Ik heb de uitslag al en die was wat verhoogd. Gisteren mijn eerste dagcurve gemaakt en daarvan was de spiegel van na de lunch flink verhoogd. De rest was wel netjes. Waarom moet jij dagcurves maken?
Oh dan werkt het bij jullie anders. Ik moet een dagcurve bijhouden en dan de uitslag inleveren en dan krijg ik een week later dus de uitslag van hun. Dus ze gaan er nog iets mee doen ofzo? Denk ik. Bij mijn vk moet iedereen een dagcurve bijhouden, voorheen deden ze alleen vrouwen vanaf een bepaald BMI en toen kwamen daar weer bepaalde etnische groepen bij die een verhoofd risico hebben en toen hebben ze besloten om maar gewoon iedereen te testen voor de zekerheid. Overigens kwam ik er twee weken geleden achter dat mijn moeder zwangerschapsdiabetes had toen ze zwanger was van mij, dus geen idee of dat dan nog een verhoogd risico geeft ofzo, maar ergens vind ik het wel een fijn idee dat het dus even getest wordt.
Ah, oke. Hier wordt het met tweelingen sowieso standaard gedaan, geen idee bij eenlingen. Ook heb ik een broer met diabetes. Bij ons moet je dus eerst die GTT doen (met dat vieze drankje) en pas als dat te hoog blijkt te zijn (bij mij dus 8.0 ipv de toegestane 7.8) dan moet je dagcurves gaan maken. Ik ben dan ook geinstrueerd om zelf te analyseren of de resultaten van de dagcurve goed of slecht zijn, en als er meer dan een bepaald aantal keer een slecht resultaat uit komt moet ik ook meteen bellen. Ook moet ik mijn eten bijhouden. Vrijdag heb ik dan meteen een afspraak met een dietist en dan worden ook mijn dagcurves bekeken.
Bevallingslijst Uitgerekend 1-15 oktober 2018 29 september roosa89 - 28 jaar - 1e kindje ♡ Nan87 - 30 jaar - 2e kindje ♡ 1 oktober Kapedi - 36 jaar - 3e kindje ♡ Saartje - 34 jaar - 3e en 4e kindje (tweeling!) ♡♡ Keet88 - 30 jaar - 1e kindje ♡ 2 oktober Browny89- 29 jaar - 2e kindje ♡ Sophiex - 23 jaar - 2e kindje ♡ 3 oktober Klvertje4 - 33 jaar - 2de kindje ♡ 4 oktober Annabella86 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Cjms - 28 jaar - 1ste kindje ♡ 5 oktober Lelietje85 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Mariposa1986 - 32 jaar - 2de kindje ♡ xDoo - 25 jaar - 2e kindje ♡ 6 oktober Sohappy - 32 jaar - 2e kindje ♡ Tinkerbell1987 - 31 jaar - 3de kindje ♡ Chicca - 34 jaar - 3e kindje ♡ 7 oktober Catlady90 - 28 jaar - 1e kindje ♡ Springboon - 34 jaar - 4e kindje ♡ ConflictDiamond - 35 jaar - 1e kindje ♡ 9 oktober Oj89 - - 1e kindje ♡ Justmiej16 - 30 jaar - 2e kindje ♡ 10 oktober MWW - 32 jaar - 2e kindje♡ 11 oktober Marianne21 - 26 jaar - 3e kindje ♡ Doobie - 33 jaar - 2e kindje ♡ Caro86 - 31 jaar - 1e kindje ♡ Veran - 26 jaar - 3e kindje ♡ 12 oktober Tessss - 37 jaar - 2e kindje ♡ Silverwings - 34 jaar - 2de kindje ♡ 14 oktober Littlegirl89 - 28 jaar - 1e kindje ♡ Scary8 - 25 jaar - 1e kindje ♡ jongen (16) meisje (11) verrassing (4) Afspraken: 22 juni: Saartje - 9.30 dietist 25 juni: littlegirl89 - controle 28 juni: Keet88 - 3/4D echo 28 juni: Justmiej16- controle + echo 30 juni: annabella86 - 3/4d echo 02 juli: Springboon - controle vk 05 juli: Tinkerbell1987 - suikertest 8.00 09 juli: Springboon - suikertest + bloedtest ivm negatieve rehusfactor 09 juli: xDoo - controle vk 09 juli: Saartje - internist (zwangerschapsdiabetes), controle gyn + echo 10 juli: Cjms - 4D echo 12 juli: annabella86 - centering pregnancy/ controle 16 juli: Tinkerbell1987 - groeiecho 20.00 19 juli: Justmiej16 - 4D echo 25 juli: annabella86 - intake kraamzorg 26 juli: annabella86 - centering pregnancy/ controle 02 augustus: Annabella86 - groeiecho 03 augustus: echo placenta ligging + groei 09 augustus: Marianne21 - echo voor placenta + groeiecho 09 augustus: annabella86- centering pregnancy/ controle 10 augustus: springboon 2e keer controle SEO (ivm vergrote niertje) 23 augustus: annabella86 - centering pregnancy/ controle 30 augustus: Annabella86 - liggingsecho 06 september: annabella86 - centering pregnancy/ controle 20 september: annabella86- laatste centering pregnancy/controle
@MamaSaartje He balen dat je soms dus wel iets hoger zit dan goed is.. Als nou wel zwangerschap diabetes uit komen wat is dan verwachting en behandeling? Ik heb mij nog nooit in verdiept eigenlijk.. Pff ik heb laatste weken ineens zo'n last van puistjes. En gisteren zo'n buik kramp dacht als nog even aan houdt bel ik verloskundige. Geen idee wat of waar vandaan kwam maar heb bijna 3 kwartier op bed gelegen met kippenvel van de pijn. Ook begint mn bekken pijn weer steeds erger te worden ondanks dat toch aantal weken pijnvrij was
Dat is balen @xDoo! Hoop dat het toch nog een beetje te behappen blijft! Zijn jullie ook zo verschrikkelijk emotioneel? Ik merk echt dat ik echt om het minste of geringste tranen in mijn ogen heb staan.. Bijvoorbeeld nu ik gedichtjes aan het lezen ben voor inspiratie voor op het geboortekaartje. Jemig.
