Wij kunnen voorlopig nog niet met de babykamer aan de slag. Mijn vriend is eerst bezig met de zolder zodat wij daar naartoe kunnen en dan kan ons zoontje naar onze slaapkamer. Deze moet dan ook helemaal opnieuw klaar gemaakt worden en dan is de baby kamer pas aan de beurt. En alsof er een vloek op rust is nu onze wc kapot en moet er eerst een nieuwe wc pot komen beneden *zucht*.
Altijd alles tegelijk blegh. En je wilt dat alles af is!!!! liefst gisteren. Hier word het voor een jongen waarschijnlijk peo.j wat vinden jullie daar van? Meisje weten we nog niet.
Leuk om alle namen te horen! Wij zijn er ook bijna uit. Hebben voor allebei nog 2 namen over. Volgende week weten wij ook het geslacht. Daarna willen we ook met de babykamer gaan beginnen.
Even een vraag: Wij willen absoluut geen kraamvisites maar een kraamfeest geven Aangezien we de eerste keer wel losse visites hadden en dit zeer stressvol hebben ervaren Hoe maken wij dit duidelijk aan de mensen aangezien er een paar koppige personen tussen zitten Voor de bevalling al duidelijk maken dat we een kraamfeest houden door middel van een mailtje?
Helemaal niemand? Als in de zin van hele goede vrienden etc ook niet? In dat geval zou ik het zelf bijvoorbeeld wel al van te voren bij goede vriendinnen ter sprake brengen dat ik een kraamfeest zou geven en geen visite wil.. In andere gevallen zou ik gewoon een uitnodiging bij de kaart doen. Mochten mensen tussendoor toch contact zoeken om een visite te plannen, dan aangeven dat ze welkom zijn op het feest. Mocht er onverwachts iemand zonder afspraak voor de deur staan, dan zou ik ze vriendelijk bedanken en de deur weer sluiten ! Maar dat doe ik ook in ons geval, ondanks dat wij geen kraamfeest doen..
Ik zou een email doen, en het heel duidelijk maken, want sommige mensen snappen het blijbaar niet als je dit soort dingen subtiel brengt. En dan misschien later nogmaals een uitnodiging sturen met het geboortekaartje? Wij hebben hier geen familie, maar wel vrienden met allemaal veel kids. Die wil ik eigenlijk ook de eerste tijd niet over. Klinkt misschien stom, maar de kleine heeft nou eenmaal nog een niet geweldig immuunsysteem, en het is wel November dan. En omdat wij geen kraamhulp hebben hier, moeten we het allemaal zelf doen. Laat staan dat we dan nog koffie willen gaan schenken. Maar ik wil ook geen kraamfeest. Oh oh, ik ben moeilijk. Nog een reden is dat ik de eerste tijd lek als een tierelier. Bij de 1e en 2e zoogkompressen gebruikt, daarna handdoeken, bij de laatste een laken om me heen gewikkeld. Staat niet zo mooi met bezoek...en nee ook even aankleden werkt niet. Alles komt er direct onder. Hier geen kinderkamer, de kleine komt bij ons in bed. We hebben sinds we dat bij eerste besloten hadden, geen slapeloze nachten gehad. Wel hopen we binnenkort een huis te kopen, dan kan ik mooi me uitleven op de slaapkamers van de andere jongens. Is het te vroeg om de kleren tevoorschijn te halen? Ik wil eigenlijk alles even sorteren en op de planken leggen zodat ik goed weet wat ik heb. Wassen komt later wel....of niet. Het kan altijd nog een keer, toch?
Ik zou het dan dus misschien wel ter sprake brengen bij mijn beste vriendinnen. Niet zo zeer om ‘verantwoording’ af te leggen, maar waarschijnlijk omdat het op visite komen toch wel eens ter sprake komt. Toevallig had ik het laatst al met een vriendin over de kraamweek. Toen heb ik ook gezegd dat ik waarschijnlijk de kraamweek nu echt voor ons 4en wil (bij mijn zoontje kwamen beste vriendinnen wel de 1e week al). Voor de rest zou ik vooral alleen een uitnodiging sturen en vooral geen verantwoording afleggen. Maar ik ben daar misschien heel makkelijk in. Voel mij naar niemand iets verplicht.. Wij zitten wel ongeveer met hetzelfde punt. Ik heb hele opdringerige schoonouders/zussen, waar ik helemaal geen goede band mee heb. Die band hebben zij ook niet met mijn zoontje en zullen zij met dit kindje nóg minder hebben denk ik. Na de geboorte van mijn zoontje mochten ouders/schoonouders vrij direct komen en broers/zussen ook dezelfde dag. Nu wil ik dat heel anders. Mijn ouders en broer zijn al heel snel welkom (zoontje zal ook bij mijn ouders of beste vriendin verblijven tijdens bevalling), maar de rest van de familie niet. Hoe lullig ook, onze keuze ! Je kunt het nooit meer overdoen, dus volg vooral jouw/jullie gevoel en niet die van een ander.
Mijn schoonmoeder had een sleutel van ons, en ik weet niet wat ze dacht, maar ze sloop het huis in, en ik hoorde haar de trap opkomen...net toen de verloskundige mijn hechtingen aan het checken was. Ik ben nog nooit zo snel onder m'n debed gekropen als toen. Ze heeft het flink te horen gekregen. Je gaat toch niet bij iemand naar boven sluipen, en al helemaal niet in de kraamweek!? Ik kan er nu wel om lachen, maar wat zijn mensen dom soms.
