Ik ging net ook voor een strippoging. Bij mij staat bij 41 weken een keizersnede gepland (wegens vorige keizersnede wil ik niet ingeleid worden) en ik wil graag normaal bevallen dus vandaar dat ik dat zetje wel wilde. Helaas zat ik nog potdicht....ze heeft t alsnog wel geprobeerd (ze zei dat t wel kan zonder ontsluiting) maar kwam niet helemaal door de baarmoedermond heen. Maandag nog een poging...ben wel teleurgesteld en heb de hoop op een normale bevalling al een beetje opgegeven...
Ben bang dat het strippen alleen maar zorgt voor pijn en niet doorzetten. Zover ben ik nog niet over tijd. Zou graag willen dat m'n lijf op een natuurlijke manier laat weten dat het er klaar voor is. Ben ook gewoon als de dood, maar ja bevallen moet ik toch.. Pfff heel gek, want ik ben bijna nergens bang voor. Ik wacht nog even af en anders na het weekend strippen denk ik. Kan ik me er mentaal even op voorbereiden. Hoe gek het ook klinkt.
@Lelietje85 oh ja in jou situatie had ik het ook gedaan. Jammer dat het niet lukte. Ga je het volgende week nog een keer proberen? Ik weet ook niet eens of het bij mij kan, want weet niet hoeveel en of ik ontsluiting heb. Daarnaast heeft de vk dit weekend dienst die ik het minst graag wil.. Dus dat telt wellicht ook mee.
Ooh meid, ik snap goed dat je hoopt dat het nog op de natuurlijke manier komt, vervelende situatie hoor!! Ik snap dat je teleurgesteld bent! Kan ze niet eerder dan maandag nog een poging doen of heeft dat geen zin?! Ik heb er weinig verstand van..
Ik snap dat je daar bang voor bent ja, toen ze er bij ons straks over begon dacht ik ook: wat nou als het alleen maar zorgt voor pijn en verder voor niks.. Nou, laten we hopen dat het kindje zich op de natuurlijke manier aandient Waar ben je bang voor met de bevalling?!
Ik weet niet precies waar ik bang voor ben. Bij mijn eerste heb ongeveer 2 uur geperst. Achteraf vraag ik me ook af of ik wel goeie weeën had. Verder bang voor een knip en dat het op een of andere manier niet goed gaat. Ik heb er nu gewoon teveel tijd voor om er over na te denken... Ik heb ook alles in de gaten en kan mij niet goed afsluiten. Maar ik moet het gewoon los laten.
Hmm, dat klinkt niet fijn meid! Je ''gewoon'' afsluiten of het ''gewoon'' loslaten is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan, zoiets doe je zomaar!! Heb je dit al besproken met de verloskundige of met iemand waarmee je dat goed kan delen? Je partner misschien of juist een vriendin?!
Mijn eerste bevalling was ook bagger mijn tweede ging super en nu toch weer bang. Elke keer als k serieuze voorweeen heb en het dringt tot me door dat het weleens echt zou kunnen zijn slaat de angst ff goed toe. Ik denk niet dat t raar is ofzo. Je weet uit ervaring nu gewoon dat t echt pijn doet. Ik denk dat als t eenmaal echt begonnen is je je automatisch afsluit en er weer voor gaat(je moet wel daar niet van). Bij mijn eerste bevalling ben k op een gegeven moment wel echt in paniek geraakt maar daar ging ook alles bij mis. Valt van te voren toch niet te voorspellen. @Nan87 succes meid ik hoop dat t doorzet! @Lelietje85 balen zeg... waarom moet je een kz?
Ja net met de vk wel en met m'n partner. Het is gewoon de onzekerheid over hoe het zal gaan, maar ja het gaat zoals het gaat. Moet ook nog maar even genieten nu eigenlijk.
Ja precies zoals je zegt! Heel herkenbaar. Mijn eerste bevalling vond ik ook echt niet tof. Denk dat het ook wel weer goed komt als het eenmaal zover is. Dan moet het en dan gaat het.
Hier is de baby trouwens ontzettend rustig, ik herken het wel van die andere twee maar vind het toch niet fijn. Nu lig ik even lkkr op bed en word hij/zij gelukkig wel weer wat meer actief. Andere twee zitten (heel slecht) voor een filmpje met een bakje chips ach ja we zijn de rest van de middag naar de speeltuin geweest dus ik zeg dat t kan voor een x normaal mogen ze alleen savonds na het eten even wat op een scherm doen(tv of tablet)
Strippen doen ze hier ook echt alleen als ze denken dat het wat gaat doen. Dus zachte bmm met minimaal 1 cm ontsluiting. Dan is je lichaam zelf al op weg maar krijgt het alleen een zetje. Als alles potdicht zitten kunnen ze je bmm masseren maar dat doet vaak niet zo veel. Ik kramp lekker door
@Marianne21 ik heb bij mn eerste een keizersnede gehad. Als ik ingeleid zou moeten worden heb ik 40% kans dat mn bevalling in een keizersnede eindigt (wee-opwekkrrs zorgen er voor dat de kans op een scheur van mn litteken in de baarmoeder groter wordt) Dit scenario lijkt me vreselijk dus ik heb er voor gekozen me niet te laten inleiden maar dan meteen voor een keizersnede te gaan. En deze plannen ze op 41 weken. Dus ik heb tot precies 41 weken de tijd om ‘normaal’ te bevallen. De kans is dan 28% dat het in een keizersnede eindigt. Dat vind ik nog wel een acceptabel percentage... Maar ik hoop dus wel heel erg dat het normaal op gang komt!
Strippen zou ik nooit gedaan hebben. Ik hou meer van de natuurlijke manier dus gewoon afwachten. Ik was wel als de dood dat het na 42 weken nog niet zou zijn gekomen. Ik heb geluk gehad met 39+1. Hier de baby ook erg rustig. Borstvoeding gaat erg goed Vooral 's nachts echt heel makkelijk. Bij mijn eerste flesvoeding gegeven omdat ze niet goed aanhapte. Ben eerst erg bang geweest voor de gebroken nachten maar na de borstvoeding slaap ik meteen door dus ik merk er niet zoveel van. Wel blij dat de kraamweek weer voorbij is. Opzich fijn dat iemand de was doet en je huis schoonmaakt, maar toch vind ik het niet zo prettig iemand steeds in je huis. Heb ook een paar huilbuien gehad toen de kleine een regeldag had brak het me even op. Maar nu is de roze wolk er weer Sterkte dames met de laatste loodjes.
Zo lang als alles duurde zo snel ging de bevalling in 2 uurtjes. Vond het heeeeel pittig zo snel. Maar onze dochter a.uri is gister om 21 geboren
Volgens mij laten ze het tegenwoordig niet verder komen dan 42 weken toch ivm hoog risico op sterfte in de buik? @Nan87 gefeliciteerd! Mooie naam!