Voor zover ik weet is stuit verdeeld in tweeen: met de beenjes in het bekken en met de billen in het bekken. De eerste heet volkomen stuit en de tweede onvolkomen stuit.
Ze drinken niet, ze krijgen sondevoeding via de mond. Helaas gaat het nog weken duren voor ze kunnen drinken.
Niet perse, Maar aangezien mijn eerste ook stuit lag zou ik als deze baby ook stuit ligt toch denken dat er een reden is dat ze zo liggen en zou ik voor de keizersnede gaan. Bovendien zitten aan een stuitbevalling altijd al meer risico’s, en daar komt dan nog bovenop dat t extra risicovol is vanwege het litteken. Dus weet ook niet wat de gyn zou aanraden.
Je oudere kindjes of Musa en Harun? Mn dochter is in Duitsland geboren en daar doen ze niet aan stuitbevalling bij volkomen stuit. Ze nemen daar over t algemeen minder risico dan in nl
@MamaSaartje ik duim voor je kleintjes dat alles goed mag komen. Hier vandaag extra naar de verloskundige geweest ivm heftige pijn in mijn rechterzijde. Dat had ik zaterdag ook al, maar nu nog erger. Urineweginfectie hebben we uit kunnen sluiten en ze denkt ook niet dat het mijn blinde darm is. Maar mogelijk drukt mijn baarmoeder op mijn ureter en geeft dat de pijn. Morgen dus de huisarts bellen voor een echo nieren. Dan weet ik hoop ik meer en kan ik pijnstilling krijgen.
Inderdaad Harun en Musa. Harun lag in onvolkomen stuit, en Musa lag dwars en is toen met de hand (van binnen, dus voetje pakken) gedraaid tot volkomen stuit. Ik denk dat risico relatief is. Ik beval veel liever natuurlijk, had er niet aan moeten denken nu ook nog een KS te moeten verwerken..
Ik heb begrepen dat als de baby in stuit ligt je de keuze krijgt of je natuurlijk wil bevallen of via een keizersnee. Tenzij de gyn vindt dat natuurlijk bevallen geen optie is, dan wordt het wel automatisch een keizersnee.
@MamaSaartje als ik die foto’tjes zie breekt mijn hart Veel sterkte de komende tijd . Ik ga voor je bidden !
Gisteren 3D echo gehad. Erg mooi om te zien! De baby is al 1740 gram haha, hij groeit dus goed Toen ik hem op de 3D echo zag kon ik echt niet wachten totdat ik hem kan knuffelen. Ook werd ik heel gelukkig, op zo'n moment zie je waar je het allemaal voor doet Soms vergeet je het en denk je alleen maar aan de kwaaltjes en ongemakken, maar dat is dan allemaal weg als je hem ziet
Waf een verschil; hier vanmorgen groeiecho gehad en ons meisje wordt ongeveer op 1300 geschat. Echt een kleintje nog dus. Verder mee eens hoor. Kan niet wachten tot ik ons moppie vast kan houden en kan knuffelen ❤️
Hier ook wat minder actief voornamelijk vanwege hete weer en makkelijker reageren op app. Volgende week lekker 2 weken weg hopelijk als terug kom dat temperatuur weer naar "normaal" gezakt is. @mar77 Al meer duidelijkheid waar de pijn vandaan komt? Leuk 3d echo @Browny89 ben ook erg beneiwud naar foto.
Hierbij een foto Zo vervelend vandaag zo'n warme dag, ik verveel me. Ik kom niet buiten nu Volgens mij is 1300 meer gemiddeld, mijn baby is echt zwaar. Wordt ook minstens 8 pond zei de echoscopiste.
@Browny89 Zo’n mooie foto! <3 En wat een knuffelfactor! Nog even doorbijten en je kan het ook echt doen. @Mariposa1986 1300gr lijkt me ook gemiddeld hoor. Hier zit ik met mijn voeten in een emmer water. De thermometer geeft 38°C aan buiten. Binnen 29°C.
@Browny89 wat een mooie foto! @Mariposa1986 wat leuk dat je ook een 3D echo hebt gehad. @xDoo ik ben vandaag voor echo van mijn nieren geweest en mijn nierlijder wordt inderdaad iets dichtgedrukt. Dat geeft koliekachtige pijn bij vlagen. En dat is toch wel behoorlijk pijnlijk. Ik heb gelijk van de korte lijn naar de nefroloog gebruik gemaakt en gevraagd wat dat betekent. Hij adviseert mijn nierfunctie in de gaten te houden en bij verergering van de klachten opnieuw een echo van mijn nieren te laten maken. Een complicatie kan niet zijn dat je urine niet meer uit je nier weg kan. Maar goed. Morgen pijnstiller advies vragen aan de huisarts en dan red ik mij wel weer. @EvaD slim, lekker in een voetenbadje. Het is mij even te warm nu buiten.