Uitgerekend 1 t/m 15 november 2018 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Triesje91, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Dingen als spaghetti saus, dan hoef je alleen spaghetti te koken en saus op te warmen.
    Sausjes die je met rijst kunt combineren, hoef je alleen rijst te koken.
    Goed gevulde soep.

Uiteindelijk zal je er wel wat omkijken naar hebben nog. Denk niet dat het veel makkelijker is dan het eten van de kraamhulp opwarmen hoor haha maar goed dat moet je lekker zelf bepalen allemaal! Ik zou eerder in riep voor na de kraamweek. Nouja, ik heb toch niet genoeg plek in de vriezer. Moet ik eerst een extra vriezer kopen haha.

qwerty123 en Stampertje1 vinden dit leuk.
  2. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Ik ben meestal ook niet zo van eten uit de vriezer. Vind er vaak niet zoveel smaak aanzitten!
    Bij me dochter was mijn man thuis 2 weken en kookte dat was wel fijn.
    Nu gaat hij wel werken als de kraamhulp er is en neemt daarna vrij.
    Ik kijk wel of ik kan koken. Anders woont me moeder in de buurt die dat vast niet erg vind om te koken.
    Het komt vast goed. Maar mij lijken idd stamppotten of pastesaus het handigst. Of iets wat je door rijst kan doen

3. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Goed nieuws! Geniet ervan.

@Amelie , doe je rustig aan?

Ik heb er al weer een week op zitten met werken nu.. helaas de vakantie alweer voorbij. Is allemaal veel te snel gegaan. Betekent dat er ook alweer 3 weken zwanger zijn op zitten. Goh wat gaat alles snel deze keer! Gelukkig ook met dr verbouwing boven. Morgen nog een laatste stukje laminaat erin, 1 muur sauzen en de plinten overal langs. Echt een hele verandering met hoe het was.as dat klaar is gaan we de andere 2 slaapkamers aanpakken zodat ons zoontje een nieuwe kamer krijgt en de babykamer opgefrist kan worden.

Wanneer moet de babykamer eigenlijk echt klaar zijn? Wij hebben naast de babykamer ook een wiegje gekocht zodat de kleine meid eventueel nog bij ons op de kamer kan slapen mocht de nood aan de man komen.

Dansprinsesje vindt dit leuk.
  4. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Jeejtje wat schrikken. Gelukkig niks met de baby en geen bevalling op gang. Rustigf aan doen. Benieuwd of er wat uit de lab waarde komt.

5. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Daar zaten we dan vannacht in het ziekenhuis ik lag krom van de kramp. Gelukkig niks aan de hand maar heb een over actieve baarmoeder waardoor ik veel oefen weeen heb

6. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Gelukkig wel weer schrikken. Gelukkig valt het mee.

Stampertje1 vindt dit leuk.
  7. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Even een vraagje kan het kwaad dat ik duizelig ben en hartslag van 115 in rust. Bloeddruk 120 over 60. Of hoort het er gewoon bij?

8. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    @Triesje91 niks moet haha, wanneer jij wilt toch? Ik heb ook een co sleeper voor de eerste periode dus als het niet helemaal af is niet zo'n probleem. Zolang je je spullen (kleding enz) voor de baby maar kwijt kunt.

Dat is even schrikken @Stampertje1

@qwerty123 geen idee! Zou gewoon de verloskundige bellen als je twijfels hebt. Beter voor niks bellen dan een keer te weinig.

Stampertje1 vindt dit leuk.
  9. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    @Vie87 haha nee dat is waar maar volgens mij was er wel een norm wanneer de kamer klaar moet zijn. Zelf heb ik het idee met 37 weken iig. Als ze voor die tijd wordt geboren dan is het toch in het ziekenhuis ipv thuis.

Morgen gaan wij naar zolder verhuizen en kunnen wij weer verder met de volgende kamer. Maar oh wat een rotzooi op de middelste verdieping! Kan er bijna niet lopen haha alles staat op de overloop opgeslagen. Het moet eerst slechter worden voordat het beter wordt. Zal wel eerst nog een muur moeten schilderen voordat wij er naartoe kunnen daar heb ik wel zin in!

Poodle13 vindt dit leuk.
  10. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Oh jeetje! Hoe gaat het nu?

Volgens mij is een hartslag van 115 in rust nooit goed. Je hartslag hoort ergens tussen de 60 en 80 te zitten in rust. Of bedoelde je de hartslag van de baby? Bloeddruk van 120 / 60 klinkt niet gek. Hoe heb je dit gemeten?

11. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    @Stampertje1 O jeetje dat is schrikken. Hopenlijk geen last meer!

