@Amelie wat klote voor je Zeker herkenbaar hoor. Zo'n dag had ik zaterdag. Had er helemaal geen zin meer in! Ben naar geweest tegen mijn dochter en wilde alleen maar slapen/huilen. Nu gaat het weer goed gelukkig. Dus misschien een lichtpuntje dat dat vreselijke gevoel niet een permanente staat van zijn is
Ik herken dat gevoel soms ook wel @Amelie . Het is net als een zwangerschap, het gaat vanzelf weer over!
Ik ben erg nieuwsgierig naar het antwoord van je verloskundige... Heb namelijk (bijna?) hetzelfde, vorige week heb ik erg veel jeuk gehad onder m'n voeten, dat is nu minder geworden, maar sinds gisteren met vlagen jeukende handpalmen (vooral 's morgens) en m'n handen en vingers zetten heel erg op en doen zeer met bewegen (lijkt wel spierpijn, maar dat gevoel heb ik al langer) Vorige week maandag ben ik voor de kinkhoestvaccinatie geweest. Ze hadden van het RIVM flyers neergelegd bij onze verloskundige en die adviseerde ook om de vaccinatie te halen, omdat ze een piek verwachten met kinkhoestgevallen rond die tijd. Tegen mij is wel gezegd om de vaccinatie te halen tussen 28-32 weken i.v.m. de duur dat de stoffen nodig hebben, voordat ze beschermen. (maar dit zou je nog na kunnen vragen) Vanaf januari wordt de vaccinatie ook standaard vergoed (al had ik de bon ingediend en kreeg ook m'n geld terug ) Zoo druk weekend gehad @pooh82! Fijn dat alles goed was @Cyd! @Amelie dat die kleine overal drukt herken ik wel, vandaag in gevecht met een knie of voet het doet zo zeer nu aan m'n rechterkant... en ik ben er stiekem ook wel een beetje klaar mee... de 7-max 9 weken soms lijken nog een eeuwigheid hihi Misschien scheelt het dat we deze week niet van die sombere dagen hebben
Ik heb de vaccinatie wel gedaan. Als je de info leest is er voldoende onderzoek naar geweest. Ik geloof er persoonlijk niet zo in dat vaccineren slecht is. Het werkt inderdaad niet altijd maar maakt wel het verloop minder ernstig. Ik maak de kans liever zo klein mogelijk in ieder geval. Ik werk met kinderen en een kind op de basisschool dus wil gewoon dat de baby extra goed beschermd is. Maar daar moet iedereen een eigen keuze over maken. Ik zou gewoon even de info lezen op de site van het rivm en dan een keuze maken. @Cyd fijn dat alles goed ging! @Amelie ik herken het wel hoor. Gisteren ook weer een huilbui. Dan ben ik moe en hormonaal en er helemaal klaar mee. Wil gewoon m'n lijf terug en alles weer kunnen.
Ik moet zo naar het ziekenhuis toe. Verloskundige is net geweest. Puur even bloedprikken om te checken wat de waardes zijn. Hopelijk is het niet wat @Amelie ook al zei. Want das geen pretje en kan idd gevaarlijk zijn. In jouw geval misschien toch ook even bellen en uitleggen wat je voelt
Idd herkenbaar die hormonale buien. Had gister ook een jankdag keek in mijn kast en wou ook graag mijn lichaam terug. En die pijn in mn heup maakt het ook niet beter (waggelende eend). Of ik huil zomaar en dan vraagt Mn vriend wat er is... geen idee Haha eigenlijk best komisch. En dan vandaag heb ik weer een goeie dag en hele dag vrolijk. Kraamzorg is vandaag geweest was ook een goed gesprek heb er wel een goed gevoel bij hebben we dat ook weer gehad.
Hier zijn de laatste loodjes ook zwaar. Door het vele vruchtwater kan ze nog alle kanten op en daar maakt ze dankbaar gebruik van. Ik ben maar klein dus mijn bekken/ rug en ribben hebben veel te verduren. Halverwege de dag of aan het einde van de middag op een goede dag moet ik echt even liggen omdat mijn ribben dan zo veel pijn doen. Dit had ik bij mij eerste niet. En dan te bedenken dat het gewoon nog 8 weken kan duren en dus ook nog erger kan worden.
Veel gekletst hierzo!!! @laurazoey en @AB25 idd even langs de vk of zkh is goed. Al is het maar ter controle. En hoop voor jullie dat het niet dat ene is . Jeuk is echt vreselijk!! Huilen herkenbaar . Vooral als me bekken even niet mee werken en ik te veel wil of moet doen. Me lichaam dan op is. Ohh dan kan ik ook wel janken. En dat doe ik Dan ook! Deze week niet heel erg druk gelukkig. Nouja druk genoeg met een begravenis en bruiloft !! Daarna nog 2 weekjes een beetje gekkehuis dan lekker verlof! Bij de vk geweest en alles was weer goed. Kleine lag met hoofdje al in de bekken. Maar kan nog wel bewegen. Ook ligt ze wat hogen boven.vandaar dat lekkere maagzuur ieww!
Ik ben af en toe het zwanger zijn wel zat nu. De hele dag dat gesjouw met zo'n zwaar, log lichaam.. en al die kwaaltjes..(duizelig, misselijk, maagzuur, een de-baby-zit-klem-gevoel, moe, geen lekkere houding meer vinden soms etc) Dit is mijn eerste zwangerschap waarbij ik geen last van een slecht humeur heb gelukkig. Daar ben ik echt zo blij mee! Dat stukje herken ik dus niet. Alleen morgen nog werken, dan lekker verlof, daar kijk ik echt naar uit! Ik mag volgende week pas weer voor controle bij de gynaecoloog. Dan ook eindelijk de definitieve beslissing. Zal blij zijn als ik een beetje weet waar ik aan toe ben. Die onzekerheid sloopt me wel..
