Voor de liefhebbers (zitten onder andere fotos van het aangezicht tussen (dus oogkassen, neus, mond). Wou dat elke echoscopist zo gul was met foto's!
Bevallingslijst Uitgerekend 1-15 oktober 2018 29 september roosa89 - 28 jaar - 1e kindje ♡ Nan87 - 30 jaar - 2e kindje ♡ 1 oktober Kapedi - 36 jaar - 3e kindje ♡ Saartje - 34 jaar - 3e en 4e kindje (tweeling!) ♡♡ Keet88 - 30 jaar - 1e kindje ♡ 2 oktober Browny89- 29 jaar - 2e kindje ♡ Sophiex - 23 jaar - 2e kindje ♡ 3 oktober Klvertje4 - 33 jaar - 2de kindje ♡ 4 oktober Annabella86 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Cjms - 28 jaar - 1ste kindje ♡ 5 oktober Lelietje85 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Mariposa1986 - 32 jaar - 2de kindje ♡ xDoo - 25 jaar - 2e kindje ♡ 6 oktober Sohappy - 32 jaar - 2e kindje ♡ Tinkerbell1987 - 31 jaar - 3de kindje ♡ Chicca - 34 jaar - 3e kindje ♡ 7 oktober Catlady90 - 28 jaar - 1e kindje ♡ Springboon - 34 jaar - 4e kindje ♡ ConflictDiamond - 35 jaar - 1e kindje ♡ 9 oktober Oj89 - - 1e kindje ♡ Justmiej16 - 30 jaar - 2e kindje ♡ 10 oktober MWW - 32 jaar - 2e kindje♡ 11 oktober Marianne21 - 26 jaar - 3e kindje ♡ Doobie - 33 jaar - 2e kindje ♡ Caro86 - 31 jaar - 1e kindje ♡ Veran - 26 jaar - 3e kindje ♡ 12 oktober Tessss - 37 jaar - 2e kindje ♡ Silverwings - 34 jaar - 2de kindje 14 oktober Littlegirl89 - 28 jaar - 1e kindje Scary8 - 25 jaar - 1e kindje ♡ jongen (14) meisje (11) verrassing (4) Afspraken: 25 mei: Tesss - 20 weken echo 28 mei: Scary8 - 20 weken echo 30 mei: Tinkerbell1987 - bel afspraak over keizersnede 31 mei: Mariposa1986 - controle gynaecoloog+echo 4 juni: Springboon - controle vk 7 juni: Justmiej16 - controle vk + echo 8 juni: Saartje - suikercontrole 11 juni: Cjms - controle 11 juni: Catlady90 - controle vk 19:00u 11 juni: xDoo - controle vk 14 juni: Annabella86 - centering pregnancy/ controle 15 juni: Chicca - controle gyn en groeiecho 18 juni: Saartje - controle gyn 15:00 u 28 juni: Keet88 - 3/4D echo 10 juli: Cjms - 4D echo 12 juli: annabella86 - centering pregnancy/ controle 26 juli: annabella86 - centering pregnancy/ controle 2 augustus: Annabella86 - groeiecho 9 augustus: Marianne21 - echo voor placenta + groeiecho 9 augustus: annabella86- centering pregnancy/ controle 10 augustus: springboon 2e keer controle SEO (ivm vergrote niertje) 23 augustus: annabella86 - centering pregnancy/ controle 30 augustus: Annabella86 - liggingsecho 6 september: annabella86 - centering pregnancy/ controle 20 september: annabella86- centering pregnancy/controle
Er is zo'n (volgens mij NIBUT) berekening maar die vind ik heel erg lastig. Mijn ervaring is, een kind kan zo veel kosten als je zelf 'wil'. Qua spullen vond ik het erg meevallen, ik gaf/geef borstvoeding en gebruik wasbare luiers dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Je uitzet kun je (dat weet je vast al), zo gek maken als je wil. Uit duurzaamheidsoverweging kopen wij sowieso veel 2e hands (ook speelgoed etc.) dus dat kost de kop niet. Inmiddels eet ze met de pot mee dus dat kleine happie extra van haar is ook niet zo spannend. Wat hier het meeste geld kost is de kinderopvang en het feit dat ik minder ben gaan werken. Wij hebben een gastouder en hoewel dat iets goedkoper is dan de creche slaat het wel elke maand een fikse deuk in onze centen. Ik ben ook een beetje 'bang' voor die rekening als no 2 straks ook moet. Daarnaast werkte ik voorheen 5 dagen en nu maar 3 (hierdoor besparen we wel 2 dagen kinderopvang maar je levert toch in). Dus dat laatste is echt het geen wat ons leven significant heeft veranderd, niet een boxkleed meer of minder
Ja het is inderdaad wat je er zelf aan uit wil geven. Ik heb het kamertje, de kinderwagen en de box nieuw. Maxi Cosi tweedehands. Maar vind het gewoon te leuk om alles uit te zoeken naar onze smaak (niet dat dat bij tweedehands niet kan hoor!). Ik hoop ook dat er uiteindelijk een tweede en misschien wel derde gebruik van mag maken.
