Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2018! (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaSaartje, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justmiej16

Justmiej16 Actief lid

14 dec 2015
    234
    323
    63
    Vrouw
    Dikke knuffel

2. Justmiej16

Justmiej16 Actief lid

14 dec 2015
    234
    323
    63
    Vrouw
    @Littlegirl1989 en @Tessss Nou, het heeft wat tranen gekost, maar het is gelukt. Aangegeven dat het lichamelijk minder gaat als gehoopt en als bij de vorige zwangerschap en dat ik waarschijnlijk met 34 weken met verlof zal gaan ipv 36 wat ik zo eigenwijs roep. Maar dat ik de mogelijkheid niet uit sluit dat ik eerder uit val. En dat ik dat heel rot vind.
    Wel aangegeven dat ik mee denk in alternatieve opties zodat ik niet meteen (helemaal) hoef uit te vallen. Leidinggevende en collega's waren heel begripvol en vinden het ook fijn dat ik het aan geef + mee denk.

Daarna ook nog bij so aangegeven, die hun hulp aan boden. Of ik hun reactie helemaal begripvol moet noemen, daar is mijn gevoel nog niet helemaal over uit. Maar ok

Tessss, Springboon en Mariposa1986 vinden dit leuk.
  3. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ineens 2 nieuwe (aanstaande) mama's erbij.. welkom

xDoo en mar77 vinden dit leuk.
  4. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Ook jij welkom! En ook een meisje; leuk. Behalve de emotionele tijd, lichamelijk wel een goede zwangerschap gehad?

Springboon vindt dit leuk.
  5. Keet88

Keet88 Actief lid

29 dec 2013
    205
    175
    43
    Vrouw
    Ik ben terug van weggeweest, druk druk vakantie en verhuizen/verbouwen.

Jeetje Saartje wat heftig zeg. Dat verwacht je ook niet. Uiteraard gefeliciteerd, maar dit zal een heftige periode zijn om alles te verwerken. Heeft zo veel meer impact dan mensen vaak denken. Mooie mannetjes heb je op de wereld gezet!

De rest, we zijn gewoon al bijna op 75% het is bizar... Ik kan echt niet meer wachten.

xDoo, Veran, Mariposa1986 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Welkom terug! Weken vliegen idd echt ineens hard voorbij.

Nog maar 6 weken en dan ga ik lekker met verlof. Kan niet wachten; ben er écht aan toe! Super veel last van de nesteldrang maar ben er nog niet aan toe gekomen omdat ik naast het werken en de kleine man, weinig energie overhoudt voor andere dingen behalve de standaard taken. Heerlijk als ik straks een voor een alle klusjes af kan gaan werken!

Bijgevoegde bestanden:

Justmiej16 en Springboon vinden dit leuk.
  7. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Haha, het gaat niet over rozen helaas. Ik ben vooral erg moe en zit al een tijdje in de ziektewet. Sinds vorige week werk ik ook niet meer arbeidstherapeutisch. Ben ik helemaal gestopt.
    Maar dat geeft me nu wel rust.

Ik probeer nu te genieten en thuis alles op orde te krijgen. manlief moest wl het een en ander verbouwen met de derde op komst.

Het is wel een supermooie kado dat het ook nog een meisje wordt, bij de 2 jongens die we al hebben.

Annabella86 vindt dit leuk.
  8. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    @Keet88 Welkom terug! Inmiddels alles achter de rug? Hopelijk kan je een beetje rustig gaan genieten nu...

@mar77 Dat is nog eens een leuke verrassing. Vervelend dat het niet allemaal over rozen gaat, maar fijn dat je nu wat meer rust hebt! Hopelijk verloopt de verbouwing ook voorspoedig.

mar77 en Annabella86 vinden dit leuk.
  9. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Nieuwe dames: welkom! Gezellig dat jullie meeschrijven!

Hier ook nog steeds last van de harde buiken, ondanks het minder werken/rustig aan doen. Vandaag hebben ze me gecontroleerd op ontsluiting en daar was geen sprake van, dus ik ben gerustgesteld. Het minder werken doet me wel goed, ben veel meer ontspannen.

Hebben jullie eigenlijk huisdieren? Ik heb 2 hondjes, en die mogen nu ook boven komen. Dit wil ik eigenlijk zo laten anders had ik ze dit voor de zwangerschap/baby al moeten afleren. Een baby erbij zal sowieso al wennen zijn voor ze, dus wil zoveel mogelijk normaal laten en ze erbij betrekken.
    Maar nu zie ik er best tegenop over hoe dit zal gaan icm de kraamhulp.
    Hebben jullie er ervaring mee of hoe gaan jullie het doen?

mar77, Annabella86 en Justmiej16 vinden dit leuk.
  10. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier ook 2 honden, bewust vanaf het begin niet boven laten komen. En ik wil een kraamhulp die een beetje ervaring heeft met honden als het lukt.
    Onze jongste hond is wat wantrouwend naar vreemden soms, dus ik hoop dat dat klikt met de kraamzorg. Met baby heb ik eigenlijk geen zorgen, hij is nu ook echt dol op babies. Oudste geeft nergens wat om. Als er problemen komen dan verwacht ik die zodra ze gaan kruipen en lopen dus dan zorg ik dat ik er bovenop zit in het begin. Maar over het algemeen weet ik dat ze hier weglopen als ze het beu zijn. Jongste geeft een snauw als hij echt in het nauw gedreven wordt, maar bijt niet ofzo. Oudste begint heel hard te huilen dat wij moeten komen of kruipt onder mijn stoel :roflmao:

Annabella86 en Justmiej16 vinden dit leuk.
  11. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Haha huilen dat jullie moeten komen. Wat een schatje haha!
    Slim van je! Als ik er nu voor moest kiezen, had ik ze ook van pup af aan beneden gelaten. Heb ze als pup langs het bed gehad, en eigenlijk altijd zo gelaten en verder geen problemen mee gehad.
    Qua gedrag naar kinderen ben ik er ook niet bang voor. Ze zijn kinderen gewend, gaan hier goed mee om. Nu moeten wij het kind nog leren hoe om te gaan met de honden.en gewoon goed blijven opletten.

Alleen over de kraamweek maak ik me zorgen.
    De combi, nieuwsgierigheid, ik boven, kraamhulp,verloskundige in en uit, daarvan weet ik niet hoe het gaat.
    Dat de honden boven komen, bij de baby mogen(natuurlijk in ons bij zijn), en ook nog wel eens op het bed willen springen, daar zal niet iedere kraamhulp en verloskundige blij mee zijn denk ik.
    Natuurlijk hoeven ze niet de hele tijd boven, maar van tijd tot tijd wil ik ze er wel bij betrekken.

Annabella86 en Justmiej16 vinden dit leuk.
  12. Browny89

Browny89 Bekend lid

22 jan 2018
    689
    678
    93
    Vrouw
    Onze hond kon de vorige keer moeizaam wennen aan onze dochter. We waren heel bang dat hij weg zou moeten :S Elke keer grommen etc. Op gegeven moment had hij haar geaccepteerd en nu zijn het dikke vriendje. Ze spelen altijd leuk samen. Ik ben blij dat het uiteindelijk goed gekomen is. Onze honden mogen gewoon boven dat maakt toch verder niets uit? Ik geef je wel als tip mee dat je je hond nooit alleen mag laten met je kindje!

oj89 en Annabella86 vinden dit leuk.
  13. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    28 weken dansje ❤️ Nu dan echt laatste trimester in! Het gaaf zooo snel... nog max 14 weken en dan hebben we onze kleine wondertjes in onze armen. Onwerkelijk idee!

Justmiej16, Annabella86 en Veran vinden dit leuk.
  14. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik was zo van slag afgelopen week..
    had toen vl op vakantie ging de babykamer helemaal gemaakt met mijn ouders..
    En een hele mooie muursticker geplakt..
    Wou ik het vl laten zien, vrijwel hele sticker van de muur af en konden we er niet meer netjes opgeplakt krijgen.

Bedrijf gemaild met klachten en ter compensatie (en een bij betaling) mochten we een andere uitzoeken.

Vond het belachelijk maar begreep gisteren waarom we moesten bij betalen..
    Sticker bedekt de hele wand.. oeps..

zal kijken of ik het filmpje kan plaatsen en amders paar foto's ervan in gedeeltea

Veran en Annabella86 vinden dit leuk.
  15. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    dit is het geworden.. de oude staat paar pagina's terug nog wel

Bijgevoegde bestanden:

sohappy, Justmiej16, Annabella86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Ow meis... kippenvel. Van harte gefeliciteerd met je knulletjes maar wat een zorgen. Wens je onwijs veel sterkte toe en alle kracht voor je mannekes

Annabella86 en Springboon vinden dit leuk.
  17. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Ahh dat is balen @Springboon Misschien kun je het een beetje verwarmen met een fohn zodat ze lijm wat zachter word, en dan goed ieder stukje wrijven met een pasje?

18. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Wat een mooie mennekes mama saartje, inderdaad ongelofelijk dat wij ook zo'n baby in de buik hebben. Krijg je wel goeie begeleiding? Ook psychisch want is natuurlijk voor een moeder een enorme emotionele klap!

19. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Hallo meiden
    2 nieuwe meiden welkom!

Ik las iets over honden.
    Mijn hond mag gewoon boven komen alleen niet in de slaapkamers.
    Soms met wakker maken komt ze er bij maar veder kent ze haar plek en vind wel goed.
    Vorige keer was met kraamzorg wel lastig.
    Ze is beetje erg wantrouwend naar vreemde maar vind ook leuk om mensen te laten schikken. Heb haar dus ook na 2 dagen tijdelijk weg moeten brengen omdat als kraamzorg alleen beneden was ze blaffend en happend naar der toe ging. Wat de kraamhulp eng vond dus de hond alleen erger in werd. Normaal zou ik haar corrigeren en zou stoppen maar omdat ik boven in bed lag kon ze echt beest uit hangen..

Veder heb erg last van de warmte alle kleine dingen kosten me al onwijs veel moeite.. Ben toe aan vakantie voor mn zoontje en 2 weken Zweden.. nog even door bijten

sohappy, mar77, Mariposa1986 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Iedereen zit zeker op de app?

Annabella86 en Springboon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina