Uitgerekend 1 t/m 15 november 2018 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Triesje91, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Jaaa ik doe ook niet alles zelf hoor. Meneer heeft de tuin gister gedaan.en helpt ook waar hij kan. Red het niet meer alleen. Me moeder komt ook wel eens een middagje helpen.

@Triesje91 omg ik zou stress krijgen met alles wat je nog moet doen aaaah!!
    Heb het toen van me dochter gehad . 1,5 week voor de bevalling kwamen ze boven en beneden nog even kunstof kozijn plaatsen. Het was 3 dagen voor de kerst. En dan in de zooi!! Gelukkig lieve familie die nog even kwam schoonmaken en alles was optijd klaar. Maar man man! Ik zei tegen me man hier wordt niet meer aan grote klussen gedaan als ik ooit zwanger ben!!

Triesje91 vindt dit leuk.
  2. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Woow succes!

3. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Haha nee ik heb geen stress gelukkig ben ik heel stress bestendig. Mocht alles in de soep vallen dan kan mevrouw altijd bij ons op de slaapkamer in een wiegje slapen. Ik moet nog 6 weken werken dus voor mijn gevoel hebben wij ook nog 6 weken de tijd om alles voor elkaar te maken. In mijn verlof wil ik wel alleen nog maar de kleine dingen moeten doen zoals kleertjes wassen en kamertje inrichten. Mocht ze eerder geboren worden dan moeten wij toch naar het ziekenhuis en dan slaapt ze alsnog niet in de rotzooi thuis.

Twentse nuchterheid noemen ze dat denk ik :roflmao:

AB25 en laurazoey vinden dit leuk.
  4. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Haha heerlijk :roflmao: misschien liggen we straks samen in het mst :p

5. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Hallo meiden
    Iedereen een leuk weekend gehad?
    Ik wel ben alleen gesloopt hihi
    Zaterdag eind gewandeld en bij luchtballonnen gekeken
    Waar ik nog best ver moest lopen dat was even een tegenvaller.
    Gisteren was ik al enorm moe en vannacht niet geslapen.
    Gelukkig komt mijn oma vanmiddag eventjes.
    Men volgens mij is de baby al wat aan het indalen mijn buik is echt een stuk lager dan gisteren

Bijgevoegde bestanden:

6. Adrianaj

Adrianaj Actief lid

25 aug 2017
    358
    576
    93
    Vrouw
    @Triesje91 knap van je dat zo stressbestendig bent goede eigenschap!
    Ik raak soms al in de stress van wat ik allemaal moet doen terwijl het helemaal niet veel is. Babykamer is klaar moet alleen nog beetje inrichten maar dat wil ik graag in mn verlof doen. Huishouden helpt mijn vriend ook zoveel mogelijk mee. Soms niet zo als ik het wil maar dikke prima. Me mams komt hier ook af en toe even helpen. Heb ook best veel last van harde buiken vooral als ik weer eens iets te veel heb gedaan. Maar het is prima te doen !

7. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Dat zou toch een stunt zijn! Maar liever niet hoor ik ga liever thuis bevallen haha. Ik vind dat zo'n gedoe, met weeën in de auto enzo en daarna weer met baby in de auto naar huis moeten. Ben een echte huismus ik ben liever gewoon thuis. Beviel mij de vorige keer ook super goed!

laurazoey vindt dit leuk.
  8. Stampertje1

Knap dat je dat durft!
    Na mijn ervaringen durf ik echt niet meer thuis

9. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Ik voel mij thuis het meest op mijn gemak en ik denk dat dat de bevalling ook wel ten goede komt. Wij wonen maar 3km van het ziekenhuis af dus mocht het nodig zijn dan ben ik daar binnen no time.

10. Stampertje1

Dat scheelt
    Maar toch ben ik liever in het ziekenhuis hihi

11. AB25

AB25 Bekend lid

17 okt 2017
    573
    342
    63
    Vrouw
    Uit de echo is gekomen dat hij toch zeker wel 2 weken voorloopt qua groei (ze denken dat hij nu ook al iets meer is dan 1800 gram)…
    Vandaag gebeld, kan morgen al terecht voor de glucosetest! (hoef ik er niet zo tegenaan te hikken hihi)
    Het kan een groeispurt zijn, maar toch even voor de zekerheid testen :)

Lange wachten @Vrouwke87 hopelijk vliegt de tijd en heb je snel duidelijkheid!

Hier nog niet echt een harde buik gehad, vandaag wel echt veel last ineens van m'n onderrug…

Druk aan de klus @Triesje91!!

