Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2018! (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaSaartje, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Heeft iemand van jullie ook een placenta die voor de baarmoedermond ligt? Kans schijnt heel groot te zijn dat ie nog naar boven trekt, maar ik verbaas me erover dat zowel de echoscopiste als de verloskundige niet genoemd hebben dat er een risico op bloedingen is tijdens de zwangerschap (grootste risico tussen 32 en 34 weken geloof ik oid)
    Ik hoorde van iemand uit mijn kennissenkring dat haar schoondochter bij 20 weken vanwege de voorliggende placenta al aan de gynaecoloog was overgedragen....zij kreeg overigens ook bloedingen bij 33, 34 en 35 weken....ik ga toch even wat kritische vragen stellen als ik volgende keer bij de verloskundige ben. Ik krijg pas bij 34 weken een echo om te kijken of het nog steeds voorligt, vind ik wat raar als het risico op die bloedingen vanaf 32 weken is....

xDoo vindt dit leuk.
  2. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Had ik vorige keer maar omdat de placenta nog erg in beweging is (groeit) op deze termijn is het nog wat vroeg om echt zorgen te maken. Ik moest igg met ... 36 weken terug komen en toen was hij netjes naar achter. Mijn VK maakte daar toen ook geen 'punt' van. Wat voor bloeding zou je moeten krijgen dan? Zo ver mij was verteld was het alleen een probleem met bevallen daarom werd het later nog een keer gecheckt.

Even gegoogled; er zijn twee dingen een 'laag' liggende placenta en een 'voorliggende'. Een placenta die voor de baarmoedermond ligt (wat ik had en volgen smij jij ook) heet 'voorliggend' (hij ligt voor de uitgang). 'Laag' is dat hij laag in de baarmoeder ligt (en dus bijv tijdens seks een 'dreun'kan krijgen). Dus een voorliggende kan evengoed wel hoog in je baarmoeder zijn (en dus geen risico tot bloedingen geven, maar wel de doorgang tijdens de geboorte blokkeren).

Je VK vragen is sowieso een goed idee maar ik heb dus vorige x niets speciaals gehad behalve e ene extra check bij 36 weken.

scary8 vindt dit leuk.
  3. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    @Justmiej16 wat een mooi buikje!!

@MamaSaartje Fijn dat het werkt, soms kan een oplossing zo simpel zijn!

Dat is waar, echt fijn dat jullie eruit zijn en dat het een betekenis heeft is helemaal mooi!

50 euro, dat klinkt als een goede deal!!

@Springboon Wat leuk dat je hem dit gunt. Lijkt mij absoluut niet gek dat je hem vertrouwd. Je relatie moet toch gebaseerd zijn op vertrouwen:) Persoonlijk, zou ik 10 dagen wel te lang vinden, maar dat zegt niks over mijn vertrouwen.

@Annabella86 en @Browny89 Super fijn dat echo’s goed waren en de jongens nog steeds jongetjes zijn!

@Tinkerbell1987 Ik las 5 jaar, dus heel verhaal getypt over dat ik dat veel te jong zou vinden, toen zag ik dus groep 5 staan...
    Lijkt mij alsnog wel spannend hoor. Hopelijk is alles goed gegaan en hebben ze het leuk gehad!

@Nan87 Mooie buikfoto!

@Sophiex Fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad!

@Lelietje85 Ik heb er geen ervaring mee. Zou het inderdaad even vragen de volgende keer, wellicht hebben ze er een duidelijke verklaring voor.

4. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Ik zag weer wat mooie buik foto's langs komen! Hier ook die van mij 20 weken.

En wat fijn dat we allemaal tot nu toe goede 20 weken echos hebben gehad hoop dat de gene die nog moeten ook goede echo krijgen!

Ik las iets over partner vakantie.
    Heerlijk toch als kan! En wat mij betreft vertrouwen is nodig in relatie dus in wat voren situatie dan ook vertrouw ik mijn vriend.
    Zelf ben ik sinds deze relatie alleen maar nog alleen op vakantie gegaan en zoals nu uit ziet blijft tot kleine is dat we nog nooit samen op vakantie zijn geweest.
    Lijkt me alleen zwaar met kids alleen.
    Ik doe nu ook voor mn zoontje alles alleen en vind best wel pittig vooral als even minder dag heb.