@qwerty123 uhm ik snap er nooiit iets van bij de vk haha. En weet ook niet wat normaal of niet normaal is. Anders even je vk belen.

@Triesje91 heel karwei he dat halve huis op zijn kop. Vond het vreselijk ! Wij hadden alles van wat nu babykamer is verhuist naar zolder. Zolder was een benenden. De 2e verdieping ook.! Drama als zwangere vrouw haha. Succes met klussen.

Triesje91 vindt dit leuk.
  12. Stampertje1

Ik heb nog wel last maar wel stukken beter hopelijk blijft het zo

qwerty123 vindt dit leuk.
  13. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Met een bloeddruk meter. Maar was gelukkig na even liggen weer gezakt mijn hartslag. Het ging om mijn hartslag was later weer 95. Voelde me ook minder duizelig.

14. Dominique1991

Dominique1991 Fanatiek lid

29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Goedemorgen allemaal!

Hoe gaat het met iedereen? Vandaag de 29 weken aangetikt... Vanaf volgende week begint het echte aftellen toch wel! Het wordt stiekem toch steeds spannender.

Wij zijn nog op de camping en gaan morgen weer naar huis. Ben door de vakantie toe aan vakantie... 8 nachten met 3 kids in een caravan is toch wel zwaar.

Straks nog 5 weekjes wachten en dan heerlijk 16 weken verlof. Kijk er enorm naar uit. Woensdag groei echo van de kleine meid. Benieuwd hoe groot ze is. Ik heb echt nog geen enkel idee...

♡ fijne dag allemaal vandaag meiden ♡

Bijgevoegde bestanden:

laurazoey, Stampertje1, rissie10 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Stampertje1

Zijn jullie al een beetje aan het aftellen?

16. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Ja tot elke afspraak of tot het verlof. De bevalling duurt nog even. En jij? Hoe gaat het

17. Stampertje1

Ik ben toch al wel aan het aftellen voor de bevalling
    Vind het erg dichtbij komen en weee reuze spannend

qwerty123 vindt dit leuk.
  18. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    @Dominique1991 wat gaat het snel he. Kan me voorstellen dat het druk is met 3 kids.
    Leuk he de groeiecho. Ik heb hem donderdagochtend.

Ik ben aan het aftellen naar mijn verlof. Ook wel een beetje naar de bevalling hoor, maar meer naar de uitgerekende datum. Het is wel weer spannend, maar vorige keer ging het zeer voorspoedig. Dus grote kans dat het nu nog sneller gaat. Willen jullie thuis of in het ziekenhuis bevallen? Ik denk dat ik voor een thuisbevalling ga dit keer. Lijkt me wel fijn om niet weg te hoeven. Maar goed, vorige keer langdurig gebroken vliezen dus dan moet je wel naar het ziekenhuis haha. We gaan het zien! Ik bereid me op beide voor in ieder geval.

19. Stampertje1

@Vie87
    Ik moet in het ziekenhuis
    Zou ook niet anders meer willen naar mijn vorige bevelevenissen.
    Zie er ernorm tegenop.
    Met mijn 1e bevalling en mk liet de placenta niet los kon ik alsnog onder narcose
    En dat is mijn grootste angst.
    De bevalling zelf vond ik echt een makkie.
    Er bestaat een grote kans dat het weer gebeurt.
    Als er geen spoed is krijg ik een ruggenprik zodat ik niet onder narcose hoef.
    Maar moet al huilen bij het idee van de angst.
    Morgen naar de vk voor een goed gesprek over de bevalling enzo
    Hoop dat ik dan een beetje rustiger kan zijn

20. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.498
    1.851
    113
    Hoe gaat het nu @Amelie?

Maar rustig aan doen dan @Stampertje1

Verbouwingen in huis zijn onderdaad een klus. Hier ook het een en ander veranderd/behangen/geverfd. Maar nu is dat klaar gelukkig. Zit alleen nog te dubben of we de trap nog opnieuw laten stofferen en ik wilde de muren in de woonkamer opnieuw sausen. Dat is helaas niet gelukt. Hopelijk lukt dat nog voor de bevalling.

Ging vrijdag voor ijzertabletten naar de apotheek, had de VK het nog niet doorgegeven. Balen!

Wij tellen ook al af. Zo'n zin in om de baby echt te kunnen zien en vasthouden! Ik wil heel graag thuis bevallen. Maar het is nog niet zeker of dat wel kan ivm placenta die voor de uitgang ligt/lag. En bloedverlies van de vorige keer. Volgende week krijg ik een echo. Zie ik best tegenop want hij is inwendig. (Nog nooit gehad) Ik ben benieuwd wat daar uit komt.

Deel Deze Pagina