IJsjes! Hier normaalgesproken fan van roomijs, maar nu ik zwanger ben gaan alle soorten waterijs (raketjes, perenijsjes) er opeens in, ik voel me net een kind haha! @hier ook maar weinig quality time met ML. Tegen de tijd dat ie thuiskomt ben ik helemaal kapot en doen we weinig meer. In de weekenden is er vaak zoveel achterstallig huishoudwerk dat we voornamelijk samen daarmee bezig zijn. Ach ja, het is wat het is en ik weet uit ervaring dat het wel weer goedkomt.. @Sophiex ja jeukt verschrikkelijk. De kleur kan ik niet zo goed zien, het is vooral mijn buik van onderen haha. Maar goed, het hoort erbij! @kinderwagen, vraagje aan jullie allen! Nou ja, aan de moeders die al een kind hebben dan. Ik heb dus die duowagen waar maar 1 kinderwagenbag bij zit. Het liefst vind ik daar nog een kinderwagenbak bij, maar die is tot nu toe niet te vinden omdat het merk FirstWheels hier uitgestorven lijkt te zijn. Maar nu vraag ik me af, stel ik vind geen tweede, kan een pasgeboren/kleine baby wel gewoon in het zitje als deze helemaal plat kan? Lijkt me wel, toch? Weten jullie dit? Dan kan ik het gewoon afwisselen met die twee..
Wij gaan over minder dan 2 weken naar de ONbeurs en maken er een heel weekendje van. Ik heb er zo veel zin in . Ik heb niet echt behoefte alleen te zijn met m'n man. Ik vind het het leukst als we met z'n 3e zijn. Lekker op ene strandje, beetje rondhangen, pootje baden of in een zwembad terwilj dochter 300x van een glijbaan af gaat. Dat zijn voor mij echt de fijnste momenten. Alleen met dochter is het ook leuk, maar met zn 3e vind ik het echt compleet hihi.
Nee, dat schijnt niet zo goed te zijn omdat de support voor het ruggetje toch anders is. Daarnaast liggen in platte stand de beentjes wat omhoog wat voor de doorbloeding niet zo goed is. Het is dus niet het zelfde. Waarom kijk je niet naar een wagen zoals bijv. de UppababyVista of de Icandy? Daar kun je wel twee bakken op zetten? Ik heb je eerdere overweging voor First Wheels oid niet meegekregen dus misschien had je een reden niet voor een 'echte' duowagen te willen gaan? Ikzelf overweeg nog een van deze wagens maar dan met 1 bak en 1 zitje (omdat mijn oudste dan in het zitje kan). Maar ze komen ook in 'twin' versie dan heb je twee ligbakken en 2 zitjes.
Hier vanochtend bij de vk geweest voor gewone controle. Alles gaat goed. Straks maar ergens een frisse duik nemen denk ik. @MamaSaartje de eerste maanden kan de kleine nog niet in het zitje. Maxi cosi evt wel alleen niet te lang, maar je kan ze natuurlijk afwisselend. Weet niet of de maxi cosi er op past.. @Nan87 leuk dat je zo goed weet dat je een badbevalling wil. Dat maakt het wel bijzonder denk ik ja. Het is alleen niks mij.
Ik wilde het bij m'n eerste al graag maar werd toen medisch. Heb wel de eerste helft van mn bevalling in m'n bad gezeten dat vond ik sowieso heel erg fijn. Daarom gewoon poging 2
@Nan87 Heb deze voor weinig op de kop getikt denkende dat ik of makkelijk nog een reiswieg zou kunnen bijkopen of dat het wel kon zolang de stoeltjes maar helemaal plat kunnen. Er kunnen dus wel gewoon 2 bakken op, alleen heb ik die niet en omdat het een merk is dat niet veel voorkomt, zie ik er ook geen tweedehands. En stel, ik koop een stevig babynestje? Dan zou het wel moeten kunnen toch?
Badbevalling lijkt mij ook heel mooi. Hopelijk mag je/kan het dit keer wel. Ik zou ook graag in bad w willen bevallen, vorige bevallingen waren beide medisch dus verwacht dat nu helaas ook.
Ik zou het niet doen @MamaSaartje word echt afgeraden omdat de houding niet goed is. Net als maxicosi... Mss het bedrijf mailen? Hier lekker in bikini bij onss zwembadje
@Nan87 Weet jij het verschil tussen de gewone flessen van dr. Brown en de glasflessen? Ik ken deze helemaal niet, maar zag ze laatst al voorbijkomen. @MamaSaartje Ik zou het ook niet doen. Goede tip inderdaad van @Annabella86 wellicht kan het bedrijf je helpen!
@MamaSaartje kan je er geen enkele wagen bijkopen? Dan heb je ook van beide twee stuks toch? Bijvoorbeeld deze? https://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en-baby-s/kinderwagens-en-combinaties/m1287165452-firstwheels-city-elite-combi-kinderwagen-donkerblauw.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Jeetje meiden, ik krijg spontaan de zenuwen als ik zie wat jullie al allemaal gekocht hebben hier nog steeds echt weinig in huis, as weekend gaan we eerste shoprondje doen met onze ouders en schoonouders voor meubels, maxi cosi en kinderwagen. Denk dat we zelf pas na de verbouwing de rest van de uitzetlijst halen, als we een kamer hebben waar het in kan.
Ik heb ook nog niks hoor, behalve de kinderwagen Zag toevallig een goede aanbieding, anders had ik die ook nog niet gehad..
Saartje, heb ook eens gezien dat ze een tweeling samen in de reiswieg leggen? Weet niet hoe groot de reiswieg is?
Ik kies voor glasflessen omdat ik zo min mogelijk plastic in huis wil (duurzaamheid). Daarnaast krast plastic snel en in de krassen kunnen bacterien blijven zitten. En als je een plasticfles in je vaatwasser zet met pasta borden worden ze mooi oranje (uitkoken met azijn helpt wel iets maar glas heeft dit niet). Dochter 1 had prachtige suavinex flessen maar kon daar niet goed uit drinken (verslikte snel), met ecoviking helaas ook. Dus ben meer mainstream dr brown gaan gebruiken en super blij dat ze ook glas maken
Ik las ergens badbevalling.... Mama's hier die daar ervaring mee hebben? Ben er erg nieuwsgierig naar.....
Vraagje ladies: heeft iemand ervaring met bevallen in het JBZ in Den Bosch? En zo ja wat was dan je ervaring?
Zo weer ff bijgelezen ben weinig actief hier door het warme weer haha. Vandaag weer controle gehad alles was weer goed, over 5 weken krijg ik de suikertest is voor de zekerheid omdat me dochter zo groot was bij de bevalling al denk ik dat dat wel los loopt want bij me dochter ben ik ook geprikt en was niks aan de hand. En als ik 28 weken ben krijg ik de eerste groei echo en daarna nog 2x bij de verloskundige voordat ik met 36 weken word overgedragen aan de gynaecoloog. Dus nog lekker heel wat echo's te gaan @MamaSaartje als er een maxi cosi op past kan je de baby's afwisselen bv om het uur, want hoe vaak verwacht je zo lang te lopen met pasgeboren baby's we gaan tegen die tijd ook de herfst/winter in. En tegen de tijd dat het weer mooier weer word kunnen ze in de zitjes! @uitzet ook hier alleen nog de kinderwagen en de box krijgen we van een neef die had de tweeling box nog staan ideaal lekker groot hoop dat deze baby net zo'n box kind word als me dochter die kon zich daar namelijk uren in vermaken met haar speelgoed. Ohw en de eetstoel hadden ze ook nog staan dus ook gehad. Veder wat kleertjes maar de rest moet allemaal nog Word er wel een beeyje zenuwachtig van dat ik nog niks heb en niet veder kan want zit te wachten dat me man tijd heeft om de kamers om te ruilen pas dan kan ik echt beginnen pffff En de warmte ik vind het wel fijn maar niet dit benauwde weer bah kan gewoon niet slapen. Maar overdag heerlijk in het zwembadje in de achtertuin dan is het aardig vol te houden ik heb zo'n 2 bij 3 meter zwembad van de action dus kan er zelf lekker in!!
Bevallingslijst Uitgerekend 1-15 oktober 2018 29 september roosa89 - 28 jaar - 1e kindje ♡ Nan87 - 30 jaar - 2e kindje ♡ 1 oktober Kapedi - 36 jaar - 3e kindje ♡ Saartje - 34 jaar - 3e en 4e kindje (tweeling!) ♡♡ Keet88 - 30 jaar - 1e kindje ♡ 2 oktober Browny89- 29 jaar - 2e kindje ♡ Sophiex - 23 jaar - 2e kindje ♡ 3 oktober Klvertje4 - 33 jaar - 2de kindje ♡ 4 oktober Annabella86 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Cjms - 28 jaar - 1ste kindje ♡ 5 oktober Lelietje85 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Mariposa1986 - 32 jaar - 2de kindje ♡ xDoo - 25 jaar - 2e kindje ♡ 6 oktober Sohappy - 32 jaar - 2e kindje ♡ Tinkerbell1987 - 31 jaar - 3de kindje ♡ Chicca - 34 jaar - 3e kindje ♡ 7 oktober Catlady90 - 28 jaar - 1e kindje ♡ Springboon - 34 jaar - 4e kindje ♡ ConflictDiamond - 35 jaar - 1e kindje ♡ 9 oktober Oj89 - - 1e kindje ♡ Justmiej16 - 30 jaar - 2e kindje ♡ 10 oktober MWW - 32 jaar - 2e kindje♡ 11 oktober Marianne21 - 26 jaar - 3e kindje ♡ Doobie - 33 jaar - 2e kindje ♡ Caro86 - 31 jaar - 1e kindje ♡ Veran - 26 jaar - 3e kindje ♡ 12 oktober Tessss - 37 jaar - 2e kindje ♡ Silverwings - 34 jaar - 2de kindje 14 oktober Littlegirl89 - 28 jaar - 1e kindje Scary8 - 25 jaar - 1e kindje ♡ jongen (14) meisje (11) verrassing (4) Afspraken: 30 mei: Tinkerbell1987 - bel afspraak over keizersnede 30 mei: littlegirl1989 controle vk 31 mei: littlegirl1989 20wkn echo 31 mei: Mariposa1986 - controle gynaecoloog+echo 04 juni: Springboon - controle vk 04 juni: Marianne21 - controle 07 juni: Justmiej16 - controle vk + echo 08 juni: Saartje - suikercontrole 11 juni: Cjms - controle 11 juni: Catlady90 - controle vk 19:00u 11 juni: xDoo - controle vk 14 juni: Annabella86 - centering pregnancy/ controle 15 juni: Chicca - controle gyn en groeiecho 18 juni: Saartje - controle gyn 15:00 u 28 juni: Keet88 - 3/4D echo 30 juni: annabella86 - 3/4d echo 05 juli: Tinkerbell1987 - suikertest 8.00 10 juli: Cjms - 4D echo 12 juli: annabella86 - centering pregnancy/ controle 16 juli: Tinkerbell1987 - groeiecho 20.00 26 juli: annabella86 - centering pregnancy/ controle 02 augustus: Annabella86 - groeiecho 09 augustus: Marianne21 - echo voor placenta + groeiecho 09 augustus: annabella86- centering pregnancy/ controle 10 augustus: springboon 2e keer controle SEO (ivm vergrote niertje) 23 augustus: annabella86 - centering pregnancy/ controle 30 augustus: Annabella86 - liggingsecho 06 september: annabella86 - centering pregnancy/ controle 20 september: annabella86- centering pregnancy/controle
Goedemorgen, Hier ook even rustig geweest.. Rustig blijven @Littlegirl1989, ik heb ook nog niks gedaan.. Ja een tweedehands commode op de kop getikt, verder niks.. We hebben nog tijd zat Wat fijn dat de meesten zoveel echo's hebben, ik heb morgen de 20 weken echo en dat is de laatste Ik heb een telefonische afspraak gehad met de bedrijfsarts en het advies is geen fysiek werk meer, mijn leidinggevende heeft alleen ook niet voor mijn uren kantoorwerk.. Ze wacht het verslag even af en ws gaat ze me dan voor de helft ziek melden en de rest wordt opgevuld met kantoorwerkzaamheden.. Was een vaag gesprek, kreeg zelf amper de kans om iets te zeggen
Ik voel de twee kleintjes nu meerdere keren per dag. Elke keer word ik weer opnieuw verliefd! Straks naar werk om wat documenten te ondertekenen. Nu wilde ik sowieso al graag weer eens langsgaan omdat ik iedereen hartstikke mis. Ik heb ook nooit gedag gezegd ofzo. Gewoon van de ene op andere dag verdwenen. Dus ik heb er heel veel zin in. Ga lekker op tijd, dan is het nog koel, en blijf dan na de afspraak voor de documenten nog zo lang hangen als ik zin heb/kan.