Veder las ik dat andere ook al wel eens gevoel hadden van melk productie in borsten. Best wel fijn om te lezen dat ik niet enige ben.

Een nieuwe kussen voor hoofdpijn wat goed idee! Had bij vorige zwangerschap ook gedaan lig nog steeds op dus misschien is dat wel de truc!

Veder kan ik mn vriend niet uitstaan en ben blij dat hem 2 weken of langer even niet hoef te zien.. pff wat een vermoeide vent zego_O

Bijgevoegde bestanden:

scary8, Catlady90, Justmiej16 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Bevallingslijst
    Uitgerekend 1-15 oktober 2018

29 september
    roosa89 - 28 jaar - 1e kindje
    Nan87 - 30 jaar - 2e kindje
    1 oktober
    Kapedi - 36 jaar - 3e kindje
    Saartje - 34 jaar - 3e en 4e kindje (tweeling!) ♡♡
    Keet88 - 30 jaar - 1e kindje
    2 oktober
    Browny89- 29 jaar - 2e kindje
    Sophiex - 23 jaar - 2e kindje
    3 oktober
    Klvertje4 - 33 jaar - 2de kindje
    4 oktober
    Annabella86 - 32 jaar - 2e kindje
    Cjms - 28 jaar - 1ste kindje
    5 oktober
    Lelietje85 - 32 jaar - 2e kindje
    Mariposa1986 - 32 jaar - 2de kindje
    xDoo - 25 jaar - 2e kindje
    6 oktober
    Sohappy - 32 jaar - 2e kindje
    Tinkerbell1987 - 31 jaar - 3de kindje
    Chicca - 34 jaar - 3e kindje
    7 oktober
    Catlady90 - 28 jaar - 1e kindje
    Springboon - 34 jaar - 4e kindje
    ConflictDiamond - 35 jaar - 1e kindje
    9 oktober
    Oj89 - - 1e kindje
    Justmiej16 - 30 jaar - 2e kindje
    10 oktober
    MWW - 32 jaar - 2e kindje
    11 oktober
    Marianne21 - 26 jaar - 3e kindje
    Doobie - 33 jaar - 2e kindje
    Caro86 - 31 jaar - 1e kindje
    Veran - 26 jaar - 3e kindje
    12 oktober
    Tessss - 37 jaar - 2e kindje
    Silverwings - 34 jaar - 2de kindje
    14 oktober
    Littlegirl89 - 28 jaar - 1e kindje
    Scary8 - 25 jaar - 1e kindje

jongen (13) meisje (10) verrassing (4)

Afspraken:

23 mei: mww - 20 weken echo + geslachtsbepaling
    23 mei: sohappy - 20 wk echo + geslachtsbepaling
    23 mei: Saartje - GUO 15:00u
    25 mei: Tesss - 20 weken echo
    28 mei: Scary8 - 20 weken echo
    4 juni: Springboon - controle vk
    7 juni: Justmiej16 - controle vk + echo
    8 juni: Saartje - suikercontrole
    11 juni: Cjms - controle
    11 juni: Catlady90 - controle vk 19:00u
    11 juni: xDoo - controle vk
    15 juni: Chicca - controle gyn en groeiecho
    18 juni: Saartje - controle gyn 15:00 u
    28 juni: Keet88 - 3/4D echo
    10 juli: Cjms - 4D echo
    2 augustus: Annabella86 - groeiecho
    9 augustus: Marianne21 - echo voor placenta + groeiecho
    30 augustus: Annabella86 - liggingsecho

Justmiej16 en Annabella86 vinden dit leuk.
  6. MWW

MWW Bekend lid

20 jul 2012
    543
    560
    93
    NULL
    NULL
    Ha allemaal,

wat een boel geklets!
    Wij gaan regelmatig zonder elkaar op vakantie. Niet omdat we elkaar niet mogen, maar omdat we soms andere interesses hebben. Zo hebben we een project in Spanje waar we participeren, maar waar ik sinds de geboorte van m'n zoontje niet veel meer kom. Hij is er net weer een week geweest. Op t moment vind ik een dag of 6 wel echt genoeg alleen, maar meer omdat ik het anders te pittig vind met zwanger zijn en een kind thuis. Qua vertrouwen zou ik het ook geen punt vinden. Maar nu ben ik ook totaal niet jaloers aangelegd.

