Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2018! (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaSaartje, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Hoe kwamen de getelde weken dan bij jou uit? Neem aan dat het niet allemaal exact op de dag klopte toch? Mijn afwijking was bij sommige delen echt een volle week. Klinkt als best veel. Heb onlangs veel complicaties gezien in mijn naaste omgeving door te kleine kindjes dus ik ben wat onzeker geworden hierdoor merk ik.

Annabella86 vindt dit leuk.
  2. MWW

MWW Bekend lid

20 jul 2012
    543
    560
    93
    NULL
    NULL
    Over aankomen.... T is wel makkelijk om zo getallen te vergelijken, maar je moet het natuurlijk in verhouding tot je startgewicht en BMI zien.

• 12,5 – 18 kilo bij een BMI van lager dan 18,5 (ondergewicht)
    • 11,5 – 16 kilo bij een BMI van 18,5 – 25 (normaal gewicht)
    • 7 – 11,5 kilo bij een BMI van 25 – 30 (overgewicht)
    • 5 – 9 kilo bij een BMI van hoger dan 30 (obesitas)
    Als je 5 kilo aankomt bij 20 weken met een BMI van boven de 30 moet je gaan opletten.
    Als je diezelfde kilo's aankomt bij een BMI van 18 dan moet je vooral zo doorgaan en vooral niet minder gaan eten ;).

Ik had als startgewicht een BMI van 26. En 'moet' mikken op 7-11 kilo.
    Vanaf 20 weken kom je gemiddeld nog zo'n 0,5 per week aan, dus ik zit met ongeveer een halve kilo in de plus op een gezonde toename nu.

Maar pin je dus niet teveel vast op de kilo's. Tien kilo kan bij ondergewicht net zo gezond zijn als nul kilo bij overgewicht!

ConflictDiamond, Tessss en Annabella86 vinden dit leuk.
  3. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Gisteren weer echt een rotdag. Door het vele vocht vasthouden voelde ik me al slecht, en ik had ook nog geen adem en een hele zware buik. Pffff. Kon me geen houding vinden. Uiteindelijk 's nachts wel goed geslapen, dus hopelijk vandaag beter.
    Alhoewel, het weer blijft zo. Bah! Kan de warmte wel vervloeken. Ik ga een regendansje doen (maar dan niet echt dansen want dat kan ik niet meer en ik wil ook koelte erbij niet alleen regen haha :p)

Tja die angst... Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. ML maakt er vooral grapjes over. Ik denk dat ik het me gewoon maar zo makkelijk mogelijk moet gaan maken. Met andere woorden, zorgen dat er beneden ook slaapplek is voor de babies (dus of de box goed comfortabel maken, of toch iets van reiswiegen) zodat ik niet bij elk slaapje en hikje naar boven hoef (x2). Altijd verschoningen en luiers etc beneden hebben. Dat soort dingen. En pas als ze een beetje ritme krijgen elke keer in hun eigen bedje. Ik vind het moeilijk.

@Veran dat is ook zo verschrikkelijk, als je elke keer weer met je kindje naar het ziekenhuis moet.. Is dat nu wel voorbij trouwens?

@buikfoto's mooi hoor!

@Justmiej16 leuk hoor, peetoom en tante! Hier doen we daar niet aan.

@Annabella86 In Egypte kennen ze ook geboortebedankjes. Is wel erg leuk. Misschien ga ik me er ook eens in verdiepen. Heel erg leuk die van jou!

@Sophiex wat een lief verhaal, bedankt dat je de tijd hebt genomen om dat voor mij te tikken. Het is ook bemoedigend, dat je moeder dat zo voelde. Ik ben best wel positief ingesteld dus ik ga er maar vanuit dat ik ook zo mijn draai ga vinden en er dubbel geluk uit ga kunnen putten!

@xDoo jij ook niet blij met de warmte.. Nog even volhouden lijkt het.. :(

@Tessss ja hoor heel veel afwijkende resultaten! Ik was toen volgens mij 20 weken en 3 dagen, en het varieerde echt van 19wk4d tot 21wk2d geloof ik. Ik heb gewoon elke keer gevraagd of het zo goed was. En elke keer zei ze ja, dat is keurig. Dus ik denk dat je je totaal geen zorgen hoeft te maken!

4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Www.babyopkomst.nl heeft ook een hele fijne tabel gebaseerd op jou gewicht en BMI om te volgen!

Annabella86 en MWW vinden dit leuk.
  5. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    goedemorgen dames..

hier een 21-weken dansje vandaag!!

6. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Goeiemorgen!
    Ik ben nog aan t bijkomen van drukke dag gisteren.

Eerst k3show; superleuk, was echt niks engs aan die mottige mot. Manman teer zieltje die dame hoor. Kinderen lachte m gewoon uit. (Hij was supergrappig gemeen)
    Maar merkt3 daar toch dat ik die drukte nu niet zo goed kan handelen.