Wauw! Ik was woest geworden Ik maak me vast druk om niks maar bij de 1e ben ik vreselijk ziek geweest en bleven de mensen maar plakken Het was een opstapeling van meerdere factoren aangezien er bijna elke dag een ambulance voor het huis stond voor mij Achteraf hadddn we alle visite moeten stoppen op dat moment Maar dat wil ik nu voorkomen aangezien ik een grote kans heb dat ik weer enorm moet herstellen
Oh wat erg he! Inderdaad ongekend. Maar dat zou inderdaad hier ook zomaar een actie kunnen zijn. Daarom hebben wij na de verhuizing nooit meer een nieuwe sleutel gebracht Bij ons kwamen ze áltijd rond etenstijd ‘even’ kijken en dan vooral heel lang blijven zitten en geen poot uitsteken om te helpen of iets. Gaat dus echt niet meer gebeuren! Wat heftig @Stampertje1 . Hopelijk heb je deze keer een fijnere kraamtijd. Zo leer je toch weer van de eerste keer. In ieder geval fijn dat jullie samen al besloten hebben geen visite te willen, dat is al een hele stap. De rest komt vast ook goed dan.
Oh my god @Lila8, ik zou daar echt niet om kunnen lachen. Klinkt wel als een actie die mijn moeder ook zou kunnen uithalen. Maar dan is toch anders dan je schoonmoeder vind ik. Qua kleertjes zat ik aan hetzelfde te denken. Gewoon even sorteren en kijken hoeveel je van alles hebt. Dan weet je een beetje beter wat je eventueel nog kan gebruiken. @Stampertje1 als jullie geen kraamvisite willen zou ik dat zeker vooraf al zeggen. En inderdaad als mensen in de week zelf vragen om langs te komen, gewoon zeggen dat ze op het feest mogen komen. Wij hebben vorige keer de visite de eerste week ook een beetje afgehouden, was nogal een heftige week voor ons. Schoonfamilie was toen wel veel over de vloer maar dat kwam omdat ze ver weg wonen en op dat moment in ons nieuwe huis aan het klussen waren (en daar verbleven) voor ons dus toen waren ze ineens dichtbij en was het een kleine stap om elke dag even aan te komen. Was op zich prima maar ik hoef nu niet elke dag iedereen over de vloer. Heb zelf in mijn kraamweek ook veel te veel gedaan en te weinig gerust dus ook dat wil ik nu anders doen. Ik moet ook tegen die tijd maar zien hoe ik me voel en wie ik langs wil hebben.
Wat een verhalen allemaal joh! Ik vind kraambezoek niet zo'n probleem. Wil alleen niet meer in de avond bezoek en ze mogen alleen komen wanneer het mij uitkomt. Als ze te lang blijven zeg ik ook gerust dat we gaan rusten en dan ga ik gewoon naar boven hoor. Moeten ze maar respecteren. Naaste familie en goede vrienden mogen van mij vrij vlot komen, maar de rest lekker geleidelijk hoor. Ik heb weer niks met kraamfeesten.
Leuk! Staat ook op mijn lijstje. Twijfel alleen of we weer voorheen naam met J moeten gaan. Dochter begint ook met J
@Lila8 jeetje ik zou vreselijk woest geworden zijn,mijn moeder kwam ook steeds met de sleutel binnen.ook even duidelijk gemaakt dat ik dit niet wilde! @Stampertje1 oo jeetje heftig, hopenlijk nu een betere kraamtijd. Ik twijfel of ik kraambezoek wil. Wij hadden vorige keer zoveel mensen dat we 3 maanden later nog bezoek hadden .werd er gek van. Daarom zit ik misschien ook te denken aan een kraamfeest en voor naaste fam en vrienden die mogen echt wel persoonlijk thuis komen. Ik zou het in iedergeval even duidelijk aangeven.
Vorige keer hadden wij geen kraambezoek omdat ons zoontje 2 weken op intensive care heeft gelegen en er niemand bij mocht. Nadien durfde er ook nog niemand komen en iedereen heeft vanzelf gewacht op het kraamfeest. En dat was toen eigenlijk wel jammer. Je voelt je een beetje alleen. Nu doen we geen kraamfeest en hopelijk geen ziekenhuisverblijf meer voor onze baby, dat alles eens normaal mag verlopen!
bij mn zoontje lag ik 8 dagen in het ziekenhuis en mocht er bijna niemand komen. degenen die kwamen, zoals opa oma en oom en tante mochten maar heel kort blijven. ik voelde me ook heel erg alleen. vooral als mn man ook gewoon moest werken. ggelukkig kwam na 3 dagen mn vriendin in een kamer schuin tegenover me te liggen. als ik de kracht had kon k naar haar toe. helaas voor mij mocht zij na 48 uur al weer weg. thuis kwam gelukkig iedereen vrij snel. maar gelukkig snapte iedereen dat ze geen uren hoefden te blijven. mijn vader moet er 2.5 uur voor rijden dus als ik sliep hadden zij tijd met de baby gepakt zodat ik even kon bijtanken dit keer mag iedereen komen na n week als ik direct naar huis mag. weekje thuis voor ons zelf is wel fijn op de naaste familie na dan. maar dan ben ik thuis. das toch anders dan de hele dag in een ziekenhuis kamer/ bed