Morgenochtend de 20 weken echo. Ben er toch wel een beetje nerveus voor geloof ik. Ook voor de cervix lengte meting. Daarnaast ook leuke spanning want we komen er ook achter of t een jongen of meisje is! Waaaaah!

@sex ik voel wel een soort lichamelijke behoefte. Maar heb totaal geen zin. Raar hè? Ik heb gewoon niet zo'n zin om aangeraakt te worden. Echt totaal t tegenovergestelde Al's anders. Dan kan het me niet vaak genoeg haha.

@echos. Wat fijn dat er zulke goede echo's zijn zeg! Toch altijd weer een opluchting.

Verder ben ik zo dement als een deur..... Excuus.

scary8, Veran, Justmiej16 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Zo, lijstje maar weer eens naar voren gehaald, was inmiddels alweer 5 pagina's terug. Zie dat @MWW en @sohappy morgen allebei 20 weken echo + geslachtsbepaling hebben. Spannend!

Hier is zwangerschapsbrein weer bezig geweest. GUO staat voor morgen 3 uur gepland terwijl ik ook om 1.50 uur een afspraak heb bij de tandarts voor de beide kids :confused: gelukkig wel gewoon een routine-check dus ik denk dat we dat net halen (voor de echo moeten we namelijk een 25 minuten rijden). Maar goed, beetje dom. Had die tandartsafspraak makkelijk kunnen verzetten.

Heb echt al de hele dag last van steken vlak boven mijn schaamstreek. Erg vervelend. Het is niet superpijnlijk ofzo, meer alsof je last van je maag hebt ofzo, maar hoop wel dat het snel overgaat. Baby 1 is daar wel heel erg actief vandaag weer, dus dat is wel weer super leuk.. :rolleyes: waarom hebben we op een forum als dit geen verliefd-smiley???! :p Ook Baby 2 heb ik een paar keer gevoeld vandaag. Ik voel me zo gezegend...

@Browny89 wat fijn dat alles goed was! Een paar milimeter verschil kan al op een "te grote baby" duiden. Maar het is wel heel goed dat je erop wordt getest! Ik word over 2 weken ook op suiker getest. Advies, neem een boek of iets mee, je moet geloof ik 2 uur wachten zonder het ziekenhuis te verlaten..

@Tinkerbell1987 Haha ik ben het wel een klein beetje met jou eens moet ik eerlijk zeggen :p Maar inderdaad mensen verschillen.
    Snap best dat je een beetje huiverig bent als je kids alleen in de dierentuin mogen lopen. Maar hij heeft vast de dag van zijn leven ;) Ik denk dat wij ook nog maar eens een dierentuin aan gaan doen binnenkort, blijft toch erg leuk.

@Nan87 mooi figuurtje zo hoor!

@Sophiex blij dat je echo goed was!

@Lelietje85 heb dat niet maar als je je zorgen maakt gewoon even bellen :)

@Veran, zoon weer beter? En hoe is het nu met je harde buiken?

@xDoo, ja voor mij was het dus ook dat ik dat online las en dacht, zo makkelijk kan het toch niet zijn.. Maar had zoiets van, mijn kussen is toch wel oud, dus een nieuw kussen kan sowieso geen kwaad haha. En het hielp dus ontzettend. Hopelijk bij jou ook!
    Jammer dat je een vermoeiende vent hebt. Die van mij kan er ook wat van lol. Al is ie de afgelopen jaren wel erg vooruitgegaan moet ik zeggen!
    Prachtige buik (en mooie lange haren haha)!

Ennnn weer een veel te lange post. Leesvoer voor jullie! :p

scary8, Veran, Annabella86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Hoi meiden,

Hier een hele pittige dag gehad! Onze kleine man besloot vannacht esn carrièreswitch te maken naar klopgeest; zat rechtop in mijn boot. Hij stond om 2 uur kei hard op de deur te bonken met zijn vuistjes. Vervolgens de hele nacht met hem bezig geweest omdat meneer helemaal over de rooie gjng omdat hij geen brandweer man Sam mocht kijken.
    Hem vandaag dus bewust wakker gehouden zodat hij het hopelijk niet vannacht in zijn hoofd haalt om weer te gaan lopen spoken. Dat betekende wel dat mama ook geen middagedutje kon doen, dus lig wr op tijd in!

