Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaSaartje, 24 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Beterschap veran! Hoop dat het snel voorbij is en dat je eindelijk kunt gaan genieten!

Saartjehussein, aii ik vrees dat het normaal is met gynaecologen. Ik heb ze allemaal gehad hier tijdens de iui's incl.de gynaecologen en artsen in opleiding hihi. Tijdens mijn ivf heb ik mijn behandelend arts nooit gezien of gesproken, alles werd gedaan door verpleegkundige.
    Hopelijk zijn ze wel allemaal even aardig en houden ze jou en de baby's goed in de gaten:) kunnen ze eigenlijk zien of ze 1 eiig of 2 eiig zijn?

Cursus ben ik nog over aan het twijfelen.
    Het lijkt me ook leuk om met andere zwangere in de buurt in contact te komen.moet ik me nog ff in verdiepen hihi

Annabella86 en Veran vinden dit leuk.
  2. Klvertje4

Klvertje4 Actief lid

21 aug 2017
    306
    348
    63
    Vrouw
    @Veran oh jee pfff wat een rot tijd voor jou. Goed dat ze het in de gaten houden. Het is wel voor een goed doel! Bij mijn eerste was ik ook zo ziek. Och wat een ellende. Maar het wordt echt beter! Ik voel me nu ook steeds niet lekker en moet elke dag wel spugen. Maar heb gelukkig nog goede momenten waar in ik wel wat binnen hou. Sterkte en ik hoop dat je snel door deze periode heen bent!

3. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Balen dat jij er ook last van hebt. Fijn dat je af en toe wel goede momenten hebt. Tijdens de zwangerschap van de jongste had ik het ook, toen duurde het tot 16 weken. Het was toen alleen lang niet zo erg als nu, wel medicijnen en die hielden het redelijk onder controle. Ze hebben nu wel gezegd dat ik HG heb en begreep dat het in sommige gevallen een gehele zwangerschap kan duren Deze gedachte maakt mij behoorlijk somber. Hopelijk ben ik niet zo’n geval en stopt het bij ons allemaal gewoon rond de 12 weken (of eerder).

Annabella86 vindt dit leuk.
  4. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Fijn dat het de goede kant op gaat! Heb je zin om weer aan het werk te gaan of zie je er tegen op? Vervelend dat je nog verkouden blijft. Volgens mij heeft half Nederland daar last van en blijft het daardoor lekker hangen bij iedereen. Hopelijk ben je er snel van af!

Ik heb wel ORS in huis, maar het zou niet in mij opkomen om dit te nemen. Moet je daar niet juist van spugen? Het heeft namelijk zo’n sterke smaak. Ik kijk even wat deze medicijnen doen, wellicht dat ik het wel probeer als ze niet helpen.

5. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    @Veran even teruggelezen wow sterkte weer.. Lijkt me echt verschrikkelijk! Hoop niet dat het de hele zwangerschap aanhoudt zeg!

@oj89 ja het is hoogstwaarschijnlijk een tweeeiige tweeling. Dit kunnen ze zien aan de wand tussen de twee vliesjes, dat is mooi dik. Vind het wel prima. Een eeneiige tweeling brengt NOG meer risicos met zich mee, dus dan vind ik tweeeiing een mooie optie!
    Hopelijk inderdaad bij mij ook alles goed ondanks de iets minder persoonlijke benadering.

Hier de hele nacht gedroomd.. Gisteren dacht ik voor een seconde dat ik nog een babietje zag tijdens de echo (was echt maar een flits) en daardoor niet echt rustig kunnen slapen :confused:

6. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Jeetje @SaartjeHussein dat zou wat zijn. Maar ik denk dat het dan nu ook het zkh wel was opgevallen.

Hier vandaag een rustige werkdag en dan vanmiddag naar de verloskundige met daarvoor mijn afspraak met MvM. Begint nu wel echt officieel te voelen. Vanavond ook mijn opa het nog vertellen en dan weet eigenlijk iedereen die we het nu verteld willen hebben het wel. De rest komt wel na de 12weken.

Sterkte nog voor de misselijke meiden, lijkt me heftig. Hopelijk wordt het snel minder, bedenk waar je het voor doet!

