Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2018! (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaSaartje, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    #1101 xDoo, 18 jun 2018
    Laatst bewerkt: 18 jun 2018
    @Annabella86
    Balen zeg dat je aan 1 kant vast zit hier ook last van.. en dan ook nog eens om afgemaakte afspraak hopelijk mag je snel weer langs om helemaal los te krijgen.

@Tinkerbell1987
    Gefeliciteerd met je je zoontje en behalen van selectie!

@Springboon
    Wat goed dat je alsnog zo blijft rijden hopelijk wordt angst steeds minder en krijg je vertrouwen terug.
    En leuke verrassing voor je vriend veel plezier met leggen!

@Nan87
    Alvast heel veel plezier in Frankrijk.
    Normaal ga ik ook elk jaar in sept even weekje n aar Frankrijk dit jaar gaat dus ook niet lukken daarna leerplicht van mn zoontje dat niet meer lukt.

@MamaSaartje
    Hopelijk is gewoon valse uitslag.. Maar kan me voorstellen dat toch niet lekker aanvoelt.

@chicca
    Hier alleen op 1 naam nog uit maar roep naam moeten we nog. Vind erg lastig vooral omdat we totaal andere mening hebben wat mooi is. Terwel bij meid we wel zelfde smaak hebben haha..

Annabella86 vindt dit leuk.
  2. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    He balen zeg, inderdaad hopen dat ze snel belt!

3. ConflictDiamond

ConflictDiamond Bekend lid

31 aug 2016
    516
    671
    93
    @Justmiej16 Ik kreeg van een vriendin de tip om hakken te gaan dragen. Draag eigenlijk sinds ik zwanger ben vooral plat (minder vermoeiend) maar vandaag dus maar eens geprobeerd, en ik moet zeggen: dat scheelt dus echt. Je bekken staat dan iets gekanteld waardoor het (denk ik) minder moeite kost om te bewegen, met lopen had ik althans vandaag een hoop minder pijn!

@xDoo Dat van dat tapen ga ik vrijdag bij de fysio nog even navragen! Tnx voor de tip!

@Tinkerbell1987 Wat gaaf dat je zoon zo goed door de selectie heen is gekomen!!

@namen: Wij hebben ook drie namen uitgezocht. De eerste naam heb ik al heeeeeel lang in mijn hoofd zitten en vond mijn vriend gelukkig ook meteen mooi. De tweede en derde namen zijn vernoemingen. Alleen het geboortekaartje.. dat vind ik echt lastig. Weet niet eens waar ik moet beginnen met zoeken!

Ik ben de dagen aan het aftellen want na vrijdag heb ik heerlijk twee weken vakantie! Zo aan toe!! Eerste week lekker samen weg, tweede week is vl weer aan het werk en heb ik even het rijk alleen om lekker te relaxen en wat te rommelen in huis.

En ik heb via een actie een gratis zwangerschapsfotoshoot gekregen, die gaan we dan op 2 juli doen. Daar zit alleen maar 1 foto bij, maar als ik het leuk vind - en niet al te verschrikkelijk, want ik vind foto’s erg spannend - dan wil ik misschien ook nog wel een ‘echte’ betaalde shoot laten maken :) Als ik ook iets meer buik heb haha.

4. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Geboortekaartje hebben wij al gevonden en proefversie is ook binnen..
    En qua thema passend bij de babykamer (haha)..

Justmiej16, chicca, xDoo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hey dames,

Ik had dus een waarde van 8.0 ipv 7.8 waardoor ik nu dus het hele riedeltje moet gaan doen. 4x per dag bloedsuiker meten, vrijdag dietist, 9 juli weer opvolging diabetes/dietist in combinatie met controle en echo. Ik (en de gyn) zelf denken beiden dat ik eigenlijk geen zwangerschapsdiabetes heb maar ja.. Je gaat het toch maar testen dan. Ach ja.

Voor de rest was alles goed. Bloeddruk was iets hoger dan vorige keren, 140/85 maar nog steeds prima. Heb daar even gewogen en 6 kg aangekomen tot nu toe. Volgens mij is dat ook nog wel oke? Gyn vond het iig prima. Voor de rest even met de echo gekeken, slecht apparaat was dat zeg. Maar goed hij heeft kunnen meten en beide kindjes zitten op P87 <3 Baby 1 wordt geschat op 867 gram, en Baby 2 op 868 gram! Ben weer helemaal verliefd. Prima een klein beetje voorsprong, straks gaan ze toch langzamer groeien als ze minder ruimte krijgen.

Daarna moest ik dus naar het LUMC om daar prikinstructie te krijgen etc. Dat in combinatie met het feit dat het echoapparaat in het Alrijne zo slecht was maakte me de beslissing nemen om helemaal over te gaan naar het LUMC. Super irritant dat je voor elk klein onderzoek alsnog naar het LUMC moet. Tot en met de bevalling dus LUMC, en de beslissing voelt goed.

Vanochtend nuchter geprikt en dat was goed. Ben benieuwd wat de waarden de rest van de dag gaan zijn maar ik verwacht er niet veel spannends van (gelukkig).

Zal nu even teruglezen want er is weer gezellig gekletst!

6. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ook last van spataderen? Had er wat overgehouden aan mijn vorige zwangerschap, alleen op mn linkerkuit. Maar dat is nu echt een soort van Delftsblauw kunstwerk aan het worden :eek:

7. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    @Veran is het niet beter als jij misschien stopt met werken? Het lijkt me echt verschrikkelijk om te werken als je zo misselijk bent..

@ConflictDiamond super leuk een shoot! En heerlijk hoor lekker vakantie, geniet ervan!

@Annabella86 ben je alweer teruggeweest naar de fysio?

@Lelietje85 ja wel een beetje last van, maar het valt nog mee hier.

Vandaag 100% rust pakken hier. Heerlijk zonder kinderen en man. Alleen beetje opruimen en koken.

8. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Helaas. Kan pas dinsdag weer terecht. Ze hebben zelfs proberen afspraken te verplaatsen maar was echt niet mogelijk. Even balen en weer doorgaan. Ze heeft wel de afspraak van gisteren eruit gehaald, zodat die niet van mn vergoeding afgaat. Tis echt dat ze de beste therapeute is hier in de omgeving, ;)

Justmiej16 vindt dit leuk.
  9. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    @Annabella86 vervelend!

Hier net mijn eerste twee waardes geprikt, nuchter en 1 uur na ontbijt. Natuurlijk zoals verwacht ruim onder het max. Gelukkig maar!

Justmiej16, Springboon en Annabella86 vinden dit leuk.
  10. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    @ConflictDiamond
    Heerlijk zeg vakantie geniet er van!
    Leuk een zwangerschapshoot. Ik heb mooie jurk gekocht en als op vakantie in Zweden ben gaat mn moeder wat foto's maken. Vind wel leuk om aandenken te hebben.

@MamaSaartje
    Wel fijn om toch even uit te sluiten. Liever dat dan achter af achter komen dat toch wel hebt.
    Is erg ver van jou naar LUMC?
    Goede begeleiding is wel fijn en belangrijk natuurlijk

@Lelietje85
    Hier geen spataderen gelukkig.
    Wel vervelend hopelijk dat niet heel veel erger wordt aankomende weken..

@Annabella86
    Balen dat niet zo vlot nieuwe afspraak kan krijgen. Wel goed dat ze de afspraak die maar half was niet ingediend wordt..

11. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    @ConflictDiamond Lekker zeg, gaan jullie naar het buitenland? In Nederland is het weer ook weer mooi volgende week zag ik.

Dat is leuk, hopelijk houden jullie er een mooie foto aan over.

@MamaSaartje Wat balen zeg, wel fijn dat het gewicht van de kindjes zo goed is!

Ik weet het niet... Advies van de verloskundige was om pas weer te gaan werken als ik mij beter voel, maar wanneer is dat dan? Ik heb mij slechts op enkele momenten/dagen goed gevoeld tijdens deze zwangerschap. Als ik mij beter zou voelen adviseerde ze om 3 x 3 uurtjes te proberen per week. Dat doe ik dus nu. Normaal gesproken werk ik minimaal 32 uur, dus dit is al een hele stap voor mij.

@Lelietje85 Hier (gelukkig) geen spataderen.

@Annabella86 Vervelend dat je zo lang weer moet wachten!

12. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Helaas was de waarde na de lunch niet goed, 8,4 waar het 7,8 moet zijn. Moet wel zeggen dat ik 1 of 2x per week een boterham met hagelslag eet en dat heb ik vandaag (beetje expres om te testen) ook gedaan. Morgen lunch zonder zoete boterham en dan vergelijken. Een half uur later nog een keer geprikt en toen was het al 7.9 dus ik weet niet..
    Wel alles witbrood dus daar ook maar eens mee testen.

@Veran, ik denk eigenlijk dat je het beste kan stoppen met werken. Dan voel je je waarschijnlijk, zoals bijvoorbeeld bij @chicca ook gebeurd is, meteen beter. Misschien eens testen?

@xDoo, 25 minuten rijden helaas. Maar dat is waar ik sowieso was bevallen want dat kan niet in het Alrijne. Andere optie was Hoofddorp geweest maar dat is maar 5 minuten dichterbij. Helaas niets echt in de buurt hier.. Fingers crossed straks met de bevalling (vorige bevallingen duurden in totaal maar 3 uur 45 min en 2 uur en 45 minuten...

Annabella86 en Veran vinden dit leuk.
  13. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Hoofddorp zou ik ook niet aanraden:$.
    Ik ga naar t AMC. 45 min rijden. Maar voelt beter.

14. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ja? Hoofddorp niet fijn?

45 minuten is wel een end! Maar het belangrijkste is dat je je er goed bij voelt.

15. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Jaaa! Echt K, maar krijg nu dus ook spataderen. Bij mijn eerste helemaal niet gehad. Nu een soort spinnenweb op mijn linkerkant en een dikke blauwe ader van een paar cm op mijn linker bovenbeen. Hoop echt dat het niet erger wordt. Vind het verschrikkelijk! Maar je kunt ze wel weg laten halen toch na de bevalling?

Naam hebben we maar heb niet het WoW effect wat ik bij de naam van mijn zoontje wel had dus ik blijf wel kijken maar kan me niet voorstellen dat ik nog namen over het hoofd heb gezien .

Kaartje heb ik ook al een oké proefdruk gehad maar ook daar blijf ik nog verder kijken.

16. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Voor spataderen vooral in beweging blijven en dagelijks een paar keer met de benen omhoog. Weghalen kan wel later inderdaad, maar kans dat er dan nieuwe komen is wel aanwezig. Eventueel een dikke panty of compressiekousen kan helpen, of via huisarts een kous laten aanmeten als het echt heftig is.

Ik heb hier ook op beide benen 1 dikke ader die risico loopt op spatader.

17. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    @MamaSaartje Dank voor je tip. Ik kijk dit eerst even aan, maandag was mijn eerste dag dat ik daarmee ben begonnen. Ik kan altijd nog minder. Nog maar 20 werkdagen (van 3 uur) tot aan mijn vakantie en daarna aansluitend mijn verlof dus dat is al best snel.

Balen dat je test vanmiddag minder was, hopelijk ziet het er morgen beter uit!

18. Justmiej16

Justmiej16 Actief lid

14 dec 2015
    234
    323
    63
    Vrouw
    24 weken mijlpaal dansje!

Annabella86, Browny89, Mariposa1986 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    @Veran dat valt nog mee 20 dagen, maar toch. Het zou wat zijn dat als je straks verlof hebt dat je meteen merkt van oh, dit had ik al veel eerder moeten doen :rolleyes:

Hier blijft het diabetesgedoe toch knagen. Weet ook niet goed hoe ik het van me af moet schudden.. :(

Veran en Annabella86 vinden dit leuk.
  20. ConflictDiamond

ConflictDiamond Bekend lid

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Vervelend @MamaSaartje ! Kan me voorstellen dat je daar toch van schrikt. Wanneer krijg je de uitslag?

Zelf vanmorgen even gebeld voor zo'n dagcurvesetje maar de openingstijden van onze priklokatie waar je die dingen af kan halen zijn echt onmogelijk! Ma-di-do van 9.30 tot 12.30. Onmogelijk te combineren met mijn werk helaas. Dus nu ga ik hem dan maar wat later halen tijdens mijn vakantie, begin juli. Het is niet anders :)

Deel Deze Pagina