Verder wel bijgelezen maar niet alles blijven hangen dus even in algemeen;
    @suikertest: bij de eerste ook gehad en krijg hem nu weer. Afgaande op de groei van ons meisje verwacht ik niet dat het van toepassing zal zijn maar beter zeker weten.
    @seks: hier ook geen behoefte aan op moment. En idd heb word ik liever zo min mogelijk aangeraakt. Blij dat dit bij andere ook herkenbaar is. Voelde me al schuldig maar merk dat ik op moment echt mijn ruimte nodig heb op dat vlak. Irriteer me op
    Moment erg makkelijk aan mijn vriend. Zeker na een dag als vandaag dat hij steeds loopt te klagen Dat hij zo moe is. Wat denk je van mij?! Moet dan echt moeite doen om mijn mond te houden zodat het geen ruzie wordt. Hij ligt dus ook al op bed en ook al ben ik doodop. Ik zit nog ff op de bank om even tot mezelf te komen en mijn eigen ding te doen.

Verder ben ik even kwijt wat er allemaal nog meer gezegd is.

Blij Dat tot nu toe alle 20 weken echo’s goed zijn. Succes nog voor de meiden die nog moeten!

Begin hier trouwens ons meisje steeds meer te voelen. Nog niet aan de buitenkant zichtbaar en de bewegingen zitten nog erg laag maar herken ze wel beter nu

scary8, Veran, MWW en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Wow kletskousen!

Heb alles gelezen hoor, maar ben het alweer kwijt eerlijk gezegd.

Zweef nog even op een blauwe wolk, met trapjes in mn buik. Ben zo blij dat alles goed was.

Succes voor de meiden alvast die morgen mogen! En @MamaSaartje jij mer je guo!!

scary8 en Veran vinden dit leuk.
  10. ConflictDiamond

ConflictDiamond Bekend lid

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Hoi meiden,

Fijn dat er weer wat goede 20-weken echo’s bij zijn gekomen :) En ik zag ook weer wat mooie buikjes langskomen! Succes aan @MWW en @sohappy met de echo’s morgen!

Ik ben even niet zo schrijfzaam merk ik.. lees wel bij maar merk dat ik even niet zoveel energie heb voor hele verhalen. Vanmorgen bij de fysio geweest en ik heb dus inderdaad helaas beginnende bekkeninstabiliteit. Heb oefeningen gekregen en de tip om een bekkenband aan te schaffen. Daar moet ik nog even naar gaan kijken. En verder het advies: rustig aan, vermijd trappen, kleine stukjes lopen, niet te lang staan en niet teveel tegelijk willen doen.. Ik vind het ernstig lastig want ik voel me al zo nutteloos op dit moment, maar zal me er dus bij neer moeten leggen dat ik echt meer rust moet nemen en mezelf minder moet gaan belasten.

Ik baal ervan. Had ergens gehoopt dat ik 1 van die vrouwen zou zijn die huppelend tot aan week 39 nog lekker over de markt zou kunnen lopen, maar dat zit er dus helaas niet in waarschijnlijk. En dan voel ik me ook weer schuldig omdat ik vind dat ik blij moet zijn dat ik zwanger ben.. etc. Slaaptekort (door de pijn) zal ook wel niet helpen bij mijn gevoel op dit moment hihi. Ik ga zo maar eens vroeg naar bed in de hoop dat ik vannacht weer even wat beter slaap.. Sorry voor het lange depri verhaal.. :(

scary8, sohappy en Annabella86 vinden dit leuk.
  11. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Hier gaan wij ook niet apart op vakantie, al zouden we elkaar volkomen vertrouwen. Geven beide niet veel om vakantie, als we gaan,gaan we met de honden( brengen ze absoluut niet naar het asiel) en financieel hebben we het er ook niet voor over. Samen op vakantie en dan nog ieder apart met vrienden/vriendinnen weekje te gaan vinden we teveel van het goeie.

Grr poging tot muurtje behangen gedaan vandaag man man man wat een kl*te klus ben dr helemaal gefrustreerd van bah.

