Ik heb me ook al aangemeld. En ik ga dit keer meteen beginnen met fles voeding. Heb 5 weken de borst geprobeerd wat een en al drama was.toen de kolf gedaan en flinke borstonstekingen gehad en duurde 3 weken voor ik volledig van de borstvoeding af was. Dus hier heeft het wel de kraamperiode een beetje verpest. Dus lekker de fles. @Adrianaj hier Bellen ze zo ie zo zei de vk. Het kan ook op zondag zijn. Dus ze zei schrik niet als we in het weekend bellen met de uitslag. @Lila8 fijn dat alles goed is gegaan. Hopenlijk heeft de operatie goed zijn werk gedaan. Nu even lekker uitrusten van alles. En geniet van heb mooie echo!
@rissie10 nou inderdaad, ik heb hetzelfde. Moet ook een kwartier rijden ervoor en zat een half uur in de wachtkamer. Mooi balen als ze dan zeggen jammerrrr. @Adrianaj hier bellen ze sowieso, wat de uitslag ook is! @Lila8 fijn dat het goed gegaan is. Hopelijk wordt het niet afgestoten! Ik ga weer voor borstvoeding hoor. Ging vorige keer prima, dus nu hopelijk weer. Zo niet wordt het de fles. Ook prima.
Ik twijfel ook over tandemvoeden, maar mijn man vind het maar niks. Ik laat het nu bij m’n zoontje dus maar een beetje op z’n beloop en zie wel hoe het loopt. Er komt nu nauwelijks nog melk uit, maar hij drinkt nog fanatiek 2x per dag. Fijn dat de operatie goed ging @Lila8 . Hopelijk geneest het inderdaad goed. En ook fijn dat de je termijnecho goed was!
Ja, ik voed mijn bijna twee-jarige ook nog.Dus wanneer de kleine er is, is er direct melk, want m'n peuter houdt het gaande. Hier ook bandenpijn. Gisteren de hele dag m'n zoontje door het ziekenhuis heen getild. Ik had het niet meer. Overigens nu ook spierpijn in m'n armen.
Het is prachtig om de twee kids naar elkaar te zien staren tijdens het drinken. Heel bijzonder. Haha, ja ik heb ook een kindje gehad die bijna alleen nog maar sabbelde, omdat er zo goed als niks uit kwam.
Hier zeiden ze uitslag duurt tussen de 2-3 wkn. Krijg je een brief dan is het goed, anders bellen we. Ik heb bij mijn dochtertje bv gegeven. Opstart was erg lastig en het heeft hest even geduurd voordat het goed liep. Dus als er tips zijn, let me know. Uiteindelijk 8 mnd volledig bv gegeven en toen ik overging naar alleen avond en ochtend liep het terug en was het met 10 mnd over
Ik heb denk blaasontsteking,gister en vandaag steeds drang om te plassen en er komt bijna niets. Half uur later heb ik het idee dat ik alweer nodig moet. Ook een zeurend gevoel in me onderbuik.en vandaag niet helemaal fit. Maar het doet nog geen zeer met plassen. Breng morgen toch maar even een plasje weg voor de zekerheid, Knap hoor dat tendemvoeden. Ik had echt totaal geen melk. Aan de borst ging niet.duurde bij mij al een week voor het opgang kwam. Toen had ik zo weinig dat ze bleef huilen. Toen ben ik gaan kolven fulltime.heb dit 5 weken volgehouden. Had steeds tepelkloven.niet genoeg melk.borstonstelingen echt drama. Ging er op den duur aan onderdoor dat ik af ben gaan bouwen. Ik wil nu graag genieten van mijn kraamtijd,dus ik wil het niet nog een keer proberen.
Ik had bij m'n eerste een bv-cursus gedaan, en dat hielp mij enorm. Een tweede is stukken makkelijker omdat je al weet hoe het aanleggen werkt enzo. Voor melkproductie: voeden, voeden, voeden. Die eerste weken hangt de kleine alleen maar aan de borst, elke tien minuten weer. Ze hebben mini maagjes, en er past telkens maar zo weinig in. Verder veel fenkel en netelthee drinken voor de productie. Oh, en goed lanolin smeren, ook al heb je nog nergens last van.
Ik heb al mijn kinderen bv gegeven. De jongste 1,5 jaar. Ik vind niet dat een volgend kind perse vanzelf gaat. Bij de jongste erg veel getobt. In de kraamtijd had ik er nachten bij zitten dat ik hem niet aangelegd kreeg. Geen enkele houding hielp. Was dan blij dat s morgens de kraamhulp kwam. Uiteindelijk bleek lip- en tongriempje vast te zitten waardoor hij gewoon niet kon happen. Tongriempje is gekliefd, daarna ging het beter, maar omdat lipriempje niet is gekliefd was het nog zeker een maand daarna jankend van de pijn voeden. Zo trots dat ik uiteindelijk 1,5 jaar gevoed heb! Ik ga zeker weer voor borstvoeding. Trek alleen direct aan de bel voor vastzittende lip en tongriempjes en lipriempje moet dan ook gewoon gekliefd worden.
Bij mij ging het de eerste week of twee ook niet vanzelf hoor! Heb ook wat af geklooid. Maar daarna ging het super dus daar kijk ik dan eigenlijk naar.
bij mn zoontje geprobeerd. lag in t ziekenhuis en hij was te gestresst dus hapte niet aan. ben toen steeds gaan kolven maar er kwam niks uit. zoontje had dus ook geen geduld als we het weer probeerden en kreeg ondertussen al fles omdat er telkens niks kwam. dit keer dus lekker flesvoeding
Ja fantastisch! Überhaupt gewoon twee kindjes tegelijk voeden lijkt me prachtig. Het enige wat ik hoop is dat mijn zoontje niet heel jaloers wordt omdat de baby dan veel vaker mag drinken. Ik weet namelijk niet of ik het zie zitten een peuter ook weer 10x per dag aan de borst te hebben haha. Bij mij ging het voeden ook helemaal niet vanzelf hoor. Ik heb het eerste jaar vaak bij moeten kolven, borstontstekingen gehad, kloven, enz. Maar gek genoeg is je lichaam er na een jaar zo aan gewend dat ik nu echt nergens last meer van heb. En inderdaad, lanoline is m’n grote vriend
Ik wil heel graag borstvoeding proberen, maar als het niet lukt, dan vind ik flesvoeding ook geen probleem. Ben op zich wel een doorzetter hihi, maar wil ook wel een beetje kunnen genieten en niet alleen in de stress zitten als het niet lukt...
Wat grappig iedereen is echt zo verschillend en heeft een eigen verhaal met eerdere ervaringen. Heerlijk om te lezen en fijn dat iedereen de keuze van een ander respecteert!!
Fijn hopelijk geneest het snel! En kunnen jullie een beetje bijkomen. Gelukkig gaat hey met de kleine goed