Veran en Annabella86 vinden dit leuk.
  7. Justmiej16

Justmiej16 Actief lid

14 dec 2015
    234
    323
    63
    Vrouw
    Even bijgelezen :)

Mooie buikjes dames! Heb hier het gevoel datg ook wel ietsje boller is. Al ben ik van mezelf al iets flinker dus kan ook maar een illusie zijn.

@Veran hopelijk blijft de nieuwe medicatie werken en ben je er na 12 weken van af. Lijkt me heftig, heel de zwangerschap zo misselijk.

Wij hebben het onze ouders, zussen, mijn oma en de beste vriend van mijn man verteld. 1 collega van mij weet het ook omdat ze laatst naar me toe kwam (geheimpje, we willen voor een 3e gaan!). Toen we ook nog eens samen naar de Huishoudbeurs/9maandenbeurs gingen, kon ik mijn mond niet houden haha ;)
    Verder vertrekken we vrijdag voor een weekje weg. Weekend er na nog aan mijn beste vriendin en aan een bevriend stel vertellen. Daarna ga ik het op werk vertellen en de wijde wereld in gooien :)

8. ConflictDiamond

ConflictDiamond Bekend lid

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Goedemorgen allemaal!
    Nou ik heb weer als een blok geslapen, van 20.30 tot 6.00 haha. Was er aan toe denk ik.
    Zometeen maar even richting ons gezondheidscentrum om bloed te laten prikken. Dan ben ik daar (voor nu) maar vanaf. Ik mocht ook wachten tot het tegelijk kon met de NIPT, maar ik heb liever bepaalde andere uitslagen (zoals de toxoplasmose) al zo snel mogelijk.

Qua gewicht ben ik trouwens nog steeds hetzelfde, namelijk een kilo minder als voor de zwangerschap. Ben zo benieuwd wanneer ik echt iets ga zien :D Geen idee ook vanaf wanneer je echt iets zou kunnen merken qua aankomen. Wanneer het echt de baby is bedoel ik, en niet de snaaibuien :p Dus voor nu ben ik blij dat ik nog niet aangekomen ben. Ik heb volgens de verloskundige vanwege mijn overgewicht (ondanks dat mijn BMI echt lang geen 30 is, ik ben wel aan de zware kant maar ik ben ook bijna 1m90 dus in verhouding valt het best mee) wel iets verhoogde kans op zwangerschapsdiabetes dus moet daar over een tijdje een keer een testje voor doen. En ze raadde mij aan om te proberen om maximaal 6 a 7 kilo aan te komen tijdens de zwangerschap. Dus ik ga mijn best doen.

9. Klvertje4

Klvertje4 Actief lid

21 aug 2017
    306
    348
    63
    Vrouw
    @Veran hoe is het nu met je? Als ik jou was zou ik er wel vanuit gaan dat het tot een week of 14 a 16 duurt en dat het daarna echt wel weer afneemt. Dat komt echt wel goed! Nu doorzetten. Ik eet bijvoorbeeld veel komkommer. Zit vocht in en niet zo erg om weer uit te spugen ;). En wit brood. Is niet zo goed als bruin, maar beter binnen te houden.

Ik weet ook nog steeds hetzelfde. Heb wel een opgezette buik al een aantal weken en daar door zit mijn broek niet zo lekker als deze dicht is. Over een aantal weken zal het wel echt gaan groeien. Dan voelt het gelijk ook echter ofzo. Slaat nergens op maar goed. Ik slaap ook erg onrustig. Nog een week en dan de termijnecho. Spannend. Daarna laat ik de spanning los denk ik. Oh ja dan wel eerst de Nipt afwachten. Maar goed.

