Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2018! (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaSaartje, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scary8

scary8 Bekend lid

18 okt 2017
    507
    404
    63
    Vrouw
    Dan snap ik je keuze voor de woensdag volkomen! Je eigen gynaecoloog of die je al meerdere malen hebt gehad en waar je jezelf goed bij voelt is het beste !
    Ik vind het ook super hoe je er mee omgaat ! Ik heb het vandaag toch even moeilijk. Je ideaal beeld is zo wat aan het wegvallen. Hier doen ze zelfs geen stuitbevallingen dus als het draaien bij ons ook niet lukt dan zal er ook een keizersnede plaatsvinden. Het idee moet nog wennen...

Nu 38+3 is een mooie termijn hoor dus niets om ongerust te zijn! Hopelijk bereiden ze je ook mooi voor op een keizersnede! Hier ga ik me er toch serieus over laten inlichten als de versie maandag niet lukt.

2. ConflictDiamond

ConflictDiamond Bekend lid

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Spannend, ik zal voor je duimen maandag!

Ik heb inmiddels al een gesprek gehad met de gyn, vrijdag moet ik nog voor een controle en dan krijg ik ook een gesprek met de verpleegkundige. En dan de week daarna met de anesthesie en nog een keer controle. En ik heb al een hele stapel folders meegekregen dus die ben ik maar vast gaan lezen en dan ga ik al mijn vragen vrijdag maar stellen.

Veran vindt dit leuk.
  3. Klvertje4

Klvertje4 Actief lid

21 aug 2017
    306
    348
    63
    Vrouw
    @ConflictDiamond jmer dat he niet gelukt is. Wel super goed van je dat je er wel rustifg in staat. Meer dan proberen, kan niet. En ja je hebt straks een kind voor heel je leven en dat is het allerbelangrijkste!

@scary8 ik hoop voor je dat het gaat lukken. Goed laten informeren over de opties anders. Het is zoals het is..

@MamaSaartje ga het toch nog maar es proberen.... Ben zo benieuwd hoe het met die 2 kleine vechtertjes gaat?

Ik ben eindelijk vandaag aan het wassen gegaan. Ook het koffertje naar beneden gehaald etc. Moet hm alleen nog vullen.. ;)

Ik kreeg trouwens nog een goeie tip voor de degene die al een kind hebben. Dat is om een kadootje te halen en deze namens de baby te geven aan de grote broer/zus als het geboren is. Zo betrek je ze erbij en zijn ze gelijk even zoet met hun speelgoed... miss dat jullie dit al hadden bedacht, maar ik dacht ik deel het even.

Veran vindt dit leuk.
  4. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Goede tip. Wij hadden toen de middelste geboren werd een mand voor de oudste met allemaal kleine cadeautjes, daar mocht hij elke dag iets uit pakken. Dit keer was ik dat weer van plan maar is er niet van gekomen..

Succes met het vullen van de vluchtkoffer!

5. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Spannend, hopelijk lukt het!

scary8 vindt dit leuk.
  6. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Voor de meiden met oudere kinderen een tip zet ook een vlucht tasje klaar voor het andere kind voor als ze toch plots naar opa en oma of iemand anders moeten en daar moeten blijven slapen.
    Ik moet dat sowieso want ik ben sowieso 2 nachten in het ziekenhuis.
    Ik hoop zo dat ik op een vrijdagavond weeën krijg haha dat is makkelijker met school :p

yakuzi, Veran, scary8 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hier blijven de meiden gewoon thuis..
    heb 2 opvangnetten die ze evt. thuis opvangt als ik wel onverhoopt weg moet naar het ziekenhuis..
    verder laat ik ze lekker thuis..
    ze hebben al teveel meegemaakt vorig jaar, dus lekker in hun veilige huis laten..

Veran en scary8 vinden dit leuk.
  8. scary8

scary8 Bekend lid

18 okt 2017
    507
    404
    63
    Vrouw
    Nog een dikke proficiat aan mama @Veran en mama @oj89 !!! Hopelijk doen ze het goed !! Zodat de verwennerij thuis snel mag beginnen!

oj89 en Veran vinden dit leuk.
  9. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Boaz is sinds gisteren thuis, hij doet het echt super goed! Hij krijgt nog wel sondevoeding, maar hij drinkt nu alweer een stuk meer zelf en krijgt daardoor dus minder via de sonde. Mogelijk kan hij vrijdag of na het weekend dus al van de sonde af!

EvaD, Tinkerbell1987, Springboon en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Klvertje4

Klvertje4 Actief lid

21 aug 2017
    306
    348
    63
    Vrouw
    Oh wat fijn dat hij thuis is! Thuis is het allerfijnst en dat merk hij misschien ook wel omdat hij het zo goed doet. Lekker hoor. Als die sonde eruit is dan is het helemaal lekker. Nu kan je eindelijk een beetje gaan genieten.

Veran vindt dit leuk.
  11. scary8

scary8 Bekend lid

18 okt 2017
    507
    404
    63
    Vrouw
    Super @Veran !!! Het genieten kan bijna helemaal beginnen dan!! Flinke Boaz!!! Zalig wel je mannetje !

Veran vindt dit leuk.
  12. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    @ConflictDiamond ik wil je niet bang maken, maar ik zou me niet te veel verheugen op maar 1 nacht in het zkh blijven na een keizersnede. Ik kon op dag 2 (ook na geplande ks vanwege stuit) nog letterlijk helemaal niks van de pijn. Opstaan van mn bed om naar de wc te gaan was al een hel. Zou niet weten hoe ik toen in een auto naar huis had moeten stappen/ trap op thuis etc...maar ook t herstel van een keizersnede is bij iedereen verschillend dus misschien gaat t jou beter af :)

Ik heb trouwens destijds ook een versie gehad, die helaas mislukte. Is wel n beetje naar maar ik zou t in principe wel aanraden te proberen @scary8

Ik kende de tip van t cadeau! Vandaag een loopfietsje ingepakt voor onze peuter die ze van de baby krijgt. Nog een tip: bij de eerste kennismaking moet de baby niet al bij moeders in de armen liggen. Je kunt beter ‘samen’ de baby uit bed/box/maxi cosi halen. Anders is de baby meteen al het territorium binnengedrongen :)

scary8 vindt dit leuk.
  13. yakuzi

yakuzi Fanatiek lid

23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Wij hebben dit bij de tweede wel gedaan. Mijn dochter was toen 16 maanden en ik hield de baby vast bij de eerste kennismaking. Mijn man heeft haar op bed tussen ons in gezet en toen mocht ze meteen de baby vast houden met ons. Heel ontroerend. De foto daarvan vind ik nog steeds prachtig, dat gezichtje van dr vol ontzag. We zeiden er ook bij hier is jouw broertje. Als ik hier aan denk krijg ik er weer zon zin in, het word nu echt spannend, vanaf volgende week donderdag mag ik thuis bevallen. Ik moet gewoon al de klossen gaan ophalen:eek:

14. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ja, ik heb vanochtend de klossen maar even opgehaald. Bij de seniorenwinkel. Wat een smerige dingen trouwens, alsof ze een jaar gebruikt zijn en niet schoongemaakt. Dus dat maar eerste even doen...

Wat fijn @Veran , thuis zijn! Begin nu ook wel erg benieuwd te worden naar hoe het gaat met de kindjes van Mamasaartje. Hopelijk is het niet erger geworden. Is nu al zo lang stil...Mijn nichtje heeft onlangs met NEC in het kinderziekenhuis gelegen en dat was steeds weer opnieuw echt kantje boord. Gelukkig steeds aan de goede kant maar heb zelf gezien hoe het ook zomaar ineens anders kan ook als het ogenschijnlijk goed gaat.

scary8 en Veran vinden dit leuk.
  15. Klvertje4

Klvertje4 Actief lid

21 aug 2017
    306
    348
    63
    Vrouw
    Bedklossen hoeven we niet van de kraamhulp. Boxspring is hoog genoeg. Net bij de vk geweest. Ze is al wat ingedaald en ligt met dr hoofdje beneden. Nu echt aan het aftellen. Nu al 37 wkn! Voel me niet topfit.
    Hoofdpijn, verkouden, heel moe, rugpijn. Ben blij dat het einde nadert. Ben blij als ik straks mijn eigen lijf weer terug krijg..

scary8 vindt dit leuk.
  16. ConflictDiamond

ConflictDiamond Bekend lid

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Ben daar ergens ook wel een beetje huiverig voor.. maar we gaan het zien. Ik ga sowieso vrijdag nog eens informeren naar een nieuwe poging voor een versie trouwens, aangezien ik ook nu gelezen heb op internet dat een versie soms met 37 weken ook nog succesvol kan zijn. Geen idee hoe ze daar tegenover staan.

Overigens hebben ze dus echt een zwaar beddentekort in ons ziekenhuis momenteel, omdat er in de regio twee andere ziekenhuizen (tijdelijk) gesloten zijn.. dus ik denk niet dat ik veel keuze heb, als het goed genoeg gaat dan moet ik gewoon naar huis na een nachtje..

17. scary8

scary8 Bekend lid

18 okt 2017
    507
    404
    63
    Vrouw
    Oef amai! Vervelend van het beddentekort! Ik heb zelfs een goede versie op 38 weken nog gehoord.
    Ik ga mijn versie wellicht uitstellen. Normaal moet ik komende maandag maar dat zie ik absoluut niet zitten omdat ik dan zelf jarig ben. Ik ga proberen uitstellen tot volgende week vrijdag. Dan zou ik 36+5 zijn.. of zelfs tot de week erop maandag 37+1... We zullen zien wat ze zeggen. Maar ik wil hem ook echt nog zelf de kans geven zeg maar..

18. Elke1708

Elke1708 Actief lid

26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal, mijn naam is Elke, 28 jaar en ik ben 13 oktober uitgerekend. Op dit moment ben ik dus 35 weken + 5 dagen zwanger.

Mijn zwangerschap is niet geheel vlekkenloos verlopen maar ondanks dat geniet ik er heel erg van om de trapjes en bewegingen in mijn buik te voelen! Op dit moment wordt het wel zwaarder merk ik: ik slaap heel slecht, veel last van mijn rug en ook behoorlijk vermoeid maar dit soort klachten zal iedereen ongetwijfeld hebben! (voor mijzelf denk ik: als dat het is, dan valt het mee!) Wel heel veel harde buiken en met name 's nachts enorme kramp in mijn buik, een soort menstruatiekramp, herkent iemand dit?!

Nog even en dan mogen we ons kindje ontmoeten, heerlijk idee, ik kan niet wachten!

scary8 vindt dit leuk.
  19. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Hi Elke, klinkt allemaal herkenbaar, alleen die krampen heb ik niet. Klinkt als voorweeen...

20. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Welkom elke

Deel Deze Pagina