Ik had trouwens met mijn verjaardag 35% korting gekregen van Philips, dus ik kan voor een prikkie de babyfoon naar keuze kopen!
Ik heb de kosten bijgehouden bij de eerste. Dan heb ik het over de uitzet incl. kleertjes tm maat 62. Wij kwamen uit op ongeveer 4000 euro. Kinderwagen (Stokke trailz, dus duur), hebben we nieuw gekocht. Ook de maxicosi nieuw gekocht ivm de veiligheid. Evenals de draagzak, kleertjes (wel veel outlet), kolf, flessen en alle textiel. Tweedehands hebben we het kinderkamertje, de box, de stokke triptrap gekocht. En wat Nan zegt, kosten kinderopvang zijn de grootste kosten en van evt. Minder uren dat je werkt.
Dat laatste is natuurlijk inkomensafhankelijk denk ik. Ik hoor wel vaker mensen zeggen dat het veel geld kost, maar wij vinden het reuze meevallen. Of wij verdienen heel weinig (wat volgens mij ook wel meevalt) waardoor wij veel belastinggeld terug krijgen of wij hebben een andere definitie van “een fikse deuk” Voor een tweede en dus ook derde kindje krijg je sowieso meer belasting terug dan voor je eerste kind dat naar de opvang gaat, dat scheelt dus
Ja klopt! Op deze site kun je in de tabel opzoeken wat jij in jouw situatie terug krijgt. En idd, ‘veel’ is een relatief begrip. Maar voor de beeldvorming: Bij ons scheelde het bij de eerste, die 2,5 dag per week naar de kinderdagopvang gaat, ruim 800 euro in de maand. Dit zijn de kosten voor het kdv en de uren die ik en mijn man minder zijn gaan werken. In totaal werken we 6 uur per week minder dan voorheen. De tweede daarentegen gaat dadelijk ‘maar’ 200 euro meer kosten aan opvang per maand. Maar goed, daar komt wel de rest nog bij . Als je rijk wil worden kun je beter niet aan kinderen beginnen.
Dat is zeker waar! Wij betalen uiteindelijk na aftrek van de toeslagen nog geen 200 euro. De oudste gaat 4 dagen naar de voorschoolse en 4 dagen een uurtje naar de naschoolse, maar betalen uiteraard wel voor de gehele middag. De jongste gaat nu 2 dagen naar het kinderdagverblijf. Wij moeten straks ongeveer 50 euro meer betalen voor ons derde kindje.
Hey meiden even stil geweest,las weer goede 20 weken echo's! Fijn.. Nu ik nog haha.. Gisteren controle vk gehad en ondanks dat ik het rustiger aan doe op het werk blijf ik teveel harde buiken houden.. Eigenlijk ontspant mijn buik op een gegeven moment niet meer.. Dus ik moet nog rustiger aan! Mijn leidinggevende maakt een afspraak voor me bij de bedrijfsarts zodat we kunnen overleggen hoe we dit gaan doen! Deels ziektewet of helemaal, misschien nog wat kantoorwerkzaamheden....? Geen idee, we gaan het zien.. Verder hoest ik me de longen uit mijn lijf, zeik ik daardoor steeds in mijn broek en is mevrouw de peuter de afgelopen 3 nachten een paar uur aan het nachtbraken.. Al met al heb ik het dus even helemaal gehad!