Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2018! (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaSaartje, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ConflictDiamond

ConflictDiamond Bekend lid

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Heel veel succes @Springboon !

@hier: ik ben afgelopen woensdag via een keizersnede bevallen van onze prachtige dochter A.lyssa. Ze was bij de geboorte een hele nette 3405 gram en 50 cm lang. Alles is hartstikke goed gegaan rond de keizersnede en ze lag ook na een half uur direct al aan de borst :)

Terugkijkend is de ks me erg meegevallen, al voelde ik me woensdagmiddag alsof ik was platgereden door een vrachtwagen en vroeg ik mij af hoe ik in hemelsnaam twee dagen later naar huis zou kunnen. Maar dat is toch gelukt, het herstel gaat eigenlijk vrij snel gelukkig :) Dus sinds vrijdag zijn we lekker thuis. Meteen opgevangen door een hele fijne kraamhulp, echt superfijn! Helaas sinds vandaag een andere waar ik nog erg aan moet wennen en tot nu toe nog geen heel fijn gevoel bij heb. Maar goed, even aankijken maar.

A.lyssa was wel wat veel afgevallen (bijna 11%) dus hebben we een poging gedaan tot bijvoeden maar dat was best lastig omdat ze gewoon vol zat op een bepaald moment en tja dan houdt het een beetje op. Melk is inmiddels wel echt heel goed op gang, gisteren is ze stabiel gebleven en ik heb goede hoop dat ze straks misschien wel wat is aangekomen. Dat moet trouwens ook van de vk, anders komt er overleg en moeten we toch weer gaan bijvoeden..

Maar verder is ze een hele blije en tevreden baby en zijn wij dolgelukkig :)

Veran, yakuzi, Annabella86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
  3. ConflictDiamond

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Dank je wel!! En jij gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik duim heel hard voor je dat het een plakker is!! :)

Jolicoeur vindt dit leuk.
  4. Elke1708

Elke1708 Actief lid

26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Nou, ik werd vanochtend wakker en had vocht verloren. Verloskundige gebeld omdat ook in mijn urine witte vlokjes leken te zitten. Ze is langsgekomen en heeft een testje gedaan met een wattestaafje, inwendig. Deze kleurt helemaal zwart op het moment dat het in aanraking komt met vruchtwater. Nou...bij mij kleurde het topje zwart en verder niet. De verloskundige had dit nog niet eerder meegemaakt....
    Vanmiddag tussen 16.00 en 17.00 uur moeten we weer contact opnemen en aangeven of het inlegkruisje wat ik moest gaan dragen vochtig is. Waarschijnlijk worden we dan alsnog doorgestuurd naar de gynaecoloog om mee te kijken en zijn we een gevalletje ''dubieus gebroken vliezen''.

Waarom kleur dat stomme wattenstaafje niet gewoon helemaal zwart..ik hoop wel dat ze dan, mochten er geen weeën komen binnen 24 uur vanaf vanochtend 07.00 uur, het zekere voor het onzekere nemen want een beetje zwart betekent toch ook wel een beetje vruchtwater..toch?! Ik word hier best onzeker van merk ik..

5. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Pfff, ja. Ik zou dat ook echt a-relaxed vinden. Anders gewoon ok vragen hoor of ze niet even willen kijken met echo of ctg.

6. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Gefeliciteerd! @ConflictDiamond ! Was de keizersnede al lang gepland? Ik weet het allemaal niet precies meer

7. EvaD

EvaD Actief lid

16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Pfew dat gaat hier plots snel.
    Zoveel kindjes die geboren zijn.
    Proficiat allemaal!!!

Hopelijk worden de zwangere snel verlost van die dikke buik en het kleintje in de armen sluiten. Ik duim!

8. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Ik voel me best aardig vandaag. Was heel moe na gebroken nacht maar heb me verzet en ben met moeder en peuter naar kinderboerderij geweest en lekker gelunched. Daarna beide anderhalf uur getukt en vanavond komt goede vriend van ons koken :). Baby was vanmorgen heel druk en deze doet me ook echt meer pijn dan de oudste (karate karla)

scary8 vindt dit leuk.
  9. ConflictDiamond

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Die is een week of drie geleden gepland, toen duidelijk werd dat ze echt niet meer ging draaien en de versie ook mislukte. Dus ik had me er gelukkig even op voor kunnen bereiden, dat is toch prettiger dan dat het allemaal met spoed moet.

Tessss en scary8 vinden dit leuk.
  10. scary8

scary8 Bekend lid

18 okt 2017
    507
    404
    63
    Vrouw
    Dikke proficiat @ConflictDiamond !!
    Ja jouw versie was niet meer gelukt zo vervelend maar je hebt je inderdaad kunnen voorbereiden!
    De dag dat ik voor men versie ging kwamen ze met het mooie nieuws dat ie zelf nog gedraaid was. Dus hoop dat hij nu nog goed ligt.. morgen horen we het wel weer.
    Maar zalig je kan nu lekker genieten !!

11. scary8

scary8 Bekend lid

18 okt 2017
    507
    404
    63
    Vrouw
  12. Catlady90

Catlady90 Actief lid

26 nov 2017
    425
    621
    93
    Vrouw
    Haai lieve Jolicoeur!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat het maar mag groeien tot een wolk van een baby!

Hier nog geen babynieuws. Zit nog lekker in mijn buik, heeft het daar prima naar zijn/haar zin! Vandaag 39 weken, en als mijn nachten zijn zoals afgelopen nacht hou ik het best nog 2 weken vol hoor. Andere nachten waren vooral een ramp vanwege maagzuur, moedeloos werd ik ervan. Hopelijk is het me gegund tot aan de bevalling lekker door te slapen, die gebroken nachten komen dan vanzelf wel weer :D

Super lief dat je hier nog mee kijkt. Ik ben idd ook niet meer zo actief op ZP, ik vind de app heerlijk laagdrempelig, gezellig, interessant, etc. Maar ik beloof hier een update te doen wanneer het zover is :)

Veran, scary8 en Jolicoeur vinden dit leuk.
  13. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Ja @Springboon zit waarschijnlijk volop in de weeen nu ?!

Hier is onze kleine meid lekker voor een dagje en nachtje met opa en oma mee...vanmiddag even fijn geborreld met mn man en nu al op de bank, pastaatje besteld...chillen! En hopelijk een goede nacht! Of het begin van de bevalling, dat mag ook :)

14. Elke1708

Elke1708 Actief lid

26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Hoe gaat het met je @Springboon ???

15. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Me vruchtwater is gebroken net lig nu in het ziekenhuis!
    Dus nog ff en we hebben ons prinsesje

Annabella86, yakuzi en scary8 vinden dit leuk.
  16. scary8

scary8 Bekend lid

18 okt 2017
    507
    404
    63
    Vrouw
    Heel veel succes !! Straks lekkerkker genieten

Tinkerbell1987 vindt dit leuk.
  17. Klvertje4

Klvertje4 Actief lid

21 aug 2017
    306
    348
    63
    Vrouw
    Ow jeetje wat een baby's ineens allemaal! Ben benieuwd naar springboon en tinkerbell! Hoop dat de kleintjes er snel zijn!

Hier nog redelijk rustig. Ik kan alleen nog een beetje waggelen. Niet zo hard lopen. Sinds vanavond heeft mn mannetje ook vrij dus nu mag ze wel komen! Ik heb vanmiddag heerlijk met mn zoon 2 uurtjes geslapen(zonder een plaspauze) Dat was zooo lekker.

Pfff het klinkt misschien heel stom, maar ik heb zooo geen zin om te bevallen... Zou wel in mn vingers willen knippen en dat het dan gebeurd is.

Statistisch gezien zal ik wel dik over tijd gaan, want de meeste hier zijn echt vroeg gekomen....

scary8 en Tinkerbell1987 vinden dit leuk.
  18. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Even een kleine nachtelijke update;

Ook hier afgelopen vrijdag bevallen van ons dochtertje L.ana nadat ik ingeleid ben. Ze woog bij geboorte 3585 gr.
    Na het inbrengen van de vaginale tablet, had ik om 5 uur voldoende ontsluiting om de vliezen te kunnen breken. Dit is dus ook om half 6 gebeurd. Daarna ging het allemaal erg snel en is ons meisje binnen 3,5 uur geboren. Door de enorme snelle bevalling Heeft ze even een moeilijke start gehad. Veel jammerend gekreun van ongemak en heel erg misselijk waardoor ze behalve de eerste voeding na de bevalling, de eerste 16 uur niets wilde hebben qua voeding. Daardoor moesten we uiteindelijk blijven en heeft ze een neussonde gehad om haar maagje te kunnen spoelen en moest ze aan de monitors om haar in de gaten te kunnen houden. Even een lage glucose gehad omdat ze niet wilde eten maar haar verdere bloeduitslagen waren goed.
    Gelukkig ging het van zaterdag op zondagnacht in eens beter en dronk ze haar flessen goed, zonder te spugen. Ook haar buikje was niet zo gevoelig meer en minder bol dus mochten we vanmiddag naar huis.
    Kleine dame doet het nu erg goed. Drinkt haar flesjes goed en is verder eigenlijk heel tevreden.

Hopelijk hebben de overige dames ook snel hun kleine wondertjes in hun armen en kunnen we allemaal genieten van de kleintjes!

@Jolicoeur gefeliciteerd met je zwangerschap! Ga voor je duimen voor een plakker!!!

EvaD, Annabella86, Veran en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Onze dochter is heeeel snel gekomen ben normaal bevallen keizersnee redde ik niet meer.
    Had om kwart voor 10,
    3 cm ontsluiting toen ik in het ziekenhuis kwam
    En toen werd ik klaargemaakt voor de o.k. om half 11 had ik bijna 4cm ontsluiting dus nog geen paniek ik was bijna aan de beurt moest nig 20 minuten wachten ofzo.
    Maar 10 minuten later had ik al persdrang dus hun gelijk kijken en ja hoor volledige ontsluiting dus moest wel zo bevallen gelijk naar een verloskamer gereden was in de gang al aan het mee persen:roflmao:

Ze is uiteindelijk om 23.38 geboren ze heet S.iënna is 3880gr en 52cm groot.:D

Bijgevoegde bestanden:

EvaD, Annabella86, Nan87 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Klvertje4

Klvertje4 Actief lid

21 aug 2017
    306
    348
    63
    Vrouw
    @Mariposa1986 en @Tinkerbell1987 gefeliciteerd! Ben heel blij voor jullie!
    Knap van je hoor tinkerbell, dat was vast even een knop omzetten. Lijkt me erg fijn dat een ks niet nodig was. Is ook voor je herstel veel beter!

En voor mariposa is het vast even lastig geweest met de start. Maar goed het is ook niet niks zon bevalling. Die kleintjes maken heel wat mee. Gelukkig gaat het nu weer super!

Geniet ervan!

Deel Deze Pagina