Deze oefening heb ik ook. Je moet wel je rug en bekken recht houden. Ik bijv heb met recht meer moeite als mn been op zij doe dat met mn lichaam mee draai. Dus als je oefeningen doet is wel fijn om te weten of je ze ook goed uit voert anders heeft geen effect. Ik moest eerste week alleen mn hamstrings en liesspieren oprekken. 2x per dag 2 min. Door op bed ik of grond te zitten en dan rug recht naar voren kijken en dan mn handen bij mn enkels vast te pakken tot ik de spier voelde. Lies op bed liggen en dan eerst benen optrekken en dan uit elkaar laten vallen. Ik had ook met de testen niet dat niet goed kon doen ondanks wel lichte obstabieliteit maar door mijn kracht valt minder op.
Tnx voor de tips! Ik heb denk ik ook het probleem dat ik hypermobiel ben, waardoor het waarschijnlijk bij mij ook minder opvalt. Ik kan mijn been zeg maar normaalgesproken in mijn nek leggen..
Hier even ego. Net terug van de verloskundige vanwege een controle. Er bestaat enige twijfel over de cervixlengte(baarmoedermond). Morgen hebben ze overleg met de gyn. Niet direct spoed dus maar wel reden tot overleg. Wellicht volgende week opnieuw een meting of anders eerder. Hopelijk valt het allemaal mee, maar ben nu best gespannen...
Owh spannend. Hopelijk valt het allemaal mee. En hebben ze verkeerd gemeten? Voor de meiden met een tijdelijk contract ik hoop op snel duidelijkheid voor jullie.
Ja, maar mijn verloskundige heeft geen officiële papieren als echoscopist, ze mogen ook geen 20 weken echo maken vandaar de twijfels en wil ze overleggen. Daarnaast heb ik al veel harde buiken en een drukkend gevoel alsof hij er elk moment uit kan vallen. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen te vroeg bevallen, maar niet zoveel te vroeg hoor...
Getver spannend, maar wat ik er van weet is dat het nogal precies komt hoe je hem moet opmeten dus ik hoop gewoon dat ze het mis is, maar wel fijn dat ze gaat overleggen
Ik hoop het ook, het kan inderdaad ook gewoon goed zijn. Dit zei ze zelf ook, vandaar dat ze wil overleggen.
Nee precies. Ik krijg vanaf komende week elke twee weken meting. Ook bij vorige zw ivm verhoogde kans vroeggeboorte. Weet je hoeveel ze mat?
Bij mij is hij toevallig vanmiddag opgemeten en die was goed. Vanaf wanneer gaan ze zich zorgen maken? Of er iets mee doen?
Ehm. Ik lees over inwendige echo's. Wanneer kan ik die verwachten? Want ik ben zo'n preutse die zich daar wel even op wil voorbereiden zeg maar
Ik heb die nooit gehad bij de eerste. Doen ze alleen als ze iets niet goed kunnen zien uitwendig of twijfelen. Zou me geen zorgen maken.
Oké dat stelt al wel gerust. Al denk ik wel dat ik me er voor vrijdag alvast op voor ga bereidden, dan kan het alleen maar meevallen.
Bij mij vroegen ze ivm hoge kans op vroeggeboorte of ze mijn baarmoederhals mochten opmeten. Dit doen ze mbv een inwendige echo. Ik had mogen weigeren. Bij mijn vorige zwangerschappen niet gehad. Bij "gezonde" zwangerschappen doen ze het ook niet geloof ik. Dus niet teveel druk om maken.