Heee, ja, sorry. Drukke dag. Maar de 20-weken echo was goed! Kreeg geen P-waarden zoals sommige van jullie maar alles is gemeten tussen 19 en 19,6 weken. Heeft iemand nog meer van zulke uitslagen gehad? Met de groeiecho gaaan ze wel nog even de ligging van de placenta extra checken. Lag niet voor de uitgang en verwachting is ook dat die juist de andere (goede) kant heen verplaatst maar voor de zekerheid checken ze het toch nog een keer dan. En we krijgen nog steeds een meisje. Zal zondag laten weten hoeveel ik aangekomen ben. Dan is mijn meetdag. Maar vermoed dat ik de afgelopen 2 weken wel flink ben aangekomen.
@Tessss heel fijn dat alles goed is. Lekker ervan genieten. @Veran phoe ja je bent wel echt ziek geweest he? Nu wel een stuk beter dan? Bij mijn vorige was ik ook lang ziek. Je wordt er zo ellende van. Ik ben nu ongeveer 4 kilo aangekomen. Ik hoop heel erg dat het niet teveel wordt. Bij de eerst 20 kilo aangekomen en dat vond ik veel te veel. Heeft ook lang geduurd voordat ik me weer een beetje lekker voelde. Ik hoop dat dit nu anders gaat. Wel apart dat het zo uiteenloopt bij iedereen. Waar het dan aan ligt? Naja we gaan het zien hoe het loopt Nu de Warme dagen door. Ben gelukkig wel vrij dus ga maar zwemmen met die kleine denk ik.
Ja het gaat gelukkig steeds beter! Als ik over mijn grens heen ga moet ik wel weer heel veel spugen. Ik moet dus zorgen dat ik daar niet overheen ga, dan is het allemaal wel te doen. Ik slik ook nog steeds Zofran, deze schrijven ze niet zo snel voor heb ik begrepen dus hoop maar dat het verder geen kwaad kan. Al een paar keer geprobeerd af te bouwen, maar dan is het vrijwel direct weer zo extreem. Wat fijn dat je er nu niet zoveel last van hebt gehad! Inderdaad ellendig, vooral ook omdat je niet weet wanneer het beter gaat worden... Bij mijn eerste zwangerschap ben ik veel aangekomen (25 kilo). Ik woog aan het begint te licht. Dus ik denk dat dit gebeurde, omdat ik geen reserves had. Ik ben toen niet anders gaan eten. Aan het begin van mijn tweede zwangerschap had ik een “normaal” gewicht. Tijdens deze zwangerschap ben ik 12 kilo aangekomen. Het verschilt dus zelfs behoorlijk per zwangerschap bij mij. Ik hoop ook dat er niet teveel bij komt dit keer, want ik weeg in verhouding tot mijn eerste zwangerschap nu al best veel.
@Tessss Fijn dat je een goede echo hebt gehad en dat ze tijdens de groeiecho nog een extra check doen!