Hey meiden.. Ik ben wat stil maar we hebben vakantie! Druk met de babykamer bezig en vrijdag gaan we lekker even een weekje weg.. Even de nekjes draaien haha
@MamaSaartje wie weet, maar denk het niet. Heb een aantal weken helemaal niet gewerkt en toen was het niet meer of minder aanwezig. Balen dat het weer verhoogd was, hoe gaat het nu verder? Vervelend @xDoo hopelijk trekt het toch weer een beetje weg, zodat het te doen is. Lekker hoor @Silverwings. Leuk kamertje, dat koffertje hebben wij ook gekregen. Fijne vakantie alvast!
Yep, hier ook super emotioneel! Leuk kamertje! En snap je gevoel helemaal @MamaSaartje ! Hopelijk valt het allemaal mee. Vraagje; verliezen jullie ook zoveel afscheiding? Echt hele dikke klodders ook, lijkt haast wel een deel van de slijmprop maar dat zal wel niet (hopelijk!). Sowieso heb ik al vanaf het begin veel meer afscheiding dan bij mijn zoontje.
Yes, 24 weken zwanger❤️ @ConflictDiamond bepaalde momenten een stuk emotioneler. Heb je wat moois kunnen vinden voor het geboortekaartje? @Tessss Hier ook inderdaad, al bijna vanaf het begin.
Yeahh 25 weken dansje! Ik zag een mooi kamertje voorbij komen! Het komt nu dichterbij he. Afscheiding; hier ook! Vreselijk haha. Suikerwaardes @MamaSaartje vervelend zeg! Dikke knuffel Uhm toen was ik t weer kwijt. Hier laatste dagen aan t bijkomen geweest. Vermoeidheid was er weer helemaal ingeslagen. Was ook eigenwijs gestopt met multivitamines omdat ik mij kiplekker voelde... nu weer gestart en mn vermoeidheid is al heel stuk minder!! Dus maar niet meer stoppen...
Heb gisteren een heleboel kaartjes langs zien komen en ook wel een mooie op het oog nu Echt iets dat bij ons past. De tekst vind ik nog lastig, ik ben niet van het al te zoetsappige en mijn haren gaan rechtop staan bij het woord ‘wondertje’ dus dat zijn dingen die ik een beetje probeer te vermijden hihi. Maar heb wel wat ideetjes opgedaan dus nog even laten bezinken en er een eigen draai aan geven
Kreeg geen meldingen meer.. dus was even stilletjes.. Pff hormonen mogen nu wel weer normalitiseren.. Jemig.. ik kan niets meer hebben of ik huil of ik word boos wat dan als gevolg een conflict heeft. Wordt daar nu langzamerhand wel eeg moe van.. nouja nog enkele weken dames.. en we hebben verlof... tijd gaat nu ineens wat sneller heb ik het idee
Vanochtend bij de bekken fysio geweest. Ze heeft me wat tips gegeven om beter te draaien in bed enz. Daarna wat druk op punten, waarbij ze aan gaf dat ik dat zelf ook mag doen met warmte of een ijsblokje. Geen nieuwe afspraak gemaakt. Weet ook niet of ik dat nog ga doen....
Ff ego... Ik had vanmiddag mijn kleine boef naar de opvang gebracht. Nog geen uur later word ik gebeld dat hij van klimrek gevallen is en een flink gat in zijn hoofd heeft. Dus meteen naar de huisarts. Drie hechtingen erin en hersenschudding. Arme prul Nu dus extra knuffelen en goed in de gaten houden
@Annabella86 Fijn dat het nu weer een stuk beter gaat! Inderdaad maar blijven slikken dan @ConflictDiamond Fijn dat je wat dingen bent tegengekomen. Hier ook niet zo van het zoetsappige. @MWW fijne vakantie gehad? @Mariposa1986 Ach beterschap! Hopelijk knapt hij gauw weer op.