dat is wel fijn ... hier weer bloedverlies.. wordt er nu echt heel raar van.. elke keer keer de schrik van je leven.. bah.. kan niet eens stukje lopen of het begint.. Lichaam heeft duidelijk een klap te pakken met het ziek zijn.. maar dit is echt killing
wij doen beide testen.. mede voor de 3 die er al zijn willen we geen zorgbehoevende broertje of zusje voor hun erbij. klinkt heel hard maar we houden wel rekening met de andere 3. Daarbij ivm bloedverlies en de 3mk vorig jaar zijn we voorzichtiger geworden
Ik doe de NIPT maar ben er nog niet uit of ik alleen de 'big 3' doe of ook alle andere chromosoon afwijkingen...ben bang dat dit voor onzekerheid gaat zorgen en er uiteindelijk niks aan de hand blijkt
Ja wel vroeg idd ben nu 9+5 Volgens verloskunde kan het geeb kwaad. Komt geen straling uit dat ding. Versterkt alleen geluid net als met dat sing waar de arts naar je hart luisterd. Zij gaf aan dat het best gebruikt kon worden zolang je niet uren luisterd. Het is niet bewezen dat het slecht is. En altijd nog beter dan een echo Wij gaan de nipt niet doen ook geen combinatietest. Her is een kans berekening. Oud klasgenootje had een goeie nipt uitslag en die kreeg uiteindelijk toch een kindje met down. En wij zouden toch niks doen met se uitslag
Blegh. Nu ik 9 weken ben, dacht ik dat de misselijkheid me gespaard zou blijven. Maar helaas heb ik nu dus sinds een paar dagen dat ik niet goed wordt van geuren. Ik geef niet over, maar sta de hele dag wederom te kokhalzen. Ik zorg dat mijn urine wordt opgevangen voor Moeders voor Moeders. Bij het overgieten - kokhalzen Ik doe de trommel met hondenkoekjes open om de beestjes iets lekkers te geven - kokhalzen Ik ga naar de wc op het werk waar net iemand van afkomt, waar nog niet eens een 'grote boodschap' is gedaan - kokhalzen Ik haal de groene kliko binnen en hou zelfs nog mijn adem binnen als ik de klep open doe om de kliko te controleren - kokhalzen Er wordt ergens een pak/zak opengetrokken met etenswaren - kokhalzen Ik word er niet goed van. ben uit frustratie ook gewoon naar huis gegaan (gelukkig was het rustig op het werk) omdat ik er echt niet meer tegen kon.
Wij doen wel de nipt incl alle chromosoom afwijkingen. Volgende week bloedprikken dan ben ik over de 11 weken Angelsound komt vandaag hier ook binnen ben super benieuwd of ik al wat hoor..
Voor de meiden die zich ongerust maken en een ziekenhuis hebben die niet aan “geruststellende echo’s” doet (al is daar best wat voor te zeggen). Ik heb net het plaatselijke geboortecentrum gebeld en mag gewoon zonder verder gedoe langskomen voor 35 euro. Misschien een idee...
Wat vervelend van jullie klachten zeg. Hier begint vermoeidheid en daarmee ook misselijkheid een beetje te komen. Heb een stalen maag dus overgeven gebeurr niet zo snel. Vind het eigenlijk heerlijk, kan er van genieten dat mijn lijf zo bezig is nu er na zo lang vechten eindelijk een wonder mag groeien. Snap dat het soms anders kan voelen maar ik ben jaren jaloers geweest op alle misselijkheidsklachten van zwangere vrouwen dus ik omhels nu alles, ook de mindere dingen.
Ik heb ook echt een betonnen maag. Daarom geef ik denk ik ook niet over. Maar dat kokhalzen is zo vreselijk. Ik geef liever gewoon een keer over dan de hele dag dat reflex te moeten hebben.
Nog even de echo foto van gister Krijg de afbeelding niet gedraaid maar zoals je hem nu ziet zit het hoofdje bovenaan en rechtsonder een beentje
Mijn verloskundige heeft een soort 'hartjesinloop'. Als je onzeker bent, kun je gewoon langskomen en je naam op een lijst zetten en op je beurt wachten. Je wordt dan binnen geroepen, ze checken ff of alles goed is (alleen geluid, geen beeld) en je kunt weer naar buiten. Is een service van hen. Vanaf 12 of 13 weken kun je daar geloof ik terecht. Vind ik een heel fijn idee.
Super toch van die verloskundigen die lekker meedenken en flexibel zijn. Word ik zo blij van. Het zou zo’n mooie periode moeten zijn en dat (hopelijk) onnodig zorgen maken is zo zonde.. alles wat een beetje kan helpen in de geruststelling is mooi meegenomen.
Ik ga de NIPT test doen. Ik kies voor de NIPT en niet de combinatie test omdat ik van de statistieken ben en de NIPT net iets hoger in de betrouwbaarheid scoort. Al zijn er geen garanties. En dan inderdaad alleen de grote 3 en geen verdere afwijkingen. Puur gevoelsmatig allemaal.
Oh ik zoh eerder zeggen het hoofdje beneden met de beentjes omhoog haha. Lastig he. Maar hele mooie echo!
meer mensen last van een droge mond 's nachts/ 's ochtends? Was het helemaal vergeten, maar bij mn vorige zwangerschap had ik dit ook een paar weken en nu dus weer. Hopelijk snel weer over, heel vervelend zo'n vastgeroeste tong
Ja, ik ook. Maar ik dacht dat ik met mijn mond open had geslapen. Mijn mond was kurkdroog. Ik vroeg ook aan mijn man of ik had gesnurkt, maar hij zei van niet voor zover ie wist.
ohja ik dacht ook dat ik met mijn mond open had geslapen en ik ben aan het bellen blazen in mijn slaap volgens mijn man daar wordt hij wakker van....
Ohhh, ik drink al weken flesjes water leeg snachts waardoor ik weer uit moet om te plassen. Maar niet drinken is geen optie. Zo gortdroog, zelfs 5 minuten nadat ik een slok heb genomen. Hoop ook van harte dat dit snel klaar is. Overdag valt het namelijk nog best mee.