Fijn dat de echo goed was @Tessss en hier ook geen p waarden meegekregen hoor. Ik ben bij de eerste net geen 5 kilo aangekomen. Hoop stiekem dat dit keer weer te doen. Genoeg spekjes om van te eten. Vandaag gaan we naar de k3show. Dochterlief stuitert al sinds vanochtend vroeg. We moeten nog even wachten tot 14uur haha
Hier 3 kilo aangekomen nu. Vind ik heel netjes voor een tweelingzwangerschap haha. En voor al het vocht dat ik vasthou.. blah! Eerste zwangerschap was ik maar 7 kilo aangekomen, bij de tweede 14 kg. Bij deze is de hoop onder de 10 kg te blijven. Het zou op zich prima zijn als er bij de bevalling een isoleerlaagje van mezelf mee wegvloeit zeg maar Ik ben er niet voor op dieet hoor! Maar ik let wel op. Ik eet bijvoorbeeld echt wel waar ik trek in heb, maar als er de kans is om iets te eten dat ik wel oke vind, dan eet ik het gewoon niet. Ook "helpt" het denk ik dat ik alleen maar in de ochtend en vroege middag goed kan eten. Daarna ben ik altijd opgeblazen en als de dood voor maagzuur, dus dan eet ik bijna niet meer. Heb dan wel honger in de avond maar dat gaat ook wel weer over. Gisteravond zat ik in een tweelingenboek te lezen (gekregen in een welkomstpakket van NVOM, een vereniging voor tweelingen) en opeens kreeg ik het Spaans benauwd. Straks moeten er 2 van boven naar beneden worden gesjouwd. Ook als ik alleen thuis ben! En weer naar boven ook. En stel 1 van de 2 is toch niet helemaal gezond na de geboorte. Hoe ga ik dat trekken? Echt vervelende gevoelens waar mijn keel helemaal van dichtklapte. Weet ook niet zo goed wat ik met dit gevoel aan moet. Het blijft ook een beetje hangen zeg maar...
@Tessss wat fijn dat je echo goed was en dat je nog even goed in de gaten wordt gehouden mbt je placenta! Hier ook alles met hoeveel weken doorgekregen tijdens de echo, maar ook geen uitslagen meegekregen ofzo. Alles was gewoon goed. @Veran wel fijn dat je nu je grens weet. Probeer daar gewoon zoveel mogelijk niet overheen te gaan. Dat spugen is niets! @Annabella86 wat knap zeg dat je nog steeds puf hebt om te sporten. Hier is een rondje lopen al heel wat haha! @buiken, mooi hoor! Zal die van mij ook weer eens fotograferen een dezer dagen. @Silverwings dan hoop ik dat ze je gewoon helemaal ziekmelden hoor! @Nan87 niets voor mij helaas. Veel last van mijn rug en heb het altijd warm! Maar ben het met je eens, het is supercute. Ik wil dan ook echt alleen af en toe dragen. Zo naar de grote rommelmarkt. Ben benieuwd of ik nog wat leuks vind!
@Annabella86 Heel veel plezier vandaag! @MamaSaartje 3 kilo valt inderdaad wel mee, zeker voor een tweelingzwangerschap. Je “angst” kan ik mij ook heel goed voorstellen. Het is ook niet niks twee kindjes tegelijk. Ik denk dat iedereen wel eens een soortgelijke angst heeft, kan ik het wel, wat als mijn kindje (ernstig) ziek is etc. Hier ontelbaar veel (nare) onderzoeken gehad bij de jongste. Ik zal niet zeggen dat het altijd makkelijk was, maar uiteindelijk leer je daar ook mee omgaan. Het komt het vast goed allemaal! Hoop dat het vervelende gevoel gauw iets afzakt.
