Uitgerekend 1 t/m 15 november 2018 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Triesje91, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Als het geen harde buiken zijn durf ik niet goed te gokken wat wel.

@Triesje91 wat fijn dat de aambeien pijn weg is! Dat moet opluchten. Ik wist ook echt niet dat je ze moest terug drukken hoor.

Hier voel in ons meisje ook echt veel nu. De vk zei al dat is mooi op tijd want is pas iets wat normaal pas hoeft met 27 weken.

Ik ben gisteren in slaap gevallen in de jacuzzi :(
    Helemaal verbrand bij mn borsten. Mijn man maakte me wakker toen hij het vlees van de bbq af haalde. Zo erg. Knalrood. Gelukkig doet het niet al teveel pijn

2. Adrianaj

Adrianaj Actief lid

25 aug 2017
    358
    576
    93
    Vrouw
    Ik ben net terug van controle. En wat was het weer leuk om naar haar te kijken ! Ze was druk aan het slikken en om dat bekkie te zien met dat tongetje zo schattig ben weer helemaal in de wolkjes. En dan over 4 weken moet ik weer voor controle + bloedprikken. Ik ben rhesus d negatief. Dus kan kunnen we eindelijk zien of de baby positief of negatief is. En anders ‘weer’ zon vervelende spuit in me bil.
    Heb nogsteeds eigenlijk nergens last van gelukkig.

@laurazoey vervelend zeg ! Ik was vorige week ook best verbrand op me schouders. Goed blijven smeren.

En.. laatste werkweek en dan vakantie !

Poodle13, AB25, qwerty123 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Fijn dat alles goed was bij de vk! En grappig om te zien hoe ze leven daarbinnen hihi.

@laurazoey O au !! Dat is niet fijn!
    Ik voel de kleine ook dagenlijks.wel een fijn gevoel!

@Stampertje1 ow balen die schimmel!! Zo irri!

Ik mag vanmiddag weer naar de vk

Stampertje1, Adrianaj en laurazoey vinden dit leuk.
  4. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik ben toevallig vorige week bij de vk geweest. Ik krijg groei echos (vind ik alleen maar leuk!) Wel 3 stuks. De eerste krijg ik de over 3 weken al. De 2e 4 weken daarna en de 3e weer 4 weken daarna. Ook moet ik n dagcurve bloedprikken op suiker maar daar heb ik wel vertrouwen in. Sommigen moeten zon vies drankje drinken. Hier in Twente moet je 3x bloedprikken op 1 dag. 1x nuchter en 2x na het eten

5. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.501
    1.851
    113
    Ik mocht afgelopen vrijdag ook weer kijken. Zo mooi! Ze had 4d-echo aan staan. Echt prachtig! De baby was ook vreselijk actief toen ze begon met de echo. M'n hele buik bewoog en de echoscopiste voelde de baby bewegen.

Waarom krijg je die extra groei-echo's @laurazoey ? Ik moet officieel ook zo'n vies suikerdrankje, maar ik heb uitgelegd dat ik dat liever niet doe. Ik ga nu een dagcurve doen. Mocht daar een afwijkende waarde bij zijn, moet ik alsnog dat suikerdrankje. Maar dan vind ik het ook prima.

Ik ben ook rhesus negatief @Adrianaj . Bij onze oudste maakte ik me daar wel druk om, maar nu niet meer. Al onze kinderen zijn het, dus zeer waarschijnlijk is mijn man het ook. Wel nog een keer bloedprikken. Ik moet deze week weer naar de VK, dus zal wel een afspraak krijgen voor dat bloedprikken.

6. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Owhhh hier moet ik ook dat vieze drankje drinken en suiker test,bij week 27. Meteen ook bloed prikken,en bloed prikken bij week 34.
    Groei echo bij week 30.
    Vandaa uitslag bij de vk van 20 weken echo,echoscopist had al gezegd dat alles goed was.dus alles is vast goed.

Wat us rhesus???

Dat ze zomaar 4d aanzetten.hier moet je er dik voor betalen,ook gemeen.haha.
    Lief van je vk dat ze dat doen.

Adrianaj en laurazoey vinden dit leuk.
  7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ze zijn bang voor n grote baby. Maar goed waren ze bij mn zoontje ook en die was met 41+3 toch maar 52 cm en 3658 gram. Deze baby had op de 20 weken echo n hoofdje dat wat kleiner wad dan gemiddeld en der buikje ook dus ik verwacht het niet ineens een reuze baby wordt. Maar extra echos vind ik prima ;)

Wat leuk dat je 4d mocht kijken :) blijft zo mooi altijd.
    Is er een rede dat jij liever prikt dan dat drankje doet? De vk hier zei dat ze liever dat drankje doen dan prikken omdat het resultaat veel duidelijker is maar dat deze regio daar nog niet aan wil

qwerty123 vindt dit leuk.
  8. Adrianaj

Adrianaj Actief lid

25 aug 2017
    358
    576
    93
    Vrouw
    @rissie10 heb t even met plaatjes gedaan anders wordt het zon verhaal hihi. Had er ook nog nooit van gehoord totdat ik zelf bij de 15% behoorde die negatief is. :p

Bijgevoegde bestanden:

9. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Vanmorgen leek het zo goed als weg maar het kwam toch weer terug. Voor de zekerheid verloskundige gebeld die meteen urine heeft laten controleren en een echo gemaakt om evt bloedingen of loslatende placenta uit te sluiten. Gelukkig zag de echo er goed uit. Ze kunnen het niet verklaren en de hoop is dat het een geprikkelde/ overprikkelde baarmoeder is en dat het binnen een paar daagjes helemaal over is

qwerty123 vindt dit leuk.
  10. Lila8

Lila8 Bekend lid

8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    @laurazoeyJe mag toch niet in een jacuzzi tijdens de zwangerschap? Of vergis ik me nu? Bah, verbrand.