Gelukkig is het niet zwangerschapscholestase hier. Waar de heftige jeuk dan vandaan komt weten we niet. Ik hou het even in de gaten hier maar krijg in ieder geval koel zalf. Ik moest echt huilen van de jeuk. Word er helemaal paranoïde van haha maar ben wel opgelucht dat het geen cholestase is want daar zat ik echt niet op te wachten
Fijn @laurazoey ! Ik ben bij zwangerschap 2 en 3 ook getest op cholestase. Maar dat was het beide keren niet. Uitslag was dus gewoon zwangerschapsjeuk, niets aan te doen. Ook nu is mijn huid flink gevoeliger. Ik let in ieder geval al op stoffen. Iets synthetisch op de huid hoef ik echt niet te doen, dan wordt ik gek van de jeuk. Warmte is ook vreselijk, dan heb ik ook meer last van jeuk. En als het echt te erg wordt, spring ik onder de douche. Een koude douche, of wisselend koud/warm en eindigen met koud. Dat is het enige wat helpt. Koelzalf helpt mij helaas niet. Sterkte! Jeuk is echt naar!
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Niet fijn voor iedereen om zich zo te voelen natuurlijk. Dit was de eerste keer dat ik zo uitbarste dus het zal wel even nodig zijn geweest. Vanavond bij de verloskundige alles besproken en zij raadt ook aan om zo veel mogelijk hulp te vragen en zo weinig mogelijk zelf te doen. Zelfs het werk van mijn vriend heeft aangeboden dat hij zorgverlof op mag nemen als dat nodig is vertelde ie me vanavond. Dat is echt heel erg lief. Gelukkig gaat het met de baby goed. Zoals ik zelf ook dacht, denkt de verloskundige dat de baby aardig aan de maat zal zijn, zowel qua lengte als gewicht. Hij neemt nu de volledige lengte van mijn buik in waardoor ie letterlijk klem zit tussen mijn bekken en mijn ribben. Geen wonder dat ik daar zo veel last van heb dus. Hopelijk gaat ie snel indalen zodat ik weer iets meer ruimte krijg. Maar ze zei dat ze in ieder geval een stevig lijfje voelde zitten en dat ze wel een 8 ponder verwacht. Hopelijk komt ie dus ook (om meerdere redenen) wat eerder. Over 2 weken hebben we de liggingsecho. Ben benieuwd of ze dan ook nog een keer de metingen doen om de groei te bepalen.
@Amelie die uitbarstingen herken ik wel. Vanochtend had ik ook strijd met mn kids. Ze waren allebei zo aan het treuzelen en ruzie aan het maken, dat hier ook de bom even gebarsten was (de buurman zal wel gedacht hebben) Achteraf natuurlijk spijt van mn schreeuw tirade, maar ik kon op dat moment gewoon even niet normaal reageren. Ik ben het zwanger zijn nog niet zat, alleen de opmerkingen de hele dag door trek ik steeds minder. Zeker op het schoolplein krijg ik constant de vraag:" jij hoeft niet lang meer Zeker? Jeetje wat een buik!".... pfff...
Ik kan niet slapen, want zoontje lief heeft weer 39.5 graden koorts. arm kind.. Net zetpil er in, maar ligt te jammeren in bed... Verder geniet ik juist enorm van de zwangerschap. Ja, het is zwaar... maar ik kan opzich nog genoeg en geniet van de schopjes... ♡ Tijd vliegt.... dus ik ga nog even verder genieten
Zo apart. Ik heb gisteren gebeld met de huisarts over de kinkhoest vaccinatie want dat staat online als contact punt. Zowel de vk als de ggd geven aan neem contact op met je huisarts. De assistente wist van niks. Die ging overleggen met de huisarts. Ik moest na 14 uur terug bellen. Dus ik belde rond 15 uur. Nee ze had nog niet overlegd. Ze zou mij later bellen. Ze belde toen ik in het ziekenhuis was dus kon niet opnemen. Ze heeft mijn voicemail ingesproken dat ik vandaag even met ze terug moet bellen. Ik vind het alleen wel een slecht iets dat zij niet eens weten dat dit momenteel geadviseerd wordt. Degenen die hem al gehad hebben, waar hebben jullie de vaccinatie gehaald? @Vrouwke87 en @Vie87
@Dominique1991 AH beterschap voor je zoontje! Ik geniet ook echt van mn zwangerschap. Zeker omdat ik weet dat het echt de laatste keer is. Tuurlijk wil ik soms meer dan dat mn lichaam aankan, maar ik heb mezelf er bij neergelegd dat ik nu niet alles achter elkaar kan doen en per dag alleen kleine taakjes kan verrichten. @laurazoey das zeker een slechte zaak als niemand er echt iets vanaf weet! Hier kon ik ook niet slapen gisteren, want ik had links en rechts steken als ik wilde liggen! Denk dat het mn banden waren ofzo. Ben dus half in zitstand in slaap gevallen en uiteindelijk toen ik even wakker schrok, waren de steken weg en kon ik gelukkig weer normaal in bed liggen De kids zijn nu op school( mn zoontje is voor de 3e keer wennen) en aangezien ik jarig ben vandaag komt mn moeder me zo ophalen op lekker ergens wat te drinken en een gebakje te eten. Fijne dag vandaag allemaal!
Van harte gefeliciteerd! Een fijne dag gewenst. Volgens mij deel je je verjaardag dan met @Vie87. @Vie87 jij ook van harte gefeliciteerd en een fijne dag gewenst. Het wordt prachtig weer vandaag