Saartje, ik snap je angst wel hoor. Hoop dat het weer wat wegzakt! Aangekomen nu 4 kg, ben benieuwd waar het schip (walrus) strandt Mag mijn 22 weken dansje alweer doen! En gelijk een buikfoto gemaakt
@Roosa89 mooi buikje! @MamaSaartje dat is heel netjes, 3 kilo. Zeker voor een tweeling zwangerschap. Laat je niet gek maken, dat gaat helemaal goed komen met die 2 kleintjes. Het zal heel even zoeken zijn, maar waarschijnlijk heb je daar zo je draai in gevonden hoe het het makkelijkste is @Springboon lekker, geniet er van! Ik ben gisteravond crea bea bezig geweest met de cadeautjes voor peetoom en peettante. Degene die we als peetoom willen vragen komt morgenavond met zn gezin hier bbq'en, en dan gaan we hem vragen Peettante moeten we nog plannen. Ach, en nog maar een buik foto deze week
Mooi buikje @Roosa89 Netjes @MamaSaartje en die angst snapik wel. Knuff Leuk @Justmiej16 Veel plezier @Springboon Ik heb de geboortebedankjes onderweg
Hier nu 2kg aangekomen. Vorige zwangerschap in totaal 27 kilo aangekomen, oeps. Daarvan zit er nu nog 10 aan. Dus wil ook echt niet teveel aankomen. Max 10 kilo is mijn doel haha! @MamaSaartje Ik sluit me volledig aan bij de andere dames! Ik snap je angst zo goed, precies om die gedachte ben ik altijd 'bang' om een 2ling te krijgen. Maar ik heb zelfs nu angst, omdat mijn zoontje amper 20maanden zal zijn als de kleine geboren wordt. Laat staan dat je 2 kindjes tegelijk krijgt! een mega wonder, maar o wat begrijp ik je angst toch goed. Ik las dat je je hebt aangemeld bij een vereniging, kun je daar met iemand praten over je angst? Mijn moeder heeft ook een tweeling gekregen 2 jaar nadat ik geboren was. Als ik vraag hoe dat was geeft ze aan dat je zo je draai vind, net als dat je van 0 naar 1 kindje gaat bijv. Komt goed! je hebt ook dubbelop het geluk van behaalde mijlpalen, 2 lachende gezichtjes, (en dat die gezichtjes heel hard tegelijk kunnen huilen vergeten we voor het gemak nu maar even ) 2 kleine kotertjes die straks voor het eerste 'mama' gaan zeggen.. oo smelt... oke dit wordt een lang zwamverhaal. Fijne dag allemaal!
@Veran Wat lastig dat je nog steeds last van je misselijkheid hebt. Wel fijn dat als je rustig aan doet en medicatie dat nog wel onder controle te houden is. @MamaSaartje Logies dat je die angsten hebt. Lijkt me eerste jaar ook heel zwaar maar ik denk wel dat je snel je handigheid in krijgt en maniertjes ontwikkeld dat je dingen toch voor elkaar krijgt. Misschien handig om meiden te vinden met 2ling en daar misschien wat handige tips van kan krijgen? @Annabella86 Ik zag iets over geboorte bedankjes? Wat moet ik mij daar bij voorstellen nog nooit van gehoord namelijk @Springboon Wat klinkt dat lekker geniet er van! @Justmiej16 Leuk zo creatief! Leuk dat jullie echt een peetoom en tante uitkiezen voor jullie kindje! Hoeveel ik ben aan gekomen geen idee vorige keer 6kg dat is paar weken geleden dus denk dat nu richting 7 a 8 ga ofz Ik moet ook wel bekennen dat erg snoep in avond.. Ik haal zelf niks in huis maar schijnbaar vinden andere dat ik het verdien en dan eet ik wel beleeft op Ik merk dat ik slecht tegen de warmte kan. Zie ook erg op tegen deze week.. En de zomer..
zeewater is erg koud.. dus ben al enkele uren gesetteld onder de parasol op een luchtbed.. vl en de meiden vermaken zich super zo.. was ruim 2,5 uur rijden maar wel waard
Geboortbedankjes geven wij mee als mensen op kraambezoek komen. Ia niet verplicht hier, maar ben het vanuit huis uit gewend. Bij onze dochter hadden we nijntje met geboortesuiker erin.
Tja waar dat nou aan ligt weet ik ook niet... ik hou veel vocht vast dat sowieso. Miss omdat ik van mezelf licht ben? Ben nu van 50 naar 60 gegaan... tja niet leuk maar t is niet anders. Ik let wel erg op met wat ik eet geen koekjes bij de koffie etc.
Ik weet ook niet waar het aan ligt. Eet bij zowel deze als de vorige zwangerschap alles waar ik maar zin in heb haha. Sta nu op plus2 en vorige keer nu plus 12 met dit termijn. Was toen wel net 20kg afgevallen en had het idee dat m'n lichaam die er gewoon direct weer bij aan plakte. O wat heb ik gejankt