@Vrouwke87 Gelukkig viel het mee!! Hopelijk zakt de pijn wat af.

Hier geen nieuws. Vooral erg groot...en veels te heet.

11. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Mag wel als je zelf de warmte kan instellen ;) zie hieronder :)

Er wordt vaak gezegd dat je de Jacuzzi moet mijden tijdens de zwangerschap, maar dit is onterecht. Gebruik maken van de Jacuzzi tijdens de zwangerschap is vaak geen enkel probleem. Het is zelfs aan te raden om regelmatig van een Jacuzzi te genieten als je zwanger bent. Tijdens de zwangerschap dien je zoveel mogelijk stress te vermijden. De Jacuzzi kan daarbij helpen. Het warme water en de bruisende massagejets maken je rustig en relaxed en kunnen eventuele stress dus laten verdwijnen. Wel dien je te letten op de temperatuur van het water. Aangeraden wordt om deze niet hoger in te stellen dan 38° Celsius.

qwerty123 en Triesje91 vinden dit leuk.
  12. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Naar mijn weten mag je niet in een bubbelbad of jacuzzi vanwege de trilling

13. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Zoals al aangegeven is dat niet zo..

Triesje91 vindt dit leuk.
  14. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Ik waag het niet op ieder geval

15. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Is je eigen keus

16. Lila8

Lila8 Bekend lid

8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Ja, dit dacht ik dus ook. De hitte is idd ook een punt, maar dat kun je aanpassen inderdaad.

Stampertje1 vindt dit leuk.
  17. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.501
    1.851
    113
    @laurazoey jazeker! Ik vind dat drankje erg veel gedoe. Oppas regelen voor de kinderen, je moet nuchter komen. Moet een half uur rijden naar het ziekenhuis waar ze dat kunnen doen. Het is het goorste wat ik ooit op heb, je moet 2 uur wachten terwijl je je rustig moet houden en nog steeds niks mag eten. Met andere woorden, ik voel me vreselijk beroerd, m'n hele ochtend is weg en het belangrijkste: er is bij 3 kinderen nooit iets uit gekomen. Met de test met het drankje kunnen ze inderdaad meer zien, maar aangezien ze met een dagcurve ook kunnen zien of mijn suikerwaardes goed zijn, moeten ze het daarmee maar doen. Als daar uitkomt dat het niet is zoals hoort, accepteer ik dat een gtt-test wel nodig is en zal ik het wel doen. Maar als het op een andere manier kan, graag!

Wat een verschil toch in handelen tussen vk-praktijken! Ik ben zelf bang voor een groot kindje. Nr 2 was ruim 8 pond bij 41+4 en nr 3 was 9 pond bij 39+6. Nr 3 was ook best spannend vond ik achteraf. Geen persdrang, vastzittend schoudertje en best veel bloed verloren, waardoor herstel ook lang duurde. De verwachting is dat het weer een groot kindje wordt. Maar bij mijn vk-praktijk nemen ze geen extra maatregelen. Misschien bij 35 weken.

@rissie10 de 4d echo was niet bij mijn verloskundige, maar bij het onderzoek waar ik aan mee doe van universiteit Utrecht. Als je meedoet krijg je tijdens het onderzoek ook een paar mooie echo's.

18. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Nou goed iig bestaat er google en mijn eigen vk en beiden geven aan er lekker van te genieten. Grootste deel van de tijd staan de bubbels uit en ik ben me een partij relaxed. Dus iedereen mag lekker helemaal zelf weten dat ze het niet zouden doen maar laat mij er lekker van genieten. Van een orgasme na een flinke beurt krijg ik mega krampen. En hiervan heb ik geen last. Ik weet wel waar ik dan voor kies :rolleyes:

Triesje91, Spoetnik en rissie10 vinden dit leuk.
  19. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Hihi hier moest ik even om lachen :)

Spoetnik, rissie10 en laurazoey vinden dit leuk.
  20. AB25

AB25 Bekend lid

17 okt 2017
    573
    342
    63
    Vrouw
    Fijn dat alles goed was! :D

Hier ook een negatieve bloedgroep...

Fijn zeg nog maar een weekje tot je vakantie!!

Heerlijk zo'n drukke baby! Hier is de kleine ook goed aanwezig hihi

Lekker zeg @laurazoey relaxen in een jacuzzi, wel balen dat je verbrand bent! Hopelijk trekt het snel weg

Fijn zeg dat het nu zo lekker afkoelt, ik had gelijk meer puf om vanavond nog wat in huis te doen :D

Wat is eigenlijk een beetje gebruikelijk om een geboortekaartje af te hebben? Ik heb er nog niet naar gekeken, maar weet eigenlijk ook niet wat normaal is?

laurazoey vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina