@Mariposa1986 ik had/heb veel te veel harde buiken voor deze termijn dus moet het rustiger aan gaan doen. vond het even lastig omdat het toch een soort gevoel van "falen" gaf, en " nu al" minder gaan werken. maar goed, daar heb ik me bij neergelegd en ga echt mijn best doen om rustiger aan te doen, zowel thuis en op het werk. het geeft me alleen nog best wat stress hoe het nu allemaal geregeld word, mijn werkgever is erg nuchter en zegt: komt goed. maar krijg verder weinig info van hoe en wat en ik ben daar echt een leek in hoe het allemaal werkt. maar goed we gaan het zien.
Goed dat je idd minder gaat werken! De kleine en jij zijn nu belangrijkste. En wat betreft de stress; niet doen! Komt echt goed idd. Als het gaat zoals het moet gaan, meld je werkgever je idd ziek bij UWV. Die nemen dam contact met je op. Wellicht telefonisch om een en ander door te spreken maar sowieso krijg je ook een brief dat je ziekgemeld bent met een berekening van je dagloon en dergelijke. Als het goed is, is er ook al een zwangerschapsverklaring opgestuurd naar ze door je werkgever. Deze heb je als goed is van je vk gehad en aan je werkgever moeten geven. Komt echt goed! Enige wat je moet doen is genieten van je zwangerschap !
Hier vandaag flink gejankt omdat mijn schoonvader misschien pas begin augustus komt, wat niet alleen inhoudt dat hij de zwaarste maand van mijn zwangerschap (ik beval in september) in NL is maar ook dat er grote kans is dat hij een groot deel van die tijd bij ons verblijft ook. Mijn zwager heeft de voorkeur voor verblijf omdat zij een groter huis hebben, maar mijn schoonmoeder (die echt een loeder is helaas) komt ook diezelfde tijd en daardoor verwacht ik dus inderdaad 3 weken of een maandlang 1 van de twee bij mij in huis (ze zijn gescheiden). Ik voel me er zo wanhopig door en wil er gewoon niet aan denken. Pfff Mijn man is gelukkig erg meelevend en zegt dat hij misschien gewoon vrij neemt in die tijd zodat hij ze op kan vangen. We zullen zien hoe dit afloopt.. @Browny89 balen dat je nog steeds zo misselijk en beroerd bent. Ik ben gelukkig niet misselijk maar ik heb ook totaal geen energie. Het is echt zo erg dat ik bang ben dat ik nooit meer energie terug ga krijgen haha. @Tessss voor mij is het een kwestie van paar keer per dag zoeken, en dit een paar weken volhouden haha. Ik vind dus echt niet meteen wat ik wil. Het is best veel werk, maar ik heb het er voor over. In dit geval kon ik op MP niet vinden wat ik wilde (2 betaalbare wiegjes dus) dus heb ik in een groep op FB voor de Bollenstreek een oproepje geplaatst waar ik meteen heel veel reacties op kreeg. Dus dat kun je ook proberen @oj89 omdat ik 100% ziektewet in ging ging alles best snel. Eerst gebeld door UWV (2 dagen later volgens mij) en een week later ofzo afspraak bij Arbo arts. Allemaal super standaard. Niets om je zorgen over te maken Ik heb ook veel harde buiken de laatste weken...
Ik moest na 6 weken “ziek zijn” naar de bedrijfsarts en eigenlijk moest ik nu weer, maar omdat de bedrijfsarts pas 15 juli kan en ik daarna nog maar 2 weken werk hoef ik helemaal niet meer voordat ik met verlof ga. Het aantal uur dat ik nu werk heb ik afgestemd met een casemanager, zij werkt indirect voor het bedrijf waar ik werk. Het kan zijn dat het UWV mij gaat bellen, maar dit hoeft niet het geval te zijn. Tijdens het vorige telefoontje vond ik ze heel vriendelijk en vonden ze vooral dat ik niks moest forceren, voor mijn gevoel was het telefoontje slechts een formaliteit.
Hoi hoi dames, Wat een heerlijk weer he genieten dit!! Las iets over pyjama's bij de prenatal hebben ze kleine maatjes. Ik heb liever gewone pyjama's voor snachts in ieder geval dat gemartel met die knoopjes van die boxpakjes snachts verschikkelijk haha Energie pff wat is dat? Hoe is het met de zoontjes met de hersenschudding en de arm? App groep, daar ben ik niet zo van veel te druk allemaal dus blijf gezellig hier kletsen. Nou dat was ik weer even snel, ga weer een druk weekend tegemoed zondag 3 dopen en 1 communi gelukkig we 2x2 broertjes maar de ene in apeldoorn en andere in Arnhem dus lekker met 30 graden de hele dag bezig bah zie er echt tegen op hoop dat mijn kinderen bij mijn vader en moeder kunnen blijven die dag lekker in het zwembadje.
hier zijn meerdere dames die voor de helft of helemaal ziek zijn gemeld toch? ik ga vanaf deze week ook 50% de ziektewet in( althans denk dat mijn baas het zo gaat doen) als ik het goed begrijp gaat dit dan via het uwv? krijg je hier bericht van? en moesten jullie ook naar een bedrijfsarts?[/QUOTE] Ik kreeg 1 dag later al telefoon van het uwv, die zijn er erg snel bij. Toen ging ik eerst 2 uur minder werken. En kreeg 1,5 maand later weer een telefoongesprek om te informeren hoe het dan ging. Nu ik niet meer wetk sinds deze week heb ik ook een gesprek gehad bij de bedrijfsarts. Dit omdat ik vrij vroeg stop. Bij mijn 1e zwangerschap ben ik vanaf 28 weken 4uur gaan werken tot verlof en heb nooit een gesprek gehad bij de bedrijfs arts
hier ook.. Had al een gesprek gehad met de bedrijfsarts.. en toen belde dag later UWV al op. Deze zei dat ik het zelf het beste aanvoelde hoe het ging maar dat ik absoluut niet gedwongen werd om te werken als het niet gaat. Af en toe probeer ik het een paar uurtjes maar merk dat het wel meer belastend en zwaarder wordt. Het werk past zich (verbazingwekkend, gezien gezondheidszorg) echt aan en zijn erg behulpzaam (evt. wordt ik gehaald en gebracht). Pas na 32 weken krijg ik laatste oproep arbo.. ivm de extra controle op het niertje van de kleine meid
dankjewel dames! geeft het uwv ook aan voor hoeveel uren je baas je ziek heeft gemeld? beetje ingewikkeld, maar heb met mijn planner het rooster aangepast en aan de hand daarvan meld mijn werkgever me met terugwerkende kracht gedeeltelijk ziek. heb een gevarieerd rooster. geniet van het weekend dames! ik sluit me binnen op met een boek en netflix, geeft geen ruk om deze warmte bahh!!
wel op letten dat je niet ineens als werkzoekende staat aangemeld bij uwv/werk.nl Ik word al 2 weken gebeld door bedrijven.. want mijn cv en status werkzoekende staat er ineens.. terwijl ik en nog contract heb en mij er niet voor heb aangemeld..
Hey meiden.. Wij zijn weer terug na een heerlijke vakantie! Te moe om alles terug te lezen hoor haha.. Ga vanaf morgen mijn best weer doen
Het UWV vroeg aan mij hoeveel uur ik op dat moment werkte. Aan de hand daarvan hebben ze een bereking gemaakt. Heerlijk, lezen en Netflix. Iemand nog suggesties voor een goed boek. Wil weer een paar nieuwe op mijn ereader zetten.
Ohh wat gek springboon! Ik hou erg van de thrillers van karin slaughter. Zij heeft een hele reeks. Leukste is om ze in volgorde te lezen. Deel 1 is geloof ik nachtschade
hou je van thrillers? hebvorige week een boek van linda van rijn - Zeezicht gelezen.. erg leuk boek en een aanrader
hou je van thrillers? hebvorige week een boek van linda van rijn - Zeezicht gelezen.. erg leuk boek en een aanrader ja die is ook erg goed... Mmar jolanda vanrijn met Zeezicht ja die is ook erg goed
Whoep whoep ik doe een 26 weken dansje. Mijn kinderen en logee zijn al vanaf 6 uur een feestje aan het bouwen. Ik heb ze nu naar beneden geschopt. Ze maken teveel herrie. Zometeen nog even strijd met de jongste want die moet zwemmen en meestal heeft hij daar niet zo'n zin in. Helaas. Ik ben benieuwd. Fijn weekend meiden!!
Nu het nog uit te houden is buiten, duik ik met mijn dreumes de schaduw in de tuin in. Zij in haar schelp, spetteren met water. Mama chillen. Rest van de dag kun je me koel binnen vinden Nog een buikfoto, 25+4