Ik ben inmiddels weer terug van het spreekuur en mocht even spieken bij onze frummel. Kleintje lag lekker met zijn kontje bovenop de dooierzak te wiebelen en het hartje klopte mooi. Ze heeft vlug ook even gemeten en deze kwam nog precies overeen met de echo vorige week dus denk dat deze straks niet meer veel zal afwijken. Ik ben weer helemaal in de wolken
Ik ben even benieuwd naar het volgende. Bij mij is alleen de termijnecho vergoed door de verzekering en als je eerder wilt dan kost dit 45 eur. Maar sommige van jullie hebben heel veel echo’s lijkt? Los van de echo’s in het ziekenhuis. Moeten jullie dit dan iedere keer betalen bij de verloskundige?
ja de geluid is zo real dan geloof ik echt dat de ukkie leeft. Maar wisten jullie dat er niet is bewezen dat geen kwaad kan om op de vroeg stadium niet de hartslag te laten horen! Bij ons doen ze niet zo gauw . nu was het maar echt 5 sec maar. was ook al genoeg om in love te zijn
nee hoor. dat is idd niet mijn moedertaal. ik spreek wel 5 talen en is soms verwarrend . Mijn moedertaal kan ik ook niet perfect schrijven.
Wooow, 5. Damn. Vond het ook niet ogen als een Nederlander die minder goed is in Nederlands, maar idd als iemand die er niet mee is opgegroeid. Vind ik altijd leuk lezen haha, lees het dan met een zwaar accent in mijn hoofd
HAHAHAHHAHAHA. Ik doe mijn best. Spreken doe ik wel netter. Mijn moedertaal is Portugees, en de woorden en zinnen liggen heel anders op volgorde dan de Nederlandse woorden. dan heb ik nog Frans, Spaans en Engels.
Hier heb ik met alletwee de vorige zwangerschappen het hartje mogen luisteren op 8 weken, echt een magisch moment
Hier zei de verloskundige gisteren dat ze pas met de termijnecho naar het hartje gaan luisteren. Omdat het nu nog zo klein is. Hoop straks met 14/15 weken het hartje via angel sounds te kunnen horen. Heb deze nog van de tweede zwangerschap.
Eerste echo's voor de termijnechos is bij onze VK een dienst. Dus geen extra kosten voor de afgelopen 2 echo's.
Bij de eerste kreeg ik alleen met 8 weken, 12 weken en 20 weken een echo. Bij de tweede met 8 weken, 10 weken, 12 weken, 20 weken en 30 weken, de laatste echo bij 30 weken was om te kijken of de placenta nog voor mijn baarmoedermond lag. Wat gelukkig niet het geval was. Dat hadden ze met de 20 weken echo ontdekt. Bij de 3e met 8 weken en 9 weken. De rest weet ik nog niet. Maar al die extra echo's heb ik niet hoeven te betalen.