aan de andere kant nooit meer getrappel of een dikke buik. Toch extra van genieten.

12. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik had het tijdens de zwangerschap van ons dochtertje heel erg, de hele zwangerschap en toen heb ik het op maximale dosering Gaviscon gedaan en dan alsnog huilend van de pijn op een gegeven moment. Op het moment dat ze eruit was, vrijwel geen last meer gehad. Ik kreeg het nu ook alweer vrij vroeg en wilde niet weer zo erg als bij ons dochtertje dus Omeprazol gekregen van de huisarts. Dus ik weet niet hoe het nu zonder zou gaan maar de huis tuin en keuken oplossingen werken bij mij niet meer omdat het echt heel erg is als ik niks neem. Maar ben zo blij als ik er weer allemaal vanaf ben. Hou er helemaal niet van om maar medicijnen te slikken.

13. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Dat maagzuur heb ik ook heel erg, al sinds 33w, dus het mag echt gaan ophouden nu. Hij is al ingedaald, maar ik merk geen verschil:( mijn maag en longen worden precies ook nog helemaal overhooo getrappeld.

@Dansprinsesje er is al 1 baby, van @Ldmx :) (ja toch hé? Of laat mujn geheugen mij weer in de steek:roflmao: )

Amelie vindt dit leuk.
  14. Dansprinsesje

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik zal hier af en toe eens komen spieken of de kleintjes er al zijn hihihi
    Spannend
    Hier bijna in de helft ❤️

Spoetnik, qwerty123, Cyd en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Jaa dat klopt een kleintje bij ldmx! Je bent niet gek whaha

@Dansprinsesje gaat snel he!! Lekker genieten. Voor je het weet is hij geboren.
    Voel je je goed?

@Amelie Oo poeh lijkt me zo naar! Vind dat kleine beetje wat ik soms heb al erg. Kan het gelukkig nog af met vanille vla. Maar slik ook niet graag medicijnen tijdens de zwangerschap.

Dansprinsesje vindt dit leuk.
  16. Dansprinsesje

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ja het gaat vlotjes
    Voel me buiten moe , heel goed

rissie10 vindt dit leuk.
  17. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.498
    1.851
    113
    Fijn dat het goed gaat @Dansprinsesje !

Misschien kunnen we een lijst maken met bevallen mensen? Ik ben er zelf alleen niet zo handig in.

Ik vind het afteltopic ook best hard gaan en lastig om bij te houden soms. Jammer idd ook dat er hier dan weinig gekletst wordt. Maar ik vind het ook wat om dingen dubbel te plaatsen..

Ik had last van maagzuur. Heel gek nu niet meer of bijna niet. Terwijl de baby niet ingedaald is. Probeer er enigszins rekening mee te houden door s Avonds niks meer te eten. En als ik het heb, neem ik een rennie. Overdag deal ik er trouwens mee als ik maagzuur heb, dan neem ik er niets tegen. Ik houd ook niet zo van medicijnen.

Hier ook een dubbel gevoel over de komst van de baby. Ik was het een paar dagen heel erg zat. Maar nu mijn schoonvader op sterven ligt denk ik: laat dat kind aub een tijdje zitten, tot we alles achter de rug hebben en van een gewone kraamtijd kunnen genieten. Al zal het sowieso wel dubbel zijn.

Dansprinsesje vindt dit leuk.
  18. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bevallingslijst
    Uitgerekend 1-15 november 2018

25 oktober
    Pooh82 - 3e kindje

31 oktober

Cyd - 27 jaar - 2e kindje

1 november

Tjemmie - 33 jaar - 1e kindje

2 november
    Ldmx - 19 jaar - 1e kindje

3 november
    Adrianaj - 25 jaar - 1e kindje
    Laurazoey - 29 jaar - 2e kindje

Wiedeltje - 27 jaar - 4e kindje
    Vie87 - 30 jaar - 2e kindje

4 november
    Dominique1991 - 27 jaar - 2e kindje

5 november
    AB25 - 25 jaar - 1e kindje
    Vrouwke87 - 31 jaar - 2e kindje

6 november
    Kaila - 31 jaar - 2e kindje

7 november

LollyLolbroek86 - 31 jaar - 3e kindje
    EliQue15 - 29 jaar - 2e kindje
    Rissie10 - 28 jaar - 2e kindje

Qwerty123 - 28 jaar - 2e kindje

8 november
    Stampertje - 26 jaar - 2e kindje
    Lila8 - 31 jaar - 6e kindje

9 november

BabyLady87 - 30 jaar - 2e kindje
    Triesje91 - 26 jaar - 2e kindje
    Amelie - 30 jaar - 2e kindje

10 november
    Butterfly24 - 34 jaar - 3e kindje

11 november
    Bijnamama1988 - 29 jaar - 2e kindje

12 november

13 november
    Poodle13 - 39 jaar - 2e kindje

14 november
    PenelopeGarcia - 26 jaar - 1e kindje

15 november
    Silsil - 28 jaar - 2e kindje

Totaal: 26

jongen (6) meisje (12) verrassing (3) onbekend (5)

* Elletje - 27 jaar - 1e kindje (ma 8+1)
    * Aniek83 - 34 jaar - 1e kindje
    * Dansprinsesje - 29 jaar - 1e kindje (ma 10)
    * Siepie85 - 32 jaar - 2e kindje (ma 10+0)
    ---------------------------------------------------------------------------
    Bevallen
    7 oktober: Ldmx - jongen - Jaylano

Spoetnik, rissie10 en Cyd vinden dit leuk.
  19. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb het even zo gedaan, onderaan onze lijst. Dan zien we ook nog wanneer iedereen uitgerekend was en is bevallen.

rissie10, qwerty123 en laurazoey vinden dit leuk.
  20. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Er staan ook echt namen tussen waarvan ik denk... die hebben al heel erg lang niks gezegd

Spoetnik en Triesje91 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina