Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2018! (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaSaartje, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @scary8 nee, kan geen kwaad. Ik had in het begin zowel echo's in het zkh als bij de vk (erst ivm ontslag na MMM, daarna nog met 12wkn een soort pretecho ivm een onderzoek waar we ingezeten hebben) en dat was vaak ook vlak achter elkaar, soms de dag erna. Heb het toen nagevraagd maar kon geen kwaad.

Verder herken ik me wel in jou verhaal, begin langzaam vanalles te voelen maar nog geen idee wat allemaal. Zitten midden in de bergen op het moment en wandelen is soms best pittig, laatste 2dagen merk ik dat het allemaal wel veel is dus even een stapje terug (hoewel we al niet gek deden). Soms denk ik beebje te voelen, maar nog niet echt overtuigd er van. Mijn man staat 5x per dag met zijn handen op mijn buik, die kan echt niet wachten, haha.
    Wat het dan precies is wat ik voel weet ik ook niet, soms moet ik vlak erna ineens naar de wc en realiseer ik me dat het "gewoon" mijn darmen zijn andere momenten weet ik het niet.

Ondertussen een dikke knuffel voor @Springboon. Wat een gedoe joh.

Wij genieten van wat daagjes er tussenuit nog. Heb dus ook niet alles bijgelezen. Kruimel ligt volgens mij in mijn blaas. Zolang ik zit alles prima, zodra ik opsta moet ik meteen plassen en dar gevoel gaat ook niet over. Super irritant :roflmao: verder heb ik echt maagzuur als een razende, leef op Rennies. Ook echt het enige waar ik van baal.
    Verder voel ik me gewoon mega lekker en ben trots op mijn beginnende buikje, hoewel ik denk dat de rest vd wereld vooral nog een dikke vrouw met een ongunstige bouw ziet :D don't care, ben zelf verliefd.

Naam hebben we al heel lang, maar nu dubben we of we in 2e en 3e naam willen vernoemen. Vader van mijn man lukt wel, maar van mijn kant moet het Petrus/Peter worden en heb een oom die Piet heet dus wil niet vernoemen met iets dat lijkt op Piet. En gewoon Peter vind ik stom... petrus wil ik al helemaal niet, ik ben totaal niet gelovig. Dus dat is nog even discussie.

2. scary8

scary8 Bekend lid

18 okt 2017
    507
    404
    63
    Vrouw

Lekker kalm aan doen vantijd meid! Wel fijn er even tussenuit lekker genieten!!!
    Ja we hebben hetzelfde hihi! Ik denk ook echt vaak dat die baby op men blaas duwt. En dan iedereen die zegt moet je nu al zo vaak plassen. Ja elke zwangerschap is anders...
    Merci om te antwoorden dan ben ik gerust!

Ik begin me trouwens te ergeren aan mensen met "goede tips" ik merk echt dat ik chagrijnig ben. Ik lach wel vriendelijk maar binnenin denk ik flikker op ons kind onze opvoeding hahahaha

Justmiej16, ConflictDiamond en chicca vinden dit leuk.
  3. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Hahaha idd je hebt helemaal gelijk. Jouw kind, jouw opvoeding.
    Dit is onze derde dus tegen mij zeggen mensen niet zoveel. Misschien zijn ze bang dat ik hun kop eraf bijt. Zou ook nog kunnen natuurlijk. :$.

Echo kan geen kwaad lekker genieten van je kleine. Of anders vragen of het een week later kan. Veel plezier in ieder geval.

Veran vindt dit leuk.
  4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Zo herkenbaar @scary8. Mijn schoonvader had al hele verhalen over ze niet verwennen en begint dan over kinderen in de speeltuin en hun zin geven. Sorry, voorlopig moet mijn kind eerst geboren worden, voor ze in de speeltuin spelen zijn we wel weer een stuk verder :|

Verder ligt het er heel erg aan hoe ze de tips geven. Ik heb 1 vriendin van wie ik het gewoon allemaal niet zo kan hebben. Was heel dramatisch huilend aan de telefoon omdat ze een hsg moest voor ze zwanger werd want ze had waarschijnlijk endo en was "al 1mnd met de pil gestopt", terwijl wij op dat moment al 2 jaar bezig waren. En een maand later was ze zwanger, baby is straks precies een jaar ouder als die van ons. Sindsdien zit ze gewoon in mijn irritatiezone en ze heeft er nu een handje van om non stop tips te geven. En ik denk alleen maar "mens, ik ben eindelijk zo ver, laat me lekker zelf uitzoeken". Ben ook zo blij dat wij niet hetzelfde geslacht krijgen als zij. Erg eigenlijk :eek:
    Terwijl een andere vriendin van me met 2 zoontjes ook best wel eens tips geeft maar dat is meer in de "zie maar of je er wat aan hebt en laat maar weten" stijl en dat kan ik wel hebben :D

ConflictDiamond, Veran en scary8 vinden dit leuk.
  5. scary8

scary8 Bekend lid

18 okt 2017
    507
    404
    63
    Vrouw
    Haha inderdaad mega herkenbaar allemaal!!! Lekker zelf uitzoeken en inderdaad sommigen zijn inderdaad welkom maar sommigen..
    Net zoals mijn schoonmoeder die doet altijd alsof een bevalling niks voorsteld.. en dat ze nooit ergens last van heeft gehad... En als ik zeg dat ik moe ben is dat daar niet door de zwangerschap maar moet ik wat meer gaan wandelen... Urghhh... Vandaag zei ik echt nog maar eens iedereen is znders en heeft niet dezelfde luxe als jij had... Pff haha

Justmiej16 vindt dit leuk.
  6. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    @Springboon Fijn dat jullie samen sterk staan. Heel veel sterkte!

@Nan87 Dank. Ik ga het onthouden!

@scary8 Wat leuk! Ik denk dat het geen kwaad kan. Ik heb wel eens meerdere echo’s op één dag gehad, dit waren dan wel medische echo’s. Tegenwoordig heb je ook van die echoapparaten voor thuis, daarmee kan je volgens mij ook meerdere echo’s per dag maken. Ik denk niet dat ze dit zouden mogen verhuren als het slecht zou zijn.

@Justmiej16 Wat een leuk vestsje van Feetje! Vervelend dat je al zoveel last hebt van je bekken. Hopelijk blijft het met die band wel te doen..

Justmiej16 en scary8 vinden dit leuk.
  7. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    MIsschien heb je hier niets aan maar ik kijk bij vernoemen wel eens naar hoe andere landen het noemen. Je zou bijv. voor het Finse 'Petri' kunnen gaan als van een beetje 'gek' houdt (wij wel:p)

8. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Oh echt ja ik kon me daar ook zo vreselijk aan irriteren. Zeker omdat mijn 1e een slechte slaapster was/is. Hoeveel 'advies' ik wel niet gehad heb. pfff. Ze bedoelen het goed maar het is soms heel irritant.

Ik ben wel heel close met een groepje dames met wie ik vorige keer was uitgerekend (sept 2016), wij kennen elkaar van hier maar zijn op FB verder gegaan. Elkaar best aantal keer ontmoet en nog steeds chatten we dagelijks (ok zo ongeveer de hele dag). Wij geven elkaar ook advies maar dat waardeer ik juist wel (want ik vraag er om), heb echt al handige tips gehad daar:)

9. scary8

scary8 Bekend lid

18 okt 2017
    507
    404
    63
    Vrouw
    Nou dat lijkt me ook super gezellig !!!!

10. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Hier precies hetzelfde met onze app groep van 2016; ook al aantal keer afgesproken met zijn allen en nog steeds dagelijks gaat het appen heel de dag door. Voelt inmiddels echt als een vertrouwde vriendinnengroep. Een aantal dames hebben inmiddels een tweede gekregen en namens de groep sturen we nu zelfs een gezamenlijk kraamcadeau. Zou ze voor geen goud meer kunnen missen! :oops:

scary8, yakuzi, Nan87 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Sorry meiden wel gelezen maar weer vergeten wie wat vertelde.
    Dus even zonder namen
    Sterkte met je ex en je dochter
    Meerdere echos kan geen kwaad nee
    En toen was hoofd weer alles kwijt

Ik ga gauw slapen. Morgen vroeg op voor de 20 weken guo

scary8, ConflictDiamond en Veran vinden dit leuk.
  12. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Annabella86 en Mariposa1986 vinden dit leuk.
  13. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Succes vandaag @dames met 20 weken echo.

Annabella86 vindt dit leuk.
  14. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Thanks meiden!! Binna klaar om te gaan

scary8, Justmiej16 en ConflictDiamond vinden dit leuk.
  15. ConflictDiamond

ConflictDiamond Bekend lid

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Succes met de echo vandaag!!

16. Justmiej16

Justmiej16 Actief lid

14 dec 2015
    234
    323
    63
    Vrouw
    Zelfde hier met ons groepje van 2017. Ontmoeten is er nog niet van gekomen omdat we echt uit alle uithoeken van het land komen ;) Maar ik hecht er verder zeker veel waarde aan :)

scary8 en Annabella86 vinden dit leuk.
  17. Justmiej16

Justmiej16 Actief lid

14 dec 2015
    234
    323
    63
    Vrouw
    20 weken dansje!!!!

scary8 en ConflictDiamond vinden dit leuk.
  18. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    De andere meiden natuurlijk ook succes met hun echo. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd wie dat zijn.
    De andere fijne dag!

scary8 en Annabella86 vinden dit leuk.
  19. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Hier ook nog een app met 9 mamas van de september 2013 club. 2x gemeet (wonen echt het uiterste van elkaar allemaal) met sommige wel meer contact en afgesproken

scary8 en Justmiej16 vinden dit leuk.
  20. Justmiej16

Justmiej16 Actief lid

14 dec 2015
    234
    323
    63
    Vrouw
    Oh....en een buikfoto kan ook niet ontbreken natuurlijk ;)

Deel Deze Pagina