Hier ook geen vrijsucces nog. Strippen op vrijdag omdat mn eigen vk dan dienst heeft. Als baby nu komt krijg ik de vervangster welke ook lief is hoor maar liever mn eigen natuurlijk
Hahahaha, vrijsucces Ik heb sinds vandaag heel veel harde buiken. Eigenlijk continu. Ze zijn niet pijnlijk verder. En heb sinds vanavond ongi kramp op en af. Zouden dat indalingsweeen kunnen zijn? Hoe voelde die bij jullie? Mijn zoontje was tot aan de bevalling niet ingedaald en heb bij hem ook nooit voorweeen of iets gehad dus ik herken het helemaal niet. En hoe lang duurde het bij jullie nog vanaf dit soort krampen en/of frequente harde buiken tot de bevalling?
Het kan vanalles betekenen denk ik. Bij mijn eerste voelde ik ook niks tot ineens de weeën begonnen. Nu heb ik al meer dan een week veel harde buiken en rommelt het aan alle kant, maar of geen beeb... Zou leuk zijn als het wel wat betekend!
Ik had dit keer ook echct last van de indaling met echt weeën achtige krampen. Sinds een week of 2 heb ik iedere avond harde buiken of 'gerommel', maar deze zijn bij mij dus nog niet indicatief gebleken voor het starten van een bevalling. Naja, vandaag mara weer even naar de fysio. Die zet elke week m'n bekken weer een beetje op z'n plek zodat ik igg in en rond mn huis wat kan blijven rondstrompelen.
Ah echt rot, ik ken het... snap ook niet dat ze je niet wat eerder gestript hebben maar dapper hoor dat je zo volhoud nog! Sterkte nog even. Hier 39 weken dansje!! Kom maar baby
Bewuste keuze hoor Strippen is pas bewezen effectief vanaf 41 weken dus wilde het nog even 'volhouden' ofzo. Heb een hele fijne VK di ealles op verzoek doet (dus geen interventies opdringt die je evt. niet wil). Morgen om 12 komt de invaller en in de namiddag heeft m'n eigen VK dienst. Ik hoop dus heel erg dat het wat doet en dat we morgen ons meisje kunnen verwelkomen Ik hoop dat jij ook niet meer super lang hoeft te wachten!
Hey meiden, Het is inmiddels weer een tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen. Zoals mijn ticker laat zien zijn mijn kindjes inmiddels alweer bijna 3 maanden oud. In sommige opzichten gedragen ze zich ook zo - beiden beginnen pogingen tot rollen te doen, als je ze bijvoorbeeld iets te ver op hun zij left rollen ze zo naar de buik. En van rug naar zij en andersom doen ze ook al een tijdje. Ook volgen ze beiden heel goed een object als het op de juiste afstand boven hun wordt bewogen. Het is ook duidelijk dat geen van beiden blind of doof is, en dat is al heel wat. Musa heeft inmiddels heel wat afdelingen gezien. In zijn korte leventje is hij al van het LUMC naar de NICU in het Erasmus verplaatst, en daarna ook nog naar de High Care, Pallieterburght (een verzorgafdeling in het Erasmus), terug naar NICU door een infectie (weer een schimmelinfectie.. die jongen heeft zoveel pech), toen opeens naar de Medium Care, weer terug naar de NICU en nu ligt hij weer op de High Care. We kregen een beetje het heen en weer ervan en daarom is nu besloten dat hij tot de operatie waarin zijn stoma wordt opgeheven en zijn darmen weer aan elkaar worden gehecht, hem daar te laten. Dat is nu gepland voor over een week! Ik ben echt super bang maar ook wel heel erg opgelucht dat het nu echt gaat gebeuren. Hierna kunnen we eindelijk echt verder. Hopelijk kunnen zijn darmen de voeding snel aan en kan hij binnen een paar maanden van de infuusvoeding af. Hij ziet inmiddels namelijk al flink geel doordat het zijn lever aantast. De chirurg is best wel optimistisch en ook zijn kinderarts voor nadat hij echt de NICU/High Care afdeling verlaat is eigenlijk heel positief. Zij zegt dat eigenlijk bij alle kindjes de darmen zich aanpassen naar de nieuwe situatie, en dat zij verwacht dat ook hij gewoon zal kunnen eten later. Het kan alleen kort of lang duren voor het lukt. We gaan het meemaken, maar ik heb eigenlijk altijd buikpijn van de zenuwen.. Met Harun gaat het super goed eigenlijk. Hij is nu alweer bijna een maand thuis en het is een heerlijk droppie van een kereltje. Wel veel aan het persen en ik zou liever zien dat zijn poep wat dikker en lichter van kleur was (is donkergroen) maar hij slaapt en groeit goed en is een tevreden mannetje. Ook is het drinken nu geen probleem meer, hij drinkt nu graag 60 tot 80 cc per keer op en heeft veel honger (dat had hij in het begin helemaal niet). Het blijft een flink geregel om Harun elke keer weg te brengen naar mijn moeder als ik naar Musa ga, maar dat neem ik op de koop toe. Het is allemaal tijdelijk, blijf ik mezelf zeggen. En ondertussen probeer ik zoveel mogelijk van hem te genieten. Het is zo'n heerlijk ventje! Met mij gaat het wel. Ik ben erg moe, fysiek maar ook mentaal. Merk dat ik veel dingen nog niet heb verwerkt. Maar goed, dat komt hopelijk nog wel...