Saartje, kun je dan echt zo goed het verschil voelen in baby1 en baby 2? Wat bijzonder!

scary8 en Annabella86 vinden dit leuk.
  12. yakuzi

yakuzi Fanatiek lid

23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Ik heb t ook en krijg een echo met 31 weken. Verder werd er heel licht over gedaan maar wel gemeld dat er een bloeding kan zijn. Toen ik opbelde dat ik wat bloedverlies had zeiden ze echter dat t waarschijnlijk daar niet van kwam (miss te vroeg?) miss ligt het er ook aan hoe ver die er overheen ligt. Bij mij maar 1,2 cm te ver ofzo. Klein stukje over de rand vd ingang

13. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Ik ben ook naar de fysio geweest! Ivm het door mn rug gaan. Moet ook flinke stappen terug gaan doen. Niet fijn! Maar het is niet anders. Sterkte

ConflictDiamond vindt dit leuk.
  14. yakuzi

yakuzi Fanatiek lid

23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    @Springboon alleen op vakantie en lkkr uitgaan of mag hij ook met andere vrouwen van jou? Dat begreep ik niet helemaal uit het verhaal. Mijn man gaat weleens 1x in de 2 jaar vissen met een groep in Frankrijk. Daar heb ik ook echt geen probleem mee maar ik vertrouw hem ook hoor. Nu valt de visvakantie tijdens mijn uitgerekende datum dus hij moest heel gauw andere organisatoren vinden:roflmao:

15. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    nee lekker feesten en genieten..
    zijn kameraad een steuntje geven en voor zijn kameraad een scharrel zoeken..
    maar voor hem zal het meer even ontspannen zijn en even tot rust komen en dansen (vind hij leuk). Maar andere vrouwen.. nee dat mag die niet.. en hij geeft zelf (gelukkig) aan dat hij er ook geen behoefte aan heeft enkel even weg en er zijn voor zijn kameraad (die hij al 22 jaar kent, ik ken die kameraad (en mijn vriend) al 21 jaar inmiddels)

yakuzi, scary8, Justmiej16 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ja, had ook niet gedacht dat dat zo snel zou gebeuren haha. Komt omdat tijdens de 20 weken echo heel erg duidelijk werd waar ze zaten. Baby 1 zit echt al in mijn bekken (en zal daar ook niet meer uitkomen) en Baby 2 zit nog hoog. Baby 1's bewegingen voelen echt als schopjes in mijn bekken, terwijl Baby 2 meer voelt als gekriebel rond mijn navel. Nu ik weet waar ik op moet letten, is het heel makkelijk om te herkennen.

Justmiej16, yakuzi en scary8 vinden dit leuk.
  17. Justmiej16

Justmiej16 Actief lid

14 dec 2015
    234
    323
    63
    Vrouw
    Ik heb een band van Carriwell. Die zorgt voor meer steun en minder pijn/last

ConflictDiamond vindt dit leuk.
  18. Justmiej16

Justmiej16 Actief lid

14 dec 2015
    234
    323
    63
    Vrouw
    Vorige zwangerschap een placenta die een stukje voor de ingang lag met 20 weken. Dit keer een placenta die laag ligt met 20 weken. Beide keren met 30 weken een echo om te kijken waar de placenta dan ligt.
    Ik ben beide keren niet gewaarschuwd voor bloedingen. Vorige zwangerschap lag de placenta met 30 weken keurig weg van de ingang

19. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    @MamaSaartje Het gaat gelukkig een stuk beter, nog een klein beetje verhoging. Antibiotica is inmiddels op en hij zegt ook geen last meer te hebben van koorts.

Qua harde buiken weinig veranderd. Morgen de 20 weken echo en de cervixmeting, hopelijk is alles goed.

@MWW @sohappy @MamaSaartje Hopelijk zijn jullie echo’s morgen ook goed!

MWW, Annabella86 en sohappy vinden dit leuk.
  20. sohappy

sohappy Lid

22 jan 2016
    98
    109
    33
    NULL
    NULL
    Jaah morgen de echo. Ik kan niet wachten... het is gelukkig aan het einde van de ochtend.

@ConflictDiamond ik ben al 10 weken onder behandeling van de fysio. En werk inmiddels halve dagen en zelfs dat wordt me al te veel. Veel last van mijn onderrug en si gewrichten.
    Ik vind het ook weer een pittige zwangerschap
    Ik voel inmiddels de kleine elke dag ehn dan besef je wel waar je het voor doet:)

Fijn dat alle echo tot nu toe goed zijn. Ik sluit me hier morgen bij aan:thumup:

scary8, ConflictDiamond, chicca en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina