Ik heb ook nierstuwing, wel heel extreem toen. Had geluk dat t na de echo weer wat door ging lopen anders had ik toen opgenomen moeten worden en een dubbel j kath. Gekregen. Heb nu nog af en toe nier pijn en stolsels in de urine. Pijn is niet meer zo hevig geweest gelukkig. Elke 4 weken krijg ik een echo van mij nieren. Het blijft gestuwd maar niet meer zo erg als die eerste keer. Verder doen ze er niet zo veel mee in de zwangerschap. Ik heb diclofenac voor een aanval maar dat gebruik ik eigenlijk niet. Alleen die eerste x maar toen kon ik niet eens lopen of praten van de pijn. Ik hoop dat t bij jou ook mee valt uiteindelijk!
Geen goed nieuws hier. Musa was al een paar dagen wat ziek en kreeg opeens een darm aandoening (NEC) en is gisteren overgeplaatst naar het sophia kinderziekenhuis. Vanochtend acuut geopereerd, hij heeft de operatie overleefd maar 2/3e van zijn darmen was dood. Dat betekent dat hij nog maar max 35 cm over heeft. In het beste geval heeft hij dan voor altijd een te korte dunne darm en zal dus altijd ziek zijn. Ook zal hij maanden zo niet jaren in het ziekenhuis moeten blijven en/of via infuus worden gevoed. In het slechtste geval overlijd hij binnenkort. Het is hier nog niet geland denk ik.. we verblijven de komende tijd in het ronald mcdonalds huis om snel bij hem te kunnen zijn op elk moment.
Hele dikke knuffel Saartje.. Maak zoveel mogelijk herinneringen, en neem je tijd... kaarsje brand voor jullie
@MamaSaartje wat een vreselijk nieuws voor jullie. Ik hoop zo dat het uiteindelijk goedkomt. Virtuele knuffel vanuit hier voor jullie.
@Marianne21 wat vervelend dat jij ook al zo heftig nierstuwing hebt gehad. Hier is het tot nu te doen. Ik krijg niet standaard een echo elke 4 weken. We staan erg in dubio of we naar Oostenrijk op vakantie gaan. Over 2 weken. De koliekaanvAllen komen met vlagen. Vandaag nog niet gehad. Maar dat zei ik gister ook en een half uur later kon ik niet normaal lopen vanwege de pijn. Dat was na de echo.
Bij mij ging het na de echo beter, heb toen veel bloed geplast ook. Ik zou gewoon gaan. Bij een flinke aanval zou ik gewoon de eerstehulppost binnen lopen en pijnstilling plus echo eisen. Sterkte!
Oh @MamaSaartje .... nee hè Dat komt binnen zeg. Mijn nichtje waar ik je laatst een berichtje over stuurde had ook NEC. Gaat nu gelukkig weer beter met haar. Hoop voor jou ook zoooo op een goede afloop want wat een rollercoaster is dat! Maar als ik je goed begrijp zit het in de dunne darm en is er veel weg gehaald... dat klinkt echt heel verdrietig. Heel, heel veel sterkte. Ook voor je partner! Is Harun ook overgeplaatst naar het Sophia kinderziekenhuis?
@MamaSaartje jeetje wat een nieuws !! Ik was hier al even niet meer geweest wegens drukte. Laar las ineens dat je al was bevallen en man wat een rollercoaster zit je op!!!! Hopelijk komt alles in orde met Musa! Hoe gaat het met Harun? Kunnen jullie het wat aan? Heel veel sterkte en liefs gewenst!
Poeh ik kijk elke x of er al weer nieuws is, wat een rollercoaster zeg! Hoe is het verder met de rest van jullie? Het weer is wat afgekoeld heerlijk he! Word nu toch wel zwaarder de zwangerschap. Ik mag woensdag weer op controle, mijn man gaat dit keer mee is toch wel leuk elke x een echo. Ben benieuwd hoe hij/zij gegroeid is dit x. Nu niks aangekomen afgelopen weken(kan niet goed eten), maar zit toch al op 18(!!!) kilo
@Marianne21 toch weer fijn dat je weer op controle mag. Vindt het nu ook wel wat zwaarder worden. 18 kilo... is best wel veel. Maar ja de meeste kilo's raak je meteen weer kwijt na de bevalling. Waarom heb je ook alweer steeds echo's? Ik heb met 20 weken echo gehad en daarna niet meer. De pretecho is er niet meer van gekomen eigenlijk.
Leuk @Marianne21 dat je steeds je kleintje mag zien op de echo. Ik heb ook gemist waarom je elke keer een echo krijgt. Hopelijk gaat de rest van je zwangerschap wel goed. 18 kilo is best veel extra meedragen met dit warme weer. Pfffff maar wat klvertje4 ook zegt. Het meeste ben je straks weer kwijt. Hier heb ik de ik met 28 weken nog gezien om te kijken of alles goed ging. Nav mijn klachten. Anders zou ik in principe na de 20 weken ook geen echo meer gehad hebben.
Ik doe de zwangerschapscontroles bij mijn ha, ik moest sowieso een echo rond dit termijn voor de placenta en omdat mijn kindje nogal groot is. Verder krijg ik elke 4 weken een echo van mijn nieren, hij kijkt dan meteen even naar de baby(ook elke x even 3D). Hij heeft er zelf nogal schik in heb ik het idee en hij heeft natuurlijk een veel beter beeld vd zwangerschap. Hij maakt trouwens bij iedereen wel veel echo’s hoor. Niet te lang gewoon ff snel kijken of alles nog goed gaat daarbinnen
Dat is ook lekker zeg, zo'n enthousiaste ha. Apart dat het via de ha gaat. Dat hij daar tijd voor heeft.
We hebben ook een vk praktijk, mijn ha is de enige die dit nog doet incl bevalling. Hij is er helemaal voor bijgeschoold en het is een soort van hobby voor hem. Ik zat eerst bij de vk maar omdat ik problemen met mijn nieren had en veel via de ha moest regelen en langs moest komen had ik zoiets van dan is t makkelijker om controles ook meteen bij hem te doen. Ben benieuwd Hoe het met de bevalling gaat! Ik ken hem natuurlijk al heel lang dus het is wel een soort van vertrouwd.
Oh dat is mooi dat het zo kan dan zeg. Leuke 'hobby' heeft die man . Hoop voor je dat alles weer goed is. Ik vertrouwen altijd wel op het gevoel. Als het gevoel goed is dan komt het vast wel goed.