Joh het verschilt echt heel erg. Mijn beste vriendinnetje is zwanger en die heeft nergens last van maar nog steeds niet en ze is nu 21 weken zwanger. Bij mij verschilt het ook echt per dag.. Wat ik zo lees en hoor hoort dit er echt bij
Het is enorme schijnveiligheid, maar ik had net een 3+ We hebben al jaren twee leuke meisjesnamen, maar nog niets definitiefs, sinds het raak is hebben we het er niet meer over gehad haha! Jongensnamen vinden we heel lastig
Al contact met de huisarts gehad zodra het weer begint krijg ik Emesafene het hielp niet echt bij mij, maar durfde er ook niet mee te stoppen bang dat het toch weer erger werd. Bedoel je dezelfde medicatie?
Ooo ik wil die ook! Maar na dat bloedverlies durf ik simpelweg gewoon niet meer te testen... Het zet overigens ook niet echt door. Vanmorgen weer een pietsie bruin bij afvegen maar verder niets... Bij ons weten best een boel mensen het. We hebben een pittig traject erop zitten waar veel mensen mee hebben meegeleefd. Strakjes na de eerste echo vermoed ik dat ik uiteindelijk ook moet overleggen hoe het verder gaat. Ik gebruik antidepressiva en mocht van de psych absoluut niet afbouwen. (Krijg wat hulp bij de verwerking van een complex trauma uit mijn jeugd). Ben dus benieuwd of de controles dan wel gewoon bij de verloskundige mogen of dat ik direct naar een gyn moet...
Ik heb een "getinte" collega, en zij neemt geen aanstoot als ik zwart zeg. Otis Redding is ook echt donker en niet zomaar "getint". Getint vind ik meer passen bij Noord-Afrikanen en latino's. Tegenwoordig kun je niets zeggen zonder dat iemand aanstoot neemt.
In België krijg je direct primperan. Bij E. in siroop vorm genomen, was voldoende voor de ergste kantjes, maar bij E. was het niet zo erg. Bij de miskraam in tabletjes en daar heb ik wel veel van moeten nemen. Heb nog een rest van het tweede doosjes liggen. Maar nu link ik die medicatie aan miskraam, dus wil ik nu het eerste trimester door zonder medicatie, bang dat als het weer een miskraam wordt, het door de medicatie komt.
Vriend heeft net eerst crackers moeten brengen voor ik bed uit durfde morgen maar een voorraadje gaan halen.
Het gaat super met haar! Groep 2 alweer en hartstikke lief. Ik heb gisteren de app gedownload en heb voor mezelf wel al bepaald dat ik gedurende zwangerschap niet uit eten ga mits gefrituurd. Vertrouw niets mee helaas. Ik was thuis ook alles 3 keer voordat ik het ga eten. De koelkast mest ik nu 1x pw uit en maak ik schoon. Ik merk dat dit mij wel enig rust geeft en controle. Zal spannend worden voor mij als ik precies 26 weken en 4 dagen ben, toen is N geboren.
Het liefst ga ik de hele dag liggen Netflix op bed. Bij mijn eerste zwangerschap kon dat in het weekend. Helaas nu niet meer en zit ik te kleien, te puzzelen, te stoeien, stickertjes te plakken en continu hoor ik Mama kom je mee? Mama mag ik... Mama wil je dit doen? Mama mama mama mama?!?! Ik wil dan gewoon even met m'n ogen dicht op de bank zitten. Maar dan meteen word ik in mijn neus geknepen Mama niet slapen! Mama ogen open! Ik moet nog even wennen aan die combinatie. Wat had ik het luxe de eerste keer haha. Ik heb geen hoe idee jullie dat doen met al 2 of zelfs al 3 kids.
Hier moest ik echt van lachen hahaha. Zi herkenbaar. Ik heb er 3 en als ik moe ben, dan zonder ik me af. Mij man houdt hun bezig dus. Maar de oudst twee kunnen al veel allen. De jongst is bijna twee en de moet ik idd wat meer aandacht geven. Maar al met al, we sleuren ons erdoor heen. Toen de tweede opkomst was, was precies zoals jij omschrijft. Wel was de eerst zwangerschap zorgelijk haha. Geen ervaring enzo alles was nieuw. En nu is gewoon gaan met de banaan.
Genoeg jaar ertussen houden, dan vermaken ze zichzelf stukken beter hier tot half 10 op bed gelegen en de kids waren ondertussen aan het kleuren en spelen. Love it.
@Roetje08 ik had bij de eerste een rol biscuitjes naast het bed. Oh en ja zwanger zijn en er al 1 of meerdere rond hebben lopen/kruipen is pittig. Hier zijn er meestal maar 2 dagen dat ik het aan mijn man kan over laten. De andere dagen doe ik bijna alles met/voor de jongens van 's ochtend tot s' avonds. De ene keer is manlief wel op tijd thuis dat hij helpt met naar bed brengen etc.
Hier voor het eerst een beetje misselijk geweest. Gelukkig niet heel erg. Ik hoop niet dat dit ‘het begin’ is voor heftige misselijkheid
Straks een verjaardagsfeestje, hopelijk valt het niet op dat ik wat minder taart eet dan gewoonlijk en morgen vertrekt mijn vriend voor drie dagen naar een opleiding. Omdat het op 150km van onze woonplaats ligt en hij tijdens de file-uren moet rijden, hebben we beslist dat hij daar blijft overnachten. En dat terwijl ik net een vroege dienst heb deze week, zullen zware dagen worden met m'n peuter
Wij zouden ook op verjaardag maar de oudste is ziek geworden gisteravond. Dus we gaan nu lekker relaxen en ik ga de was wegwerken.
Dat kan verschillen per persoon. Ik heb zelf Arubaanse roots en ik vind het wel vervelend als mensen zwart of wit zeggen. Mijn opmerking was niet aanvallend bedoelt ik gaf aan hoe het ook zou kunnen. Wees vrij om te gebruiken wat je wilt