Veran vindt dit leuk.
  10. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Ik voel mij nu wel weer behoorlijk beroerd, maar ik was gisteren vroeg in slaap gevallen en ben mijn medicijnen daardoor vergeten in te nemen. Hoop dat ze zo weer aanslaan. Ja ik heb ook op één of andere manier het gevoel dat het tot 16 weken gaat duren, denk vanwege mijn vorige zwangerschap. We zullen zien, ik kan er toch niks aan veranderen en uiteindelijk ben ik het weer allemaal vergeten als het kleintje op mijn borst ligt. Ah komkommers, goed idee! Ga vragen of mijn man ze wil halen. Wit brood heeft hij gisteren voor mij gehaald, ga ik zo proberen te eten.

xDoo en Annabella86 vinden dit leuk.
  11. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Ik weeg ook nog hetzelfde, maar begin wel een twijfelachtig buikje te krijgen. Ik ben vrij slank maar heb niet echt een strakke buik en nu is het echt zo'n buikje dat je je afvraagt of ik nou aangekomen ben of dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn. Niet echt charmant, dus ik probeer een beetje wijde kleding te dragen. en bovendien moet ik het nog verbergen op mijn werk. Nog 6 dagen tot de termijnecho. Als die goed is heb ik er wel vertrouwen in dat het allemaal goed komt. Doe nog wel de NIPT.

12. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Ze zeggen trouwens dat je bij een tweede zwangerschap er veel minder mee bezig bent dan bij een eerste. Dat kan ik tot nu toe nog niet echt zeggen, maar dat komt misschien omdat dit de kritieke weken zijn?!

13. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @Veran ord (heb de vruchtensmaak) is wel te doen, evt. beetje ranja erbij in doen..
    ik kon op den duur enkel bolletjes eten met ham.. nu gelukkig wel weer meer.. en drinken op en af..

@termijnecho om 18.00 heb ik die en ben zenuwachtig.. kids willen het nu graag wel openbaren .. nog even geduld

xDoo, Veran en Annabella86 vinden dit leuk.
  14. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Beterschap @Veran

Verbergen buik; hier iemand in de buurt die het 8 maanden verborgen wist te houden. Ook voor fam! Snappen jullie dat?

Succes voor diegene die vandaag echo hebben staan! Ik kan niet w88 tot donderdag.

Wat een droom @SaartjeHussein

xDoo en Veran vinden dit leuk.
  15. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Ik lees mee maar heb niet altijd tijd te reageren sorry daarvoor. Hier gaat alles goed, ben nog wat naar voor gezet sinds mn termijn echo gister :) Kortom, waar eerst geen hoop was is nu een vlug groeiend babytje. DUs heel erg blij :)

Ik ga nog een opfriscursus hypnobirthing doen. Ik heb er tijdens mijn horrorbevalling zo veel aan gehad <3. Bv cursus heb ik vorige x niet gehad. De kraam heeft me hierbij zo super geholpen (ik had heel veel bloedverlies waardoor mijn lichaam eigenlijk niet meer wilde en dus de melkstroom ook rete traag op gang kwam, daarna nog opgenomen met een ontsteking an mijn bmm). Pas na 14 dagen kon dochter volledig aan de borst maar ben toch heel blij dat ik heb dorogezet:)

scary8, xDoo, Annabella86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    @ cursus
    Ik twijfel nog of ik dit keer wel ga doen. Bij mijn zoontje alleen voorlichting over bv gedaan. Weinig echt van opgestoken. Voornamelijk veel van mijn kraamhulp geleerd.
    Maar in mijn buurt is weinig te vinden voor de bevalling zelf en dat is juist iets wat ik zou willen zodat ik en mijn vriend. Zodat wat meer weet wat ik of hij kan doen om wat fijner te laten verlopen.

@ buikjes
    Hier al wel flinke buik vind ik zelf. Ben slank en altijd makkelijk opgeblazen maar nu is het echt blijvend buikje. Woensdag maak ik foto voor 10w zal daarna wel posten.

@ bekend maken
    Ik denk dat als terug ben van New York het openbaar bekend maak. Zijn wel veel mensen die weten maar daarna ga pas echt helemaal openbaar maken. Wou eerst voor vakantie maar wou mn paardrij groep zelf vertellen alleen door nieuwe woning is deze woensdag laatste keer dat ik ze zie voor dat op vakantie ga en vind nu nog te vroeg.

Veder ben ik beetje vergeten wie wat gezegd heeft.

17. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    #3017 Annabella86, 13 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2018
  18. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Jeetje klinkt inderdaad als een horrorbevalling. Wat knap dat je hebt volgehouden echt respect!

Hopelijk gaat het dit keer allemaal wat gemakelijker.

19. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Bevallingslijst
    Uitgerekend 1-15 oktober 2018

29 september
    roosa89 - 28 jaar - 1e kindje

1 oktober
    Kapedi - 36 jaar - 3e kindje
    Saartje - 34 jaar - 3e en 4e kindje (tweeling!)
    Catlady90 - 27 jaar - 1e kindje
    Keet88 - 29 jaar - 1e kindje
    3 oktober
    Nan87 - 30 jaar - 2e kindje
    4 oktober
    Annabella86 - 32 jaar - 2e kindje
    NoelleJona - 32 jaar - 3e kindje
    5 oktober
    Lelietje85 - 32 jaar - 2e kindje
    ConflictDiamond - 35 jaar - 1e kindje
    Jongmama21 - ? jaar - 2de kindje
    Dream - 30 jaar - 1e kindje
    6 oktober
    Sophiex - 23 jaar - 2e kindje
    Cjms - 28 jaar - 1ste kindje
    7 oktober
    Tinkerbell1987 - 30 jaar - 3de kindje
    Mariposa1986 - 31 jaar - 2de kindje
    Sohappy - 32 jaar - 2e kindje
    8 oktober
    MWW - 32 jaar - 2e kindje
    Veran - 26 jaar - 3e kindje
    Chicca - 33 jaar - 3e kindje
    9 oktober
    Oj89 - - 1e kindje
    10 oktober
    Springboon - 33 jaar - 4e kindje
    xDoo - 25 jaar - 2e kindje
    Fouziya - 1e kindje
    11 oktober
    Marianne21 - 26 jaar - 3e kindje
    Doobie - 33 jaar - 2e kindje
    Caro86 - 31 jaar - 1e kindje
    12 oktober
    Tessss - 37 jaar - 2e kindje
    14 oktober
    Littlegirl89 - 28 jaar - 1e kindje
    Scary8 - 25 jaar - 1e kindje
    Floor32 - - 2de kindje

jongen
    (0) meisje(0) verrassing(2) onbekend(29)

Afspraken
    13 maart: Springboon - intake vk + termijnecho
    13 maart: littlegirl89 - 8wkn echo
    13 maart: mariposa1986 - 13.40 uur termijnecho

14 maart: sohappy - termijnecho
    15 maart: Annabella86 - 10:45uur termijnecho

15 maart: Tinkerbell1987- termijn echo 18.30
    16 maart: ConflictDiamond - termijnecho
    16 maart: Marianne21 - termijnecho
    16 maart: mww- termijnecho
    19 maart: Cjms - termijnecho
    19 maart: xDoo - termijnecho
    19 maart: Veran - termijnecho
    19 maart: Sophiex - termijnecho
    19 maart: Lelietje85 - termijnecho

19 maart: Catlady90 - termijnecho 21:00u
    20 maart: Caro86 - termijnecho
    20 maart: Doobie - 3e controle echo

21 maart: Chicca - 9.00 uur termijnecho + nipt
    22 maart: Floor32 - termijnecho
    23 maart: Caro86 - intake vk + nipt
    27 maart: littlegirl89 - 12wkn echo met intake
    28 maart: littlegirl89 12wkn echo zkh ivm studie
    29 maart: Scary8 - 11-12weken echo
    30 maart: tessss - termijn echo
    4 april: Chicca - 13 weken echo
    13 april: Saartje - 14:45 15 weken afspraak

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, en hoeveelste kindje.

Je kunt dit kopiëren door op 'Reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

20. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Centering pregnancy wordt bij ons ook aangeboden en schijnt veel voordelen te hebben. Ik twijfel nog een beetje daar over, maar denk dat ik het wel ga doen. Merk dat ik door het IVF traject toch soms naar andere dingen aankijk. Aan de andere kant kan dat ook net mijn "rol" zijn misschien in zo'n groep en kan het mij anderzijds helpen om zaken wat te gaan relativeren.

Zojuist weer een goede echo gehad, en nu ook het hartje gehoord. Uitwendige echo was nog niet mogelijk. Vond de verloskundige moedig dat ze het wel wilde proberen, maar had het vrij snel door. Ze was ook heel voorzichtig. In het zkh moesten ze echt fors duwen op mijn buik om mijn baarmoeder te zien. Met inwendige echo was wel alles goed te zien dus dat was echt heel fijn.

scary8 en Springboon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina