Hi dames, Hier weer even minder meegekletst en gelezen. Lag weer even in het ziekenhuis vanwege bloedverlies. Gelukkig lijkt het mee te vallen. Moet wel elke keer blijven langskomen vanwege de placenta. Gaat vanaf nu waarschijnlijk alleen maar vaker gebeuren denken ze. Helaas ook weer meer misselijk. Bah zo klaar mee. Mijn vorige zwangerschappen waren in vergelijking tot nu 2 vrij gemakkelijke zwangerschappen. @Catlady90 Wat leuk, gefeliciteerd met jullie geregistreerde partnerschap! @Springboon leuk dat jullie een cadeau mochten kiezen. Hydrofiele luiers kun je nooit genoeg hebben Fijn dat ze ook een match proberen te maken, hopelijk hebben jullie ook echt een klik! Wat een geluk heb je gehad zeg! Goed dat je alweer een stukje hebt gereden, maar die paniekaanval is natuurlijk wel naar. Hopelijk gaat het vandaag iets beter! @Littlegirl1989 Jij ook al geluk gehad, fijn dat je op tijd kon remmen! @Browny89 Vervelend dat je last hebt van bekkenpijn!! @MamaSaartje Wat naar! Ik kan mij voorstellen dat zoveel pijn geen pretje is. Hopelijk is het vandaag een beetje te doen! @Annabella86 Altijd schrikken, hoop dat het bij die ene keer is gebleven? @chicca Spannend. Hoop dat je een postieve uitslag krijgt! Fijn dat de echo er goed uitzag! @Tinkerbell1987 Wat een leuke plek voor een kinderfeestje! Ben je inmiddels weer een beetje bijgekomen? @Justmiej16 Fijn dat je een goede echo hebt gehad! @ConflictDiamond Hier ook regelmatig harde buiken en dus ook in rust. Ik vraag mij ook altijd af of dat wel normaal is, maar tot nu toe ziet het er nog goed uit. Als je twijfelt zou ik het toch even navragen bij de verloskundige. @Mariposa1986 Mooie buik! Vandaag is het 20 jaar geleden dat mijn neefje is overleden. Blijft altijd moeilijk en ondanks dat ik toen nog maar 6 jaar was, kan ik alle beelden nog zo voor mij halen. Hij is verdronken en de reanimatie heb ik destijds gezien. Extra lastig nu mijn kinderen zijn leeftijd van toen hebben bereikt. Ik merk dat het mij de laatste jaren dus nog meer raakt. Vanmiddag het rapportgesprek van mijn oudste. Het rapport is heel goed, dus dat is extra fijn op zo’n dag als vandaag!
Zoals jullie misschien wel hebben gemerkt ben ik er niet echt geweest de afgelopen dagen. Wel meegelezen maar geen puf en vaak teveel pijn om te schrijven. De meest heftige pijn in mijn borst is nu wel weg, maar ik voel me nog steeds erg slecht. Nog 10 dagen en dan controle, en dan maar weer aankaarten. Vanochtend voor suikertest geweest, brrr dat drankje! Heb er wel eerder mensen over horen klagen en dacht dan altijd van nou dat zal wel meevallen maar het was alsof je 2 volle flesjes hoestdrank op moest drinken. En dat op de lege maag, met 2 babies in je buik, en dan 2 uur wachten! Wat een verschrikking. Ik hoop niet dat ik dit nog een keer moet doen. Maandag mag ik mailen over de uitslag. Sorry dit was even alleen over mezelf.. ik zal proberen binnenkort weer even de puf te vinden om te reageren..
Heftig om mee te maken van dichtbij. Kan me heel goed voorstellen dat het je toch meer aangrijpt nu je zelf kinderen hebt. Komt Dan toch in Eens veel dichter bij. Sterkte vandaag! @MamaSaartje ik heb donderdag Suikertest (wat ik stiekem super grappig vind aangezien het dan volgens mijn kalender ook Suikerfeest is ) Vond zelf het drankje de eerste keer wel meevallen... lekker is het zeker niet maar even verstand op 0 en vooral niet halverwege stoppen. Gewoon doordrinken... maar idd, 2 uur niet mogen eten vond ik ook echt hel. Kan nu sowieso pas de kleine om 8 afzetten naar de opvang. Dus op zijn vroegst pas Rond 9 uur in ziekenhuis dus voordat ik mag eten is het 11 uur ofzo... zou je echt helemaal nuchter moeten blijven Of mag drinkbouillion wel? Verder ff baalmomentje gisteren... eindelijk is even keer lekker naar de kapper geweest en mezelf wat tijd gegund. Kom ik thuis; koelkast/vriezer kapot... shit! Maar meteen een nieuwe besteld die gelukkig morgen al bezorgd wordt
Gatsie dat klinkt heel vies @MamaSaartje. Bij ons doen ze het anders, ik krijg dat drankje niet maar moet drie keer prikken om zo een dagcurve bij te houden. Moet ik binnenkort ook maar even een afspraak voor maken, ik had begrepen dat ze dat rond de 26 weken willen doen. En trouwens binnenkort ook even de huisarts bellen om de kinkhoest vaccinatie te bestellen. Laten jullie die zetten? @Veran Heftig joh! Klinkt heel eng, lijkt me supernaar om mee te hebben gemaakt als kind!
Nee ga ik niet laten zetten. Na wat onderzoek besloten dat niet te doen. Ga mezelf niet laten vaccineren terwijl ik zwanger ben
Krijgen jullie allemaal standaard een suikertest joh? Ik hoorde vanochtend dat ik met 27 weken via een prikje in mijn vinger eenmalig getest wordt op de suikerwaarde en als die goed is word er verder geen aandacht meer aam besteedt. Behalve dan als er verderop in de zwangerschap reden voor blijkt te zijn natuurlijk. Was bij de eerste ook zo. Krijg trouwens dan ook de anti-D spuit. Vind die echt vervelend. Krijgt iemand van jullie die nog meer?
Ja ze deden het bij mijn praktijk eerst alleen standaard bij een BMI van boven de 30, toen kwamen er bepaalde etnische groepen bij die extra risico lopen ofzo en uiteindelijk hebben ze toen besloten om maar gewoon iedereen standaard te gaan testen om het makkelijker te maken. Overigens hoorde ik vorige week van mijn vader dat mijn moeder toen ze zwanger was van mij zwangerschapsdiabetes heeft gehad dus moet nog even navragen of dat dan voor mij een verhoogd risico met zich meebrengt.
Hier is het iig niet standaard. Mogelijk krijg ik hem omdat beebje een wat dikkere buik had als gemiddeld, maar dat was nog niet zeker. Verder geen idee wat ik nog aan onderzoek of spuiten krijg
Ik ben ook rhesus negatief dus ik moet met 27 weken daarvoor bloed laten prikken. Mocht daar uitkomen dat de kleine meid positieve bloedgroep heeft dan moet ik idd ook een anti-D spuit krijgen. Bij de zwangerschap van mijn zoontje geen prik gehad dus dan wellicht nu ook niet als kleine meid ook negatieve bloedgroep heeft.
hier idem.. maar omdat mijn zusje zwangerschapsdiabetes heeft gehad en nu ook mijn schoonzusje mag ik mag met 27 weken laten bloed prikken en dan ook pas die suikertest laten doen..
Hier moet ik geloof ik ook nog voor suiker testen. Doen ze denk ik bij volgende controle meegeven. Maar vorige keer hoefde ik geen drankje.
Wanneer moet die Anti D spuit dan? Ik dacht toch al. Er 27weken. Vorige keer is de bloedgroep van de kleine idd ook getest en die was toen positief. Nu niet gehoord dat ik moet laten bloedprikken ivm bepalen van de bloedgroep van de baby
Andere vraag: voelen ze bij jullie standaard de buik/baarmoeder bij een controle om zo de groei te monitoren? Bij mij eigenlijk altijd wel maar vandaag niet. En dat vind ik een beetje raar.
Hmmm ik heb dat nooit gehad en er Nu ook niks over gehoord. Hoop dat me dat bespaard blijft. Lijkt me nou niet echt een pretje die suikertest. Vandaag last van bloedneuzen heel irritant. Verder moet ik half juli bij de arbo arts verschijnen omdat het verplicht is, voor mijn werkgever had het niet gehoeven. Maar goed, we gaan er gewoon heen. @Springboon stoer van je dat je toch weer bent gaan rijden. Ik hoop dat je je snel weer zeker voelt in de auto. @Tessss ik weet niet wanneer ze de bloedgroep van de baby controleren. Ik kreeg op een gegeven moment gewoon een spuit. Ik had er niet zo'n problemen mee, maar goed ik zet iedere dag een spuit in mijn lijf met bloedverdunners. Groei controle doen ze hier ook niet altijd ligt aan de arts. Vanaf nu sowieso groeiecho iedere controle. Sorry de rest ben ik even kwijt.
Hier geen standaard suikertest vorige zwangerschap ook niet gehad. En ben positief kwa bloedgroep dus geen spuit voor mij. Veder voel ik mij tonnetje rond en heb ik echt moeite met warme weer nergens puff voor. Zag nog paar vervelende berichtjes langs komen over iemand in ziekenhuis voor bloeding. Echt heel naar dat zwangerschap zo verloopt. En kindje da f verdronken is tijdje geleden. Lijkt me altijd heftig om mee te maken vooral als je kinderen ziet die leeftijd voor bij gaan..
Als je kindje negatieve bloedgroep heeft, hoef je geen spuit te krijgen. Mijn gynaecoloog zei pas in week 27 bloedprikken geloof ik. En afhankelijk daarvan idd spuit of niet. In principe ben je dan ook op tijd coor zover ik begrijp omdat het risico pas ligt bij de bevalling mocht het bloed dan met elkaar in contact komen. En na je bevalling krijg je dan nog een prik. En volgens mij is het dan nog niet eens zozeer gevaarlijk voor deze kleine maar wel bij een eventuele volgende zwangerschap. Zal het komende donderdag nog is navragen voor de zekerheid.
Ik krijg een suikertest omdat me dochter groot was bij de geboorte, dus nu voor de zekerheid willen ze dat weer willen controleren. Bij me dochter was er niks aan de hand dus ga er nu ook niet van uit.
24 weken dansje Sterkte voor de dames met ziekenhuis opnames. Knap Springboon dat je alweer in de auto hebt gezeten!
He beetje druk hier .. @Springboon wat rot wat je hebt meegemaakt. Ik denk dat het belangrijk is om idd wel weer de auto in te gaan! @chicca hoop voor je dat het nu niet meer terug komt... @Veran veeschrikkelijk die misselijkheid! Heel veel succes nog! Je bent goed over de helft.. Suiker prikken ze hier niet volgens mij. Ze voelen wel iedere keer. Verder heb ik eigenlijk niet zoveel te melden. Voel dit wel als goede weken.