Daarna door naar manlief zn werk, opening nieuw kantoorpand. Supergoed geregeld, lekker gegeten en voor de kids heel veel te doen!

Gisterenavond waren mn voetjes zo dik en pijnlijk dat ik maarff in teiltje ermee ben gaan zitten.

Vandaag rustif aan

scary8, Springboon en Veran vinden dit leuk.
  7. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Hoi meiden,

Ik zit sinds gisteren ook ziek thuis. Merk dat de warmte icm de zwangerschap echt niet fijn valt. Was van de misselijkheid en het spugen af maar nu voor de tweede dag op rijd weer spugend wakker geworden. Merk dat ik ook veeL meer vocht vast houd als bij de eerste zwangerschap. Dikke voeren. En mijn vingers tintelen echt heel erg, wat volgens gynaecoloog Wss komt door dat carpaal vernauwd is door het vocht. Daar heb ik vorige keer wel last van gehad. Kwam toen uiteindelijk met 2 polsen in een spalk te zitten. Hoop dat dat deze keer toch bespaard blijft.

Heb ondertussen mega last van de nesteldrang! Heb de commode van mijn zoontje helemaal uitgemest en alles in de was zitten wat door kan naar de kleine meid. Alle kleertjes uitgezocht wn de neutrale Dingen aan de kant gelegd en ben nu de commode alvast aan het inruimen wat gewassen is. Heerlijk om lekker bezig te zijn op het kamertje :oops:

Kat is er ook gezellig bij komen liggen... tis overigens het reserve aankleedkussen...

Bijgevoegde bestanden:

scary8, xDoo en Annabella86 vinden dit leuk.
  8. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Vraagje:

Rompertjes maat 50/56. Hoeveel zouden jullie die kopen en lange of korte mouwen?

9. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Ik heb er 20 haha, maar heb er niks van gekocht, allemaal gekregen bij mn dochter en nu bewaar dus. Ze advisreren lange mouwen, omdat ze der eigen nog niet op temp kunnen houden

10. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Oké. Ik had bij mijn zoontje wel veel kort omdat zijn temperatuur al meteen vrij goed was. Geloof dat ik er toen stuk of 10 had maar geen idee waar die allemaal gebleven zijn. Denk dat ik van de week even gewoon lekker neutraal bij de zeeman haal. Daar hebben ze ook met stretch en verschillende kleurtjes.

Heb nu 10 pakjes maat 56 dus dat zal voorlopig wel genoeg zijn. 3 pakjes maat 50 dus daar haal ik er iig nog 3 van bij aangezien mijn zoontje toch ook nog wel week of 4 in maat 50 heeft gezeten.

Justmiej16 en Annabella86 vinden dit leuk.
  11. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Advies hier was 12 geloof ik, maar dacht er zelf paar meer te doen en dan ook paar korte mouwen erbij. Oktober kan overdag nog zo alle kanten op.

12. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Ja precies dat. Denk dat ik gewoon 10 om 10 doe. Ben nogal makkelijk van het weggooien als de explosie te groot is hahaha

13. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    @MamaSaartje Wij hoeven nu gelukkig niet meer dagelijks/wekelijks langs. Momenteel ook even geen nieuwe onderzoeken, omdat wij begonnen te merken dat ons zoontje daar last van kreeg. Dit uiteraard wel pas besloten na overleg met de kinderarts. Nu staat hij alleen onder controle, beetje afhankelijk van hoe het met hem gaat hoe vaak we gaan. Soms is alleen een telefonische afspraak voldoende, soms besluit ze dat wij dan alsnog moeten komen. Laatste maanden denk ik elke maand minstens één keer een contactmoment, maar in verhouding tot eerder is dit dus echt een heel stuk verbeterd:)

14. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Dan zit ik dus mooi op schema. 3 kilo erbij tot nu toe bij een BMI van 22. Als ik nu dan idd ongeveer een halve kilo per week nog ga aankomen kom ik uit op 13 kilo. Bij mijn vorige zwangerschap 14 kilo aangekomen in totaal.

Wat betreft rompertje. Stuk of 12-15 is wel handig. Ze maken er veel vies in het begin. Ik zou dan gaan voor 5 korte en 10 lange mouw. Pakjes had ik maar 3 in 50. Was voldoende. Zoontje kon er een paar weken in maar 56 was ook al prima. Behalve als ze echt heel klein zijn heb je 50 niet nodig. Zonde van het geld. En je hebt ook zo wat bijgehaald bij de Hema ofzo

15. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Bevallingslijst
    Uitgerekend 1-15 oktober 2018