Ik zou toch eigenlijk ook wel thuis willen bevallen, alleen ziet mijn vriend dat echt niet zitten… Gisteren stond er een stukje op AD over zwangeren die eerst maar 5 minuten naar het ziekenhuis hoefde te rijden en nu 25 minuten en dat ze bang zijn het niet te halen (snap het wel hoor dat het lastig is als het ziekenhuis dichtbij is, maar geen kraamafdeling meer heeft) al is het bij ons standaard dat je zeker 15-20 minuten moet rijden (als het verkeer meezit hihi)

En jullie hebben gelijk gekregen, ik kijk ineens heel erg uit naar m'n verlof… Nog 5 weken werken, het lijkt wel errug lang!

Triesje91 en laurazoey vinden dit leuk.
  12. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Haha ja snap ik. Ik mag zelf alleen niet thuis bevallen. Weet ook niet of ik het zou durven. Ook omdat we natuurlijk uit Oldenzaal naar Enschede moeten dus duurt echt wel 20 a 25 min.
    Idd @AB25 wij mogen niet in Oldenzaal in het ziekenhuis bevallen. Eerstvolgende plaats was Hengelo maar die zijn ook gestopt dus nu Enschede of Almelo. Het ergste is nog dat ze je van Enschede zo naar Almelo kunnen sturen als ze vol zitten dus dan mag je nog n keer 20 minuten rijden. Maar ik vertrouw erop dat ik gewoon in Enschede terecht kan hoor :)
    Je moet denk ik wel kiezen wat voor jou het prettigst is. Jij moet namelijk wel op je gemak zijn tijdens de bevalling. Hoe lullig dit is ook is tegenover je partner.

13. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik heb trouwens vorige bevalling met n collega op de kamer gelegen. Ik was bevallen en mn zoontje moest even op de neo liggen dus ik lag op een kamer met een paar andere mensen. Zo ook een heel oud vrouwtje die dus echt niet zwanger was :roflmao:
    Middenin de nacht ging iemand met spoed naar de wc en bloedverlies en ik zag ineens mn collega! Ze was nog een beetje te vroeg qua uitgerekende datum maar vanwege bloedverlies moest ze dus blijven.
    En 3 dagen na mijn bevalling beviel mn vriendin. Dus wij lagen op een gegeven moment ook tegenover elkaar met onze kamers. Heel toevallig :D

14. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik moet ook zeker 30 min rijden voor het dichtsbijzijnde zkh. Ik durf echt niet thuis te bevallen :confused:
    Helemaal niet als ik denk als ik aan het bevallen ben, heb medische hulp nodig en DAN nog eens naar het zkh. Help dat hou ik niet vol hoor, met persweeeen op de ambu wachten en dan nog eens 30 min rijden. Word een snelweg baby dan denk ik :p

15. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.498
    1.851
    113
    Ik woon ook op een afstand van een half uur rijden van een ziekenhuis. Maar dat is voor mij juist een reden om thuis te bevallen. Ik zou met weeen een half uur in de auto niet zien zitten.. maar voor mij is het geen optie meer. Ik beval deze keer gewoon zonder weeën..

Tjonge, ik kwam na 3 weken weer op mijn werk, is het daar 1 puinzooi en drukte.:mad: Ik had al geen zin, en door al die zooi vond ik het echt niet leuk. Leidinggevende is ook nog eens onverwachts op vakantie gegaan deze week. Heeft hij volgende week mooi
    de verrassing dat ik toch 6 weken van tevoren met verlof ga. Bah, met zo'n rotzooi kom je extra rot terug.. *einde klaagzang over werk*

Vanmorgen telefoontje van de gynaecoloog gehad. Moet woensdag al komen. Ben heel benieuwd!

16. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hier besloten om toch echt thuis te gaan bevallen in bad. Maar wij hebben het geluk dat het ziekenhuis hier letterlijk om de hoek is dus mocht het nodig zijn, dan zijn we er zo. En anders hebben we op 15 minuten afstand 2 andere ziekenhuizen hier dus dat stelt wel gerust. Maar aangezien we vorige keer niet zo'n fijne ervaring hadden met het ziekenhuis, ben ik nu extra gemotiveerd om thuis te blijven. Lijkt me toch ook wel echt veel fijner qua sfeer om lekker thuis te blijven. En toch ook wel fijn voor mijn vriend dat hij ook af en toe even relaxed kan gaan zitten of liggen want zo'n harde stoel is op een gegeven moment ook niet lekker meer. Ook al doe ik het zware werk. ;) Hopelijk gaat dat ook allemaal lukken. Zou echt enorm balen als ik nog medisch zou worden nu.

17. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Silsil, qwerty123 en Triesje91 vinden dit leuk.
  18. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
  19. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485