Dames die bevallen zijn, allemaal gefeliciteerd <3 Helaas geen tijd om alles terug te lezen en uit te pluizen. @Jolicoeur en @Izzie7676 van harte met jullie zwangerschap, zo lief dat jullie nog meelezen. Hopelijk een plakker deze keer!!
@MamaSaartje oneindig veel respect voor jou! Je doet dat geweldig ondanks je jezelf een wrak voelt kan ik wel stellen dat we amlemaal enorm naar je opkijken! Ondanks alles fijn dat ze het toch redelijk goed doen. OnderdInd nog even volhouden en het echte genieten van je kindjes kan beginnen en dan is de miserie achter de rug!!! Een dikke vette respect knuffel voor jou!!!!!
Wat goed om van je te horen! Fijn dat het met Harun zo goed gaat. Ik snap heel goed dat jij moe en op bent. Mijn broer en schoonzus (onlangs ook een dochter gekregen met NEC) zeggen ook dat ze een hele hoop nog niet verwerkt hebben en dat dat nog wel een keer moet (maar ze ook paa ruimte voelen als alles echt weer normaal is wat dat dan ook mogen zijn). Neem ook je tijd hiervoor! Hoop voor jullie ook dat de operatie (stoma er af en darmen aan elkaar) voor Musa net zo loopt als voor mijn nichtje. Die drinkt hele aal normaal inmiddels (uit de fles) en gaat nu al de eerste groente en fruithapjes krijgen. Ze is nu bijna 6 maanden. Heel veel sterkte de komende tijd nog!
@MamaSaartje fijn dat het eigenlijk best goed gaat. De kindjes komen van best ver en moet je kijken wat ze al kunnen nu! Heel fijn. Het zal inderdaad een hele verwerking nodig hebben. Hou dat maar goed in de gaten voor jezelf, want je moet niet omvallen. Heel veel sterkte nog gewenst!
Spannend!! Vanavond hopelijk babynieuws. @MamaSaartje wat een intensieve tijd voor jullie zeg! Ik hoop zo dat de operatie goed lukt en jullie eindelijk samen thuis kunnen zijn, heel veel sterkte samen!
Ik hoop het ook vanavond baby-nieuws. We hebben het zo geplanned om 12:00 strippen dan als mijn eigen VK gaat werken (rond 17:00) kan zij mooi m'n bevalling begeleiden. Voor het strippen is een invaller, ik ken haar wel (van m'n vorige bevalling bij een andere praktijk), maar zou het heel erg leuk vinden als een van mn 2 'eigen' VK's mn (bad)bevalling kan begeleiden
Ik had 2 cm ontsluiting en was goed verweekt en dus prima te strippen. Inmiddels ook iets van gerommel te voelen. Benieuwd of het door zet
@Nan87 ik hoop dat het door zet! Ik ben net bij de vk geweest. Alles was goed. Ze begon over strippen. Ook dat het vandaag evt. wel kon. Ik schrok me rot. Ik heb voor nu gezegd nog even het weekend af te wachten. Ben als de dood. Maandag ga ik bellen en dan misschien een afspraak maken voor strippen. Eerst dit even op me in laten werken.
Waarom zou je het strippen wel willen en waarom zou je het niet willen?! Los van dat strippen zou kunnen leiden tot het laatste zetje richting bevallen Wij kregen net ook te horen dat het vanaf de 40 weken kan dus moeten er ook langzaam over na gaan denken! Wel zei ze dat je voor strippen echt al 2 cm ontsluiting nodig hebt omdat het anders überhaupt niet kan!