29 september
    roosa89 - 28 jaar - 1e kindje
    Nan87 - 30 jaar - 2e kindje
    1 oktober
    Kapedi - 36 jaar - 3e kindje
    Saartje - 34 jaar - 3e en 4e kindje (tweeling!) ♡♡
    Keet88 - 30 jaar - 1e kindje
    2 oktober
    Browny89- 29 jaar - 2e kindje
    Sophiex - 23 jaar - 2e kindje
    3 oktober
    Klvertje4 - 33 jaar - 2de kindje
    4 oktober
    Annabella86 - 32 jaar - 2e kindje
    Cjms - 28 jaar - 1ste kindje
    5 oktober
    Lelietje85 - 32 jaar - 2e kindje
    Mariposa1986 - 32 jaar - 2de kindje
    xDoo - 25 jaar - 2e kindje
    6 oktober
    Sohappy - 32 jaar - 2e kindje
    Tinkerbell1987 - 31 jaar - 3de kindje
    Chicca - 34 jaar - 3e kindje
    7 oktober
    Catlady90 - 28 jaar - 1e kindje
    Springboon - 34 jaar - 4e kindje
    ConflictDiamond - 35 jaar - 1e kindje
    9 oktober
    Oj89 - - 1e kindje
    Justmiej16 - 30 jaar - 2e kindje
    10 oktober
    MWW - 32 jaar - 2e kindje
    11 oktober
    Marianne21 - 26 jaar - 3e kindje
    Doobie - 33 jaar - 2e kindje
    Caro86 - 31 jaar - 1e kindje
    Veran - 26 jaar - 3e kindje
    12 oktober
    Tessss - 37 jaar - 2e kindje
    Silverwings - 34 jaar - 2de kindje
    14 oktober
    Littlegirl89 - 28 jaar - 1e kindje
    Scary8 - 25 jaar - 1e kindje

jongen (14) meisje (11) verrassing (4)

Afspraken:
    25 mei: Tesss - 20 weken echo
    28 mei: Scary8 - 20 weken echo
    30 mei: Tinkerbell1987 - bel afspraak over keizersnede
    30 mei: littlegirl1989 controle vk
    31 mei: littlegirl1989 20wkn echo
    31 mei: Mariposa1986 - controle gynaecoloog+echo
    4 juni: Springboon - controle vk
    4 juni: Marianne21 - controle
    7 juni: Justmiej16 - controle vk + echo
    8 juni: Saartje - suikercontrole
    11 juni: Cjms - controle
    11 juni: Catlady90 - controle vk 19:00u
    11 juni: xDoo - controle vk
    14 juni: Annabella86 - centering pregnancy/ controle
    15 juni: Chicca - controle gyn en groeiecho
    18 juni: Saartje - controle gyn 15:00 u
    28 juni: Keet88 - 3/4D echo
    30 juni: annabella86 - 3/4d echo
    10 juli: Cjms - 4D echo
    12 juli: annabella86 - centering pregnancy/ controle
    26 juli: annabella86 - centering pregnancy/ controle
    2 augustus: Annabella86 - groeiecho
    9 augustus: Marianne21 - echo voor placenta + groeiecho
    9 augustus: annabella86- centering pregnancy/ controle
    10 augustus: springboon 2e keer controle SEO (ivm vergrote niertje)
    23 augustus: annabella86 - centering pregnancy/ controle
    30 augustus: Annabella86 - liggingsecho
    6 september: annabella86 - centering pregnancy/ controle
    20 september: annabella86- centering pregnancy/controle

Justmiej16 vindt dit leuk.
  16. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Yess! Van mijn mams een 3/4d echo cadeau gekregen. 30 juni gaan we spieken :o:

17. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Wat een lief en leuk cadeau!

18. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Wat een leuk cadeau!

19. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Ja he, word de eersre kleinzoon, dus ze wist niet zoveel van jongen kleren (zelf 3 dochters en 2 kleindochters haha) dus dit vond ze wel leuk.

Justmiej16 en chicca vinden dit leuk.
  20. Browny89

Browny89 Bekend lid

22 jan 2018
    689
    678
    93
    Vrouw
    @MamaSaartje Vervelend dat je je zo voelt :( Één kind is al zwaar, laat staan twee. Heel veel respect voor jou!

Wat is eigenlijk het verschil tussen een 3d en 4d echo? Ik wil er ook een gaan doen, begin/midden juli ergens.

Jullie doen het wel netjes qua gewicht. Mijn BMI is 33 en ben 1 kg aangekomen dus zit ook nog netjes. Vorige zwangerschap totaal 20 kg aangekomen dat wil ik nu echt niet meer want het is me ook niet gelukt om dat er weer af te krijgen voordat ik opnieuw zwanger raakte:( Ik let er ook echt op dat ik niet snoep. Al is dat wel erg moeilijk.

Zijn jullie ook niet vooruit te branden met dit weer? Ik wilde een stukje wandelen met mijn dochter. Ben meteen weer huiswaarts gegaan, ik kwam niet vooruit. En dan ben ik nog maar net over de helft van mijn zwangerschap. Mijn buik is ook al zo dik, ik voel me net een waggeleend..

Deel Deze Pagina