Aww.. zo vroeg in de zwangerschap kun je je ook gewoon echt goed voelen. Veel zwangeren hebben in het begin helemaal geen symptomen, dus houd moed! Ik snap je gevoel echt, maar er is echt nog geen reden tot zorgen.
Ik kom toch echt anders uit, verloskundige ook trouwens. Je geeft ook je eerste dag van je menstruatie door en vanaf dat punt tel je is mij iig altijd verteld.(buiten dat je einddatum tijdens de echo nog aangepast wordt uiteraard) Was het bij mij geen menstruatie maar een miskraam de laatste keer maar ook daarvan is de eerste dag genoteerd als uitgangspunt. En mijn eisprong is nooit precies twee weken later ook. Die is altijd net wat langer. Deze keer scheelde het maar 1 dag. Ik ben wel anders gaan tellen, door de uitleg van iemand anders, met DPO/eisprong wellicht zit daar het verschil? Op mijn manier zou het vandaag ook 20DPO zijn. Ik volg de app en wat de vk zegt iig en dat betekend dat ik morgen 5 weken ben
Helpt het eventueel om een extra test te doen voor je gevoel? Wellicht brengt dit je meer zekerheid Ik hoop in ieder geval dat je gewoon hartstikke zwanger bent, lang niet iedereen voelt zich belabberd. Ik ken er genoeg die er juist energie van kregen. ❤️
Klopt de vk zal de laatste dag van je menstruatie nemen en op die manier rekenen. De flo app ook. Maar dat komt omdat de meeste vrouwen niet exact de dag van eisprong/bevruchting weten. Dan is de meest accurate manier de laatste dag van je menstruatie pakken. Ik weet dat echter altijd wel, omdat ik temperatuur, cervix+afscheiding check en ovulatie testen doe; de hele rambam dus dan kan je accurater rekenen . Je zwangerschapsduur is namelijk echt vanaf dag van de eisprong/bevruchting en dan 2 weken ervoor plakken. Als je bijvoorbeeld 14 dpo (days past ovulation) bent en hebt een positieve zwangerschapstest, dan ben je precies 4 weken zwanger . 2 weken na ovulatie + 2 gratis weken.
Ik had mijn eisprong de 8e op CD14. Dan zou ik morgen 6 weken zijn, als ik vanaf mijn eisprong reken en als ik vanaf de laatste dag van mijn menstruatie reken dan vrijdag pas 6 weken dus bij mij klopt het wel. Maar volgens mij klopt dat rekenen vanaf de laatste datum van je menstruatie ook alleen maar als je rond dag14 ovuleert en een cyclus van rond de 28 dagen hebt. @Sophieee1990 Ik hoop dat je gevoel niet klopt en er binnenkort een mooi hartje klopt op de echo Heb je helemaal geen symptomen meer en had je die eerst wel?
Hebben jullie het gezellig in deze periode? Ik ben zo bang dat het een bloeding veroorzaakt. Maar aan de andere kant, als ik dan ga bloeden, weet ik wel waar het door komt. Wil mijn vriend ook niet tekort doen, al weet ik dat hij dat echt niet zo ervaart en hij alle geduld van de wereld heeft. Voor hem ben ik veel belangrijker dan het gezellig maken, maar ik merk toch de behoefte ertoe. Dilemma's
Ik had mijn eisprong op cd 15, dus precies 2 weken na mijn eerste menstruatiedag. Alles op zondag deze keer, dus bij mij klopt het precies
Niet veel momenteel, ik ben gewoon iedere avond zooo moe dat ik er echt geen zin in heb. Nu dan dus in het weekend in de ochtend soms... Ik voel me dan ook soms wel schuldig maar aan de andere kant vind ik dat ook belachelijk, ik kan er ook niks aan doen en vind ook niet dat ik seks moet hebben met tegenzin omdat mijn man er zo'n zin in heeft.
Bij mij is het niet zozeer dat ik niet kan of wil. Het is gewoon de angst die in de weg zit. Mijn vriend vraagt er niet om hoor. Die vindt het fijn als ik er klaar voor ben, maar zou het nooit tegen mijn zin doen. Ik moet hem misschien gewoon wat meer op een andere manier verwennen om mijn schuldgevoel voornamelijk tegen te gaan. Komt goed, moet we gewoon nog even een weg in vinden.
Ik zou je geen zorgen maken om eventueel bloedverlies, want wat je zelf al zegt: je weet dan waardoor het komt. En het kan absoluut geen kwaad mocht je toch wat bloed verliezen.
Nee, ik ga vandaag even een test halen. Eerst had ik zoiets van, waarom zou ik het doen want het voegt in principe niets toe, maar wil 'm toch gedaan hebben voor mijn gevoel Hoe laat moet jij maandag naar de gynaecoloog?
Leuk je hier ook weer tegen te komen! Hopelijk blijft het voor ons beide goed gaan! Ben inderdaad benieuwd of je vrijdag dan even kunt spieken alvast
We hebben niets gepland dit weekend, wel een weekend samen vrij. Zal eens kijken wat ik gedaan kan krijgen samen. Zal nog veel moeten gebeuren in huis
Ik had inderdaad na de seks iets bloedverlies, je schrikt er eventjes van. Maar het is heel onschuldig en het was ook echt heel weinig. Meer rozig ook. En inderdaad je weet meteen waardoor het komt. Want het was echt direct erna. En kort erna was het ook gewoon weer weg!
Dit klopt inderdaad Ik heb een vrij late eisprong. Nu dus CD23. Dus als ik vanaf mijn menstruatie zou tellen ben ik nu al bijna 7 weken. Dat klopt dus zeker niet! Toen ik het ziekenhuis belde en dit ook aangaf is de assistente ook vanaf mijn eisprong gaan rekenen. Ben nu dus 5+5!